بازدید 10883
۱

اصفهان آماده پذیرش گردشگران خارجی است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: این استان در آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران خارجی به‌منظور سفر ایمن و با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی بسر می‌برد و آموزش‌های لازم در این زمینه به واحدهای مختلف ارائه شده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 25 October 2021

حیدر صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش های مختلف گردشگری در استان از جمله حدود ۴۲۰ آژانس مسافرتی و واحدهای اقامتی، بومگردی و سنتی آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران خارجی را در روزهای آینده و بر اساس پروتکل های تعریف شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه میراث فرهنگی دارند.

وی با تاکید بر اینکه این آمادگی در طیف وسیع و متنوع خدمات گردشگری استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: بازارهای هدف در این زمینه اولویت بندی شده و لازم است گردشگران برای داشتن سفری ایمن از طریق ارائه‌کنندگان خدمات گردشگری مجاز که ملزم به رعایت پروتکل های سفر هوشمند هستند، اقدام کنند.

صادقی با بیان اینکه کارکنان آژانس های گردشگری و اقامتگاه ها و راهنمایان تورهای مسافرتی آموزش های لازم و به روز را با توجه به شرایط کرونایی گذرانده اند و تجهیزات مورد نیاز فراهم شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به پروتکل های سفر هوشمند که از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی اعلام شده است راهنمایان تورهای گردشگری و هتلداران می دانند که چگونه یک تور را بمنظور داشتن سفری ایمن، مدیریت کنند.

وی گفت: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در سفری که این هفته به اصفهان داشت از بازگشایی برخی مرزها به‌صورت محدود برای مقاصد گردشگری و با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد که روزنه امیدی برای صنعت گردشگری کشور است.

صادقی اضافه کرد: بر این اساس، آژانس‌های مسافرتی و واحدهای اقامتی می توانند در کنار وزارت امور خارجه قرار بگیرند تا گردشگرانی که قصد ورود به کشورمان دارند بتوانند از طریق نهادهای رسمی و مجاز اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سفر علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اصفهان یک الگوی موفق همکاری نهادهای متولی گردشگری و بخش خصوصی معرفی شد، تصریح کرد: در این الگو، همکاری مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، شهرداری، شورای خلیفه گری ارامنه و مردم محلی با رونمایی از ۲۰۰ ویدئوی کوتاه و یک دقیقه ای " داستان‌های ناگفته اصفهان " متجلی شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه مقرر شد این الگو به‌عنوان یک نمونه موفق در سطح ملی معرفی شود، افزود: ساخت چنین ویدئوهای کوتاه به ایجاد تحول در بخش تبلیغات و بازاریابی گردشگری کشور منجر می شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی این کار را در جهت ایفای نقش مسوولیت اجتماعی خود انجام داده است، خاطرنشان کرد: این ویدئوها با همکاری وزارت امور خارجه به روش های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی بازنشر شده است.

صادقی با اشاره به اینکه امروزه توسعه صنایع، فروش بهتر کالاها و بهبود فضای کسب و کار از طریق ارتقای صنعت گردشگری میسر می‌شود، تاکید کرد: بسیاری از صنایع، کار معرفی محصولات خود را از طریق گردشگری انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با استاندار اصفهان علاوه بر بررسی برنامه های ملی و بین المللی، موضوع مرکز جهانی گردشگری و صنایع دستی مطرح شد که به ابتکار ایران به سازمان جهانی گردشگری پیشنهاد شده و اصفهان با توجه به ظرفیت ها و نقاط قوتی که دارد، یکی از گزینه های آن است.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره انتخاب مرکز جهانی گردشگری و صنایع دستی در سطح ملی انجام می شود، ادامه داد: همچنین در سفر معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی به اصفهان موانع و مشوق های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با حضور نمایندگان این بخش مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد که به‌منظور تسهیل فضای کسب و کار در این حوزه، مشوق هایی تدوین شده است.

صادقی گفت: به‌عنوان مثال اگر سرمایه گذاران به احیای بناهای تاریخی با هدف گردشگری بپردازند، هزینه‌های مرمت بنا به‌عنوان آورده متقاضی، جزو مالیات و هزینه‌های آب، برق و گاز مطابق با تعرفه های فرهنگی محاسبه می‌شود.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

بخش گردشگری این استان در دوران شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت مالی حداقل چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
کاش یک طرح زیست محیطی برای گردشگران تدارک دیده شود زمینی را برای کاشت درخت به نام پارک گردشگر درست کنند و یک روز خوب هم برای گردشگران فراهم کنند و هم کمک به احیای محیط زیست هر منطقه کنند. مطمئن هستم بازتاب آن جهانی خواهد بود. اشتراک فرهنگی با نامگذاری یک درخت به نام هر گردشگر می تواند بسیار جالب و درآمدزا باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار