بازدید 17944

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۱ آبان/ شمار جان باختگان از ۱۲۵ هزار تن عبور کرد

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۷۹ میلیون و ۵۳۳ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۷ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۴۳۴۶ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 23 October 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۵۰ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۲۱ دوز اول و ۲۸ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۵۹ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۷۹ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۸۱۹ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق ۸۱۲ هزار و ۱۵ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد. این در حالی است که تا به امروز ۵۶ هزار و ۵۳۹ نفر دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۱۰۷۸ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۶۷۰ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۲۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲۵ هزار و ۵۲ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۵ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۶۵ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۴۳۴۶ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۴ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۰۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد و ۸۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۳ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۷ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۲ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
امروز اول آبان است و میزان مرگ و میر و ابتلاء نزدیک به چهل درصد نسبت به روز گذشته کاهش داشته.پس چطور تیتر زدید افزایش شهرهای قرمز از اول آبان الان دیگه خود کرونا هم از دست رنگ بندی های شما خودکشی می کنه
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
جمعه ها تعطیله به خاطر همین کرونا با یک سوم ظرفیت کار می کنه و آمار ابتلا و مرگ و میر کم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
جمعه تعطیله آمارش میاد رو امار روزهای دیگه چون آمار دهی ضعیف میشه
ملاکتون روزهای دوشنبه و سه شنبه باشه
خدا به آقای مخبر و زندگیش برکت بدهد انشاالله!! چون مردم هم بخاطر قول ایشان توی زندگی‌شان برکت دیدند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
حالا فکر کن برکت تولید میشد میزدید خیر چون کلا سر لج بازی دارید همین سینوفارم هم نمیزنید
متاسفانه این مشکل آماری وجود دارد که روزهای شنبه که بعد از یک روز تعطیلی است، آمارهای فوتی و موارد جدید بیماری و بستری حدود 50 درصد افت می کند و روز یکشنبه دوباره به شدت جهش می یابد. که این موضوع سیگنال های نادرستی از نظر تفسیر شرایط کرونایی در کشور ایجاد می کند.
به نظرم این مشکل مربوط می شود به تعطیلی بخش های اداری برخی بیمارستان ها و آزمایشگاه ها در روز جمعه، بدین ترتیب که برخی از فوتی های روز جمعه در سیستم ثبت نمی شود و این آمار به فوتی های روز شنبه افزوده می شود . نتیجه این می شود که روز شنبه با افت شدید آماری و روز یکشنبه با جهش شدید مواجه شویم.
در مورد آزمایشگاه ها نیز وضعیت چنین است. روزهای جمعه یا تعطیل بوده و یا با تمام ظرفیت کار نمی کنند. در نتیجه تعداد تست ها کاهش یافته و به تبع آن شمار موارد جدید شناسایی شده و بستری نیز به شدت کاهش می یابد.
جا دارد که وزارت بهداشت برای رفع این مشکل چاره یابی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
همه جای دنیا نموداراشون همینه
ملاک شما روزهای دوشنبه به بعد باشه
جمعه هم آمار بدهند چیزی تغییر نمیکنه
این آمار سازی‌ها و این رنگ بندی شهرها به همدیگر نمیخواند مردم خودشان مواظب باشند به این اساتید اعتماد چندانی نیست!!
125 هزار نفر با آمار رسمی یعنی باید ضرب در سه یا چهار بشود تا آمار واقعی به دست بیاید!! امیدوارم گردش روزگار خودش کاری کند که به این آقایان هیچ اعتمادی نیست!!
8 سال جنگ حدود 200 هزار شهید ، دو سال بی تدبیری 125 هزار کشته رسمی !
پاسخ ها
ناظر
| United States of America |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
لطفا با مسايل بصورت احساسى برخورد نكنيد. امار تلفات كرونا را در ساير كشورها بررسى كنيد تا در مقايسه و نتيجه گيرى بر اساس واقعيت و منطق قضاوت نماييد. جهت اطلاع شما ميزان تلفات كرونا تا امروز بيشتر از ٧٣٠ هزار نفر است كه بيشتر از ٧ برابر مجموع كشته شدگان امريكا در جنگهاى ويتنام و كره ميباشد.
ان شاء الله که آمار درست اعلام کنن و اینقدر کاهش سریع فقط به خاطر بازگشایی مدارس و دانشگاهها نباشه!
ای خالق هر بلند و پستی ؛ شش چیز عطا بکن ز هستی .
ایمان و امان و تندرستی ؛ علم و عمل و فراخ دستی .
اگر دولت رئیسی واکسیناسیون جدی نمیگرفت کشته ها به هزارنفر میرسید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر