بازدید 33292
خوانده می‌شوید
در هفته‌های اخیر همزمان با افزایش قیمت جهانی نفت و در پی آن، رشد بهای بنزین در کشور‌های جهان از جمله برخی همسایگان ایران، اخبار غیررسمی بر احتمال افزایش قیمت بنزین در داخل به رقمی همچون ۱۴ هزار تومان تاکید دارند؛ هرچند از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این افزایش قیمت تکذیب شده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 23 October 2021

موضوعی که همواره در اقتصاد ایران در بین کارشناسان اقتصادی مطرح بوده، نگرانی از حجم بالای یارانه پنهان در بخش‌های مختلف است. به طور مشخص گزارش اخیر دیوان محاسبات نشان داد در سال گذشته، یارانه پنهانی ۱,۶۰۳,۰۰۰ میلیارد تومان، که پرداخت و یا به حساب بدهکاری دولت منظور شده، معادل ۲.۵ برابر عملکرد بودجه عمومی دولت و ۴۶ درصد حجم نقدینگی در سال ۱۳۹۹ است.

بنابراین، یکی از فرآورده‌های نفتی که از یارانه پنهان بی نصیب نمانده، بنزین است. بنزین یارانه‌ای که اکنون در کشور توزیع می‌شود، روزانه برابر با  ۶۰ میلیون لیتر است. قیمت بنزین به نرخ دولتی لیتری ۱۵۰۰ تومان تعین شده است. بنزین آزاد نیز با قیمت لیتری ۳۰۰۰ تومان فروخته می‌شود که البته به معنای واقعی، آزاد نیست و دولت برای ثابت نگه داشتن آن نیز، یارانه پرداخت می‌کند. زیرا قیمت نفت هر لحظه در بازار جهانی در حال تغییر و در نتیجه بهای بنزین نیز تابعی از آن است.

حال با افزایش نسبی قیمت نفت در هفته‌ها و ماه‌های اخیر و رسیدن به کانال ۸۰ دلاری، شاهد رشد قیمت بنزین در بسیاری از کشور‌ها از جمله برخی از همسایگان ایران هستیم. روندی که با توجه به تجربه گذشته، می‌تواند جذابیت قاچاق سوخت به ویژه بنزین را افزایش دهد. از سوی دیگر، کارشناسان اقتصادی با اشاره به اینکه در ایران روزانه، متوسط حدود ۸۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود و پرداخت این حجم از یارانه به بنزین به معنای پایین نگه داشتن قیمت بنزین و در نتیجه افزایش مصرف است، تاکید دارند که بایستی نرخ گذاری ثابت برای بنزین و سایر حامل‌های انرژی متوقف شود.

اما این افزایش قیمت، سیاستی است که همواره با هزینه‌های بسیاری بر دوش مردم و قشرهای ضعیف جامعه همراه بوده و هرگونه تغییر نرخ سوخت، نیازمند تدابیر حمایتی از قدرت خرید مردم است.

حال جدا از اینکه اساسا افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت هست یا خیر، سوال اساسی این است که اگر قرار بر این باشد که قیمت بنزین مصرفی مردم، واقعی و به نرخ فوب خلیج فارس باشد، چه شرایطی را به عنوان پیش نیاز آن باید در نظر گرفت؟

برای نمونه برخی مردم بر این باورند در صورتی که یارانه پرداختی برای بنزین به حساب همه مردم واریز شود و آن‌ها خودشان تصمیم گیر نقدینگی پرداختی به حساب خود باشند، آزادسازی و افزایش قیمت بنزین از نظرشان مطلوب است. گروه دیگری نیز می‌گویند در حال حاضر بسیاری از قشرهای محروم جامعه از یارانه بنزین و سوخت، بی بهره هستند و اساسا خودرویی ندارند که بخواهند بنزین یارانه‌ای هم دریافت کنند، در نتیجه برای رسیدن به عدالت در حوزه یارانه ها، باید قیمت بنزین به نرخ واقعی و بدون یارانه باشد و تفاوت بنزین یارانه‌ای و آزاد به نرخ روز، به حساب قشرهای محروم و کم درآمد جامعه واریز شود. اما برخی نیز معتقدند دولت باید پیش از تصمیم گیری برای افزایش قیمت بنزین، فکری به حال خودرو‌های تولید داخل با مصرف سوخت بالا کرده و برای عرضه خودرو‌های برقی و کم مصرف با معیار‌های جهانی اقدام کند، زیرا در این حالت، افزایش قیمت سوخت، فشار کمتری را به جهت هزینه‌های سوخت به خانوار‌ها وارد می‌کند.

حال از نگاه شما مخاطبان تابناک


* آیا با هوشمندسازی سهمیه بندی بر اساس خانوار و فقیر و غنی موافق هستید؟

* شرایط منطقی و کارشناسی برای افزایش قیمت بنزین چیست؟

* با افزایش قیمت بنزین، به شرطی که مابه‌التفاوت نرخ جدید به حساب یارانه خانواده‌های کم درآمد جامعه واریز شود، موافق هستید یا خیر؟ (با ذکر دلایل)

* با این شرط که حقوق پرداختی دولت و کارگران به نرخ جهانی باشد، بهای بنزین هم واقعی شود؟

* با شرط توسعه همه جانبه حمل‌ونقل عمومی همچون مترو، موافق افزایش قیمت بنزین هستید؟

* افزایش قیمت بنزین و رسیدن به نرخ جهانی، با شرط تولید خودرو‌های کم مصرف و برقی در داخل؟
 
 
نظریات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.
 
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴۷
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حقوق ها هم به نرخ جهانی پرداخت بشه و خودروهای برقی و کم مصرف وارد بشه. یارانه نقدی دهک های پایین هم افزایش پیدا کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
از تو که دکتری بعیده؟؟؟

اینا وعده توخالی برای شیره مالیدن سر مردمه دکترجان
ناشناس
| Poland |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
چه دکتری هستی که هنوز نقشه تکراری دولت را نفهمیدی

گران خواهد شد و هیچ افزایش درآمدی هم برای مردم درکار نخواهد بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
افزایش درامد نداره ولی افزایش هزینه حتما برا مردم داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تنها راه ارتباط با دنیا علی الخصوص آمریکا می باشد و با در نظر گرفتن منافع مردم و نه یه گروه و ایدولوژی خاص
ما نیاز به درآمد های ارزی فراوان داریم به غیر از نفت که بتوانیم سطح زندگی مردم را بر اساس دلار تنظیم وثابت نگهداریم بقیه موارد وقت تلف کردنه

هرچند در آینده از تاریخ امروز خیلی از چیزها روشن میشه و خیانت ها بر ملا میشه اما تا اون وقت خیلی ها در قید حیات نیستند که ازش آرامش و راحتی و امنیت رو بگیرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
یعنی چی یارانه باید به همه پرداخت بشه نه فقط به دهک پایین
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
عزیزم حقوق جهانی یعنی چی؟سوئیس یا بورکینفاسو یا مصر؟قطعا با خوش اشتهایی مردم ما انتظار دارید تولید ملی کشور یک بیستم المان باشد اما قدرت خرید ما از قطر بالاتر باشد نه برادر این ارزو هرگز تعبیر نخواهد شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اقاي ريسي كه فرمودين چون صنعت وشك سازي را ساري در خودرو سازي نكرديم الان خودرو سازيمون اينه خوب جاري كنيد در صنعت اقتصادي هم جتري كنيد و تورم را مهار كنيد اگر راست ميگين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
نیاز به این کارا نیست دولت کافیه پولی ملی را ارزش بهش بدهد و دلار بیاد پاین وگرنه با جهش دلار همه چیز باید بره بالا
تا زمانی که ارتباط ما با جهان درست نشده
این کارها همه اشتباهه
راه حل دیگر این است که قیمتها و حقوق و..همه به دلار باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
درامدها هم واقعی بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
دولت پولش کجا بود که بخواهد به دلار به تو و امثال من حقوق بده؟! چین هم نفت نمیخره از سال دیگه به دلیل تحریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تنها و تنها چاره مشکلات اقتصادی، دوستی با امریکا و افتتاح مجدد سفارت های دو کشور ست
والی
| Japan |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در ژاپن متوسط درامد روزانه روزی ۱۰۰ دلار قیمت بنزین تقریبا ۲ دلار است یعنی روزی ۵۰ لیتر بنزیناست
اگر متوسط درامد در ایران را روزی ۲۰۰هزار تومن فرض کنیم معادل ۷۰ لیتر بنزین است
پس هنوز قیمت آن در ایران خیلی پایین تر از بقیه کشورهاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
همه كالا هايي كه ميخريم 10 برابر ارزانتر يا حقوقمان 10 برابر بيشتر شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
واقعی شدن حقوق و دستمزد مانند کشورهای حوزه خلیج فارس و افزایش کیفیت زندگی مانند کشورهای خلیج فارس و رساندن تورم به کشورهای خلیج فارس و لاغیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
همه اینها برای این هست که ملت رو برای افزایش قیمت و دست کردن تو جیبشون آماده کنید... یکی از منابع اصلی درامد دولت فروش بنزین هست که خوب الان کم شده... دولت هم برای پرداخت حقوق میخواد باز تو جیب ملت دست کنه... خیلی باید وقیح باشید که چنین هدفی دارید... وقیح....
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
یعنی میگی بنزین باید مثل اونا بشه لیتری 24-25 هزار تومن؟!!!
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مرگ یک بار شیون یک بار. قیمت های دستوری رو حذف کنید همه چی رو با قیمت جهانی خرید و فروش کنیم و به طبع آن درآمد هر نیز به قیمت جهانی نزدیک خواهد شد. در این صورت کالا های تولیدی نیز باید بتونند با کالاهای سایر کشور ها رقابت بکنند. البته که نمی تونند حتی احتمال داره تولید نفت داخلی که از پتانسیل های کشور هست غیر اقتصادی باشه و وارداتش به نفع کشور باشه... به هر حال من با بنزین با قیمت جهانی موافقم ... نتنها بنزین با قیمت جهانی کلیه اجناس هم موافقم به شرط اینکه درآمد ما ها هم بر پایه معیار های جهانی باشه. با یارانه نمیشه مملکت و خانواده رو اداره کرد
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
چقدر ساده ای دکتر؟ این برنامه ی هر دولتی بوده که کمبودهاش رو با افزایش قیمت بنزین جبران کنه ....چند ساله که اینطوری کلاه سر مردم گذاشتن و متاسفانه در این دولت هم استارتش رو زدن ؟؟!!!!! از آقای رییسی دیگه انتظار این کارها نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگه هزینه و درآمدها جهانی باشه که خیلی عالی میشه
مسئله اینه که فقط هزینه ها اینجا جهانیه
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
دکی جان شما لطفا نظر اقتصادی ندین.

درآمد توی هر کشوری براساس هزینه های زندگی توی همون کشور خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی با افزایش قیمت بنزین موافق نیستیم برای اینکه اگر بنزین گران شود خودرو باید ارزان شود که دولت بخاطررانت فروش خودرو این کاررا نمی کند . تجربه سالها و افزایش قیمت بنزین در سنوات قبل نشان داده این افزایش موجب افزایش قیمت همه کالاها و خدمات می شود و دولت هم توان کنترل قیمت ها را ندارد. ونیز وقتی سیستم حمل و نقل عمومی فشل است افزایش قیمت بنزین مردم را دچار مشکل می کند پس بهتراست اگر قیمت بنزین را با کشورهای دیگر مقایسه می کنیم حقوق و در آمد را هم مقایسه کنیم و همینطور قیمت خودرو را.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
به شزط که حقوق نیز طبق کشوز های منطقه شود
بنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
از نگاه یک دلسوز بخوام نظر بدم هر وقت درامد مردم به درآمد کشورهایی مثل امارت، قطر ، عربستان رسید
هر وقت کیفیت ماشین های سواری به کیفیت ماشین های همسایه رسید و واردات ماشین آزاد شد
وگرنه با بهانه ازاد شدن حاملان انرژی و اختصاصمابه التفاوت آن به دهک پایین
به هیچ وجه نه تنها موافق نیستم، بلکه باید قیمت بنزین ارزون بشه
از نگاه یک مخالف اگر بخوام نظر بدم
موافقم که بنزین آزاد بشه چون آخرین میخ به تابوت حکومت حساب می شه
خود دانید،
صلاح کار خویش خسروان دانند
ذرتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اینا همش زمینه چینی است برای افزایش قیمت
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بنام خدا باز هم گرانی بنزین متاسفانه مسوولان محترم فقط به فکر ارزش بنزین وافزایش نرخ آن هستند تا کمبودهای بودجه حود رابتوانند از این طریق جبران کنند وهرگز شرایط جامعه و وضعیت هولناک مردم را در نظر نمی‌گیرند وهرگز به این نکته توجه ندارندکه افزایش قیمت بنزین بطور سیستماتیک بر همه خدماتی که بنحوی با قیمت بنزین سروکار دا د تاثیر می‌گذارد وفشار غیر قابل تحملی را بر مردم وارد می‌کند چنانکه در تجربه قبلی افزایش قیمت بنزین این اتفاق افتاد ومردم رابه مضیقه شدید افکند بهیچوجه افزایش قیمت بنزین راهکارمفید وصحیحی برای جبران کسری بودجه دولت نیست بلکه راهکار مفید وموثر تلاش برای رفع تحریم‌ها. که عامل اصلی‌ای همه نابسامانی است میباشد امیدوارم که این نظر من سو تعبیر نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بنظرم حرکت اشتباهیست مثل گران کردن نرخ ارز توسط دولت برای کسب در امد هزینه های این حرکتهای اشتباه را مردم میدهند هنوز آبان 98 که دو سال از ان گذشته از یاد مردم نرفته ، هزینه های این افزایش نرخ به مراتب بیشتر از آبان 98 می شود اگر دین دارید و اگر انسان هستید بخاطر کشور ایران و مردم دست از این تفکرات غلط بردارید گران کردن بنزین به هر میزان انفجاری خواهد شد
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با این افزایش قیمتها و دستمزد پایین خیلی پررو تشریف دارند با طرح این سوال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هر وقت درآمدها با هزینه ها متعادل شد و کفاف زندگی یک خانوار می داد
وقتی در آمدها مانند قیمت ها و هزینه ها ثانیه ای افزایش پیدا کنه
افزایش قیمت سوخت روی همه کالاها تاثیر می گذاره و کمر مردم میشکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
مردم بازیچه دست شما که نیستند ، هرسال هرسال قیمت بنزین را آزاد میکنید

بخاطر سیاست های غلطتان با عدم ارتباط با دنیا و امریکا که مردم نباید تاوان بدهند
پاسخ ها
هومن
| United Kingdom |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مردم و ملت شریف ایران رابطه با شیطان بزرگ را نمی خواهند ملت ما بخاطر ارزانی انقلاب نکرده و شهید نداده که دست از آرمان‌های انقلاب اسلامی بردارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
آخه کی نظر ما مهم بوده که این دومیش باشه؟ یادت رفته آبان ۹۸ بنزین رو گرون کردن مردم مخالفت کردن چی شد؟ وقتی توو همه سایتها و اخبار هی از بنزین حرف میزنن و گرونیش رو تکذیب میکنن یعنی برنامه جدی برای گرون کردنش دارن و کار خودشون رو میکنن. مردم کیلویی چند؟ این سوالا و حرفا مال ایران نیست
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
برین بابا مسخره ها در امد و رفاه هم برسونین در سطح منطقه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
واقعی شدن درآمد مردم! واقعی شدن قیمت خود ماشین!! و واقعی شدن زندگی مردم و رفاه و ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
برگزاری یک فراندم واقعی و آزاد برای همه چی!
پاسخ ها
والی
| Japan |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
برای دوزار افزایش قیمت بنزین می خواهی برات رفراندوم بذارن و قید همه چیزشونو بزنند؟ نخیر هم افزایش قیمت هم رفراندوم بی رفراندوم
ناشناس
| United States |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ایول حرف حق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حقوق ها رو بر اساس خلیج فارس افزایش بدهید، سپس قیمت بنزین رو هم بر اساس فوب خلیج فارس زیاد کنید.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با سلام. اینجانب موافق واقعی شدن قیمت بنزین هستم به شرطی که :
1 : دولت عرضه( لیاقت ) کنترل افزایش قیمت مایحتاج اساسی مردم در اثر افزایش قیمت بنزین را داشته باشد.
2 - دولت لایحه دلاری شدن پرداخت حقوق کارکنان دولت و کارگران را صادر کند ( حقوق کارکنان دولت بر اساس الگوی کشورهای همسایه به دلار پرداخت شود ).
3 - دولت به تمامی افرادی که امکانات اولیه زندگی را ندارند کمک مضاعف کند.
4 - دولت قبل از افزایش قیمت بنزین به صورت ضربتی تمامی خانواده هایی که زیر خط فقر هستند را به سطح مطلوب زندگی ارتقاء دهد.
5 - دولت بین خود و خدای خود سبک و سنگین کند اگر توانایی موارد بالا را دارد قیمت بنزین را واقعی کن اگر نه : استعفای خود را امضاء و خواهان فردی شود که چنین کاری از او بر می آید.( مردم زیر فشار نادانی های مسولان در حال له شدن هستند اگر این وضعیت ادامه داشته باشد.....؟)
موفق و مویید باشد.( دورد بر انسانهای آزاده وطنم ایران )
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
دولت اگر میخواست این کارها رو بکنه که مجبور میشد برای مردم کار کنه.
علش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
کاملا موافقم
1- خودرو هم به قیمت فوب خلیج فارس وارد بشه
2- نصف پول ناشی ازادسازی قیمت به صورت نقدی پرداخت بشه و نصف دیگه خرج زیرساختهای حمل و نقل عمومی بشه
کاملا مخالفم
چون قیمت خودرو درست نمیشه و پول ناشی از آزادسازی در کشورهای دیگه خرج میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
باید در کشورهای هم پیمانمان خرج کنیم . شما امنیت نداشته باشی مثلا چیکار می خواهی بکنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تنها به شرط اینکه با امریکا دوست شوید و سفارت دو کشور مجددا احیا شود

تنها ارتباط و دوستی با امریکا به عنوان ابرقدرت اقتصادی ،راه حل تمام مشکلات اقتصادی است

بخاطر لجبازی اقایون 80 میلیون نفر را در رنج و عذاب گرفته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
راه حل اساسی همین است والبته خواست
مردم هم همین است.ولی گوش شنوایی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
من حرف شما رو تصحیح کنم. 80 میلیون نه. شاید 60 الی 65 میلیون. مابقی از خود آقایان و دور اطرافیانشون هستن و یا دلال های درشتی که با این وضعیت دارن میلیاردی پارو میکنند. اونها مشکلی ندارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تنها راه حل همینه
ناشناس
| United Kingdom |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حضرت آقا سال ۷۶ فرمودند: خواب برگشت امریکا یک خواب خوش و تعبیر ناشدنی است ، ملت شهید پرور و انقلابی ایران به شما لیبرال ها این اجازه را نخواهند داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
آرزوی بیشتر مردم ایران ارتباط با امریکا است تا از این وضعیت در آییم
اگر بد است چرا بسیاری از آقا زاده ها در آمریکا هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هر موقع با واقعی شدن حقوق کارمند و کارگر براساس دلار روبرو شدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
باز چه خوابی برای مردم دیده اید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
وای خدای من. وقتی این متن رو کار میکنید، یعنی حتما میخواد اتفاقی راجع به قیمت بنزین بیوفته. ما با چی موافقیم؟ ما متخصص و کارشناس نیستیم. فقط اگه میتونید اقتصاد رو برگردونید به همون 20-25 سال پیش که فقط سالی یکبار گرونی بنزین داشتیم و بس که همون یکبار تو سال تورم بود و مابقی سال ثبات داشتیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگربنزین را گران کنند و پول آن به طور مساوی تقسیم شود خوب است. به شرط آن که بقیه کالاها به بهانه گران شدن بنزین گران نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
وقتی بنزین گران شودمگرمیشودهمه چیزگران نشودارپیک موتوری گرفته تاحمل ونقل اردونان همه چیزچندبرابرمیشود وگرسنگان گرسنه تر وطبقه متوسط فقیرمیشوند
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
معلومه خیلی ساده خوشباوری
شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هیچ!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
شما ماشین را به قیمت جهانی وارد کتید دست مافیا ماشین را کوتاه کنیددستمزد‌به قیمت جهانی با توجه به امکانات این مملکت به کارمند و کارگر بده یارانه مبارک خودتون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت شرایطی که درآمد و حقوق ها با افزایش دلار نسبت مستقیم داشته باشد نه معکوس
تورم در همینه زمینه ها کنترل و کاهش چشم گیر داشته باشد
مسئولین و آقازاده هاشون دست شون رو از بیت المال بکشن بیرون
حقوق کارگرها و اقشار ضعیف جامعه کفاف زندگی شان را بدهد
اجاره خانه ها معقول و متناسب با درآمد شود
و آقایان مسئول دست از اختلاس و رانت خواری بردارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بنزین تا دو سال باید رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد پولش را هم کسانی که قرادادهائ مثل کرسنت را بستند بپردازند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اینهم حرف بدی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
عه بالاخره رییسی هم افتاد تو کوزه...

تا به قوانین بین المللی از جمله FATF پایبند نباشید، تا دست از سیاست های غلط بر ندارید، تا ارتباط خود با امریکا و اروپا را دوستانه نکنید، هیچ مشکل اقتصادی حل نخواهد شد

هر سال مجبورید بنزین را گران و کالاها گران و گرانتر کنید و غول ابر تورم همه ی اقتصاد را هرسال خواهد بلعید

تحت هیچ شرایطی با گران کردن بنزین موافق نیستیم

از طرف کل مردم ایران، بجز آقازاه ها و یقه سفیدها
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگرباکشورهای ثروتمندومترقی دوستی متقابل برقرارکنیم ثروتمند ومرفه میشویم واگربجای اینکارفقط باکشورهای فقر وگرسنه حشرونشر‌کنیم گرسنه وتنگدست میشویم. همنشین توازتوبه باید الخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
باسلام : درصورت تحقق هر سه شرط ذکر شده

1-برابری درامدها با نرخ تورم و هزینه های جامعه

2-توسعه حمل و مقل و زیر ساخت های

3-کمک های مستقیم و غیر مستقیم به دهک های پائین خاصه مرز نشین ها
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در صورت واقعی شدن شرایط درآمدی تمامی مردم ایران!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ها .... دارید جاده صاف میکنید؟؟؟
ما عادت داریم ؛ همیشه قبل از گرون کردن شایعه تکذیب و نظرسنجی داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
درآمدها هم واقعی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
شایعات صحت دارند مثل سال 1398. فقر مطلق تمام ملت ایران در راه است. ملت ایران برای غذای خود محتاج کمک ها و صدقه های جهانی خواهد شد. این خراب شده دیگر جای ماندن نیست.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
شروع شد .بابا نه یارانه میخاییم .نه اینهمه سنجش افکار .پدرمون در اومده با همین قیمت فعلی بنزین وای به حال اینکه بخواهد گران‌تر شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هر وقت ماشین به روز و درآمد اکثر جامعه برابر درآمدکشورهای منطقه شد و اجازه دادید ماشینهای کم مصرف به کشور ارد شود می توانید قیمت بنزین را برابر قیمن منطقه کنید نه اینکه فقط با گران کردن بنزین فقط از یک عدع معدود حمایت کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تنها در صورتی که درآمد مردم عادی هم دلاری بشود دقیقا مانند درآمد و بریز و بپاش مسئولین
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در شرایطی که حداقل دستمزد به اندازه کشورهایی بشه که قیمت بنزینشون واقعیه. مضحک ترین مغلطه سالهای اخیر این بوده که قیمت بنزین در کشورهای حاشیه خلیج 6 برابر ایرانه و ما داریم بنزین رو ارزون میدیم به مردم.

گوینده این مغالطه مردم رو دارای دو عدد شاخ یا گوش دراز فرض کرده. انگار نه انگار که متوسط دستمزد در کشورهای حاشیه خلیج در بعضی موارد نزدیک 40 برابر متوسط دستمزد در ایرانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با سالی 20 درصد موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
قیمت خودرو را هم واقعی کنید. وقتی چند صد میلیون برای عوارض ورود خودرو میگیرید به این معناست که پول بنزین مصرفی آن را تا چندین سال به نرخ روز اروپا پیش پیش گرفته اید! دیگر چه واقعی کردن قیمتی؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در صورتی که آموزش ، بهداشت و حمل و نقل عمومی رایگان شود
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
قیمت نفت گرون میشه مردم تاوان میدن نفت ارزون میشه مردم تاوان میدن
مگه نگفتین در تولید بنزین خودکفا شده ایم
اگه بنزین کم داریم که مجبوریم وارد کنیم چرا کشتی کشتی نفت به لبنان مفتی مفرستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
کارمندا در حدود 300 دلار حقوق می گیرند در صورتی که حقوق جهانی تقریبا 15 برابر اینه پس چرا هزینه هایمان باید به قیمت جهانی باشد؟
پاسخ ها
دکتر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
دلار رو چند حساب کردی؟!! ما اینجا پنج ، شش میلیون تومن در ماه حقوق می گیریم.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بنزين بايد ليترى 100 هزار تومان شود تا اكثر مشكلات آلودگى هوا، ترافيك، سو استفاده خودرو سازان، روحى و روانى حل شود.
حمیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با این شرط که حقوق پرداختی دولت و کارگران به نرخ جهانی باشد، بهای بنزین هم واقعی شود
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در صورتی که از سهم ثروتمندان گرفته بشه و به فقرا داده بشه من موافقم. طبق آمار بانک جهانی بعد از تحریم ها آمار ثروتمندان در ایران از ثروتمندان عربستان سعودی پیشی گرفته!!!

پرتقال کنید پیدا فروش را
افشین
|
Cyprus
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیج شرایطی . اگر قرار باشه قیمت همه چی واقعی بشه ، باید میزان دست مزد ها هم واقعی بشه و بر اساس قیمت دلار روز. کوته بینانست اگر فکر کنید با گران کردن حامل های سوختی دارین از قشر ضعیف جامعه حمایت میکنید چون افزایش قیمت باعث گران شدن همه محصولات مصرفی میشه
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
جم کن بابا...هر ۲ ۳ سال گرون میکنید....مسخره کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با این شرط که حقوق پرداختی دولت و کارگران به نرخ جهانی باشد، بهای بنزین هم واقعی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هیچ شرایطی هیچ هیچ هیچ واضحه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
به هیچ شرط بی کفایتی دولت در کنترل نرخ ارز رو نباید مردم بدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در صورتی موافقیم که حقوق ها هم واقعی شود در غیر این صورت منتظر ابان دیگری باشید
نوری
|
-
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مامردم ایران هیچ اعتراضی نداریم اگر اول حقوق و دستمزد را به سطح فوب کشورهای خلیج فارس برسانید بعد قیمت همه چیز هم عینا مثل کشورهای خلیج فارس شود. اما اون کارشناس احمق چرا فقط مایحتاج مردم را می خواهد قیمتش را فوب حلیج فارس کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هر وقت حقوقمون واقعی شد از همه لحاظ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگر قیمت ماشین پایین بود وضع اقتصادی خوب بود و اگر مردم کار داشتن اشکال نداشت اما هیچ کدام از اینها نیست و افزایش قیمت بنزین شوک تورمی ایجاد میکند و دوباره اجناس گران میشود
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بنزین به قیمت درست ولی به شرطی که واردات خودرو هم آزاد و بدون تعرفه باشد . تعادل و توازن در قیمت و کیفیت عرضه سوخت و فروش خودرو بطور همزمان بسیار هم عالیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هیچ شرایطی . اصلا نباید این تیتر رو مطرح کنی شما. داری ذهن ملت رو اماده میکنی. اصلا گرون کردن بنزین دیگه محلی از اعراب نداره . تمام .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
افرین اصلا طرح این موضوع تشنج افرین و شر خواهد شد .اقلا .ما که رو نفت خوابیدیم نبایداینو مطرح کنند گه واقعا صداقت
feri
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بنزین یارانه ای همان 60 لیتر در ماه با تعیین قیمت جدید باقی بماند و مابقی اضافه مصرف به قیمت فوب خلیج فارس که احتمالا باید یک دلار با قیمت آزاد به دو صورت میتواند اعمال گردد 1- بقیه اضافه مصرف به دلار آزاد عرضه شود .
2- بقیه اضافه مصرف بصورت تصاعدی با تنظیم و برنامه ریزی کارت سوخت بصورت تصاعدی محاصبه گردد. مثلا تا 120 لیتر به قیمت دو سوم نرخ فوب خلیج فارس با نرخ دلار آزاد عرضه شود. مابه التفاوت حاصله نیز به نسبت میزان و مقدار بهره مند شدن از یارانه سوخت و کسر آن به کسانی که اصولا اتومبیل ندارند بعنوان یارانه سوخت پرداخت شود. بدیهی است که یارانه سوخت شامل همه ایرانیان از نوزادان گرفته تا کهنسالان و فاقدان اتومبیل میباشند.
پاسخ ها
یک شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
یعنی هنوز نفهمیدی گرانی حامل های سوخت بصورت مستقیم و غیر مستقیم روی تمام اقلام و خدمات و کالاها تاثیر گذار است ؟؟؟ فقط که بنزین داخل باک ماشینت مطرح نیست...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
امو تو ماشين دارى شايدم چند تا داشته باشى اكثريت كه گارى هم ندارن بيان بهر كد ملى روزى يك ليتر پولش را بدن نصف قيمت اروپا ك تقريبا ميشه سى هزارتومن سر راست هروز .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هیچ شرایطی . اصلا نباید این تیتر رو مطرح کنی شما. داری ذهن ملت رو اماده میکنی. اصلا گرون کردن بنزین دیگه محلی از اعراب نداره . تمام .
پاسخ ها
یک شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
آموجون اونم میشه در ماه 900هزار تومن اونوقت سایر هزینه هات 10 میلیون اضاف میشه ....کاش متوجه یشی چی میگم....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
راهی جز آزاد سازی بنزین نمی ماند
ولی به نظر من با توجه به بی مدیریتی که در کشور حاکم است عواقب آن بقدری سنگین است که خانواده های زیادی را له میکند در حال حاضر نیز عده ای چنان درآمد دارند که اصلا پول برایشان بی معنی شده ولی عده ای بسیار شرمنده زن و بچه هستند
اگر نفت مربوطه به مردم است و طبق گفته مدیران و بر اساس کشورهای دیگر که نفت ندارند مملکت باید با مالیات اداره شود(که در ایران هم مالیاتها اضافه میشه و هم از پول نفت خبری نیست) عین پول نفت چه فروش خارجی و داخلی باید تقسیم بر کل جمعیت ایران و به حساب آنها واریز شود
نیاز به اینکه کالای یارانه ای توسط دولت تهیه بشه (مثل نهادهای دام و... که فقط اسمش و خرجش برای مردمه ولی حالش برای عده ای است) نیست و پول نفت کلا تقسیم بر کل مردم بشه (فقیر و غنی) و به آنها تقسیم بشه
واردات کالا هر رقمی از خودرو چای و موز و.... نیز همه مجاز باشند ثبت سفارش بکنند و وارد کنند نه انحصاری باشه
يارانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
«المُلکَ یَبقَی مَعَ الکُفرِ وَ لا یَبقَی مَعَ الظُّلمِ»
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حرف مردم و کارشناسان که ملاک نیست، اما بازهم نظرم را می نویسم.
به نظرم، این که قیمت پول ملی را به شدت پائین آوردید و هر خدماتی که دولت میدهد با دلار بسنجید فقط و فقط کلاه گذاشتن سر مردم است. اگر قرار است پول بنزین و هر خدماتی که دولت ارائه می کند به دلار باشد که خیلی هم عالی، اما حقوق مردم و سایر کمکها و خدمات مالی هم به دلار حساب شود. من یک استاد دانشگاه هستم و سال 1396 حقوقم 2700 دلار بوده و الان زیر 1000 دلار است و بقیه مردم هم به همین صورت و حتی بدتر از این شرایط.
تنها راه این است که واحد پول ایران به دلار تبدیل شود و همه خرج و دخلها با دلار محاسبه شوند.
پاسخ ها
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اون دانشگاهی که شما توش درس می‌دی رو باید درش رو تخته کرد. فروش نفت ایران ۲.۵ میلیون بشکه در روز باشد ماهی می‌شود ۷۵ میلیون. اگر جمعیت ایران ۸۵ میلیون نفر باشد به این معنی است که به هر کس حتی یک بشکه نفت هم نمی‌رسد. اون بی‌مغزی که تو رو استاد کرده و داره بهت حقوق می ده خیلی در حقت لطف داشته که داره ۱۰ تا بشکه نفت جلوت می‌ندازه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
به شرط برقراری حقوق و دستمزد به مقدار فوب خلیج فارس
احمدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هروقت درآمد ما مثل همه دنیا شد، هر وقت زندگی ما عادی شد، هروقت اقتصاد م بصورت عادی درآمد خلاصه هر وقت مثل دوره شاه شدیم مثل بقیه دنیا هم پول بنزین میدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
مهرداد
|
United Kingdom
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی موفق نیستم
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
نمی دانم چرا دولت هر چی به نفعخودش است را از کشورهای دیگر الگو برمیدارد . مالیات گرفتن گران کردن را ولی چیزهای که به نفعش نیست نمی بیند . مثل در تمام کشورهای جهان مالیات ماشین چیزی در حدود 4 یا 6 درصد است ولی در ایران رسمی 110 درصد و با ممنوعیت واردات چیزی حدود 400 درصد میشود یا دولت های اروپایی در مقابل مالیات خدماتی به مردم میدهد ولی در ایرا فقط قسمت گرفتنش را انجام میدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تو رو خدا گرون نکنین زندگی خیلی سخته همین الان اگه گرون کنین دیگه نون هم نمی تونیم بخریم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگراشتباه بزرگی که درسال 83 آقای توکلی ودوستانش درمجلس باطرح تثبیت قیمتها مرتکب شدندنبود وبنزین همانندسالهای قبل با شیبی ملایم گران میشد الان قیمت بنزین بدون هیچگونه ایجادحساسیت اجتماعی به قیمت معقولی رسیده بود ویارانه فوق سنگینی که به آن پرداخت میشودصرف ساخت زیرساختهای مختلف مثل مترو راه آهن بزرگراه و....میشد.ولی متاسفانه آن اشتباه بزرگ هم باعث دودشدن سالانه دهها تریلیون درترافیکهای کورشهری میشود وهم دولت ازترس تبعات اجتماعی جرات بالابردن قیمت بنزین راندارد.جالب است که ترکیه با جمعیت وتعدادخودروی تقریبا مساوی با ایران یکدهم اینجا مصرف بنزین دارد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ده سال پیش حقوق من معادل ۵هزار دلار بود ولی الان معادل کمتر از ۳۰۰ دلار است !! انموقع بنزین هزار تومان بود ، پس اگر حقوق مرا لااقل به ارزش ۵ سال قبل برگردانند ، برای افزایش قیمت بنزین (یا بقول شما واقعی کردن !! مشکلی ندارم ) تکرار میکنم ، اضافه حقوق نحواستم ، پیشرفت هم نخواستم ، مرا به ۱۰ سال قبل برگردانید...
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت شرایط زیر اگر:
1. کشور با دیگر کشورها دشمنی را کنار بگذارد و شرایط اقتصادی متحول شود.
2. معافیت کامل مالیاتی برای همه ی مردم چون مردم از دولت خدماتی نمی گیرند که مالیات بدهند.
3. حذف عوارض شهرداری تا زمان ارایه خدمات درست به شهروندان
4. حذف مقررات دست و پا گیر و برخی اداراتی که مخصوص کاغذبازی ایجاد شده اند مثل سازمان نظام مهندسی و غیره.
5. آزاد شدن واردات خودرو با هر حجم موتور و هر کشور سازنده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
از یارو پرسیدن چکاره ای؟ کفت نویسنده. گفتند کتاب نوشتی؟ گفت یکی. گفتند چاپ کردی؟ گفت ده هزارتا. گفتند کی چاپ شده؟ گفت خیلی سال پیش. گفتند چندتا از کتابها رو فرختی؟ گفت هیچی؟ گفتند حالا که رودستت باد کرده یک نسخه میدی بخونیم؟ گفت مگه پول چاپ یک کتاب به گرانترین قیمت دنیا رو بدی. نمدانستم چی بگم تو دلم گفتم با این عقلت معلومه چی چاپ کردی.
حالا موضوع بنزین ایرانیه بابا کسی ازتون نمیخره میخاهید به مرم مالک این بنزین به گرونترین قیمت دنیا بفروشیت؟ عجب احمقهایی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
نه تو رو خدا ما یارانه بنزین نمیخایم رحم کنین
میلاد
|
Germany
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی، اولا چون این آخرین افزایش قیمت نخواهد بود ، تا کی باید هزینه کاهش ارزش پول ملی را مردم بپردازند ، اینکه قیمت بنزین واقعی نیست ناشی از کاهش ارزش پول ملی است. فرضا قیمت را لیتری 20 هزار تومان کنیم ، چه تضمینی وجود دارد که اگر پس فردایی دلار 40هزار تومان شد ، باز نگویند قیمت واقعی نیست ؟ قیمت هر لیتر بنزین در آمریکا کمتر از ۱ دلار است . اگر به ۳ سال پیش بگردیم وقتی دلار ۴ هزار تومان بود . همین الان معادل دلار ۳ سه سال پیش پول میدهیم . اگر سه سال دیگر دلار شد ۶۰ هزار تومان ، باز هم میگویند قیمت واقعی نیست. تا کی این چرخه باید ادامه پیدا کند ؟

دوما مگر درآمد مردم را به دلار میدهند که قیمت بنزینش را به دلار حساب کتاب میکنند ؟
میم ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بشرط اینکه اول فکری به حال تولید یا واردات خودرو کم مصرف بشه . فکری بحال کسانی که بدلیل گرانی مسکن و نداشتن پول مجبور به ترک تهران و سکونت در شهرهایی مانند پردیس شدن که سرویس رفت و آمد خوبی نداره بشه .
فکر به حال درآمد متناسب با این هزینه بشه . راههای جایگزین عملی برای استفاده از یارانه داده نشده بشه . نه مثل دو سال قبل که بنزین گران شد ولی درامدش صرف هزینه های خود دولت شد و صرفا با یک بسته معیشتی نصفه و نیمه به قشر خاص سر و ته داستان جمع شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
درآمد مطابق فوب خلیج فارس برای تمام آحاد ملت ایران بدون استثنا.
h.h
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بنده به شخصه با اینکه درآمد و هزینه ها در مملکت بر مبنای نرخ جهانی باشد هیچ مشکلی ندارم.
از خدامم هست از این همه استرس رها میشیم.
ولی نرخ درآمد و هزینه (قیمت کالا و خدمات همگی نه فقط بنزین) باهم.
تهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حکایت شتر مرغ در ایران همچنان باقی است موقع بار بردن مرغ و موقع پریدن شتر الان هم همینطوره بنزین به قیمت جهانی ولی حقوق و دستمزد به قیمت و صرفه و صلاح مدیران و مسئولین .الی برکت الله
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
واقعی شدن دستمزدها و شفافیت در هزینه های دولتی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
شما به قیمت بنزین و افزایش آن در کشورهای همسایه اشاره کرده اید . حقوق و دستمزد ها را به مانند همین کشور ها افزایش دهید و بعد قیمت بنزین را به قیمتی که همان کشورها عرضه می کنند به مردم بفروشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
خب دولت پولش کجا بود تا حقوق مهندسان که حدود 6 میلیون در ماه است را به حدود 5 تا 6 هزار دلار در ماه برساند؟

5000دلار = 150 میلیون تومان

اصلا با افزایش قیمت بنزین موافق نیستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
احتمالا دوباره شایعات داره به حقیقت می پیونده که نظرخواهی میکنید
حمیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
فقط بایک شرط ساده. واردات خودرو هیبریدی با تعرفه صفر. با این روش به حل مشکل آلودگی هوا کمک می‌شود. مصرف سوخت مدیریت شده و قیمت خودروهای خارجی هم کمی تعدیل می‌شود.
تاریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با توجه به اینکه در دولت های قبلی در قبال افزایش بهای کالاهایی که در انحصار دولت است و در بدترین شرایط مردم، فقط و فقط منجر به متورم شدن هر چه بیشتر جساب هاب بانک ها و سایر نهادهای محدود حاکمیتی شده است، تحت هیچ شرایطی حاضر به این افزایش نیستیم.
مخلص کلام: آزموده را آزمودن خطا است.
لطفا آدرس غلط به مردم ندهید. اینگونه وانمود نکنید که تحت شرایطی اگر این اتفاق محقق شود خوب خواهد بود. این خطای نابخشودنی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هیچ یک از شرایط گفته شده در متن خبر قابل تحقق نیست، همه وعده سر خرمن است

فقط میخواهید بنزین را گران کنید و اسب خود را برانید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
همیشه تو این موارد باید با خارج مقایسه شویم ولی در نرخ دستمزد و جی دی پی فقط با خودمان مقایسه شویم.
ضمنا اون موقع که قیمت نفت کاهش داشت و بنزین ارزون شد مگه تو نرخ بنزین ما کاهشی رعایت شد؟
فقط وقت افزایش ها قیمت افزایش پیدا می کنه؟
یماند که با گرون کردن بنزین تورم دوباره چند برابر می شود. دیگه واقعا نون هم نمیشه خرید.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با این شرط که حقوق پرداختی دولت و کارگران به نرخ جهانی باشد، بهای بنزین هم واقعی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
گول وعده های تو خالی را نخورید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
خیلی ساده‌ای به خدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حقوق ها هم به دلار داده شود ولا غیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
دوست عزیز دولت پولش کجا بود، آخه به یک مهندس
میتونه 7000 دلار در ماه پول بده؟؟؟ اینا همه اش وعده سر خرمن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
افزایـــــــش قیـــــــمت بنــــزین = تظاهــــــــــرات ســــــــراســـــــری

آزموده را آزمودن خطاســـــــــــــــــــــــــــــــت

با تصمیمات غلط مملکت را به آشوب نکشانید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حق ندارید بر اثاث فقیر و غنی سهمیه بندی کنید باید به هر کارت ملی سهمش را بدهید شما از کجا میدانید شاید یک پدر پولدار دلش نخواهد به فرزندش کمک مالی کند،آقای روحانی با ناجوانمردی تمام اینگونه حق بسیاری را خورد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
آقایون مسئول محترم،

افزایش قیمت بنزین هیچ دردی از دردهای مملکت، دوا نمی کند

کی میخواهید این دور باطل افزایش قیمت بنزین ، تورم، کاهش قدرت خرید مردم و شعارهای خالی مرگ بر این و مرگ بر آن را تمام کنید

تنها راه حل مشکلات دوستی با امریکاست و لاغیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
خودرو کم مصرف و برقی هم تولید بشه خدا تومن قیمت داره کی میتونه بخره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
چون این دولت با شعارایی اومد سر کار که با گران کردن بنزین سازگاری نداره
پس یا با همون مدل شعارهایی که دادن درست کنن همه چیو و مملکتو گلستان کنن یا استعفا بدن یکی که شعارش واقعی کردن همه چیزه بیاد رای بیاره کار کنه
تجربه ثایت کرده اخرش مردم باید هم چوبو بخورن هم پیازو
پس حالاک ه چیزی به مردم نمیرسه پس دلیلی نداره بنزین گرون بشه چون خیرش بعدا به مردم نمیرسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگر که دلار بشه یک ریال خانه بشه 10000 ریال ماشین بشه 1000 ریال ویا اینکه حداقل حقوق کارگرها بشه 50 میلیون تومان حکومت ایران داره مشکلات مالیس رو با جیب مردم حل می‌کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
امتیاز استفاده از انرژی باید داده شود نه اینکه روی انرژی یارانه داده شود
اون فردی که 40 سال است با چهار پا سر زمین کشاورزی میرود یارانه انرژی را چگونه دریافت کرده تا الان
تو همین افرادی که خودرو دارن چطوری تقسیم میشود اونی که ماشین 8 سیلندر دارد با اونی که ماشین 3 سیلندر دارد همون بنزین 3 هزار تومانی هم روش یارانه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
باید حقوق و درآمد مردم در سطح جهانی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حقوق دلاری
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حداقل حقوق با فوب دلاری کشورهای خلیج فارس الان در تمامی کشورها حداقل حقوق 7 هزار دلاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی راضی نیستیم. چون این بحث تکراری هر چند سال یکبار بدون نتیجه مطرح میشه
عبدالعلی پاکزاد
|
Sweden
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
درامدمنابع کشور متعلق بهمه مردم است
اینکه عده ای استفاده کنند وعده ای تماشا غیر اسلامی وانسانیست
عده ای دود کباب درتمام عمر
بنزین بصورت سهمیه به هرنفر داده شود مقدارکل انرا کم نکنند
یعنی ۹۰ میلیون لیتر تقسیم برجمعیت میشودسهمیه یک روز درماه همین مقدارمحاسبه شود
قیمت واقعی شود ومن درکارتم صد یا...... لیتر داشته باشم عالیست
اول کارت بدین سهمیه رامشخص کنید بعد قیمیت راواقعی کنید
برداشت یا فروش دوماه بعد اجرایی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
دقیقا یک جای مملکت را نام ببر که اسلامی واقعی باشد

هیچ جا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اول برنامه بر اساس سهمیه به افراد بود نه به خودرو، بر اساس این مدل افراد می توانستند از بورس انرژی مستقیم یا از طریق یک واسطه مالی بنزین بخرند یا بفروشند. اما متاسفانه لابی خودروسازان کار خودش را کرد
ناشناس
|
France
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
یا حقوق معادل ۵۰۰۰ دلار یا اصلا حرف گرون کردن بنزینو نزنید که خودجوش پمپ بنزینا آتیش میگیره دوباره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حقوق مث انگلستان بدید
بنزینم ازاد کنید
میدونم الان سه تومن بنزین گرون میشه پنجاه هزار تومن میاد رو یارانه
همه چیز مث موشک گذون میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
درآمد هم جهانی شود بعدا هزینه ها جهانی شود. یا مثلا درمد برحسب دلار شود بعد هزینه بنزین برحسب دلار محاسبه شود. افزایش حقوق اندک ولی افزایش قیمت بنزین چنذ برابر عادلانه نیست. چون با افزایش قیمت بنزین هزینه حمل هم تغییر خواهد کرد. دومینویی قیمت همه چی افزایش پیدا میکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بنزین را گران میکنند بدون اجرای هیچ کدام از این شش شرط مطمئنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
نظرخواهی از مردم و موافق بودن یا موافق نبودن مردم با تصمیمات دولت واسه جوامع دموکراتیکه .. اینجا دولت اگه ببینه زورش به مردم میرسه ، کاری را که به نفعشه انجام میده و اگه کاری را هم انجام نداد مطمئن باشین بخاطر این نیست که میبینه مردم مخالفن بلکه بخاطر اینه که میبینه زورش نمیرسه .. پس نظرخواهی های شما هم واسه در کوزه خوبه

هر وقت ذره ای دموکراسی در این مملکت دیدی ، اول سلام منو بهش برسون بعد بیا نظرمو بپرس
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
افتاد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
چهـــــــــل و انـــــــــــــدی سال است که نفـــــت را به دلار به جهان می فروشـــــــید و به مردم حقــــــــوق ریــــــــــالی می دهید

بس کنید این روش شایعه بنداز و بنزین را گران کن

همه می دانند میخواهید بنزین را به 10000 تومان و بالاتر برسانید
الوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مگه نمی فرمایند بنزین به قیمت فوب خلیج فارس خوب قیمت خودرو هم به قوب خلیج فارس برسه قیمت بقیه کالاها هم به فوب خلیج فارس برسه
دولت از یه طرف خودش حمل و نقل عمومی ایجاد نکرده روی کالاها تعرفه های سنگین بسته حالا یه قلم جنسی که ملی هست از این که ارزون میده ناراحته
در اصل این یارانه ای که می فرمایند از جیب دولت در میاد میره تو جیب خودروسازها
قیمت خودرو تویوتا تو کشورهای خلیج فارس چنده تو ایران چنده مابه التفاوت رو بزاریم بانک چندین برابر یارانه ادعایی دولت سود می گیریم
بعد کشتی کشتی سوخت می فرستن اطراف و اکناف دنیا فقط مردم ایران ...
++
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با این شرط که حقوق پرداختی دولت و کارگران و تمامی احتیاجات به نرخ جهانی باشدو خودرو ها نیز در سطح کیفیت جهانی شود ، بهای بنزین هم واقعی شود
مواقم
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اول اینکه حقوق ها با دلار سنجیده بشه
نمیشه حقوق من مهندس بعد از کلی جون کندن 200 دلار باشه و بعد بنزین رو دلاری پرداخت کنم
اگر تو کشور هایی که قیمت بنزین به قیمت جهانی هست متوسط حقوق 3000 دلار باشه حقوق ما هم اینطور حساب کنن مشکلی نیست
ماشین های روز دنیا که مصرفشون خیلی پایینتر از فرغون های داخلی هستن به قیمت واقعی وارد بشه (نه وقتی وارد میشه قیمتش چند برابر بشه)
در این حالت موافقم
بهروزالدوله
|
France
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اینکار اصلا نباید انجام شود.خانواده های زیادی دوباره داغدار میشوند.
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
وقتی مرز باز باشه بنزین قاچاق میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وقتی همین مرزی که بنزین ازش قاچاق میشه ازکجا معلومه اسلحه وارد نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مملکتی که به اینجوری اداره میشه آیااااااااااااااااااااااااااااا میشه توی این مملکت به راحتی زندگی کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با این شرط که حقوق پرداختی دولت و کارگران به نرخ جهانی باشد، بهای بنزین هم واقعی شود؟
احمد محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
واقعی شدن حقوق و دستمزد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
به شرطی مه لندازه یک کارگر کویتی حقوق بگیرم حاضرم 20000 تومان هم پول بنزین بدم
مهدیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
همون بلایی که هدفمندی یارانه های احمدی نژاد سرمون آورد کافیه .در هیچ شرایطی راضی به انجام این کار نیستم
مرتضی محمدیها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تابناک برات متاسفم .

دفعه قبل هم همین ترفندو زدید

شما نقش سوپاپ اطمینان رو دارید.بازم میگم متاسفم براتون

تحت هیچ شرایطی قیمت بنزین نباید تغییر کنه.تا دوباره کسی نگه منم جمعه صبح فهمیدم.

اول وضعیت اقتصادی مردم باید اصلاح وجبران بشه نه اینکه جیب مردم خالی بشه.

تیم اقتصادی دولت باید راهکار داشته باشه .

این کار دراومدن از چاله وافتادن تو چاهه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تمامی شـــــــــــــرایط گفته شده در متن خبــــــــــر، برای گول زدن مردم است! خودتان هم میدانید حتی یک شرط را نمیتوانید اجرا کنید

فقط میخواهید بنزین را برسانید به 10000 تومان
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
قیمت بنزین با این تورم و بی ارزش شدن مداوم پول ملی هیچ وقت واقعی نخواهد شد مشکل اصلی جای دیگه است اونم کسری فزاینده بودجه است که اونم تا تحریم ها برداشته نشه و صادرات بدون مشکل و هزینه های سربار انجام نشه درست نمیشه پس نتیجه میگیریم تا رابطه ما با دنیا اصلاح نشه آش همین آشه و کاسه هم همین کاسه.
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
شما زمانی میتونی جهانی و فوب خلیج فارس و آلمان و انگلیس و امثالهم رو مطرح کنی که همان شرایط رو برای کارگران و کارمندان و خلاصه کل مردم ایران فراهم کنی و گرنه بحث یارانه و معیشت و ...این قلم وعده وعید ها فریبی بیش نیست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
دروغگوها در مسند نباشند موافقم . حتما میخوان بگن عایدی حاصل از گرانی بنزین بین مردم تقسیم میشه.
گفته بودند از بورس حمایت میکنند دیدیم
تیمور
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
1- با این شرط که حقوق پرداختی دولت و کارگران به نرخ جهانی باشد، بهای بنزین هم واقعی شود 2- شرط تولید خودرو‌های کم مصرف و برقی در داخل
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرط و شروطی بنزین نباااااید گرون بشه ..امادگی ذهنی ایجاد نکنید
حسن حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
به نظر اینجانب در صورتی که حدود نود درصد مابه التفاوت قیمت واعی بنزین با قیمت میانگین دو هزارو پانصد تومانبه طور سرانه به مردم بدهند چه به صورت کارت یارانه و چه نقدی ولی بهتر است بحث کارت انرژی که قبلا مطرح بود به صورت ازمایشی در چند شهرستان انجام ود ر صورت موفقیت در کل کشوربه اجرا در آیدزیرا در بحث اسراف انرژی این اسراف در طبقات بالای اجتماعی جامعه که از توان اقتصادی بیشتری برخوردارند از دهک های پایین اقتصادی خیلی بیشتر است به چند دلیل ساده و روشن ا-سطح زیربنای منازل مسکونی طبات مرفه جامعه عموما بالای صد وپنجاه متر و دویست متر و حتی بیشتر است و تعدادی نیز دارای خانه دوم و سوم به صورت ویلایی در نقاط خوش اب و هوا دارند
2-این خانواره ها عموما دارای چند خودرو یعنی به ازای هر فرد خانواد ه یعنی مرد وزن و کودکان حداقل دارای یک خودرو هستند که اغلب این افراد حتی برای یک خرید سده مانند ماست و شیر نیز از خودرو استفاده می کنند
3- با توجه به توان مالی این خانوارها در منازل خود از انواع وسایل سرمایشی و گرمایشی برقی و گازی و ماشین های ظرفشویی و لباسشویی و توستر و میکروفر وغیره استفاده می کنند.
بنابرین اگر قیمت ها واقعی شوند و حدود نود درصد مابه التفاوت قیمت واقعی و یمت یارنه ای به حساب خانوار ها واریز گزدد هم جلوی اتلاف و اسراف انواع انرژی از قبیل برق و گاز و حتی اب گرفته میشود و هم عدالت اجتماعی بررار می گردد زیرا اکنون یک خانواده با داشتن سه خودرو یعنی زن و شوهر ویک فرزند ماهانه از 180لیتربنزین یارانه ای برخوردار است که تنها تفاوت قیمت ان با بنزین ازاد ماهی 270هزارتومن و در سال سه میلیون و دویست و چهل هزار تومان می شود این فقط مابه التفاوت قیمت با بنزین سه هزار تومانی است ولی ان خانواری که در که های ایلام و کردستان و کرمان و سیستان و بلوچستان یا دارای خودرو نیست و یا اگر هم داشته باشد حداکثر هر خانوار یک خودرو است آیا این از عدالت است که ساکنین شهرهای بزرگ و مراکز استانها و به خصوص تهران از مواهب این کشور بیشترین بهره را ببرند ولی در بزنگاه های سیاسی از جمله انتخابات کمترین مشارکت را نسبت به استانه ای و ماطق کمتر توسع داشته باشند و تازه ادعای داشتن فرهنگ بالا هم باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
افزایش قیمت بنزین خط قرمز مردم است
Javad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
موافقم
خلایق هرچه لایق
به عنوان راهی که به ختم حضور کشوری که با تمام دنیا سر دشمنی دارد بینجامد قابل احترام است
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
چه سوال مزخرفی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با افزایش قیمت بنزین ، امنیت ملی دچار مشکل خواهد شد مطمئنا

این یکی رو بذارید کنار فعلا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مشکلات داخلی و خارجی برای مردم ایران آیا کم است و آیا افزایش قیمت بنزین هم می خواهید به آن اضافه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هر کاری می کنند، نباید سهم بنزین در سبد خانوار ایرانی از سهم آن در کشورهای مشابه بیشتر باشد. حالا اگر قرار شده بنزین تغییر کند، باید درآمد را هم به همان افزایش داد. اما در کشور ما درآمد ثابت یا کمی افزایش ولی بقیه اجزا سبد خانوار افزایش داده می شود. در نتیجه خانوار تصمیم می گیرند تا سطح مصرف خود از برخی اقلام را کاهش دهند و مانند دومینو این تصمیم باعث کاهش تولید آن اقلام و از دست رفتن شغل های بیشتر تا دستیابی به سطح جدید تعادل در سبد خانوار می شود. حالا دولت تاجایی این بازی را می تواند انجام دهد که چیزی برای مردم برای حذف از سبد خانوار باقی بماند. روزی که اقلام حیاتی در این سبد از حد حیات خارج شود، روزی است که آقایان باید درب منازل خود محافظ نیروی مسلح داشته باشند!
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هر وقت حقوق ما را دلاري و همتراز حقوقبگيران همسطح در آمريكا دادند و از كالاهاي خارجي و ايراني، عوارض و ماليات مضاعف نگرفتند، حاضريم همه قيمت‌ها آزاد شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
الله اکبر از نقشه های تکراری دولت مردان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بگیرین که اومد. بنزین 14000 تومن میشه هر سال هم گرونش میکنن. بعد میگن همه کشورا قیمت آزاده. بعله قیمت آزاده اما تورم زیر پنج درصده. گرونی نیست حقوقها متناسبه و رایانه هم نمیدن. مثلا پولدارها و ماشین دارا هم جور بی ماشینا رو‌نمیدن..این نظر سنجیها هم همش کشکه. دولت پول نداره میخواد اینجوری به این بهانه گرون کنه. هممون سرکاریم. دلار 300000 تومنی خوش اومدی
علیجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
سلام این عمل جراحی باید یک بار انجام شود
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اول یک قيمت می دهند بعد تکذیب می‌شود بعد می گویند به شماها لطفا کردیم و توانستيم از گران شدن بنزین جلوگیری کنیم و از ۱۴۰۰۰ هزار تومان به ۱۰۰۰۰ هزار تومان کاهش بدهیم ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
بنزین نباید گران شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی چون بنزین سهمیه ای است همه قیمت ها هم به بنزین بسته شده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
عمرا؟ جرات دارید گران کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
همه‌ی یارانه‌ها و تحریم‌ها برداشته بشن و حقوق‌ها واقعی بشن.
سیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با سلام واحترام
لطفا مشکل اقتصاد کشور را اساسی حل کنید افزایش قیمت بنزین مشکل را حل نمی کند. مشکل اصلی کشور: وجود تحریم ، عدم ارتباط با دنیا،وعدم تصویب aftf است. لطفا با توافق اول تحریم را رفع کنید. تمام
مصطفی قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی چون صداقت از مسولین ندیدیم..چون دستشان تو جیب مردم است...
ناشناس
|
Japan
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اصلابا افزایش قیمت بنزین موافق نیستم وضعیت مالی مردم خیلی خرابه فقر بیداد می‌کنه
خدا خیر نیند او ن کسی که پیشنهاد افزایش نرخ بنزین راداد
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
از جامعه جهانی فقط گرون کردن هاشون رو یاد گرفتید و فضیلت هاشون رو ندیده گرفتید. خوب با این همه بدبختی دو باره قطعا میخواهید کسر بودجتون رو با گرون کردن سوخت جبران کنید . که البته تو جیب اختلاس گر ها و خارج نشین ها و آقازاده ها میره نه مردم. و حقوق و دستمزد و کیفیت کالا و ............... ..... .. ..... .
رو طبق معمول ببرید پایینتر و خط فقر رو هم بکشید بالاتر. دستتون درد نکنه که جهان رو مد نظر دارید ولی دفتر پنجم مثنوی رو نخوندید....
پرهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
نمیشه به مسائل مطلق نگاه کرد و بنظر من همه چیز نسبیه. جایی که ارزون ترین خودرو مملکت 150 میلیون تومنه بنزین نباید 3000 تومن باشه و خیلی بیشتر از اینها ارزش داره. یعنی به نسبت بقیه کالاها ، بنزین ارزون هست. درستش اینه پراید 150 میلیونی بشه 20 میلیون ولی بنزین 3000 تومنی بشه 15000 تومن
غری جگر سوخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ما ملت مظلوم زجر کشیده تحت هیچ شرایطی راضی به افزایش قیمت بنزین نیستیم یارانه هم کلاهبرداریه......
دفعه قبل همه چیز گران شد به جاش یارانه پرداخت شد اما بعدا آن قیمتها پرواز کرد ولی یارانه در همان قیمت ۱۶ سال پیش هنوز درجا میزند تازه همین مبلغ ناچیز رو هم توان پرداخت ندارن و بدنبال قطع کردن یارانه بعضی ها هستند....
وقتی توان افزایش مبلغ یارانه را به صورت سالانه وهمگام با تورم ندارند نباید با وعده دروغین فشار بر مردم را بیش ازپیش کنند.............نجاتبخش فقط خداست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگر قرار است قیمت چیزی واقعی شود باید قیمت همه چیز واقعی شود مخصوصا حقوق و دستمزد
....
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
کشورهای دیگر که قیمت بنزین افزایش یافته حقوق شان نیز افزایش یافته در کشورهای اروپایی نفتی ندارن ویا واحد پولشان دلار وپوند ویورو هست نه مثل ایران برحسب ریال کشور ما روی نفت خوابیده ولی مردم در فقر هستن باشه ایرادی نداره قیمت بنزین رو افزایش دهید به شرطی که پایه حقوق ودرامد مردم به دلار داده شود نه ریال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
این یک امر بدیهی است که در شرایط طاقت فرسای کنونی که مردم توان اداره امور خود را ندارند و زیر بار گرانی های لجام گسیخته و زیر خط فقر زندگی که نه ، که عمر خود را سپری میکنند با افزایش قیمت بنزین تحت هر شرایطی مخالف باشند . به نظر بهتر است مدیران کارآمد در راس امور قرار بگیرند تا مردم مجبور نباشند اینقدر هزینه بالای ناکارآمدی و سوء مدیریت مدیران را دوباره به دوش بکشند .
لیلا رحمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
از مسولین خواهشمندیم ما را هم به چشم مردم لبنان بنگرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حقوق ها به دلار داده شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با ازاد شدن همه چیز با هم موافقیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی، والا من سکته می کنم و این تقصیر دولته و اون وقت دولت باید 1000 برابر دیه رو به همسر و فرزندانم بده.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
برادر جان من یک چیزی فهمیدم حکومت در ایران به خاطر مشکل اساسی که در ساختار و صرفا جا به جایی افراد در سمت ها داره نه در بنزین که در همه جا فشل عمل خواهد کرد...
مگر بورس نبود
ایا به حالت طبیعی و واقعی مدیریت شد که حالا بنزین واقعی شود ؟
به نظر من بسپارید دست مردم مثل قبیله و عشیره خودمان یک کاری میکنیم.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هر اقدامی بشه فقط ضررش به مردم میرسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
آزاد شدن واردات خودرو بدون هیچ تعرفه و محدودیتی - سود بانکی تفاوت قیمتی که واسه خودرو میدیم از مصرف بنزین ۱ سال هم بیشتر میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در محاسباتتون باید دلار را ۴۲۰۰ که نرخ رسمیه محاسبه کنید - پس بنزین خیلی هم ارزان نیست- ارزش پول پایینه با حداقل حقوق ۱۰۰ دلاری
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
"بنزین آزاد نیز با قیمت لیتری ۳۰۰۰ تومان فروخته می‌شود که البته به معنای واقعی، آزاد نیست و دولت برای ثابت نگه داشتن آن نیز، یارانه پرداخت می‌کند. زیرا قیمت نفت هر لحظه در بازار جهانی در حال تغییر و در نتیجه بهای بنزین نیز تابعی از آن است."
این سخن شما زمانی صحیح است که ما وارد کننده نفت خام باشیم در صورتی که نفت خام از چاه های نفت کشور استخراج می شود و تولید بنزین از آن کاملاً بومی است، پس قیمت آن هیچگونه ارتباطی به قیمت نفت جهانی ندارد.

در حالی که دولت اصرار بر کاهش تورم در کشور را دارد پس افزایش قیمت بنزین معنایی ندارد با توجه به اینکه افزایش قیمت بنزین باعث افزایش کرایه های خودرو ها و کرایه کالاها می شود لذا کسانی که خودرو ندارند هم بایستی متحمل هزینه هایی بیشتری شوند.

در ضمن به جای افزایش قیمت بنزین، راه عاقلانه این است که تولید خودرو های کم مصرف و خودروهای تمام الکتریکی را در کشوز کلید زده و واردات خودرو های الکتریکی را به کشور آزاد کنید همراه با بستر سازی آن در داخل، تا مصرف داخلی بنزین بصورت چشمگیری کاهش یابد و در کنار همه این ها ضمن کاهش هزینه دولت، افزایش درآمد برای دولت خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
شما که میخوای گرون کنی، گرون کن، دیگه چرا از ما میپرسی ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با افزایش قیمت کشور منفجر میشه،گونی برنج دو ملیون ،یک مرغ یک ملیون و...
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در صورتی که فقط برای مسئولان و اقازاده ها و خانوادشون گرون بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایط این فکر را از مغزتون بیارین بیرون چون دیگه ملت خسته شدن از دست شما
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
نه. به هیچ وجه و با هیچ شرطی.
چون همه این شروط فقط حرفه و تجربه این رو ثابت کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
باز حکومت یک نقشه جدید کشیده و رسانه ها هم نقش آماده کردن ذهنیت مردم را دارند.
محمدتحت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایتی موافق گرون شدن بنزین نیستم مملکت بدجور اشوب میشه دولت هرجا کم میارع که نباید نقشه براجیب ملت بکشه شورش دراوردن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
محل تامین کسری بوجه مشخص شد !!!
علیرضا نیکرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
قیمت بنزین افزایش یابد
بنزین تک نرخی شود
سهمیه بندی بنزین حذف گردد
تحصیل رایگان
حمل و نقل عمومی رایگان
یارانه نقدی نفری 500 هزار تومان
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
کفگیر به ته دیگ خورده
به هیچ وجه حتی یک ریال
اگر عرضه دارید جلوی به اصطلاح خودتان قاچاق بنزین و گازوییل را بگیرید
آنهایی که اختلاس کلان کرده اند را بگیرید و حق مردم را ازشون بگیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با این شرط که حقوق پرداختی دولت و کارگران به نرخ جهانی باشد، بهای بنزین هم واقعی شود؟

* با شرط توسعه همه جانبه حمل‌ونقل عمومی همچون مترو، موافق افزایش قیمت بنزین هستید؟

* افزایش قیمت بنزین و رسیدن به نرخ جهانی، با شرط تولید خودرو‌های کم مصرف و برقی در داخل؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
آقا ماهی حداقل ۲۰۰۰ دلار به هرنفر بده بذار چند سالی هم ما مثل کشورهای پیشرفته زندگی کنیم ، بخدا هیچی ازت کم نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
سلام.
حقوق مردم و درآمد شون رو مثل آمریکا کنید همچنین بیمه بیکاری بدین و همه رو با دلار بدین .اونوقت بنزین هم میشه کمی بالاتر بره.
یه کارگر ساده که فقط جارو میکشه 3000 دلار در ماه حقوق میگیره.
ما همه ارزاق و مسایل دیگه رو به قیمت دلاری میخریم ولی در آمدمون ریالی هست.
درآمد حداقل 3000 دلار و بنزین هم قیمت واقغی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
به هیچ وجه نباید بنزین گران شود

به هیچ وجه

مردم سکوت نخواهند کرد

سر خودتان را گول نزنید، محبوبیت رییس جمهور کنونی اقای رییسی تنها 30 درصد است

و محبوبیت شیخ حسن روحانی51 درصد بود.

وقایع سال 98 را به خاطر بیاورید...

عدم شرکت مردم در انتخابات 1400 هشدار جدی از طرف مردم به مسولین بود
علی مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
لطفا هرچه سریعتر اجرا کنید
من موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مگه الان واقعی نیست؟!!!!
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مردم اماده کنید با این خبراتون اینقد بگید تا عادی بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مردم تحمل نخواهند کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بنزینم مثل هر کوفت دیگه ای سر سال تورم بخوره مگه بنزین چه فرقی داره
یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
شرط اول اینه کهگاز مفتی که به پتروشیمی میدید قطع کنید وبه قیمت جهانی بدهید
دوم معادن و فلزات وفولادی که مفت به بعضی میدهید به قیمت جهانی به آنان بدهید
یه عده ۴درصدی تمام کشور ونابع کشور را غرق کردند وهمه چیز مفت به آنان داده میشه آنوقت کمبود بودجه را از جیب مردم تحت عنوان مالیات از مردم میگیرید وحاضر نیستید این رانت عظیم را جلوگیری کنید
هروقت این رانت را گرفتید وروی بودجه کشور ریختید بیایید با مردم در مورد افزایش قیمت بنزین به توافق برسید مردم ایران دوستدارکشورند البته اگر این ۴درصد حق مردم وکشور را به رسمیت بشناسند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
قیمت بنزین بکنید سه تومن ازاد پنج و از خودروهای بالا شیصد میلیون بیست تومن بگیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
چه ااعتمادی به مسئولین هست!!!!
كارشناس اقتصادى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اولا كه چه بخواهيم چه نخواهيم گرون ميشه دوما لطفا تا گرونش كردن ديگه قيمت را مثل تمام اجناس با توجه به قيمت روز كم و زيادش كنن واين مسئله مثل تمام كشور هاى جهان حل شود.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
این سوال مثل این است که اختیار قیمت گزاری گوشت را به گربه بدهید.تنها کسانی که صلاحیت نظر دادن راجع به نرخ کالاهای یارانه ای را ندارند عوام کوچه و خیابان هستند.این موضوع کار دانشمندان اقتصاد خرد و کلان است نه مردم کوچه و خیابانی که چیزی از علم اقتصاد نمی دانند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحمل مردم هم حدی داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
براي دستيابي به يك اقتصاد سالم و كارآمد گريزي از حذف يارانه ها وجود ندارد منتها يارانه هاي نان و بنزين بايد آخرين موارد براي حذف باشند.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ای لعنت بر این فوب خلیج فارس که ما فقط در عزاداری هاش شرکت میکنیم و هیچوقت به عروسیهاشون دعوت نمیشیم. اگه درامد و سطح رفاه ما به گرد پای اونا رسید بنزینم به اندازه اونا قیمت بذارید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با قطع یارانه 45 تومان و کاهش قیمت بنزین موافقم
از طلا بودن پشیمان گشته ایم
یک دزد بیت المال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در صورتی که یارانه هم حذف شود،
قیمت بقیه اجناس هم مطابق با قیمت بنزین بالا برود
حقوق ها نصف گردد
دزدی از بیت المال و اختلاس بعنوان یک شغل رسمی پذیرفته شود
کمک به اجنبی ها سه برابر شود
علاوه بر کیش، قشم، خلرک و تمامی جزایر شناخته شده و نشده را هم به چین غزیز تر از جان بدهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
irani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
متاسفانه مسئولان اصلا به فکر کشور و مردم نیستند قدرت خرید مردم ایران یکم سوم ترکیه بدون نفت است در حالی که چین هند ترکیه کشورهای جنوبی و شمالی ما شدیدا در حال پیشرفت و توسعه اقتصادی و رفاه جامعه خود هستند مسئولان ما هنوز در شعارهای دهها سال قبل در جا میزنند و هر روز تکرار میکنند و دقیقا ثابت کرده اند که حرف جدیدی برای این اوضاع ندارند خطرناک ترین دشمن این کشور مشکلات اقتصادی مردم و مسئولانیست که هیچ درکی از اوضاع ندارند و شاید قادر به حل این مشکلات نباشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
سلام ، موافق هستم به این شرط که ابتدا بفرمایید واقعی یعنی چه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
1-حذف مفتخورها و آقازاده ها
2- حذف آویزانها و مدیران نالایق
3- حذف کشورهای آویزان مثل لبنان و سوریه
4 - ارتباط داشتن مثل آدم با کشورهای دیگر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی موافق گرانی بنزین نیستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هيچ شرايطي
مهدی نیکبخت مالواحردی
|
United States
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
فوری. فوری. فوری.
رابطه دیالکتیکی بین حذف یارانه پنهان با مالیات بر خانه های خالی و سود کارخانجات و قشر مرفه چند ویلایی و خودرویی و ماشین برقی و در نهایت صادرات فرآورده های نفتی به جای خام فروشی بنزین
هنگامی که یارانه حامل های انرژی واقعی گردد دیگر آنهایی که چند ویلا و خودرو دارند نمی‌توانند از انرژی رایگان استفاده و در نهایت مجبور به فروش آنها میگردند و تعدیل قیمت مسکن و خودرو به وجود می آیداگر قرار باشد سود کارخانجات در یارانه ای که دولت به آنها می‌دهد باشد این بدان معناست که سود کارخانجات از جیب بیت المال داده می شود چراکه قیمت بهای تمام شده زیر قیمت و ذی نفع آنها کشورهای متخاصم میباشد که منابع کشور را به تاراج میبرند پس چه اصراری است که یارانه ای که متعلق به مردم است به کارخانجات بدهیم
نکته اینکه زیان ده نشان دادن کارخانجات به دلیل فرار مالیاتی است نه که در واقع آنها زیان کرده‌اند .
چرا هر مدیر عامل باید خود موسسه حسابرسی را انتخاب کند آیا خود این باعث فساد نمی شود
این چه کارخانه ای هست که قرار است سودش از جیب مردم باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت چه شرایطی، با واقعی شدن "قیمت بنزین" موافق هستید؟ سؤال خوبی است! تحت شرایطی که دستمزدها، اجاره مسکن، هزینه های بهداشتی و درمانی، آزادی های فردی و اجتماعی، نحوه برگزاری انتخابات و گزینش نمایندگان مجلی و ریاست جمهوری و . . . هم واقعی و طبق نرم های پذیرفته شده بین المللی شود!
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی موافق نیستم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حمل و نقل فراوان و در حد مجانی
قیمت بنزین جهانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
همه چیزباتکذیب شروع میشه چرا حقوق مردم فوب خلیج فارس نمی‌کنید خجالت بکشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اقایونی که به روحانی ناسزا می گفتین تحویل بگیرین. نوش جان ! حالا هی بگو از شنبه … !
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ابتدا درآمد مردم را با نرخ فوب خلیج فارس هماهنگ کنید،بهد قیمت بنزین و سایر اجناس رو با آن حساب کنید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطیییییییی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی . چون هر وعده ای که بدهند با بی مدیریتی و تورم افسارگسیخته که ایجاد میشود نوعی وعده سر خرمن است
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
خواستم تشکر ویژه ای از دولت انقلابی ، مجلس انقلابی !!!!!!! داشته باشم ، جناب آقای رییسی با شعارهای انقلابی آمدی ، رای گرفتی و حالا مثل دولت های قبلی ، خیالتون راحت شد ، موقع تازوندن و فشار به مردم بدبخت و بی دفاع هست ، اگر سری به سطح شهر بزنید بسیار بسیار بسیار محسوس رشد فزاینده قیمت ها و خدمات را می بینید ، حالا که خیالتون راحت شد همانند چهل سال گذشته ، اول شایعه دوم تکذیب سوم شایعه چهارم زمزمه نه تکذیب نه تایید و بعد یکباره افزایش نجومی سوخت و بعدش فقر و بدبختی و فلاکت بی حد و حصر مردم ، این دور تسلسل سالهاست برایمان آشناست .
ممنون آقای رییسی ، زود رخ نمایان کردی
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
قیمتها رو باز هم بالا خواهند برد، و نظرسنجی ها ارزشی ندارند، باید خودمان را آماده کنیم که بالای شصت میلیون نفر زیر فقر زندگی کنیم، مسولین ولایی سرشان را بالا بگیرند و سینه جلو دهند.
همایون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بسه دیگه خجاالت بکشید ،مگه برامردم رمقی هم مونده که بازم براشون نقشه میکشید ،این باردیگه کلا کشوربه فنا میره بااون حقوق خفت بارکارگری ،مگه کورید چیه مامثل کشورهای دیگه است که گیردادید به بنزین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اول پول نفت کشهای که به لبنان ارسال کردین رو برگردونین به خزانه بعدش هم نه یارانه بنزین و نه افزایش قیمت .
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
چرا با شعارهای توخالی مردم را به این فلاکت رساندید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
هیچ وقت یادمون نمی ره که دفعه اول که خواستند قیمت انرژی را گرون کنند ، چه وعده هایی دادند
بنزین و سایر انرژی ها گرون شد
اما تعداد زیادی از یارانه بگیران حذف شدن و مبلغ یارانه آن چند نفر باقی مانده هم افزایش پیدا نکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
چهل سال است این واقعی شدن بنزین شما حد یقف ندارد....هی آن را واقعی می کنید .... بعد از بی ارزش شدن مجدد ریال، دوباره باید ارزش بنزین را واقعی کنید!!!!! از مردم که خجالت نمی کشید از خداوند متعال شرم کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
باز قراره خر داغ کنند که دارند بوی کباب راه می اندازند؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
به جای اینهمه درد سر ارزش پول ملی را اینقدر بالا ببرید که هزار تومان ارزشش بشه 14000 تومان تا هم قیمت جهانی بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مرد باشن اول مجلس تشخیص مصلحت ملی افتتاح بشه دوم واردات خودرو آزاد بشه بدون گمرک ودر حد کشورهای دیگر سوم درامدها مانند دیگر کشورها حداقل مثل آمریکا که یک کارگر با حقوق یک ماه چهارصد کیلو گوشت میتونه بخره بشه بنزینم قیمت جاهانی بشه .ولی مردم کور خوندن مجلس تشخیص مصلحت نظام بنزینو مصوب و تایید میکنه برای گران شدن و کوچکترین حرکتی برای رفاه مردم نمیزاره مصوب بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با سلام
در شرایطی که حقوقها نیز بر اساس معیار دلار پرداخت شود چون تمام کالاها با بالا رفتن دلار قیمت آنها نیز بالا می رود ولی افزایش حقوقها به تناسب و هماهنگ با دلار بالا نمی رود همچنین همانند کشور های دیگر تورم نزدیک به صفر شود، خودروهای کم مصرف با تکنولوژی روز دنیا ساخته یا وارد شود، خودروهای برقی جایگزین خودرو با سوختهای فسیلی شود.
با تشکر از توجه شما
تابناک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
به نظر من اگه کل یارانه ها را به مردم بدهند نامردم خودشان مدیریت کنند عالی می شود حداقل در ما شش الی هفت میلیون یارانه یک نفر هست خدا ازتون نگذره که به مردم رسیدگی نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حقوق مزایای مارا هم به دلار بدهید ابان دیگری در انتطار نظام است درس عبرت نگرفته اید
محمود
|
Denmark
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حال سوال من از شما اینست چند بار از یک سوراخ گزیده می شوید.چرا اینقدر ساده و بی فکر هستید مگر یادتان رفته سال ۸۹ به بهانه برقراری عدالت و پرداخت یارانه چه بر سر مردم اوردند. از ان سال همه هزینه ها ۲۰ برابر شده ولی یارانه ها ثابت مانده
باز می خواهید با تفسیر های تو خالی و دروغین مردم را دوباره فریب بدهید.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ما رو باش که فکر کردیم یه دولت نخبه و نابقه اومده سر کار. یه ماهیه که متوجه شدم دولت مردهای جدید یه زنگی شبها به دولت مردهای قدیم میزنند و میگن " فلان مشکل رو چجوری حل کردی؟" اون ها هم را حل میدهند و ...... ای بابا یه خلاقیتی از خودتون نشون بدین . این آزمایشات که قبلا انجام شده و جواب نداده. یه ذره استعداد به خرج بدبد. خیلی سخت نیست ها میتونید مثلا شبها بجای راه حل پرسیدن از دولت مردهای قبلی به دولت مردهای غربی زنگ بزنید. حالا مشکل زبانتون رو هم که الحمدااله کلی فارغ التحصیل زبان داریم و از شون میتونید کمک بگیرید. یا حتی از بچه دبستانی ها سوال کنید حتما یه راه حلی براتون دارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مردم مومن و انقلابی یک کم دیگه تحمل کنند تا امپریالیسم آمریکا به زانو در بیاد. باید جمهوری اسلامی تا ابد ادامه داشته باشد. مرگ بر آمریکا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
کم کم داره دلمون برای روحانی تنگ میشه.
علی
|
United States
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ازطالا گشتن پشیمآن گشته ایم مرحمت فرموده مارامس کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
برای ملت ایران گران کنید بعد برای لبنان علیرغم مخالفت دولت لبنان مجانی سوخت ارسال کنید .که مثلاً حزب الله پولش را می دهد از چه محلی خدا می داند .
ایران من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگه ارزش پولمون رو ببرن بالا، یعنی قیمت لار بیفته،قیمت بنزین اتوماتیک وار به فول خلیج فارس میرسه، قدرت خرید مردم می‌ره بالا، افزایش قیمت بنزین فقط پاک کردن صورت مسأله هست، طبق تجربیات قبلی با افزایش قیمت بنزین قیمت دلار به بالای شصت هزار تومن خواهد رسید، و دوباره به فکر افزایش قیمت بنزین خواهند بود تا با افت ارزش پولمون قیمت فوب خلیج بالا خواهد بود، چاره فقط تعامل با دنیا و دوستی با همه کشورها و شروع رونق اقتصادی و افزایش ارزش ریال هست، چیزی که تندروها مخالفش هستند چون منافع خودشون به خطر نیفته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
میگن بنزین باید گرون بشه چون قاچاق زیاد شده خو جلو قاچاقو بگیرن میگن ارز ۴۲۰۰باید حذف بشه چون همش میره تو جیب دلال خو جلو دلال رو بگی مگر اینکه بخواین هم از صادرات سود کنید هم از جیب مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تو را خدا تو را به پیغمبر اگر خدا را می شناسید این بحث را رها کنید ما چه موافق باشیم چه نباشیم چه بخواهیم چه نخواهیم آنها کار خودشون انجام میدهند کلا مگه مردم ارزشی هم دارند؟ اول خود دولتیون شایعه گرانی بنزین راه می اندازند بعد واقعا اجرا میکنند این دولت و آن دولت هم ندارد
بابا برای چه واکسن کرونا اوردید بذارید همه بمیرن خیالتون راحت بشه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هر دفعه ما شرطامونو میگیم ولی فقط افزایش قیمت و گرونی نصیبمون میشه انگار نه انگار ما مردم این مملکتیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
باز روز از نو روزی از نو
ریاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ذهن ها رو به اندازه کافی برای گرون کردن بنزین آماده کردید.... فکر کنم 10 ت معقوله..

چیزی هم دست مردم رو نمیگیره..
ایرانیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بدبختی پشت سرهم ردیف کر دین واسه مردم
خداعوضتون بده
کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
با طرح وان پیشنهادی دولت سایه آقای جلیلی همچین طرحی منطقی به نظر میرسه اون هم برای تمام حامل های انرژی نه فقط بنزین یا چیر دیگه
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
دستت از مردم بیچاره تا کی میخواین ب این مردم شریف ظلم کنید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هبچ شرایطی موافق نیستم. چون تنها شرایطی که به نفع حکومت و اعوان و انصارش است اجرا می شود و بقیه شرایط کان لم یکن می شوند.
شهروند ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
یعنی نظر مردم خریداری داره یا می خواهید با این زمینه سازی ها بنزین را گرا ن کنید؟! پس با این حال منتظر گران شدن بنزین و به طبع آن گرانی های سرسام آور باشیم چشممان روشن، دست دولت مردمی درد نکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
این طرح از عقل کدام دیوانه خیره سری است.خودش را به ملت معرفی کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
همیشه روش همین بوده. اول اعلام میکنند بعد تکذیب میکنند تا عادی سازی بشه. شما هم همدست همونا نظر سنجی میزارین تا بیشتر عادی سازی بشه و مسئله را چاره لابد کنید.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اول باید سیستم حمل و نقل عمومی پوشش کامل داشته باشه و ناوگان فرسوده اتوبوس و مینی بوس و تاکسی نوسازی بشه و همزمان ناوگان بین شهری تجهیز و بهسازی بشه بعد قیمت رو افزایش بدین ... تو این وضعیت که مردم برای سر کار رفتن مجبورن از تاکسی و سواری خطی استفاده کنن افزایش قیمت بنزین ظلم به ملت و دهکهای پایینه که برای سر کار رفتن به وسایل حمل و نقل عمومی وابسته هستن . ضمنا این کار باید بعد اتمام پاندمی باشه تا کسانی که خودرو شخصی دارن برای امور کاری از وسایل عممی استفاده کنن
قادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
"واقعی و به نرخ فوب خلیج ؟"؟ اونوقت خیلی چیزای دیگه هم باید مثل فوب خلیج فارس بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگر دنبال شر هستید گران کنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بله دیگه ، زمینه چینی کردن برای اینکه دوباره دست تو جیب این مردم بینوا بکنید !!
ناشناس
|
Mauritius
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
متأسفانه قیمت بنزین امنیتی شده است وگرنه همه می دانند که این نفت مربوط به نسل های آینده هم هست و نباید مفت سوزانده شود.
من در صورتی که کل درآمد آن صرف تولید خودروی برقی در کشور و ایجاد زیرساخت ها نظیر مترو و راه آهن شود کاملا موافق هستم.
البته پرسیدن این سوال از عوام که فقط به جیب خود نگاه می کنند کار درستی نیست.
یک عده عادت کردند هر هفته مفت بروند شمال دیگه نمیشه این عادت رو از سرشون انداخت.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هر موقع شما با واقعی شدن دستمزد ها و واقعی شدن قیمت خودرو موافق بودید ...
هر کجای دنیا تونستید محصولات سایپا و ایرانخودرو را با این قیمت ب فروش برسانید ما موافق آزاد شدن قیمت بنزین هستیم چون سمند در بهترین حالت ۵۰۰ پوند بیشتر ارزش نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
میزاشتید از قبلی یه دو سال میگذشت.بعد شروع میکردید.
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
شماکه خشکی خشکی میچپونین اینم روش مردم هم همه موافق گران شدن بنزین هستن مگر خودتونو نویی دومین نظرمردم چیه
ایراندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حقوق به نرخ جهانی؟! منظورتون کدام کشوره؟! منظورتون کدوم ارز هست؟! چون ممکنه از دید شما افغانستان و کره شمالی نرخ جهانی محسوب بشن!

خودروهای کم مصرف و الکتریکی داخل؟! اینهم شوخی است. اگه راست میگید، خوب خودروهای خارجی رو آزاد کنید بدون گمرک هم مصرف میاد پایین و هم مردم مجبور نمیشن با این هزینه گزاف سوار خودروهای فاقد کیفیت و امنیت داخل بشوند!

شما بنزین رو گران کنید، تمامی اقلام از جمله مایحتاج مردم هم به شدت بالا میره، دیگه توی این 40 سال تجربه شده، خواهشاً بیشتر از این پدرمونو درنیارین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
سلام ما به شما هیچ اعتماد نداریم.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت شرایطی که ما مثل اروپایی ها و... حقوق و.... داشته باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در پیشگاه مردم خود و مدیران و مسئولین دیگر کشورهای نفتی خجالت نمیکشید از اینهمه فساد و بی لیاقتی و عدم مدیریت؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
2 کارته بشه...کارت سبز با سهمیه برای همه صادر بشه حتی اشخاصی که خودرو ندارند....بعد کارت قرمز صادر کنید برای متقاضیان پر مصرف با قیمت آزاد و واقعی و مصرف نا محدود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تورا خدا دست از سر بنزین بر دارید
امیر علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در صورتیکه حقوق و درآمد هم معادل به روز واقعی (فوب خلیج فارس) باشد. صد در ضد موافق هستم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هر موقع حقوق ها و دستمزد ها به دلار شد، و حداقل حقوق شد ۲ تا ۳ هزار دلار در ماه، اون موقع حق دارند که بنزین را هم به نرخ همسایگان بفروشند.
آنام تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هرکی ماشین داره اعدام فرمایند تا به صادر کننده بنزین تبدیل شوند
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی حاضر به گرانی هیچ کوفتی نیستیم. به ما هم به چشم یه لبنانی یا سوری نگاه کنید.به خدا ما از همه اونها گرفتار تر و بی یار و یاور تریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
زمانی که متوسط حقوق مردم بشه 4000 دلار در ماه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
قیمت بنزین هم بالاخره بالا برده خواهد شد، مثل ماشین، لوازم خانگی، لبنیات، میوه، برنج و ... دولت ها نشان داده اند در این بین فقط توانسته اند حقوق ها را پائین نگهدارند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
حقوق کارگر وکارمند وازادی واردات ماشین مثل امارات
بعد بعد بنزینمان مثل فوب خلیج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی ،همینطور الکی بمونه
مهدی وفایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تحت هیچ شرایطی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
یواش یواش افکار اماده میشه برای افزایش قیمت بنزین
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگرثبات‌اقتصادی‌بوجود‌بیاید‌‌طوریکه‌دراینده‌وبرای‌هیچوقت
قیمت‌دلار‌بالا‌نروداشکالی‌نداره‌
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
شرایطی سختی نداره من کارمندم ۱۵۰ دلار حقوق میگیرم حقوق واقعی من به قیمت جهانی حداقل ۲۰۰۰۰ دلار است پرداخت کنین بنزینم به قیمت فوب خلیج فارس وجهانی حساب کنید برام،فک نکنین ملت خنگ هستن
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
ببین برادر، برای این مردم فرق نداره کسی که مدیریت مملکت رو بهش دادن کُرد باشه، بلوچ، سیستانی، عرب، ترک یا شمالی و بختیاری. دین داشته باشه یا نداشته باشه.مهم انسان بودن و بدرد مردم خوردنه.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
همین الان هم موندیم چه کنیم در آمد وهزینه اختلاف فاحشی پیدا کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
یک روش تکراری اول شایع می کنند ،بعد بنزین را گرون می کنند.به حال مردم هم هیچ اثری ندارد.اگر واقعا قصد کنترل و کاهش مصرف سوخت را دارند.این ماشین های غیر استاندارد را تولید نکنید که چند برابر معمول مصرف د
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
مخالفم چون اگر بنزین گران بشه همراهش همه چی گران میشه همین جوری از گشنگی داریم میمیریم وای به حال اون روز دولت دیگه چه خوابی به مامردم دیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
من در شرایطی راضی هستم که از زندگی در شیعی آبی طالب خارج شده و در نیویورک زندگی کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
شعب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
عالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
14 هزار را شایعه می کنند که بعدا با 10هزار خاتمه بدهند و مردم بیچاره هم خوشحال شوند
تف به شرفشان
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
راهکارش خییلی راحته!!! قیمت دلار رو بکنید سه هزار تومن ...
مولا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
به شرط واقعي شدن قيمت خودرو و واردات خودرو باكيفيت و كم مصرف . به طور كلي نميشه بخش هايي كه به نفع دولته مثل ماليات و قيمت انرژي مطابق با قيمت جهاني باشه ولي دستمزدها به ريال و با تورم سرسام آور و قيمت خودرو سه برابر قيمت جهاي رو به مردم تحميل كرد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
دوست دارید ی ابان ۹۸دیگه درست کنید تهشم بگید اغتشاشگران !!؟؟،خب بسم الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
گرانی بنزین و مرگ بر ملت پست و دزد ایران ویران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
يارانه بهينه سازي مصرف سوخت را مديريت كنيد و سهم هر ايراني را از اين رانت ها حساب كنيد و جلوي فساد حاكم بر همه اجزاء را بگيريد انوقت همه مردم ثروتمند مي شوند و قيمت بنزين هم مي تواند به نرخ جهاني بشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
به جای این کار دلار را (مثلا) هفتصد تومان کنید. چرا قیمت بنزین را بالا می برید؟ تازه چند وقت بعد باز دلار را چند برابر می کنید و ...
ناشناس
|
Turkey
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بله .مموافقم.البته قبلش حقوق کارگری وسایر مزایا رو هم با استاندارد جهانی محاسبه کنید حقوق کارگر ساعتی ۱۰ دلار.قیمت ماشین هم جهانی بشه.نه ۶ برابر همه جا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
وقتی رازی هستیم که تمام سود وفروشش بره برا دولتیان و

جوجو زادهاشون
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
سلام، بابا این چه سوالاتیه می پرسید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
باز سیکل تکراری چند بار از این سناریو نخ نما یارانه پنهان و ... استفاده کردید
هم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
تحت هیچ شرایطی نباید گران شود!!
اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
در صورتی که دولت عوض شود !!!حتی راضیم که نان هم نخوریم !!هر کجا را نگاه میکنی یا شده سپاهی بازنشسته ویا دانشگاه امام صادقی . بعد میگویند چرا مردم سیلی میزنند !!!کارد به استخوان رسیده واین چیزیست که باید بفهمند که متاسفانه نمیفهمند
اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
والا بلا ما راضیم وفقط میخواستیم تشکر کنیم ویه خواهش هم داشتیم که اگر امکان دارد پمپ بنزینها را زیاد کنند تا مردم زیاد در صف نایستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
ببینید دیگه خودتان تنتان میخاره
آرمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
یعنی این ملت اینقدر ساده اند؟!
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
بنام خدا: تحت هیچ شرایطی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
تحت هیچعنوان شرایطی بنزین مجانی لبنان و سوریه و یمن قطع بشه
هم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
می خواهید گران کنید خوب گران کنید از کی تا حالا برای گران کردن نظر مردم مهم شده.کاری نداره شب بخواب صبح بلندمی بینی گران شده هیچ کس هم پاسخگو نیست.خداقوت گران کنندگان.
ایران ازادم ارزوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
1-افزایش حقوق و درامد به اندازه کشورهای پیشرفته
2-ثابت ماندن ارزش پول ملی در مقابل ارزهای خارجی
3-ثابت کردن نرخ تورم یا کاهش آن به زیر دو درصد مطابق اکثر کشورهای جهان
4-ازاد کردن واردات خودروهای کم مصرف خارجی
5-خدمات گسترده بهداشتی ورایگان مثل اکثر کشورها
6-گسترش عالی خدمات حمل و نقل عمومی بالاخص مترو در شهرها و قطارهای سریع السیر بین استان ها
7-ازاد گذاشتن مطبوعات بابت نقد کردن هرگونه تغییرات در خصوص نرخ بنزین و شرایط جانبی ان
8-گوش فرا دادن به مشاوره های افراد معتمد مردم(دقت کنید معتمد مردم نه شما!!1)
ناشناس
|
France
|
۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
گرانش کنید هرچقدر که دلتان میخواهد ولی دودش توی چشم مردم فقیر ونداری کم درآمد میره وسود در جیب سرمایه داران وپول دارها ‌تاجرها ،شما بنزین راگران میکنید دلالها وواسطه ها مایحتاج مردم‌را چند برابر میکنند هیچ چیز واقعی نیست .حداقل از کشور دوست کوبا یاد بگیرید اگر مشکلات جهانی دارند ولی خیلی از خدمات مثل آموزش ودانشگاه بیمارستانوحتی وسایل تقلبه عمومی ووورابگانه. شما چی با اینهمه درآمد های جورواجور چکار کردید برای مردم.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
چرا وقتی دلار 1000 تومان بود و قیمت بنزین کمتر از یک دلار این حرفها رانمی زدید ؟ قیمت دلار دست دولت است دلار را گران می کنند و بعد با لحن عوامفریبانه ای می گویند بخاطر قشر فقیر میخواهیم قیمت بنزین را زیاد کنیم ! مگر تجربه این 15 سال به شما نشان نداده که هرگونه گران کردن کالا های عرضه شده توسط دولت کمر فقرا را می شکند ؟ مگر اعتراضات سال 97 یادتان رفته من که از ثروتمندان کسی را ندیدم در این اعتراضات شرکت کنه دست از سر مردم بردارید و برای جبران ریخت و پاشها و فساد اداری و مالی در دولت دست در جیب مردم نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
درآمد واقعی شود - خودرو ارزان وواردات آن آزاد شود یعنی هم بنزین هم قیمت خودرو هردو جهانی شود
محمد قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
سلام.
1-واردات خودرو کم مصرف آزاد شود.(تعرفه واردات ، سالانه بصورت پلکانی کاهش یابد تا در عرض 4سال صفر شود. )
2-بنزین بر اساس کد ملی به همه افراد تعلق گیرد. و فرد امکان فروش بنزین خود را به قیمت آزاد داشته باشد.(بازار انرژی ایجاد شود.)
3-قیمت بنزین به صورت پلکانی افزایش یابد.
4-قیمت بنزین بر اساس قیمت تمام شده برای دولت عرضه شود.یعنی دولت بنزین آزاد را به قیمت تمام شده بفروشد نه به قیمت فوب خلیج فارس. البته همانگونه که در بند 3 گفته شد آزادسازی قیمت پلکانی انجام شود.
با این شرایط موافق آزادسازی بنزین هستم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
تحت هیچ شرایطی ..
این سناریوی ها همه تکراریه ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
حقوق ها را با دلار و یا معادل ریالی آن پرداخت کنید آن وقت قیمتها را آزاد کنید همه راضی هستیم مافیا های واردات را قطع کنید
خاوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
اگر حقوق و مزایای کارمندان و مدیران وزارت نفت و گاز و ... را کاهش بدهند ، نیازی به افزایش قیمت ها نیست. متاسفانه منافع حاصل از منابع طبیعی صرفا خرج دولتی ها می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
سناریوی نخ نما شده . اول شایعه و آماده کردن اذهان عمومی وبعد گرانی به میزان کمتر از شایعه . ملت همیشه در صحنه هم پایکوبان که به اندازه شایعه گران نشده .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
هر وقت دلار بشه 3 تومن اتوماتیک قیمت بنزین واقعی میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷