بازدید 3650

پیشنهاد مذاکره توام با تداوم تحریم‌های کره شمالی

آمریکا و سه کشور فرانسه، ایرلند و استونی در دو بیانیه جداگانه آزمایش های موشک بالستیک کره شمالی را محکوم و با تهدید این کشور به تداوم تحریم ها، خواستار آغاز مذاکرات از سوی کره شمالی شدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 21 October 2021

به گزارش ایرنا، سه کشور فرانسه، ایرلند و استونی عصر چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه مشترکی این فعالیت ها را تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان دانستند و افزودند: آزمایش موشکی روز دوشنبه کره شمالی بخشی از اقدامات تحریک آمیز این کشور از جمله انجام آزمایش های موشکی مختلف اتمی است.

این سه کشور از کره شمالی خواستند به تعهدات خود تحت قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل عمل و فورا اقدامات بی ثبات کننده خود را متوقف کند و اقدامات قاطع برای توقف برنامه موشک های بالستیک، سایر سلاح ها و برنامه اتمی خود انجام دهد.

سه کشور فرانسه، ایرلند و استونی در این بیانیه مشترک با تهدید کره شمالی به اعمال تحریم تصریح کردند: این آزمایش های موشکی و اقدامات کره شمالی کاملا نیاز اجرای کامل و دقیق تحریم های سازمان ملل علیه این کشور را نشان می دهد. ما از جامعه جهانی می خواهیم تا به صورت سختگیرانه این تحریم ها را اجرایی کنند.

این سه کشور در عین حال اظهار داشتند ما از کره شمالی می خواهیم که به صورت معنا دار به تلاش های آمریکا و کره جنوبی برای مذاکره پاسخ دهد تا یک صلح پایدار و باثبات در شبه جزیره کره به دست آید.
به گزارش ایرنا، پس از این سه کشور، لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در بیانیه ای جداگانه افزود: آمریکا و بسیاری دیگر از اعضای شورای امنیت این آزمایش موشکی را که نقض کننده قطعنامه های متعدد شورای امنیت بود، محکوم کردند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد ما نباید به این پرتاب اخیر به صورت جداگانه نگاه کنیم. این آخرین مورد از یک سری اقدامات تحریک آمیز بی پروا است.

وی آزمایش های موشکی کره شمالی را غیرقانونی خواند و افزود: آنها قطعنامه های متعدد شورای امنیت را نقض می کنند و غیرقابل قبول هستند. هرگونه پیشرفت جدید سلاح های کشتار جمعی کره شمالی و برنامه های موشک های بالستیک ، منطقه را بی ثبات کرده و صلح و امنیت بین المللی را به خطر می اندازد.

وی افزود: آمریکا از کره شمالی می خواهد از تحریکات بیشتر خودداری کرده و وارد گفت و گوهای پایدار و اساسی شود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در عین حال تهدید کرد: ما همچنین از همه کشورهای عضو می خواهیم به رعایت تحریم های کره شمالی بر اساس قطعنامه های فعلی شورای امنیت متعهد باشند تا بتوانیم مانع دسترسی این کشور به منابع مالی، فناوری و دانش لازم برای توسعه بیشتر سلاح های کشتار جمعی غیرقانونی آن و برنامه های موشک های بالستیک این کشور شویم.

گرینفیلد در عین حال مدعی شد: ما پیشنهاد ملاقات با مقامات کره شمالی را بدون هیچ پیش شرطی داده ایم و به صراحت اعلام کرده ایم که قصد خصمانه ای نسبت به کره شمالی نداریم. این اقدامات در راستای منافع مردم کره شمالی نیست. ما متعهد به همکاری نزدیک با جامعه بین المللی برای کاهش تنش ها و حفظ صلح و ثبات در منطقه هستیم.

وی افزود: تعهد ما در دفاع از جمهوری کره و ژاپن آهنین است. هدف ما خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره است و ما هنوز آمادگی داریم تا در این زمینه به دیپلماسی جدی و پایدار بپردازیم.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) روز سه شنبه اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک ناشناس را به سمت آبهای شرقی پرتاب کرده است.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: ارتش کره شمالی یک موشک بالستیک ناشناس را از نزدیکی شهر سینپو در استان هامگیونگ شمالی در شمال شرقی این کشور به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواستار تقویت توان نظامی کشورش برای مقابله با آنچه که اقدامات نیروهای "خصمانه" علیه پیونگ یانگ خوانده شده و گفته است این اقدام با هدف جنگ علیه کره جنوبی یا ایالات متحده انجام نمی شود.

به گزارش یونهاپ، کیم طی سخنانی در نمایشگاه توسعه دفاعی که به مناسبت ۷۶ امین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی در پیونگ یانگ دایر شده است، همچنین از سئول و واشنگتن به دلیل تمرینات نظامی مشترک و توسعه سلاح انتقاد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر