بازدید 6896
۲

قدردانی افغانستانی‌ها از مساعدت ایران

مجروحان انفجار تروریستی اخیر مسجد فاطمیه قندهار به دلیل کمبود امکانات بیمارستان این ولایت به جمهوری اسلامی ایران منتقل شدند.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵ 19 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از قندهار؛ افغان‌ها پس از ارسال ۱۱ تن محموله دارویی و غذایی جمهوری اسلامی ایران برای درمان مجروحان و کمک به خانواده‌های آسیب دیده از حادثه انفجار مسجد جامع فاطمیه قندهار و همچنین انتقال ۳۰ تن از مجروحان این فاجعه دردناک، از مردم و مسئولان کشورمان قدردانی کردند.

شیعیان افغانستان روز‌های دردناکی را در این کشور سپری می‌کنند و آنان به فاصله یک هفته، دوبار عزادار شدند. حمله اول، عناصر گروه وهابی – تروریستی داعش به مساجد شیعیان در روز جمعه ۱۶ مهر (هشتم اکتبر) در منطقه خان آباد ولسوالی سیدآباد ولایت قندوز انجام شد که در آن بیش از یکصد نمازگزار شهید و ۲۰۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

حمله دوم داعش به مساجد شیعیان افغانستان نیز در روز جمعه ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) در شهر قندهار انجام شد که در آن بیش از ۳۲ نفر شهید و ۵۳ نفر نیز زخمی شدند.

گروه وهابی - تروریستی داعش که به اذعان مقام‌های آمریکایی توسط آنان ایجاد شده است، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و تاکید کرد که به حملات خود علیه «اماکن مذهبی و مراکز شیعیان» ادامه خواهد داد.

آمریکایی‌ها که شکست سنگینی از رزمندگان محور مقاومت در سوریه و عراق متحمل شدند، تروریست‌های دست پرورده‌های خود یعنی داعشی‌ها را از عراق و سوریه به افغانستان منتقل کردند و پس از ساماندهی و رساندن سلاح و مهمات به آنان، ۹ شهریور ۱۴۰۰ (۳۱ اوت ۲۰۲۱) از این کشور خارج شدند تا داعش به عنوان نیرو‌های تحت حمایت آمریکا در سایه نبود دولت در افغانستان جنایت خود را از سر گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
حالا صبر کنید ببینیم مثل کشوری چون اذربایجان پاسخ این کمک ها را خواهدداد یا در حافظه انها باقی خواهد ماند
والا اولویت این نظام دولت خدمت رسانی به کشورهای دیگه هست تا به ملت خودش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی