بازدید 8586

روسیه حمله انتحاری مسجد قندهار را محکوم کرد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای انفجار تروریستی مسجد فاطمیه قندهار که ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰ 16 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، زاخارووا جمعه شب در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار وحشیانه نمازگزاران افغانستانی در مرکز قندهار، خاطرنشان کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، این عمل تروریستی بیش از ۳۰ قربانی گرفت و بیش از ۵۰ نفر دیگر مجروح شدند.

وی افزود: این نخستین حمله تروریستی علیه مسلمانان شیعه مذهب در افغانستان پس از روی کار آمدن گروه طالبان در این کشور نیست. بدیهی است که سازمان دهندگان این حمله تروریستی، دامن زدن به اختلافات مذهبی و تشدید مناقشه سیاسی داخلی در افغانستان را هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه تصریح کرد: این اقدام ضدبشری را محکوم می‌کنیم و امیدواریم که سازمان دهندگان این عمل شناسایی و بشدت مجازات شوند.

وی در ادامه بیانیه با بستگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده و برای مصدومان نیز بهبودی و سلامتی مسالت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین از دولت طالبان خواستار اتخاذ تدابیر بیشتر برای تامین امنیت سراسر این کشور شد.

منابع خبری افغانستان از استان قندهار گزارش دادند که در انفجار ظهر جمعه در مسجد فاطمیه ۳۷ نفر کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

منابع خبری انفجار را ناشی از ۳ حمله انتحاری می‌دانند که در صف نمازگزاران، در ورودی مسجد و بیرون مسجد رخ داده است و تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این رویداد را برعهده نگرفته است.

جمعه گذشته نیز مهاجم انتحاری خود را در مسجد شیعیان در سیدآباد استان قندوز در شمال این کشور منفجر کرد که در آن ۱۵۰ تن کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر هم زخی شدند. مسئولیت این حمله را داعش پذیرفت، اما در باره حمله امروز شخص و یا گروهی اظهار مسئولیت نکرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر