بازدید 3850

گوترش خواستار توقف فوری خشونت‌ها در لبنان شد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از بروز خشونت‌ها در لبنان ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف فوری آن شد.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۵ 15 October 2021

گوترش خواستار توقف فوری خشونت‌ها در لبنان شد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت دبیرکل از همه طرف‌ها در لبنان خواست تا فوری خشونت‌ها را متوقف و از اقدامات تحریک آمیز یا اظهارات فتنه جویانه خودداری کنند.
سخنگوی سازمان ملل افزود: گوترش بر ضرورت انجام تحقیقات بی‌طرفانه، دقیق و شفاف درباره انفجار سال ۲۰۲۰ در بندر بیروت تاکید می‌کند.
به گزارش ایرنا، تجمع امروز مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد و بنا به اعلام رسانه‌ها در این خشونت ۷ کشته و ۶۰ زخمی به جا گذاشت.
نخست وزیر لبنان در پی درگیری‌های روز پنجشنبه بیروت که به کشته و زخمی شدن دها تن انجامید، فردا (۲۳ مهر) را عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش رسانه‌های خبری، بنا به دستور نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، فردا تمامی ادارات و نهاد‌های عمومی، شهرداری‌ها و مدارس دولتی و خصوصی تعطیل است.
میشل عون رییس جمهوری لبنان در واکنش به حوادث روز پنجشنبه بیروت که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید، گفت: اجازه تکرار آنچه را که امروز رخ داد، تحث هیچ شرایطی نمی‌دهیم و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد کشور را برای منافع خود به گروگان بگیرد.
به گزارش شبکه خبری المیادین عون افزود: بازگشت به زبان سلاح، غیر قابل قبول است و دولت آزادی بیان را تضمین می‌کند.
وی خاطرنشان کرد که کشور تحمل اختلافات در خیابان‌ها را ندارد بلکه نیازمند راه حل‌های آرام است.
عون خواستار انجام تحقیقات درباره حادثه امروز و مجازات عاملان و تحریک کنندگان این حادثه شد و گفت: مسایل کشور نه در خیابان‌ها بلکه باید در نهاد‌های قانونی به ویژه در هیات دولت حل و فصل شود.
حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از همه اعضا و حامیان خود می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند و به فتنه‌های مخرب کشیده نشوند.
در بیانیه حزب الله آمده است: این حمله با هدف کشاندن گروه‌های مختلف به فتنه‌ای مخرب انجام شده و مسئولیت آن بر عهده محرکان و کسانی است که می‌کوشند با پنهان شدن پشت خون قربانیان و شهدای انفجار بندر بیروت، به اهداف مخرب سیاسی خود برسند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل