بازدید 15446
۵
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

استعفای لاریجانی از مسئولیت قرارداد ایران و چین ترند شد/ جست و جوی کاربران در مورد نام و نشان مجید عشقی/ شکایت آذری جهرمی چیست؛ سوال کاربران از گوگل/ ماجرای غزاله و آرمان بحث داغ فضای مجازی شد

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «استعفای لاریجانی»، «مجید عشقی»، «شکایت آذری جهرمی چیست»، «سید میعاد صالحی»، «ماجرای غزاله و آرمان چیست»، «محمود احمدی نژاد» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 15 October 2021

جست و جوی ایرانیان در مورد نام و نشان دیوید تیلور آمریکایی/درگذشت فتحعلی اویسی مورد توجه کاربران ایرانی در گوگل/ قضای نماز آیات قضا؛ پرسش شهروندان ایرانی پس از زلزله چلگرد

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در هفته چهارم اردیبهشت اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «استعفای لاریجانی»، «مجید عشقی»، «شکایت آذری جهرمی چیست»، «سید میعاد صالحی»، «ماجرای غزاله و آرمان چیست»، «محمود احمدی نژاد» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

استعفای لاریجانی

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و مسئول اجرای قرارد داد ۲۵ ساله ایران و چین که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری رد صلاحیت شده بود، به تازگی از این مسئولیت کناره گیری کرد.

استعفای علی لاریجانی از مسئولیت اجرای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین در روز‌های گذشته به یکی از بحث‌های مهم فضای مجازی تبدیل شد.

در مورد این اقدام لاریجانی توضیح بیشتر اینکه در رسانه‌های مختلف در ۴۸ ساعت گذشته بازار گمانه زنی داغ بود و تحلیل‌های متفاوتی نیز ارائه شد.

 

                                                   علی لاریجانی استعفا داده است؟

برخی این استعفا را نشانه استمرار قهر لاریجانی و برخی آن را هماهنگ شده و لازم دانستند و مدعی شدند با توجه به تغییر دولت و ساختار کلان مدیریتی لازم بود پیگیری این قرارداد مهم نیز به دولت فعلی سپرده شود.

بیشتر بخوانید

مجید عشقی

مجید عشقی به تازگی ریاست سازمان بورس و و اوراق بهادار را بر عهده گرفته است و به همین دلیل، نام او نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

مجید عشقی رییس سازمان بورس شد

در جلسه شورای عالی بورس، مجید عشقی به عنوان رئیس سازمان بورس منصوب شد. مجید عشقی دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) است. وی که متولد سال ۱۳۵۸ است، قائم مقامی بورس کالا و مشاور ارشد مدیرعامل در بورس کالای ایران را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

 وی همچنین پیش از این در شرکت های تامین سرمایه لوتوس پارسیان و سرمایه‌گذاری نور دنا عضو هیأت مدیره بوده است و بیش از بیست سال سابقه فعالیت در بازار سرمایه دارد.

بیشتر بخوانید

شکایت آذری جهرمی چیست؟

محمدجواد آذری جهرمی- وزیر سابق ارتباطات کشور که به وزیر جوان نیز معروف بود، حالا و پس از دوران وزارت با چالش های بزرگی رو به روست که از جمله آن شاکیانی است که دارد و به همین دلیل به دادگاه فراخوانده شد.

آذری جهرمی و ماجرای شکایت او حالا به یکی از ترندهای گوگل نیز تبدیل شده است.

در مورد این اتفاق توضیح آنکه اخیراً ذبیح الله خداییان-سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود  و در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت شکایت تعدادی از شهروندان در اهواز و مدعی العموم از وزیر وقت ارتباطات اظهار کرد: در خصوص این فرد، با شکایت جمعی از مردم و چند دستگاه اجرایی به اتهام نشر اکاذیب با قصد تشویش اذهان عمومی، استنکاف از دستور قضایی و استنکاف از اجرای اوامر حکومتی مقامات قانونی، پرونده‌ای در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد: این فرد احضار و تفهیم اتهام و با قرار تامین کیفری آزاد شده است. در آن مرحله، آخرین دفاع از این فرد اخذ نشده بود. بعد از آن، مجددا شکایت دیگری به دادسرا واصل شد و پرونده در جریان رسیدگی است.

اسفندماه سال 97 معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با اشاره به دلیل شکایت مردم اهواز از وزیر ارتباطات گفته بود: مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند، این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان، جذب گروه‌های تکفیری شده و درنهایت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح رخ داده و عزیزانشان شهید شدند.

بیشتر بخوانید

سید میعاد صالحی

سید میعاد صالحی یکی از مدیران جوان کشور است که هم در دولت دوازدهم و هم در دولت سیزدهم موفق به کسب سمت اجرایی شده است.

انتصاب تازه او به مقام مدیرعاملی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حالا نام سید میعاد صالحی را نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

                                                   سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن شد

او که متولد ۱۳۶۱ است، با سن کمتر توانسته به مدیرعاملی شرکت راه‌آهن کشور منصوب شود و این شائبه در بین رسانه‌های خارجی و بیگانه به وجود آمده که او از آقازاده‌های پرنفوذ بوده که توانسته با این سن کم، مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور انتخاب شود.

پیش از این و در دولت قبل نیز محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شخصیت سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان، سید میعاد صالحی را به مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرده بود.

توضیح بیشتر اینکه صالحی متولد ۱۳۶۱ بوده و در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده است که توانسته دکترای این رشته را از دانشگاه صنعتی شریف به دست آورد؛ او اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت است.

بیشتر بخوانید

ماجرای غزاله و آرمان چیست؟

ماجرای غزاله و آرمان یکی از ماجراهای تلخی است که در سال های اخیر، پیوسته در رسانه ها مطرح بوده و اکنون با جدی و نزدیک شدن موعد اعدام آرمان، دوباره به بحث داغ فضای مجازی بدل شده است.

ماجرای آشنایی آرمان و غزال به سال‌های قبل‌تر از سال ۱۳۹۲ و در کشور ترکیه بازمی‌گردد که آن‌ها به سن قانونی نرسیده بودند.

آشنایی آن‌ها در ترکیه آغاز می‌شود و پس از بازگشت به تهران نیز با یکدیگر در تماس بوده اند. یک بار که پدر و مادر آرمان در خانه نبودند، آرمان غزاله را به خانه دعوت می‌کند و مشاجرات بین شان در آن روز در نهایت به مرگ غزاله ختم می‌شود.

آرمان در سال ۹۲ بعد از دستگیری در بازجویی‌ها به قتل غزاله اعتراف کرد و گفت، بعد از درگیری با این دختر او را کشته و جسدش را در سطل زباله رها کرده است.

بعد از اعترافات آرمان تلاش برای پیدا کردن جسد آغاز شد، اما این جست‌وجو‌ها راه به جایی نبرد و جسد دختر جوان هنوز هم پیدا نشده است. مدتی بعد آرمان اعترافات قبلی خود را پس گرفت و مدعی شد قتلی مرتکب نشده است.

او گفت: غزاله به خانه ما آمده بود که موقع بازگشت در راه‌پله پایش لیز خورد و روی پله‌ها افتاد و جانش را از دست داد. من هم ترسیده بودم، او را بلند کردم و در یک چمدان گذاشتم و نزدیکی سطل زباله رها کردم. من غزاله را نکشتم.

انکار‌های آرمان فایده‌ای برای او نداشت، با اینکه او در زمان قتل چند روز تا ۱۸ سالگی زمان داشت و هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده بود، در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد. رأی صادره مورد تأیید دیوان عالی کشور قرار گرفت و پرونده برای اجرای حکم آماده شد.

چند روز قبل از اجرای حکم، وکیل آرمان متوجه شد بعد از تاریخ تشکیل پرونده برای غزاله در دانشگاه برگه مرخصی به نام او صادر و دفترچه بیمه‌اش هم تمدید شده است. به این ترتیب با اسناد به‌ دست‌آمده درخواست اعاده دادرسی کرد. دو تن از قضاتی که قبلا رأی بر قصاص داده بودند اعلام کردند با توجه به نامه‌ای که دانشگاه صادر کرده و تاریخ آن مربوط به بعد از گم‌شدن غزاله است، باید در این زمینه تحقیقات بیشتری شود. این در حالی بود که خانواده غزاله نیز تصمیم گرفتند یک بار دیگر به آرمان مهلت دهند تا جای جسد را به آن‌ها بگوید.

تلاش برای نجات آرمان از پای چوبه دار
مادر غزاله اعلام کرد، در صورتی گذشت می‌کند که آرمان محل دفن جسد را بگوید.

با توجه به مدارک به‌دست‌آمده و قبول اعاده دادرسی، آرمان بار دیگر پای میز محاکمه رفت و این بار در شعبه ۵ مورد محاکمه قرار گرفت. او که حالا در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه شهید مدرس در حال تحصیل است، یک بار دیگر اعلام کرد قتل کار او نیست و نمی‌داند جسد کجاست و ممکن است غزاله زنده باشد.

در نهایت قضات دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و آرمان را در قتل مجرم تشخیص دادند و او را به قصاص محکوم کردند. رأی صادره یک بار دیگر در دیوان عالی کشور تأیید شد.

و حالا و در آستانه اعدام آرمان تلاش ها برای نجات او از چوبه دار جدی شده، ولی از قرار معلوم خانواده غزاله بنایی بر رضایت ندارند.

بیشتر بخوانید

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد هنوز این انگیزه و توانایی را دارد که هرازگاهی به ترند گوگل و شبکه های اجتماعی تبدیل شود.

اخیراً رئیس جمهور اسبق کشورمان راهی دوبی شد تا در اکسپوی 2021 دوبی شرکت و از دستاوردهای این اکسپو دیدن کند.

این سفر خارجی احمدی نژاد با واکنش های قابل تأملی همراه شد و حتی حسادت محمدعلی ابطحی – معاون دولت اصلاحات را نیز برانگیخت.

نامه احمدی نژاد به روحانی: جلوی جنگ را بگیرید - تابناک | TABNAK

توضیح بیشتر اینکه برای برخی این سوال پیش آمده که آیا حسن روحانی و سیدمحمد خاتمی دیگر روسای جمهور پیشین کشورمان نیز می توانند اینچنین آزادانه به سفر خارجی بروند یا خیر؟

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
علی لاریجانی کسی که برجام نخاند تصویب کرد
نیروهای نظامی و دانشگاه امام صادق بذارن دوتا مسئولیت به افراد عادی برسه.این خوان نعمت فقط برای شما نیست مردم هم حق دارن
حالا اگر خانواده لاریجانی کنار گذاشته شوند قم نماینده نخواهد داشت ومجلس رییس ندارد وکار مملکت می خوابد کاش محاسبه میکردند کنار رفتن این خانواده چه کمکی به کسر بودجه دولت میکند
اگه لاريجاني يك كار درست تو عمرش كرده باشه همين استعفا دادن از پروسه قرارداد ٢٥ ساله است ،
حالا چرا اینها یه دفعه از همه قهر کردند ?!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار