بازدید 35164

تلاش برای نجات آرمان از پای چوبه دار

آرمان عبدالعالی، نام یک پسر جوان است که در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل شد و دختری به نام غزاله را به قتل رساند.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 04 July 2021
تلاش برای نجات آرمان از پای چوبه دار
به گزارش «تابناک»، پیشتر دادگاه حکم قصاص آرمان را تأیید کرده بود، اما به واسطه درخواست اعاده دادرسی وکیل، پرونده برای بررسی‌های بیشتر ارسال شد.

ماجرای آشنایی آرمان و غزال به سال‌های قبل‌تر از سال ۱۳۹۲ و در کشور ترکیه باز می‌گردد که آن‌ها به سن قانونی نرسیده بودند.

آشنایی آن‌ها در ترکیه آغاز می‌شود و پس از بازگشت به تهران نیز با یک دیگر در تماس بوده اند.

یک بار که پدر و مادر آرمان در خانه نبودند، آرمان غزاله را به خانه دعوت می‌کند و مشاجرات فی مابین شان در آن روز در نهایت به مرگ غزاله ختم می‌شود.

آرمان در سال ۹۲ بعد از دستگیری در بازجویی‌ها به قتل غزاله اعتراف کرد و گفت بعد از درگیری با این دختر او را کشته و جسدش را در سطل زباله رها کرده است.

بعد از اعترافات آرمان تلاش برای پیداکردن جسد آغاز شد، اما این جست‌وجو‌ها راه به جایی نبرد و جسد دختر جوان هنوز هم پیدا نشده است. مدتی بعد آرمان اعترافات قبلی خود را پس گرفت و مدعی شد قتلی مرتکب نشده است.

او گفت: غزاله به خانه ما آمده بود که موقع بازگشت در راه‌پله پایش لیز خورد و روی پله‌ها افتاد و جانش را از دست داد. من هم ترسیده بودم، او را بلند کردم و در یک چمدان گذاشتم و نزدیکی سطل زباله رها کردم. من غزاله را نکشتم.

انکار‌های آرمان فایده‌ای برای او نداشت، با اینکه او در زمان قتل چند روز تا ۱۸ سالگی زمان داشت و هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده بود، در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد. رأی صادرشده مورد تأیید دیوان عالی کشور قرار گرفت و پرونده برای اجرای حکم آماده شد.

چند روز قبل از اجرای حکم، وکیل آرمان متوجه شد بعد از تاریخ تشکیل پرونده برای غزاله در دانشگاه برگه مرخصی به نام او صادر و دفترچه بیمه‌اش هم تمدید شده است، به این ترتیب با اسناد به‌دست‌آمده درخواست اعاده دادرسی کرد.  دو نفر از قضاتی که قبلا رأی بر قصاص داده بودند اعلام کردند با توجه به نامه‌ای که دانشگاه صادر کرده و تاریخ آن مربوط به بعد از گم‌شدن غزاله است، باید در این زمینه تحقیقات بیشتری شود. این در حالی بود که خانواده غزاله نیز تصمیم گرفتند یک بار دیگر به آرمان مهلت دهند تا جای جسد را به آن‌ها بگوید.

مادر غزاله اعلام کرد در صورتی گذشت می‌کند که آرمان محل دفن جسد را بگوید.

با توجه به مدارک به‌دست‌آمده و قبول اعاده دادرسی، آرمان بار دیگر پای میز محاکمه رفت و این بار در شعبه ۵ مورد محاکمه قرار گرفت. او که حالا در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه شهید مدرس در حال تحصیل است، یک بار دیگر اعلام کرد قتل کار او نیست و نمی‌داند جسد کجاست و ممکن است غزاله زنده باشد.

در نهایت قضات دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و آرمان را در قتل مجرم تشخیص دادند و او را به قصاص محکوم کردند. رأی صادرشده یک بار دیگر در دیوان عالی کشور تأیید شد.
 
تلاش برای نجات آرمان از پای چوبه دار
حالا و در آستانه اجرای حکم اعدام آرمان، بسیاری از فعالان رسانه ای، هنرمندان و دیگر شخصیت‌ها با انتشار مطالبی خطاب به پدر و مادر غزاله از آن‌ها درخواست گذشت و بخشش آرمان را دارند.

اخیراً خبرگزاری رکنار در این باره در گزارشی نوشت:

دختر و پسر عاشقی که روزی تصمیم گرفتند خاطرات خوش عاشقی شان را در دفترچه کوچک زرد رنگی مشق کنند،حالا پرونده قضایی،سرگذشت تلخ آنها را روایت می کند.

پرونده ای که یک سوی آن مادر غزاله است که به حق و با دلی مادرانه باور مرگ دردانه دخترش برایش سخت است و سوی دیگرش مادر آرمان که همزمان با سوگوار بودن برای غزاله بر سر مرگ و زندگی پسرش چانه می زند.

اگر سرنوشت طور دیگری رقم می خورد،شاید به قول مادر غزاله،او الان رخت عروسی بر تن داشت.

اما حالا یک سوی این ماجرا مادری است که جگر گوشه اش را از دست داده و تار مویی از او به دست نیاورده است که این کم از فاجعه ندارد.

و سوی دیگر مادری است که روی پیشانی فرزندش در اول جوانی مهر قاتل خورده و هفت سال است در کابوس کشنده اعدام شدن فرزندش،هوای نفس کشیدن برایش سنگین است.

پدر آرمان : لحظه اعدام پسرم زمین را چنگ می زدیم

پدر و مادر آرمان لحظه های تلخی را در تجسم اعدام شدن فرزندشان می گذرانند.پدر آرمان در گفتگو با رکنا گفت:"ما هم مثل خیلی از مردم زندگی آرامی داشتیم که یکدفعه با این حادثه دستخوش صاعقه شد.یک پدر حتی اگر فرزندش شیشه همسایه را بشکند،وقتی برای عذرخواهی برود،پسرش را پشت خود پنهان می کند.آرمان خطای خیلی بزرگی کرد اما خانواده شکور افراد بسیار محترمی هستند و در این سال ها هرگز به ما بی حرمتی نکرده اند.آنها فقط حق خود را می خواهند و همین به آنها قدرت حرکت می دهد.»

پدر آرمان در توضیح یک بار که پسرش پای چوبه دار رفت گفت:"یک بار که حکم به مرحله اجرا در آمده بود،همه تشریفات قانونی انجام شد و ما دیداری به عنوان دیدار آخر با آرمان داشتیم.اینکه به پدری بگویند فرزندت قاتل است کمرشکن است و لحظه دیدار آخر اصلا قابل وصف نیست.آن شب آرمان از من و مادرش عذرخواهی می کرد و می گفت ببخشید که کار به اینجا رسید.بعد شب اجرای حکم رسید و من و همسرم پشت در زندان هفت سال سیمان های دیوار زندان را چنگ می زدیم و منتظر بودیم جسد فرزندمان را تحویلمان دهند.تصور اینکه الان آرمان دارد نفس های آخر را می کشد و در آن لحظه ها به چه چیز فکر می کند خیلی وحشتناک بود.اما اولیای دم با بزرگواری یک ماه به آرمان مهلت دادند تا اگر چیزی می داند بگوید.حتی عده ای می گفتند شاید ما هم چیزی بدانیم. اما بعد از تجربه وحشتناک چوبه دار و شب اجرا،مگر ما از سنگ و فولاد هستیم که چیزی بدانیم و نگوییم؟»

خدای مهربان آرمان باشید

پدر آرمان خطاب به خانواده شکور گفت:" خدا حق خود را برای نفس کشیدن یا مرگ متهم به قتل به اولیای دم داده است.خانواده محترم غزاله،ما از شما بالاترین صفت خدا را طلب میکنیم.خدای مهربان آرمان باشید و از قصاص او گذشت کنید."

جسم بی روح آرمان را به مادرش ببخشید

مادر آرمان هم در ادامه این گفتگو خطاب به مادر غزاله گفت:"التماس میکنم آرمان را ببخشید.در این هفت سال روح پسرم مرده است.جسم بی جان او را به ما ببخشید.می دانم جگر شما سوخته و چشمتان از اشک خشک نشده است.اما روزگار ما هم سیاه است و دلمان خون است.به حال ما رحم کنید.چطور التماستان کنم که آرمان را ببخشید؟»

مادر آرمان با در دست داشتن دفترچه خاطرات آرمان و غزاله در حالی که به شدت اشک می ریخت گفت:«در این سال ها این دفترچه را زیر سرم می گذارم و می خوابم.به یاد هر دوی آنها هر شب و روز برایم مثل کابوس می گذرد.غزاله هم برای ما عزیز بود چون پسرم دوستش داشت.»

مادر آرمان در حالی که به امید بخشش فرزندش ضجه می زد گفت:«تصور اینکه فرزندم بالای طناب دار تاب می خورد خیلی وحشتناک است.فقط می توانم التماس کنم که این آرمان ویران شده را به من ببخشید.»

در ادامه فیلم توضیحات مادر غزاله را مشاهده می کنید: 

تعداد بازدید : 1812
هنوز تلاش‌ها برای جلب نظر خانواده مقتول ادامه دارد و این امید هست که پدر و مادر غزاله با گذشت از حق خود زندگی را به این جوان هدیه کنند.
 
با این حال وکیل خانواده غزاله در مورد اینکه آیا خانواده غزاله نمی‌خواهند فرصت دیگری به آرمان بدهند، گفت: فکر نمی‌کنم آنها موافق چنین مهلتی باشند و درخواست قصاص دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۷
بردارید این مسخره بازی اعدام را . حذف کنید مگر شما میتوانید جان کسی را بیخودی بگیرید.
اصل اعدام را باطل اعلام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
معلوم نیست چه بلاهایی سر دختره اورده که جنازش رو پیدا نکردن! بچه پرو هم هستش نمیگه جنازه رو چیکار کرده اینو سریع باید اعدام کنن مگه اینکه شیطان و توچه هاش ناراحت بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
اگر خدای نکرده یکی زا نزدیکان شما طعمه چنین ادمی شده بود باز هم همین را می گفتید؟ حذف اعدام در کشورهای غربی چه گلی به سرشان زد؟
باید اعدام بشود تا کسی نتواند بواسطه پولدار بودن قتل انجام دهد و بعد با بسیج و پول دادن جوسازی جهت بخشش
یک پسری که در ابتدای جوانی چنین جنایت بزرگی مرتکب شده چرا باید بخشیده شود.
ضجه ارمان و پدر مادر او هم طبیعی است و به محض ازاد شدن ککشان هم نمی گزد. چرا به فکر ضجه پدر مادر غزاله نبودند. مگر انها ادم نبودند.
احسنت فقط قصاص اینچنین آشغالهای بوالهوس آدم کش باعث آرامش جامعه میشود و درس عبرتی برای بقیه قاتلان بالفطره. این روانی حتی به جنازه هم رحم نکرده پس ترحم جایز نیست
گوینده مزدور که معلوم نیست چقدر پول گرفتی، هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیره این نوع قاتل ها قتل های بعدی را هم انجام میدن دیگه دستشون باز شده اینو برید از آمار جنایت ها ببینید
عجالتا کودکان را اعدام نکنید بعد از این خبرها پخش کنید
بدم میاد از انسان هایی که هر دفعه یه حرفی میزنن یه روده راست تو شکمشون نیست راست و حقیقت بگو بچه مردم کجاست؟ اگه قتل عمد کردی که باید اعدام بشی عدالت اجرا بشه
طرفو کشونده تجاوز کرده سربه نیست کرده حالا همه آرمان آرمان میکنن.
قاضی خدای الرحم راحمین است لطفا هیچکس را در هیچ موردی قضاوت نکنید الهی به دلهای همه ملتهای دنیا آرامش عطا کن آمین
آقا واسطه ها بیخود تلاش نکنند . این آدم بی رحم باید نابود بشه تا کس دیگه ای آسیب نبینه
اینوول کنید دو سالبعد با خودش میگه چه خوب گولشون زدم
اینها که می گویند بخشیده شود از کیسه خلیفه می بخشند .اگر خود طرف قربانی بودند آیا حاضربودند ببخشند .
با سلام و احترام و تبریک بسیار به سیستم قضایی کشورم که با همه دلایل ساختگی رای درست رو برای این مجرم صادر کردند.امیدوارم متهم در اسرع وقت به جزای عمل خودش برسه تا جامعه از فرط افراد قاتل در امان باشد.به پدر و مادر متهم هم عرض کنم که فرزندتان نتیجه تربیت نادرست شما می باشد و امیدوارم از خانواده قربانی بابت گرفتن جان عزیزشون طلب بخشش کنند نه برای کار نادرست فرزندشون بلکه برای آمرزش روح مرحومه ،در ضمن بایستی بپذیرند که قصاص حق خانواده مرحومه می باشد.
قانون و حدود الهی
چرا جای جسد رو نمیگه
حتما جسد رو مثله کرده و حتما قبلش تجاوز کرده میترسه لو بره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها