بازدید 3959
۱

ابتلای کارکنان سفارت آمریکا در کلمبیا به سندروم هاوانا

تنها چند روز مانده به سفر آنتونی بلینکن به کلمبیا، شبکه فاکس نیوز گزارش داد که تعدادی از کارکنان وزارت خارجه آمریکا در سفارت کلمبیا به سندروم هاوانا مبتلا شده اند.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 13 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فاکس نیوز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که سفارت ایالات متحده در کلمبیا در حال بررسی چندین مورد از بیماری های اسرار آمیز عصبی موسوم به سندروم هاوانا، پیش از سفر آنتونی بلینکن است.

براساس ایمیل های شخصی فیلیپ گولدبرگ سفیر واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا وعده داده است که این مسئله را با جدیت و حساسیت بپیگیری کند، تا مشخص شود چه کسانی تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته اند.

به گفته افراد مطلع در بوگوتا پایتخت کلمبیا، حداقل پنج خانواده آمریکایی دچار بیماری سندروم هاوانا شده اند.

از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون بیش از ۲۰۰ مقام آمریکایی در کشورهای مختلف دچار این بیماری شده‌اند.

این سندروم از آن جهت به هاوانا معروف شده است که نخستین بار در سال ۲۰۱۶، در سفارتخانه‌های آمریکا و کانادا در هاوانا، پایتخت کوبا مشاهده و ثبت شد.

در سال ۲۰۱۷، دونالد ترامپ رییس جمهوی سابق آمریکا، کوبا را به انجام حملات نامشخص که باعث این علائم می شود متهم کرد. ایالات متحده در پی آن پرسنل سفارت خود را در این کشور به حداقل رساند.

شناخته‌شده‌ترین علایم عارضه موسوم به "سندورم هاوانا" سردرد و حالت تهوعی است که هنوز دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد. مبتلایان به این سندروم ممکن است دچار سرگیجه، خستگی و نیز مشکل بینایی یا شنوایی نیز بشوند.

روزنامه وال استریت ژورنال پیشتر از قول دیپلمات‌های آمریکا نوشته که برخی از کسانی که دچار این سندروم شده‌اند، توانایی کار کردن ندارند.

دیپلمات‌های آمریکایی اذعان کرده‌اند که در گذشته موارد مشابهی در سایر کشورهای اروپایی نیز وجود داشته است. برخی از قربانیان این سندروم مقامات سرویس‌های امنیتی بودند که بیش از همه در ارتباط با روسیه کار می‌کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
به احتمال زیاد این سندروم مربوط به کارهائیه که خودشون میکنن! باید ببینن جه کاری رو برای اولین بار در هاوانا انجام دادن؟!! شاید برای اولین بار مثلا دستگاه جاسوسی خاصی رو در هاوانا استفاده کردن! یا مثلا از مواد رادیواکتیو برای مسموم کردن اهدافشون استفاده کردن!! اگه کار دیگران بود به احتمال زیاد در مورد دیگرانی غیر از آمریکائیها هم اتفاق میافتاد، اینکه فقط برای آمریکائیها اونم در نقاط مختلف دنیا اتفاق میافته نشون میده کرم از خود درخته!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان