بازدید 5428
۱

بررسی‌تحولات قفقاز و افغانستان در کمیسیون‌امنیت‌ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی تحولات منطقه قفقاز، آخرین تحولات افغانستان، مسائل اقتصادی، لزوم طراحی و تلاش برای مثبت کردن رشد اقتصادی کشور با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ 12 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ محمود عباس‌زاده مشکینی در توضیح جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگار ایرنا گفت: امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اتفاق در محل سالن جلسه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی حضور پیدا کردند جلسه مشترکی با علی شمخانی دبیر این شورا و همکاران وی داشتیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه به طور مفصل از سوی نمایندگان مجلس بحث شد، سوالات بسیار مهمی مطرح و پیشنهادات بسیار خوبی برای ارتباط مستمر و بیشتر کمیسیون امنیت ملی و شورای عالی امنیت ملی ارائه شد.

عباس‌زاده مشکینی عنوان کرد: اولویت‌ها و مسائل کشور در حوزه امنیت و سیاست خارجی در این جلسه مطرح شد. از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه تحولات منطقه قفقاز، آخرین تحولات افغانستان، مسائل اقتصادی و بحث آمایش سرزمین، لزوم طراحی و تلاش برای مثبت کردن رشد اقتصادی کشور و لوازم سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این رشد و ضرورت همه این‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تأکید بر تداوم تعامل کمیسیون سیاست خارجی و شورای عالی امنیت ملی

وی ادامه داد: امیدواریم نتیجه این جلسه منجر به همگرایی کامل میان نهاد‌های مختلف امنیتی کشور شود، تحلیل‌ها، محاسبات به هم نزدیکتر شود از آنجایی که تصمیمات بر مبنای محاسبات و تحلیل‌ها صورت می‌گیرد، هر چقدر محاسبات و تحلیل‌ها دقیق‌تر انجام شود و اجماع نظر روی آن بیشتر شود، تصمیمات دقیق‌تر و عالمانه‌تر و در راستای تامین منافع ملی کشور خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به نقطه نظرات که اعضای کمیسیون به عنوان نماینده مردم مطرح کردند و با توجه به استقبالی که آقای شمخانی از این مباحث کردند و انصافاً به همه انتقاد‌ها و پیشنهاد‌ها با حوصله تمام گوش کردند.

عباس‌زاده مشکینی بیان کرد: بحث شد که از این به بعد این ارتباط بیشتر شود و مداومت داشته باشد تا شاهد تلاش، هماهنگی و تعامل هم‌افزا میان دستگاه‌های مختلف امنیتی و سیاست خارجی باشیم و نتیجه همه این‌ها منجر به تامین امنیت بیش از پیش کشور و اقتدار، عزت و منافع ملی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیاست -با پامال کردن خون شهدای مزارشریف- از بازگشت تروریزم دین‌ستیز طالبان خوشحالی و پایکوبی نموده. اعدام و کشتار شیعیان، بردگی دخترانشان، مصادرۀ اموالشان و کوچاندن اجباری آنها توسط طالبان را نادیده میگیرد یا به یک بیانیۀ بسنده میکند
امّا بخاطر احتمال وجود نظامی اسرائیل، کشور دوست و برادر آذربایجان را با جنگ لفظی و مانور نظامی تهدید می‌نماید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی