بازدید 34652
دو هزار و هفتصد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

معاون سیاسی سپاه: برای اسلامی کردن دانشگاه ها، فرصت طلایی به وجود آمده است / موضوعی که مطهری با احمدی نژاد هم نظر است / گشایشی درباره حصر صورت گرفته است؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش مهاجرانی به گزارش «بی‌بی‌سی» درباره بنی صدر / اعتماد با بخشنامه و خواهش و تمنا بازسازی نمی‌شود / توصیه ترقی به رئیسی درباره نیروهای انقلاب / انتقاد تند نعمت احمدی از رئیس سازمان زندان‌ها / عضو کارگزاران: کروبی هرگز برانداز نبود و نیست و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ 11 October 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

اعتراف عجیب فدراسیون فوتبال: خودمان خواستیم دیدار ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر باشد

حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال تلاش کرد تماشاگران به ورزشگاه بیایند، همه ارگان‌ها مثل وزارت بهداشت و وزارت ورزش هم کنار ما بودند و به ما کمک کردند، اما خودمان به این نتیجه رسیدیم که دیدار ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر باشد و برای دیدار بعدی، زیرساخت‌ها و بعضی مسائل دیگر را رعایت کنیم. کامرانی خاطرنشان کرد: ما باید به سمتی برویم که تماشاگران را با پروتکل‌های کامل به ورزشگاه بیاوریم. الان هر کسی که می‌خواهد به ورزشگاه بیاید باید تست PCR بیاورد و این هزینه زیادی برای آنها خواهد داشت. بحث سلامت باید راستی‌آزمایی شود، ولی اگر به این نتیجه برسیم، حضور هواداران در این وضعیت می‌تواند منجر به افزایش تعداد بیماران شود، باید از این کار جلوگیری و به کاهش کرونا کمک کنیم. برای بازی‌های آینده تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ بدهد. فرصتی خوبی داریم تا زیرساخت‌ها را فراهم کنیم. مطمئن باشید فدراسیون فوتبال در این زمینه هیچ کوتاهی نکرده و همه نامه‌ها موجود است. یکی از دلایل عدم حضور تماشاگران در بازی این بود که باید زیرساخت‌ها برای حضور آنها بهتر آماده می‌شد. وی در واکنش به این که AFC به چه دلیل، حضور تماشاگران را نپذیرفته است، یادآور شد: فرم‌هایی برای ما ارسال کردند که ما همه آنها را پُر و برایشان ارسال کردیم. این اتفاق درباره این بازی هیچ ربطی به بیرون ندارد و ما در داخل به این نتیجه رسیدیم که این بازی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بحث واکسیناسیون و زیرساخت‌ها، مثل دارا بودن و آپلود کارت واکسیناسیون و PCR تماشاگر نداشته باشد و از آن طرف هم باید به شرایط سلامت جامعه کمک کنیم.

واکنش خطیب‌زاده به خبر خودداری لبنان از سوخت رسانی به هواپیمای امیرعبداللهیان

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی درباره سفر امیرعبداللهیان به لبنان و آمادگی ایران برای کمک به لبنان گفت: ما و لبنان روابطمان را براساس خواست طرف ثالث تنظیم نکردیم. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به شایعاتی مبنی بر اینکه هواپیمای امیرعبداللهیان در سوخت‌رسانی در لبنان دچار مشکل شد و لبنان به دلیل تحریم‌ها علیه ایران به هواپیمای وزیر خارجه ایران سوخت رسانی نکرد، گفت: خبرسازی است و سفر امیرعبداللهیان به سوریه از قبل تنظیم شده بود. برخی دوست ندارند این سفرها موفقیت خود را داشته باشد و این حواشی درست می‌شود. هیچ درخواستی برای سوخت گیری در لبنان نداشته است. خطیب‌زاده درباره انتخابات در عراق ادامه داد: از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق استقبال می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون طرح «صیانت از فضای مجازی»: در فضای مجازی بسیاری از خانواده ها از هم می پاشند

لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس درباره اینکه چرا با وجود انتقادات و مخالفت‌های کارشناسان و افکار عمومی، نمایندگان مجلس بر تصویب طرح صیانت از فضای مجازی پافشاری می‌کند، به «انتخاب» گفت: «ممکن است عده‌ای ناراحت و نگران باشند که قوانینی که گذاشته می‌شود، فضای مجازی را محدود کند. این نگرانی درست است، ما باید در مجلس به گونه‌ای قانون‌گذاری کنیم که نگرانی عامه مردم کم باشد.» وی ادامه داد: «اصل این است که فضای مجازی باید دارای قانون باشد. چرا که می‌بینیم در فضای مجازی بعضی به هم تهمت می‌زنند، توهین می‌کنند و بسیاری از خانواده‌ها از هم می‌پاشند. کسی با اینکه باید در همه صحنه‌ها با قانون زندگی کنیم، مخالف نیست اما اینکه قانون چه قدر تخصصی باشد مهم است. این کمیسیون هم برای همین است، برای اینکه تخصصی‌تر به موضوع نگاه کند، این طرح به کمیسیون مشترک آمده است.»

گشایشی درباره حصر صورت نگرفته است

سخنرانی سید محمد خاتمی در مراسم بزرگداشت علامه حکیمی و سخنان مهدی کروبی در روضه منزل کرباسچی با استقبال گسترده رسانه‌های اصلاح‌طلب همراه بود؛ چنانچه «اعتماد» تیتر زد «گشایش‌های نسبی سیاسی» و «دعای شیخ». جالب آنکه روزنامه‌های اصولگرا نیز امروز توجه ویژه‌ای به این موضوع نداشته و انتقاد و گلایه‌ای از این سخنرانی‌ها نداشتند. برای همین هم تصور شد که واقعا گشایشی در زمینه حصر ایجاد شده و تحولاتی در راه است. چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب اما انگار این موضوع را قبول نداشته و نمی‌خواهند به این دو سخنرانی دلخوش شوند. شاهد آنکه جواد امام مدیرعامل بنیاد باران و از چهره‌های نزدیک به خاتمی می‌گوید اگر قرار به گشایش است باید در جلسات از پیش تعیین و اعلام شده سخنرانی شود.او در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» گفت: «به نظر من دو بحث سخنرانی آقای خاتمی و کروبی را باید مستقل از هم دید چون آقای خاتمی در حصر نیستند. درست است که برای او هم محدودیت‌هایی بوده اما به هرحال حصر نیستند و این دو سخنرانی هم جدای از هم بوده است».وی درباره سخنرانی مهدی کروبی هم گفت: «حتی جلسه‌ای که آقای کروبی در آن شرکت کردند هم یک جلسه محدود بود. مستعمین و مخاطبان هم از قبل هماهنگ شده بودند. جلسه منزل آقای کرباسچی با توجه به مساله کرونا با محدودیت بود و حاشیه هم نیافت اما اگر جلسه مثل هر سال که آقای کرباسچی توفیق دارند و در سه روز آخر ماه صفر مراسم برگزاری می‌کنند، بود و آقای کروبی هم خودش انتخاب کرده و در جلسه حاضر شده بود. می‌شد اینطور تلقی کرد که گشایشی ایجاد شده است». این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: «اما اینکه یک جلسه از قبل هماهنگ شده و با حضور افراد انتخاب شده برگزار شود و او صحبت کند، یعنی محدودیت‌ها به جای خود باقی است؛ اما به نوعی مورد بهره‌برداری افراد دیگری قرار گرفته است.»

این مجلس عصاره فضائل ملت نیست

محمدصادق کوشکی فعال سیاسی اصولگرا میزان نارضایتی مردم از مجلس یازدهم را وابسته به عوامل مختلفی از جمله ضعف نیروهای راه یافته به مجلس می‌داند.وی افزود: «نکته دیگر آنکه مجلس به تعبیر حضرت امام باید عصاره فضائل ملت باشد. اگر همین الان به مجلس نگاه کنیم متوجه می‌شویم که چنین است یا خیر. وقتی نماینده‌ای با عنوان لیست سی نفره اصولگرایی وارد مجلس می‌شود و هم و غم او این است که وام بگیرد و دلار بخرد و منتظر گران شدن دلار باشد، معلوم می‌شود که عصاره فضلیت جامعه نیست. یا وقتی برخی نمایندگان در چاپلوسی رئیس مجلس مسابقه می‌دهند و می‌خواهند که فقط مورد توجه او قرار بگیرند، مشخص می‌شود که واقعا نماینده مردم هستند یا خیر!»

عضو کارگزاران: کروبی هرگز برانداز نبود و نیست

سید افضل موسوی، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ایران، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین درباره این موضوع گفت: قبول داشتن اصل نظام غیر از انتقاد داشتن است و زمانی که به حرفی توجه می‌کنیم نباید به گوینده آن نگاه کنیم کمااینکه حضرت امیر (ع) می‌فرمایند: باید به اصل یک حرف توجه و دقت کنیم نه به گوینده.او ادامه داد: اصل حرف آقای کروبی درست است؛ آقای کروبی دانشمند سیاسی است که از ابتدای نوجوانی و جوانی در کار سیاسی بوده، زندان کشیده و در رژیم سابق با برخورد مواجه شده و در جمهوری اسلامی تا ریاست مجلس بالا رفته؛ بنابراین ایشان نمی‌خواهد و نمی‌تواند از نظام جدا باشد.موسوی در این‌ باره تاکید کرد: آقای کروبی هرگز خود را از نظام جدا ندانسته و مثل همه ما در پیشرفت‌ها و نواقص نظام خود را شریک می‌داند.او با رد ادعاهایی درباره تاثیرگذاری کرباسچی بر کروبی توضیح داد: عده‌ای به دنبال براندازی نظام هستند و داستان دیگری را دنبال می‌کنند، چراکه آقایان کروبی و کرباسچی هرگز برانداز نبوده و نیستند و به همین دلیل از مواضع ایشان انتقاد می‌کنند.موسوی با تاکید بر این که «کسانی که امروز منتقد گفته‌های کروبی هستند به دنبال براندازی هستند» افزود: مگر آقای کروبی تازه گفته است که اصل نظام با اعمال مواردی باید اصلاح شود، سال‌هاست که این حرف‌ها را می‌زند و حرف تازه‌ای در منزل کرباسچی نبوده و نیست که بگوییم با القا و تلقین کرباسچی بوده است. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پایان گفت: آقای کروبی با ۸۰ سال سن و بالغ بر ۴۰ سال فعالیت سیاسی تحت تاثیر کسی صحبت نمی‌کند.

اعلام آمادگی ایران برای ازسرگیری صادرات به عربستان

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت می‌گوید در صورت کاهش تنش‌ها میان ایران و عربستان سعودی، صادرکنندگان ایرانی می‌توانند سهمی قابل قبول از بازار این کشور در اختیار بگیرند.فرهاد نوری اظهار کرد: زمانی که روابط سیاسی میان ایران و عربستان سعودی حسنه بود، صادرکنندگان ایرانی در بازار این کشور فعالیت داشتند و امروز نیز در صورتی که مذاکرات میان دو کشور به نتایج مثبت برسد، قطعا تجار ایرانی توان آن را خواهند داشت که در این بازار بزرگ فعال شوند و می‌توان برای آن برنامه‌ای ویژه تدارک دید. وی با اشاره به درآمد نفتی بالای عربستان سعودی گفت: بازار این کشور از نظر کالاهای مصرفی بسیار گسترده است و با توجه به نزدیکی فرهنگی، موضوع حج و بقاع متبرکه و حضور قدیمی تجار ایرانی در بازار این کشور، صادرکنندگان ما ذائقه این بازار را می‌شناسند و قطعا در صورت نتیجه بخش شدن مذاکرات، می‌توان انتظار داشت که در این بخش تحولی ویژه به وجود آید. معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه توسعه صادرات به کشورهای همسایه، یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان در دوره جدید خواهد بود، بیان کرد: یکی از بازارهایی که می‌تواند برای ما ظرفیتی بسیار گسترده را فعال کند، بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس است و ما به طور ویژه بحث گسترش حضور در این بازار را پیگیری می‌کنیم.

موضوعی که مطهری با احمدی نژاد هم نظر است

نایب‌رییس مجلس دهم و نماینده چند دوره مردم تهران در خانه ملت، در خصوص تفویض اختیار وزارت کشور درباره انتخاب استانداران به نمایندگان مجلس گفت: «نمایندگان حق دخالت در امور اجرایی کشور را ندارند. این امر خلاف اصل ۵۷ قانون اساسی و خلاف تاکید بر تفکیک قواست. اقدامی که با قانون منافات دارد و اساسا به نفع کشور نیست.»مطهری دخالت نمایندگان در تعیین استانداران را دارای تبعات منفی زیادی دانست و افزود: «از جمله تبعات منفی این امر، پاسخگو نبودن وزارت کشور و دولت درباره عملکرد و تخلفات احتمالی استانداران است. یعنی مجلس نمی‌تواند در این باره وزیر کشور را مورد سوال و تذکر یا استیضاح قرار دهد، چون آنها انتخاب خود مجلسند و دیگر کسی به آنها جوابگو نخواهد بود.»

او ادامه داد: «البته جای سوال و تعجب است که چرا وزیر کشور چنین حقی را از خود سلب کرده و آن را به مجلس بخشیده و چنین رویه‌ای را جاری و ساری کرده که یک بدعت ناهنجار و غیرقانونی در کشور است.» نایب‌رییس مجلس دهم همچنین به بخشنامه زمان احمدی‌نژاد در این باره اشاره کرد و افزود: «آقای احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری خود، خطاب به وزیر کشورش بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که به هیچ وجه به نظر نمایندگان مجلس در انتخاب استانداران توجه نکند. بخشنامه‌ای که به نظرم درست بود و باید اکنون هم طبق همان بخشنامه عمل شود.» مطهری به جهان صنعت گفت: «معنی ندارد نمایندگان، استانداران دولت را منصوب کنند. البته ممکن است در جایی نمایندگان به وزیر کشور پیشنهاد بدهند که فلان شخص مناسب استانداری است، یعنی صرفا پیشنهاد مطرح شود، نه اینکه گزینه مورد پیگیری قرار بگیرد. وزیر کشور هم بر اساس بررسی‌های خود می‌تواند از آن شخص استفاده بکند یا نکند اما اجبار به هیچ وجه شایسته و قانونی نیست.»

پاسخ رئیسی به انتقادی درباره عدم سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی

رئیس‌جمهور اعلام آمادگی کرد، در آینده نزدیک سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی را بشنود و در این زمینه، هیچ منعی وجود ندارد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز در دانشگاه تهران در پاسخ به انتقادی در خصوص عدم سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: من حتما مایل هستم که سخنان تشکل‌ها را بشنوم؛ خرداد همین امسال بود که در مسجد دانشگاه تهران حضور یافتم و سخنان نمایندگان تشکل‌ها را شنیدم و باز هم مایل هستیم سخنانشان را بشنویم.وی افزود: حتما از نکات و دغدغه‌هایی که دانشجویان و نمایندگان تشکل‌ها مطرح می‌کنند، استقبال می‌کنیم. من همین سه ماه پیش اینجا بودم و شنیدم و بازهم اگر عمری باقی بماند، می‌آیم و سخنان دانشجویان را می‌شنوم.

ری شهری: جمهوری اسلامی در دوران سختی است

حجت الاسلام محمد محمدی ری شهری در دیدار جمعی از پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس سپاه استان قزوین اظهار داشت: رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس که در خدمت آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه بودند، زمینه ساز حکومت جهانی اسلام محسوب می‌شوند و باید همواره در این مسیر محکم‌تر و ثابت قدم بمانند.تولیت آستان مقدس عبدالعظیم (ع) گفت: دوران کنونی سخت ترین برهه ای است که تاکنون بر جمهوری اسلامی ایران گذشته و با تدابیر امام گونه رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردمی از این آزمون‌های سخت سربلند بیرون می‌آییم.حجت الاسلام محمد محمدی ری شهری در دیدار جمعی از پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس سپاه استان قزوین اظهار داشت: رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس که در خدمت آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه بودند، زمینه ساز حکومت جهانی اسلام محسوب می‌شوند و باید همواره در این مسیر محکم‌تر و ثابت قدم باقی بمانند. وی تصریح کرد: آزمون الهی از سنت هایی است که برای انسان سازی در نظام آفرینش خلق شده و انسان های مومن برای آمادگی روز موعود با آن مواجه می شوند و انسان هایی که ادعای معیت با قرآن و پیامبر(ص) را می کنند، رها نخواهند شد و مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان کرد: فلسفه مرگ و زندگی به تعبیری پرورش انسان های شایسته و انجام احسن عمل است و در تعبیر دیگر نیز فلسفه جهان آفرینش انسان سازی بیان شده به این مفهوم که جهان در حقیقت کارخانه انسان سازی است.

انتقاد تند نعمت احمدی از رئیس سازمان زندان‌ها

یک وکیل دادگستری درباره حوادث اخیر که در زندان تهران بزرگ رخ داده است گفت: آقای حاج محمدی اگر آیین‌نامه سازمان زندان‌ها را نگاه کنند متوجه خواهند شد که در این آیین‌نامه تفکیک جرائم زندانی‌ها در آن قید شده و ایشان باید این کار را انجام می‌دادند که آنطور که پیداست انجام نداده‌اند. اما اگر دست ایشان نیست که این روند را تغییر دهند این سوال مطرح می‌شود که آقای زندان‌بان حداقل مجرم خطرناک را داخل بندهای عمومی نبرید. «زندان محل فرهیختگان نیست»؛ این اولین واکنش رئیس سازمان امور زندان‌ها در خصوص ضرب و شتم زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ توسط اشرار است. مرگ و آزار و اذیت زندانیان به خصوص زندانیان سیاسی به بزرگ‌ترین معضل و مشکل این روزهای زندانیان تبدیل شده است. نعمت احمدی، حقوقدان در گفت‌وگویی خطاب به محمدمهدی حاجی‌محمدی گفت که آقای حاجی‌محمدی جای فرهیختگان در زندان نیست اما چرا الان فرهیختگان ما در بند هستند؟

توصیه ترقی به رئیسی درباره نیروهای انقلاب

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: «امروز اقای رئیسی می‌دانند که پیدا کردن افراد واجد شرایط برای واگذاری مسئولیت‌های مدیریتی در سطح کشور بدون تشکیلات چقدر کار سخت و دشواری است و اهمیت این مساله به تجربه‌ای برای ایشان محرز شده است.»حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا درخصوص «اهمیت فعالیت حزبی و همچنین نگاه و رویکرد وزارت کشور دولت آقای رئیسی به جایگاه حزب و فعالیت احزاب به ویژه در حوزه کادرسازی برای آینده کشور»، گفت: «به عقیده من با توجه به اینکه آقای رئیس‌جمهور طی چند ماه اخیر مشغول تشکیل کابینه بودند و هنوز هم روند انتخاب و انتصاب مدیران دولت ایشان ادامه دارد؛ اکنون آقای رئیسی کاملا متوجه آثار و تبعات فقدان حزب برای کادرسازی و نیروسازی در جامعه شده‌اند.»

وی اضافه کرد: «امروز ایشان می‌دانند که پیدا کردن افراد واجد شرایط برای واگذاری مسئولیت‌های مدیریتی در سطح کشور بدون تشکیلات چقدر کار سخت و دشواری است و اهمیت این مساله به تجربه‌ای برای ایشان محرز شده است.» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه بیان کرد: «در نتیجه به‌ نظر می‌رسد که ایشان در دولت خود به ویژه توسط وزارت کشور باید به سمت تقویت «تحزب مفید» در کشور حرکت کنند؛ منتها با همان آهنگی که مقام معظم رهبری مدنظر دارند یعنی وفاق را در جامعه گسترش دهند و این تغایر‌های موهومی که در بین جریان‌های سیاسی وجود دارد و البته مبنای درستی ندارد و بیشتر جنبه‌های شخصی و گروهی و باندی دارد را بتوانند کنار بگذارند و زمینه یک وفاق عمومی را بین نیروهای انقلاب فراهم کنند.»

حمله نماینده عضو جبهه پایداری به مخالفان طرح «حمایت از کاربران فضای مجازی»

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کسانی که نسبت به «طرح حمایت از کاربران فضای مجازی» هجمه‌هایی را وارد می‌کنند به ضرس قاطع یا اصلاً طرح را نخوانده اند و اطلاعی از آن ندارند و یا کسانی هستند که در پازل دشمن بازی می‌کنند و به دنبال این نیستند که قانونی برای اینترنت شکل بگیرد زیرا می‌خواهند ضد قانون عمل کنند.«بیژن نوباوه وطن»، نماینده مردم تهران در رابطه با «طرح حمایت از کاربران فضای مجازی» گفت: پس از آن که در روز گذشته، هیات رئیسه کمیسیون حمایت از کاربران فضای مجازی مشخص شد، کار عملیاتی کمیسیون در هفته جاری کلید می خورد و جلسات آن آغاز خواهد شد. او ادامه داد: کسانی که نسبت به این طرح هجمه‌هایی را وارد می‌کنند به ضرس قاطع یا اصلاً طرح را نخوانده اند و اطلاعی از آن ندارند و یا کسانی هستند که در پازل دشمن بازی می‌کنند و به دنبال این نیستند که قانونی برای اینترنت شکل بگیرد، زیرا می‌خواهند ضد قانون عمل کنند و افراد آزادی هستند که فساد و فحشا ایجاد و با این طرح مخالفت می کنند. نوباوه مطرح کرد: افراد نگران این طرح بدانند که اینترنت ربطی به این قانون ندارد. این حمایت از حقوق کاربران است اصلاً بحث زیرساختی ندارد و در راستای این است که اگر اهانت و هتک حرمتی صورت گرفت و حیثیت کسی ریخته شد، حق کسی ضایع نشود درست است که پلیس فتا در این موارد پیگیری هایی را انجام می دهد اما در بسیاری مواقع هم به بی قانونی برمی‌خورد.

اعتماد با بخشنامه و خواهش و تمنا بازسازی نمی‌شود

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه اعتماد با بخشنامه و خواهش و تمنا بازسازی نمی‌شود کما اینکه بی‌اعتمادی هم با یک جمله و دو جمله به وجود نیامده است، اضافه کرد: «بی‌اعتمادی ساختاری است که طی ده‌ها سال به وجود آمده و باید تلاش شود و دست به دست هم داد تا این قضیه را از بین ببرند.»رسول منتجب‌نیا گفت: «بهترین راه برای جلب اعتماد به آقای رئیسی و دولت ایشان، این است که شعارهایی که ایشان بیان کرده، کاملا عملی و اجرایی کند و در اختیار مردم قرار دهد. اگر به شعارها جامه عمل پوشانده شود و به مردم گزارش بدهد، نه صددرصد بلکه حداقل اعتماد بازخواهد گشت و مردم خواهند فهمید که بالاخره کسانی هم هستند که راست می‌گویند. اگر این کار انجام شود نه فقط دولت بلکه همه دستگاه‌ها و نهادها هم به همین ترتیب عمل کنند، رفته رفته اعتمادها بازسازی خواهد شد.»

واکنش مهاجرانی به گزارش «بی‌بی‌سی» درباره بنی صدر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات به یک گزارش منتشره در بی بی سی فارسی، درباره رأی عدم کفایت سیاسی مجلس اول به سید ابوالحسن بنی صدر توضیحاتی ارائه کرده است.عطاالله مهاجرانی در این باره گفت: در گزارش بی بی سی فارسی، از رأی عدم کفایت سیاسی مجلس اول به سید ابوالحسن بنی صدر، به عنوان کودتا علیه بنی صدر، تعبیر شد! تعبیر و تفسیری باطل و بی اعتبار، مجلس اول در حقیقت مجلسی ملی و مردمی و انقلابی بود. مطابق قانون اساسی، مجلس چنین اختیاری داشت و استفاده کرد. قضیه کاملا برعکس بود!بنی صدر گمان می کرد با سازماندهی تظاهرات میلیونی و دو قطبی سازی جامعه، به اتکای برخی گروه های ملی و مذهبی، به ویژه مجاهدین خلق می تواند، مرکزیت قدرت را در اختیار بگیرد. توهم بود، در یک خط امام او را از فرماندهی کل قوا برکنار کرد و کودتا شکست خورد. ‏بنی صدر در گفتگوی مفصل با علی لیمونادی به این نکات توجه کرده است. می گوید: اشتباه استراتژیک او، عدم محاسبه واکنش امام خمینی بود. در یک کلام او که قدرتمندترین رئیس جمهور تاریخ ایران بود، باز هم بیشتر خواست و قربانی توهم شد.

معاون سیاسی سپاه: الان برای اسلامی کردن دانشگاه ها، فرصت طلایی به وجود آمده است

معاون سیاسی سپاه پاسداران، با اشاره به اینکه اگر دانشگاه‌های ما اسلامی شود خروجی آن مثبت خواهد بود، ادامه داد: با توجه به شکل‌گیری مجلس و دولت انقلابی فرصت طلایی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها ایجاد شده است. البته باید تعریف درستی از اسلامی کردن داشته باشیم. باید شاخص های دانشگاه اسلامی را درست تبیین کنیم. اگر ما امروز در کشور ناهنجاریها و مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف داریم قطعاً به خاطر این است که دانشگاه‌ها اصلاح نشده و باید این کار انجام شود و ظرفیت بسیج اساتید ظرفیت بالایی برای این کار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۴
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۷۵
لطفاً همگام‌با اسلامی کردن‌ دانشگاه ها از اعطای مدرک افتخاری به مسئولان خودداری فرمایید. یدک کشیدن کلمه دکتر قبل از اسم کسانی که حتی به اندازه دیپلم هم سواد ندارند ارزش ان ها را بالا نمی برد.
تورم سر به فلک کشیده و نرخ خط فقر ۱۱ میلیونی و رانت مدیران و مسئولین بلند پایه و … تموم شده فقط مونده دانشگاه‌ها اسلامی بشه! چیزی که خانواده ها رو از هم میپرسه این فلاکت اقتصادی و فرهنگی هست که واسه مردم ایجاد کردین نه فضای مجازی. چرا وضعیت طوری شده مه هر می میاد نظر میده برای خودش؟!
منکه میگم یکم خجالت بکشید حالا باز سانسور کن ، توام خجالت بکش و شرم کن که سانسور میکنی
این وضعیت کشوریه که فقط ذخائر گازش دوم و نفتش در جهان سومه ؟؟؟ حالا تمام منابع و معادن ، دریا و وسعتش و نقطه استراتژیک و غیره بماند
اینکه ما چرا به این سرنوشت دچار شدیم خیلی عجیبه خیلی ، نمیدونم شایدم نیست
ما کاربران فضای مجازی اگر حمایت نخواهیم باید به کی بگیم.
مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
متن تاسفبار سخنرانی امروز نمایندگان جبهه پایداری ها

آقای بیژن نوباوه گفته
هر کسی مخالف این طرح محدودیت اینترنت باشند
یا نادان هستند
یا فاسد و خلافکار

حاج آقا تهرانی گفته

حتی اگر صد میلیارد مخالف هم باشند ، ما کار خودمان را میکنیم

یعنی نظر اکثریت مردم اصلا برای ایشان ارزشی ندارد
قراره در دانشگاه چادر اجباری بشه
آیت الله؟؟؟!!!
43 سال از انقلاب گذشته و هنوز در پی اسلامی کردن دانشگاه و امثالهم هستید؟تا حالا چکار میکردین و بودجه هایی که برای این اهداف گرفته شده چطوری هزینه شده؟
معاون سیاسی سپاه فرموده اند: " اگر ما امروز در کشور ناهنجاریها و مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف داریم قطعاً به خاطر این است که دانشگاه‌ها اصلاح نشده" . بالاخره ریشه ناهنجاریها و مشکلات در حوزه های مختلف مشخص شد!
بالاخره این محصولین زندان روزی گرفتار فرجام دکتر احمدی خواهند شد.
معلوم نیست این مهاجرانی چه کاره است؟! سالهاست که از دست بعضی ها فرار کرده و رفته توی لندن نشسته!! فرزندش از دولت عربستان بورسیه می‌گیرد!! خودش معلوم نیست از کجا امرار معاش می‌کند!؟ بعد اگر کسی انتقادی کرد شروع میکنه به داد وبیداد کردن! خوب اگر اینجا اینقدر گل وبلبله برگرد بیا اینجا زندگی کن!! لندن نشستی چکار کنی!؟ اگر دوست داشته باشی میتونیم جامون را با هم عوض کنیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
رفته انگلیس تا ملکه را مسلمان کند و حجاب و عفاف یادش
بدهد
لعنت بر روباه مکار انگلیس
که ما را بیچاره و بدبخت کرد
موضوع حصر هیچ اهمیتی برای مردم نداره
شکم های گرسنه و سفره های خالی با این دکور و ویترین نمایشی پر نمیشه

دیدیم کروبی پس از حصر چه گفت !!!
کروبی و میرحسین به تاریخ پیوستند
جناب اقای ری شهری از قدیم گفته اند یک ده اباد بهتر از چند شهر خراب است شما اول این کشور را اداره کنید
هر کسی که نیست اهل دل ز دل خبر ندارد

دل ز دست غم مفر ندارد

دیده غیر اشک تر ندارد
،، مجلس عصاره فضایل ملت،، راجع به چی داری صحبت میکنی برادر!؟
این برادرمون تازه به دنبال اسلامی کردن دانشگاه است!! خدا بداد مردم برسد!! فکر میکنم می‌خواهد تعداد زیادتری از امثال مخبر و احمدی نژاد وعبداللهین و زاکانی..... به مردم تحویل دهد تا بتواند جامعه ای در تراز انقلاب داشته باشد!!!
یکی تعریف دقیقی از اسلامی شدن دانشگاه ها بده. بانیانش خودشون هم نمی دونن چی می خواهن و اخرش می رسن به جدایی دختر و پسرها سر کلاس ها!
بدبخت دانشگاه ها
باید جایی برود که ناکجا آباد تعریف تشده است
اسلامی کردن دانشگاه ها !
جملاتی زیبا !
هنوز معنا و مفهومی از ان ارائه نشده است
خود گوینده هم نمی داند !
چطور است از اسلامی کردن مدارس شروع کنید؟
اسلامی کردن دانشگاهها پیمانکار نیاز دارد وکدام پیمانکار موفق تر از قرارگاه خاتم
آقای خطیب زاده خودت خسته نکن
ما به این تکذیب ها عادت کردیم.حداقل سکوت کن وبگو خبر دقیقی ندارم ویا از خبر نگار بپرس مطمئنی.خلاصه یه جور ماستمالی کن که گند کار در نیاد.سال 2021 میلادی
یعنی الان دانشگاهها غیر اسلامین، دقیقا دینشون چیه؟
جناب معاون سپاه ۴۲ ساله دانشگاه ها اسلامی شدند . الان سال ۱۴۰۰ است نه سال ۱۳۵۷ . آثار اسلامی شدن دانشگاه ها رو لطفا بیان کنید.
سطح دین داری دانشجویان نسبت به سال ۵۷ بالاتر رفته یا پایین تر .
اسلامی شدن به حرف نیست به عمله .
تا حالا یک روز در یک دانشگاه واقعی تحصیل کرده است؟
باید همه دانشگاه ها را به حوزه علمیه تبدیل کنید
کاش معاون سیاسی سپاه به جای توجه به حاشیه های جامعه
به اصل جامعه اسلامی و حکومت اسلامی توجه میکرد ....
شما بانک ها و مدیران ارشد و ساختار را اسلامی کنید من متعهد میشم جامعه و دانشگاه خود به خود اسلامی میشه
آقای رییسی اگه ب بخواهد امریکا به برجام بدون در نظر گرفتن مصوبات مجلس و ... برگرده نشان از خیانت چند ساله اصولگرایان به ملت داره که اجازه ندادن روحانی با ترامپ توافق جدید کنه و ۴ سال مردم را در مشقت و سختی قرار دادن .
بعد از چهل و سه سال تازه به فکر اسلامی کردن دانشگاه افتاده ایم و این یعنی جمهوری اسلامی هنوز اول راه است و باید تلاشی بیشتر داشته باشد
اگر بعضی از دشمنان و نژادپرستان اجازه میدادند الان ایران با کشورهای همسایه روابط اقتصادی بسیار خوبی داشت
، جناب مهاجرانی با خانواده و شاید هم قوم و خویش ، تو کشور استعمارگر پیر زندگی کنه و اظهار نظرهای اینچنینی کنه!
مسئولان کشور ما شده اند کور خود ، بینای دیگران ؟
در‌ شهرستانها‌ و حتی در شهرهای مراکز‌ استانها‌ معمولا‌ اینطور‌ رسم‌ شده‌ و کلا‌ جاه‌افتاده‌ که هرکس‌ رای‌ مجلس‌ شورای اسلامی‌ را برنده‌ شد‌ و شد نمایتده‌ آن شهر در مجلس اولین‌ کاریکه‌ میکنه اینه که فرماندار‌ ،بخشدار‌ شهردار‌ و با اعمال‌ نفود‌ همه روسای ادارات‌ را‌ به میل خود تعویض و انتصاب میکنه‌ !!! آیا این‌ عمل‌مصداق‌ دخالت‌ قوه مقننه‌ در کار قوه مجریه‌ و امور اجرایی‌ نیست‌ در حالیکه بر اساس قانون‌ نماینده میتونه نظارت بکنه و گزارش بده‌ نه اینکه‌ حتی مدیران‌ سطوح‌ پایینی ادارات‌ هم از طیف ایشون‌ انتخاب بشوند‌ !
پوتین هم وزیر خارجه را نپذیرفت
شما رو به همه مقدساتتون قسم،
حالا که به قول خودتون دولت و مجلس و قپه فضائیه و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص و شورای نکهبان و قپای نظامی و انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی و فرهنگی و آموزشی و تربیتی و ورزشی و رسانه ای و دینی و مذهبی و ... همه همه یکدست و ششدانگ تحت کنترل خودتون هست(با این فرض که تو این ۴۲سال نبوده!)، و هشت سال هم زمان د در اختیار دارید،
وجدانا و شرافتا هر کاری که دلتون میخواد بکنید بکنید،
فقط بعد از اون یا وجدانا مسولیت همه چیز رو به عهده بگیرید و بیش از این به شعور ملت توهین نکنید،
و یا فقژ سکوت کنید، فقط سکوت،
وقتی نمایندگان مجلس میلیاردها وام گرفته اند و تبدیل به دلار کردن خودتون برمی‌آید چند ماه دیگه چه خبره ؟؟
پس در ۴۳ سال گذشته دانشگاه ها غیر اسلامی بودن ؟ ؟؟؟؟

بعد کاری که در ۴۳ سال گذشته انجام نشده است

چطور حالا شدنی است !!!؟؟؟
ببخشیدها اگه بعد از چهل سال و اندی هنوز دانشگاه ها اسلامی نشده. من حرفی واسه زدن ندارم
کروبی هرگز برانداز نبود و نیست، پس چرا حصر خانگی شد؟

معاون سیاسی سپاه: الان برای اسلامی کردن دانشگاه ها، فرصت طلایی بوجود آمده است، موقع اسلامی کردن اقتصاد نرسیده است؟
شما اگر واقعا به فکر مردم هستید به فکر اقتصاد کشور باشید که هر روز عرصه زندگی را بر مردم تنگ تر می کند می گویند شکم گرسنه ایمان ندارد حالا شما اینهمه مشکلات مردم را می بینید یا غیر از خودتان کسی دیگر را نمی بینید به همین دلیل به فکر صیانت از فضای مجازی شدید که می خواهیم مشکل مردم را رفع کنیم شما مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنید بقیه درست می شود خودتان را به آن راه نزنید
نمایندگان به جای طرح صیانت از فضای مجازی ، در پی طرحی باشند که مردم برق و گاز و آب داشته باشند .
والا چهل ساله نتیجه اسلامی کردن دانشگاه ها شده اینکه میبینی…
در فضای حقیقی هم بسیاری از خانواده ها از هم می پاشند. دو جوان با هم ازدواج میکنند. فرض کنید حقوق ماهانه شون 5 میلیون تومنه. یا اصلا 7 میلیون. اینا پنجاه سال باید مستاجر بمونن و پول جمع کنن تا بعد از پنجاه سال بتونن صاحب خونه بشن. البته به شرطی میتونن پنجاه سال پول جمع کنن که موجر ازشون هیچ اجاره بهایی نگیره و پنجاه سال بعد هم مسکن در همین قیمت فعلی بمونه. خب حالا از این 7 میلیون، 5 میلیون میدن به اجاره خونه. 2 میلیون هم کفاف نان خالی رو نمیکنه. عصبیت ها شروع میشه. دعواها شروع میشه. افسردگی ها شروع میشه. بعد، میرن بیرون و ماشین های ده میلیاردی رو می بینن و بعضی خونه های چند ده میلیاردی رو. باز هم افسردگیشون بیشتر و بیشتر میشه. افسردگی که بیشتر شد، لذت از زندگی هم کمتر میشه. لذت از زندگی که کمتر شد، اختلافات بیشتر میشه و نهایتا طلاق. البته قضیه ی مسکن فقط یک مثال بود. حالا این جوانها با این درآمد کم چه تفریحی میتونن داشته باشن؟ تفریح براشون لازمه که بتونن یه کم از افسردگیشون کم کنن. ولی پول ندارن برای تفریح. نه میتونن مسافرت برن نه میتونن برای تفریح به رستوران برن. ارزان ترین و در دسترس ترین تفریح براشون، گشتن در اینترنت هست. فقط همین تفریح رو دارن که از شدت افسردگیشون کم کنه. بدبین نباشین دوستان. چرا فکر می کنید هر کی میره اینترنت فقط دنبال سایت های مبتذله؟ اینترنت رو هم بگیرید دیگه چی میمونه برای این جوان ها؟ چرا میگین فضای مجازی باعث از هم پاشیدن خانواده ها میشه؟ پس چرا ما در اطراف خودمون هیچ خانواده ای رو سراغ نداریم که فضای مجازی باعث از هم پاشیدنش شده باشه؟ ولی کلی خانواده سراغ داریم که فضای حقیقی باعث از هم پاشیده شدنشون شده. اینترنت رو هم از جوانان بگیرید نه تنها به کاهش آمار طلاق هیچ کمکی نخواهید کرد بلکه آمار افسردگی و خودکشی هم بالا خواهد رفت
تنها دلیل اینکه ایران بازی را بدون تماشاگر میخواهد این است که فیفا حضور بانوان در ورزشگاه بدون محدودیت میخواست
انشگاه آزاد اسلامی داریم منظور شما از اسلامی کردن چه هست
" ... البته باید تعریف درستی از اسلامی کردن داشته باشیم ... " همین جمله نشان میدهد که ایشان از جملات خودشان نیز هدف مشخصی را دنبال نمیکنند. به نظر می آید که ایتدا تعریفی مشخص برای این منظور ضروری است سپس یکی از دانشگاه ها به طور پروژه نمونه اسلامی سازی شود تا نتیجه کار برای همگان ملموس باشد و در نهایت به عموم دانشگاه ها تعمیم شود.
در کل با اسلامی کردن دانشگاه ها موافقم ولی متاسفانه تعریف درستی از آن ندارم !
ای کاش همه چیز اسلامی می شد نه فقط حجاب. ای کاش بانکداری و اقتصاد هم اسلامی میشد. ای کاش این همه فساد و تبعیض و رانت اسلامی می شد.
، مردم خیلی وقته که دیگه راست و دروغ را تشخیص میدن، بیشتر از این دیگه خودتون را تابلو نکنید.
"معاون سیاسی سپاه: الان برای اسلامی کردن دانشگاه ها، فرصت طلایی بوجود آمده است"
تا زمانیکه همه کشور و مسئولان در خدمت مردم و برای منافع ملی تلاش نکنند، وضع مردم و مملکت روز به روز بدتر خواهد شد و در آینده نه چندان دور از اسلام هم فقط نام آن باقی خواهد ماند.
اصلا و ابدا مکانیسم اسلامی کردن تعریف نمیشه باید اسلامی بشود نه بدست ما خ دش دوچار این تحول بشود متاسفانه متاسفانه بدلیل لینکه ما کاملا راه را اشتباه رفتیم این امر مطلقا در شرایط فعلی امکان تدارد پس بیهوده وقت و انرژی مصرف نکنید چون ما حتی بانکها حتی ندارس ابتدایی حتی روابط احتماعی و فاجعه اینکه ما مساجدمون را هم نتونستیم اسلامی کنیم نا امروز بدلیل اشتباهاتمون حتی مساحدمون هم اسلامی نیستن مسجدی که بزرگ‌شده با سنگ مرمرین و گلدسته های عظیم و مغازه هاش به رهن دست کسبه بازار هست و در امدش هزینه فقرا نشه و درب مسجد به روی در راه ماندگان و خسته ها و گرسنه ها بسته بشه و جز ساعتی برای نماز باز نباشه بنظر شما اسلامی هست؟ که دانشگاه ها اسلامی بشن کودکی که در دبستان دعایی را بخواند که نداند چیست و هیچ وسیله روح پروری در اختیارش نباشه و تنها حشن شناخته شدهاش حشن تکلیف بشه بچه اسلامی میشه یا بچه اسلام زده سری به دانشگاه ها بزنید جوانی با فشار جنسی وحشتناک و منکوب شده با روح خسته و جسم گرسنه را نشوندی میخوای اسلامیش کنی؟ نه داداش زور نزن بودجه میخوای بگیر خرج کن ولی رحمت ازن کار را نکش مواد مخدر ازاد شراب ازاد ربا ازاد دروغ ازاد گرانفروشی ازاد و نگاه دختر و پسر حرام اگر نت نیم اسلامیت را در تمام ابعاد رشد بدیم بازار اسلامی مسحد اسلامی حوزه اسلانی ایجاد کنیم این بدن از یک بعد رشد کنه بدن اسلاگی شدن قطعا ناموزون و نا زیبا میشه ما باید فریاد بکشیم که باید دانشگاه را اسلامی کنیم و یواشکی یک سری ازادیها بدیم تا دانشحوها هندیگر را پیدا کنن و حداقل ازدواجی صورت بگیرد میهمانی ها اسلامی خیابان اسلامی خوب نتیحه این اسلام یک بعدی که همش نگاه جنسیتی بشه خوب میشه جانعه بی ازدواج جامعه بدون بچه جامعه خسته که داری میبینی
مگر تا بحال اسلامی نبوده است تمام مسولین جوان نیروهای نظامی طلاب حوزه همه از این دانشگاه بیرون امده اند نمی شود جو دانشگاه خشک باشد به نظر بنده هرچه آزاد تر باشد بهتر سمت معنویت می رود دانشجو
چرا جوری تیتر می زنید که به خواننده القاء شود که عده ای بیگناه بوده اند و الان باید گشایشی صورت بگیرد ..... خود این آقایان بارها در محافل خودشان بصورت خصوصی اعلام کرده اند که اعلام تقلب در انتخابات 88 دروغ بوده و درست نبوده است ؛ کسانی که این همه هزینه برای مملکت درست کردند .... چندین نفر از دو طرف ماجرا کشته و زخمی شدند ؛ حالا چرا باید بدون هیچ محاکمه و یا حتی یک عذرخواهی ساده بدنبال گشایش باشند .... البته مشخص است که این آقایان بدلیل حزبی نمی خواهند که این مساله را قبول کنند و حاضر نیستند که بگویند اشتباه کرده اند .... بفرموده قرآن کل حزب بما لدیهم فرحون .....
امروز روز حافظ است که در تابناک خبری از آن نیست
نشان اهل خدا عاشقی است با خود دار
که در مشایخ شهر این نشان نمی بینم
حافظ
یعنی بعد از چهل و دو سالی که از انقلاب گذشته هنوز دانشگاهها اسلامی نشدند که حالافرصت استثنائی بدست امده !! پس این مدت چیکار میکردند مسئولین ذیربط با این بودجه های که دریافت کردند !!؟؟؟؟
با تعطیلی دانشگاهها و مدارس، پارادایمهای قبلی از بین رفته و یا کم رنگ شده است و بنابراین می توان اقدامات مناسبی جهت تعریف و ایجاد پارادایمهای جدید انجام داد
دوباره چه خوابی برای دانشگاه دیدید؟
به خاطر عملکرد شما و مخصوصا رسانه میلی! تمام خانواده ها سوق داده شدن به سوی ماهواره. از طرفی شما هم بی بی سی و من و تو و ... رو پارازیت انداختین، ولی غافل از اینکه فیلمهای آبکی که از شبکه های امثال جم داره پخش میشه، از ریشه زده بنیان خانواده ها رو سست کرده و از هم پاشونده!!
عجب. یعنی در مملکت اسلامی چهل ساله همه چی غیر اسلامی بوده که تازه میخواین اسلامی کنن؟! دانشگاه، ادارات، کلا سیستم آموزشی، بانکها و ... !!!
امروز خبر دار شدم قانونی به اتفاق آرا توسط مسولان تصویب شد که اموال مسولان محرمانه و امنیتی است!!!
تکه پازلی که "همه چیز" را روشن کرد.
همین جا خواستم تمام حرف هایی را که تا بحال در این سایت نوشتم را کلا پس بگیرم. چقدر ساده لوح بودم.
اقای کوشکی! حرکت در جهت منافع مردم مبارک است.
از کجا معاون سیاسی سپاه فهمید که دانشگاه ها اسلامی نیست که باید اسلامی شود.دانشگاه ها هم مثل جامعه اسلامی است
منظور از بسیج اساتید همین تشکل محفلی کوچکی است که هر از گاهی در یک موضوع بی خطر سیاسی یک بیانیه کلیشه ای میدهند؟ و اگر پست و مسئولیت دونبشی برایشان فراهم شود آن را به ادامه فعالیت ترجیح میدهند؟
همون بانک داریتونو اسلامی کردید و با سود 30 درصدی به مردم وام میدید کافیه
دانشگاهها همین الانش هم بشدت اسلامیه
کافیه برید اساتید جذب شده در چند سال اخیر رو مشاهده بفرمایید و به بورسهای اعطایی توجه کنید گرایش تماما اسلامی اساتید مشخص میشه
درباره طرح حمایت از کاربران فضای مجازی. طرحی که ظاهرا قرار است کاربران ایرانی را از شبکه های اجتماعی آمریکایی خارج و به سمت شبکه های اجتماعی بومی یا شبکه های روس، چینی و هندی سوق دهد.
من با تجربه ی خودم به مقایسه یوتیوب (آمریکایی) و وی کا (نسخه روسی یوتیوب) می پردازم.
1/1 این دو شبکه به لحاظ فنی به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. کیفیت پخش 1080، پیش نمایش ویدئو، پیشنهاد محتوا، رابط کاربری، استفاده آسان، و... امکاناتی هستند که وی کا کاملا از آنها بی بهره است.
1/2 فضای امن و داشتن نسخه کودکان، در این وی کا هیچ جوره قدرت رقابت با یوتیوب را ندارد. در شبکه روسی تقریبا همه نوع محتوایی یافت می شود. (تنها مزیت وی کا به یوتیوب عدم تعهد جدی این پلتفرم به قوانین کپی رایت است و تقریبا تمام محصولات سینمایی و تلویزیونی دنیا در آن قابل یافت است) سرعت پیگیری گزارشات و حذف محتواهای نامناسب در این دو پلتفرم اصلا قابل مقایسه نیست. زمان لازم برای حذف محتوای نامناسب در یوتیوب حدود 48 ساعت و در وی کا 10 روز تا دو هفته است.
1/3 پلتفرم یوتیوب به لحاظ گسترش جهانی و تعداد کاربرانِ تولید کننده ی محتوای واقعی اصلا با وی کا قابل مقایسه نیست و تولید محتوا در وی کا نسبت به یوتیوب تقریبا صفر است. این محتواها تقریبا در تمام عرصه های علمی، تکنولوژیک، ورزش و تعمیرات و...، به روز صورت می گیرد و شاید بیشترین کاربری علمی ِ شبکه ی اینترنت در سطح عمومی (همگانی و غیرتخصصی) در این فضا شکل می گیرد و حتی در سطوح تخصصی محتواهای مبتنی بر چند رسانه ای ِ مقالات و محتواهای علمی متنی، در این فضا منتشر می گردد (((( این نکته ای بسیار مهم است که عملا دانشگاهیان، محصلان و علاقه مندان با فیلترینگ صورت گرفته از آن محروم شده اند و اگر فیلترشکن ها نبود عملا مفید ترین بخش اینرتنت را فیلتر و از دسترس مردم ا خارج کرده بود)))
4/1 هر دوی این پلتفرم ها در این لحظه در ایران فیلتر هستند و هیچکدام با معیارهای ارزشی و فرهنگی هماهنگی ندارند.

اگر غلطی چیزی دارم معذرت، گفتم شاید تابناک منتشر نکند دیگر وقت برای تصحیح و غیره نگذاشتم.
هيچ چيز جاي خودش نيست و شعار زدگي و عدم صداقت و تدبير مسيولين كشور ، مملكت را به سوي قهقرا و بدبختي سوق داده است .
ای کاش یه روزی یه فرصت طلایی هم پیدا بشه یه سرو سامونی به اقتصاد فاسد این مملکت بدین و وقت و انرژیتون رو صرف کارای فرعی نکنید
به فکر نان مردم باشید هم مردم ما اسلامی هستند هم دانشگاه های ما. البته تمام مقامات ما همیشه ازدانشگاه امام صادق بوده که اسلامی ترین دانشگاه هست اشکال جای دیگری هست استاد عزیز
مگه الان اسلامی نیست ؟
مگردانشگاه آزاداسلامی شهریه روکم کرده ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
عالیییییییییییییییییییییییییییییییییی
آقای معاون سیاسی سپاه اولا بگوید منظورش دقیقا از دانشگاه اسلامی چیست ? ثانیا به نظر حضرت آیت الله جوادی آملی در مورد " دانشگاه اسلامی " مراجعه کند .
باید همه همت کنیم تا گروه های آسیب پذیر مورد ظلم واقع نشن،مخصوصا زندانیان ک باید توجه ویژه بهشون بشه. بسیار ناجوانمردانه هست ک کسی رو ک هیچ دفاعی نمیتونه از خودش کنه رو مورد ضرب و شتم و توهین قرار بدیم. ما هیچ جایگاهی نداریم تا افراد رو قضاوت کنیم و هیچ نمیدونیم ک در گذشته و روان اون افراد چی گذشته ک حالا به اینجا رسیدن. اگه نمیتونیم کمکشون کنیم و مقداری از آسیب های روحی شون رو کم کنیم پس حداقل قوانین حقوق بشر رو رعایت کنیم
اين حق مردم هست كه همانند تمامي كشورهاي پيشرفته دنيا استانداران، فرمانداران و شهرداران خود را انتخاب كنند اين مسئولين بيشتر بايد پاسخگوي مردم باشند. انتخاب اونها از طرف دولت يا مجلس اهانت به شعور مردم يك جامعه هست يعني كه شما نميفهميد بهتر ما براي شما انتخاب كنيم. و از همه بدتر انتخاب شهرداران توسط شوراي شهر است كه همه انها الوده به فساد خواهند شد چون هر يك انتظاري از سفره پهن شده شهرداريها خواهند داشت. شهرداران هر شهر بايد مستقيما توسط خود مردم همانند شوراي شهر انتخاب شوند
جامعه رو اسلامی کنید که از گشنگی به فساد نرویم... اقتصاد مردم نابود شده سردار
جناب نعمتی شما لطف کن اول بدهی ات را به بنده صاف کن بعد از این حرف ها بزن.
دانشگاه آزاد اسلامی داریم منظور شما از اسلامی کردن چه هست
نظر به اینکه در دانشگاه همه شئونات رعایت میشود احتمالا منظورشان این است که دانشگاه ها تفکیک شوند به دانشگاه زنانه و مردانه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی