واکسن اجباری؛ آری یا خیر؟!

پس از افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور و وعده وزیر بهداشت از اجرای طرح «قرنطینه هوشمند»، حالا سخن از الزامی شدن داشتن کارت واکسن برای حضور دانش آموزان در کلاس درس به میان آمده است؛ طرح‌هایی که با مخالفت عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شده است.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 09 October 2021

پس از افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور و وعده وزیر بهداشت از اجرای طرح «قرنطینه هوشمند»، حالا سخن از الزامی شدن داشتن کارت واکسن برای حضور دانش آموزان در کلاس درس به میان آمده است؛ طرح‌هایی که با مخالفت عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شده است.

به گزارش تابناک، حدود ده روز گذشته، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و ‌درمان از اجرای طرح «قرنطینه هوشمند» ظرف چند هفته آینده سخن گفت و این طور توضیح داد که قرنطینه عادی به قرنطینه هوشمند تبدیل می‌شود؛ بدین معنا که افرادی که واکسینه می‌شوند، می‌توانند از مزایای واکسیناسیون استفاده یبرند. با اجرای این برنامه، دیگر نیازی به بسیاری از محدودیت‌ها نیست و هر فردی که واکسینه می‌شود، می‌تواند با اپلیکیشن وزارت بهداشت QR کد را دریافت نماید و با ارائه آن بسیاری از کار‌ها را انجام دهد.

مصطفی قانعی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز توضیح داد که هدف از هوشمندسازی قرنطینه کرونا این است که به جای آنکه کلیه کسب و کار‌ها پس از بروز همه‌گیری کرونا تعطیل شود، فقط کسانی که ناقل بیماری هستند یا واکسن نزدند، محدود شوند.

او درباره وضعیت افرادی که از زدن واکسن خودداری می‌کنند، گفت: این افراد مشمول محدودیت‌های جدی خواهند شد و به آن‌ها خدمتی ارائه نمی‌شود، چون ممکن است عامل بیماری باشند پس مخالفان واکسیناسیون اگر به علم و کارشناسی معتقد هستند، ببینند پزشکان که خود مطلع هستند، واکسن زدند و اگر به رهبران دینی نگاه می‌کنند که مقام معظم رهبری هم واکسن زدند و ادله‌ای برای مخالفت با واکسن از نظر علمی و دینی وجود ندارد.

وعده اجرای چنین طرح‌هایی، با مخالفت اقلیت معدودی از مردم مواجه شده، تا جایی که عده‌ای از آن‌ها با تجمع در مقابل وزارت کشور مخالفتشان را با واکسیناسیون اجباری اعلام کردند؛ مخالفت‌هایی که به مجلس هم کشیده شد.

در این باره حسین میرزایی، نماینده اصفهان با خطاب قرار دادن وزیر بهداشت گفت: آقای عین اللهی با کدام مجوز شرعی و قانونی، کسانی که واکسن نزده اند را می‌خواهید از خدمات اجتماعی محروم کنید؟ تشویق به زدن واکسن آری، اجبار، تحمیل و محرومیت از خدمات اجتماعی خیر.

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر نیز در صحن علنی روز دوازدهم مهر گفت: واکسن اجباری با قانون اساسی در تضاد است. تست پی سی آر اجباری چه معنایی دارد؟ هر فرد از جامعه باید برای رفتن به هر بخش ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کند تا این تست را انجام دهد. مدیریت بحران کرونا این گونه نیست.

منظور نقدعلی، اجباری بودن تست پی سی آر برای مسافرت هوایی است، نه تنها این قانون برای ورود یه بسیاری از کشور‌ها اجباری است که داشتن کارت واکسن هم مجوزی برای مسافرت محسوب می‌شود.

عده‌ای از نمایندگان نیز از الزامی شدن داشتن کارت واکسن برای ورود دانش آموزان و دانشجویان به کلاس‌های درس انتقاد کردند. اشاره آن‌ها به صحبت‌های گویای رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت است که گفت: حضور دانش آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس منوط به تزریق واکسن است، مگر اینکه فرد در هفته یک یا دو بار تست بدهد.

در این باره مهدی عسگری، نماینده کرج گفت: نسل آینده، پشتوانه و سرمایه اصلی کشور است نه محل آزمون و خطا. ضروری است ‫وزارت بهداشت‬ قبل از اصرار و اجبار و تعجیل در ‫واکسیناسیون‬ نوجوانان وجوانان، آمار دقیق ابتلا در سنین پایین را به همراه عوارض احتمالی کوتاه مدت و بلندمدت واکسن‌ها اعلام و مسئولیت هرگونه تبعات بعدی را برعهده بگیرد.

محمدحسن آصفری، نماینده اراک هم با طرح پرسشی بیان کرد: واکسن‬= زدن اجباری به کودکان و نوجوانان هفده و هجده ساله با چه توجیه علمی است؟ آیا اصلا وزارت بهداشت آماری از مبتلایان به ‫کووید در کودکان و نوجوانان کشور دارد؟

در این میان، عده‌ای از نمایندگان نیز اعتقاد به اجباری شدن واکسن کرونا دارند؛ از جمله آن‌ها پروین صالحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان است که گفت: هنوز زدن واکسن کرونا در کشور اجباری نشده، اما وقتی کسی قصد حضور در مکان‌های عمومی مثل مترو، فرودگاه و بانک‌ها و بهره مندی از خدمات عمومی مختلف را دارد باید زدن واکسن را جدی بگیرند، چون حقوق عامه مطرح است و این حقوق باید از سوی همه رعایت شود.

او این را هم تاکید کرد که باید با تعریف مکانیزمی در کشور، زدن واکسن اجباری شود، چون دولت در آینده نزدیک مجبور است کسانی را که واکسن نزده‌اند از مکان‌های عمومی دور و از ارائه خدمات مختلف به آنان جلوگیری کند. توصیه می‌کنیم مردم حتماً واکسن خود را دریافت کنند تا از خدمات عمومی محروم نشوند.

حالا باید به این پرسش اساسی پاسخ داد که واکسن اجباری باشد یا خیر؟ پرسشی که پاسخ آن مستقیما به جان هم وطنان ما بستگی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۲
در مورد مدارس درست اینه که همه واکسینه شوند وگرنه فاجعه می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
نمیدونم از کجایی!؟ موندی تا این کامنت غیرعلمی رو بذاری اول صفحه خبر!؟
در این باره مهدی عسگری، نماینده کرج گفت: نسل آینده، پشتوانه و سرمایه اصلی کشور است نه محل آزمون و خطا. ضروری است ‫وزارت بهداشت‬ قبل از اصرار و اجبار و تعجیل در ‫واکسیناسیون‬ نوجوانان وجوانان، آمار دقیق ابتلا در سنین پایین را به همراه عوارض احتمالی کوتاه مدت و بلندمدت واکسن‌ها اعلام و مسئولیت هرگونه تبعات بعدی را برعهده بگیرد....
حقیقتا چه کسی مسئولیت رو قبول میکنه؟
یا بچه ندارید، یا خیلی بیخیال تشریف دارید ،مثل آقای ظریف که بعد از 6 سال تازه یادش اومده اعتراف کنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
افرادی که واکسن می زنند قطعا می توانند دچار بیماری شوند
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
با چه توجیهی؟ بر اساس مدام شواهد؟! از اول مگر نمی گفتند که کودکان و نوجوانان و حتی بیشتر جوانان، اگر کرونا بگیرند، به احتمال زیاد نشانه ندارند و حتی جای نگرانی هم ندارد و خوب می شوند... پس چرا باید به کسی که هیچ گونه نیازی به واکسن ندارد، واکسن بزنید؟ عقل حجم می کند که تنها خانواده های بچه ها، آن هایی که بیماری زمینه ای دارند، واکسینه شوند.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
با چه توجیهی؟ بر اساس کدام شواهد؟! از اول مگر نمی گفتند که کودکان و نوجوانان و حتی بیشتر جوانان، اگر کرونا بگیرند، به احتمال زیاد نشانه ندارند و حتی جای نگرانی هم ندارد و خوب می شوند... پس چرا باید به کسی که هیچ گونه نیازی به واکسن ندارد، واکسن بزنید؟ عقل حکم می کند که تنها خانواده های بچه ها، آن هایی که بیماری زمینه ای دارند، واکسینه شوند.
این ره که تو می روی به ترکستان است!
واکسن زده ها هم ناقل ویروس هستند! برخی از افراد هم که تنها شاید ناقل ویروس باشند ولی بیمار نمی شوند هم مانند آنست که واکسن زده باشند و نیازی به واکسن زدن ندارند! تنها آنهائی که احتمال بیماری دارند باید واکسن بزنند آنهم باید به واکسن زده ها توصیه اکید شود که درصورت بروز علائم خطرناک ناشی از واکسن سریعاً به پزشک مراجعه کنند.
واکسن نباید اجباری باشد! واکسن زده هم ناقل کرونا می تواند باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
حجاب اجباری . خودرو داخلب اجباری. لوازم خانگی اجباری . همه چی اجباری. چی شد که به واکسن رسید اجباری شدن مسئله شد؟
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
چرا فکر می کنید ما از آن دسته افرادی هستیم که موافق اجباری بودن حجاب و ...، هستیم؟ در هیچ زمینه ای نباید انسان را اجبار کرد. مگر انسان برده ی دیگری است؟ لطفا پیش فرض خود را عوض کنید.
حتما اجباري كنيد مخصوصا دانشجو ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
اصلا چرا شما واکسن زده ها از واکسن نزده ها میترسید مگه واکسن نزده اید؟ مگر ایمن نشدید؟ اگر با وجود اینکه واکسن زدید هنوز ترس دارید پس واکسن هایی که زدید اثر ندارند
آری
حتما باید اجباری شود. این همه تلفات انسانی و خسارت اقتصادی بس نیست که عده ای بدون دلیل علمی، عقلی و شرعی با واکسن زدن مخالفند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
واکسن اجباری که عوارض اون و تأثیرگذاری اون مشخص نیست و کسی مسئولیتی برای نتیجه اون بر روی افراد قبول نمیکنه، از نظر شرعی و علمی و عقلی میشه اشتباه
ظاهراً تحریم ملت به ذائقه برخی دولتمردان هم خوش اومده وقتی با وجود واکسن باز هم افراد دچار میشن این اجبار به چه دلیلی است؟
این واکسن ها هیچ کدام مراحل تحقیقاتی را به اتمام نرسانده اند اقایون وزارت بهداشت خود سازمان بهداشت جهانی هم توصیه ای برای زدن واکسن افراد زیر 18 سال ندارد، شما اینجا دارید واکسن اون سن را هم اجباری میکنید، کدام کشور مثال شما این قدر در زدن واکسن تند رفته
حتما باید اجباری شود بنده برج 5 مبتلا شدم به چشم دیدم که در این موج پنجم شاید بدون اغراق پنجاه درصد مبتلایان کودک و نوجوان بودند مقررات مربوط به نظم و امنیت عمومی آمره هستند و باید ضمانت اجرایی داشته باشند در غیر اینصورت به درد هیچ میخورند نمایندگان محترمی که اینطور صحبت میکنند شاید خودشان ضد واکسن هستند یا طرز تفکر ساده انگارانه دارند .
حتی در چین هم به بچه های زیر ۱۲ سال واکسن نمیزنند
اجبار برای واکسن برکت خیر
برای هر نوع واکسن معتبر و تایید شده توسط بهداشت جهانی آری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
باشه بابا شب بخیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
وارادات واکسن را آزاد کنید مردم حق انتخاب داشته باشند!!!
بچه ها راموش آزمایشگاه نکنید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
تو داخلی قبل خواب تزریق کن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
حتی همین واکسن برکت هم خوب نیست دوست 50ساله من در قم فقط بدلیل اینکه رهبر واکسن زد واکسن زد 15روز بعد کارش به بیمارستان کشید و یکماه بعد از بستری در تاریخ 12مهرماه 1400 فوت کرد دلیل از این بالاتر
وقتی خود پزشکان می گن کسی که واکسن هم زده ممکنه مبتلا بشه و حتی ناقل باشه چگونه از این موضوع برای توجیه واکسن اجباری استفاده می کنید؟
هر وقت مدیران دولتی و بخش خصوصی و خانواده هایشان ؛ 2 یا 3 دز واکسن کرونا تزریق نموده و زنده ماندند،برای مابقی مردم هم تزریق واکسن کرونا را اجباری کنند
در این زمینه کافی است که هر فردی به عقل خود رجوع کند و بدون تاثیرپذیری مستقیم از افکار و رسانه ها تصمیم بگیرد. با چه منطقی و با چه توجیهی، حرف از اجباری بودن مسئله ای می زنید که مربوط به بدن هر فرد است؟ هر فردی در حد تصمیم گیری درباره ی بدن خود، حق تصمیم گیری ندارد؟ اگر چنین است تمام این تمدن به اصطلاح بشری باید به زباله دان بپیوندد.
من حرف های خودتان را به خودتان یادآوری می کنم. مگر نه آن که می گویید واکسن زده ها هم می توانند موجب انتقال بیماری شوند؟ می گویید واکسن، تنها می تواند از ابتلای فرد به بیماری شدید جلوگیری کند (که البته خود این موضوع نیاز به بحث دارد).
بسیار خوب. من یک پیشنهادی دارم.کسانی که بیماری زمینه ای دارند و یا به هر نحوی نگران ابتلای شدید به کرونا هستند، واکسن بزنند. سپس بقیه مردم را هم راحت بگذارید، یعنی کسانی که خودشان انتخاب می کنند که بدن آن ها نیازی به واکسن دست ساز انسان ها ندارد. اجازه بدهید حق انتخاب داشته باشند. خسته شدیم، دو سال شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
بدنت وقتی ماله خودته که بتمرگی توی خونت.نه اینکه چندصد هزار نفری برید شمال بعد بگید ما اختیار بدن خودمونو داریم.واز اونجایی که ادمایی مثل شما فقط اهل .. هستید حتما لازمه که قوانین سخت گیرانه ای برای واکسن زدن وضع بشه
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
ناشناس 14:57
متوجه منظور من نشدید. من می گویم اگر شما واکسن بزنید، آنگاه در مقابل این بیماری مصونیت بالایی پیدا می کنید
(بماند که همین را هم قبول ندارم)، پس حتی اگر من نوعی، رعایت نکنم و شما را مبتلا کنم، چرا باید نگران باشید؟ شما واکسن زده اید و طبق صحبت (به اصطلاح) محققیق، در صورتی که کرونا بگیرید، نوع خفیف آن را تجربه خواهید کرد. این می شود بازی برد برد...
واکسن مانع ابتلا و انتقال نیست
پس
مصطفی قانعی شکر خورده که واکسن نزدن رو معادل ناقل بودن گرفته
اتفاقا کسایی که واکسن زدن خطرشون برای انتقال و ابتلا دیگران خیلی بیشتره، چون داده ها نشون میده واکسن زده ها خفیف میگیرن پس چون خفیف میگیرن دیر متوجه میشن و تا متوجه بشن یه ملت رو آلوده کردن
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
واکسن موجب جهش کرونا میشه. ویروس برای بقا و تسلط چاره ای جز مبارزه با بدن قوی تر نداره و جهش اتفاق میفته. تنها رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی موجب تضعیف تدریجی و بی اثر کردن ویروس میشه.
کلا ۴۴ میلیون نفر تو کشور واکسن زدن که چون بعضی ها دو دزه هستن در مجموع ۶۳ میلیون دز واکسن تزریق شده و بیش از ۳۶ میلیون نفر باقی موندن الان چطور شما این ۳۴ میلیون رو اقلیت میگین؟در آمار افراد بالای ۱۲ سال که میشه ۷۰ میلیون رو در نظر گرفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
هفتاد میلیون در نظر بگیری میمونه 26 میلیون برادر.
در ضمن از این 6 میلیون حداقل 10 میلیون دیگه قصد زدن واکنس دارند و روزهای اینده میزنن. 14 ملیلون باقی مانده را میشه اقلیت در نظر گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
بله اشتباه محاسباتی از من بود ولی ما روزانه نهایت ۴۰۰ هزار نفر جدید واکسن میزنن بقیه دز دوم هستن و این ۴۰۰ هزار هم اکثرا دانش آموزن که اینم کم خواهد شد پس رسیدن به عدد ۱۰ میلیون اضافه رو من بعید می‌دونم در کل کشور نهایت بتونه ۵۰ میلیون رو واکسینه کنه ۲۰ میلیون بعدی به اضافه ۱۵ میلیون زیر ۱۲ سال و اتباع هنوز میمونن
نمایندگانی که واکسن نزده اند باید به مجلس راه ندهند . باید کارت داشته باشند آن غده ای هم که در خارج واکسن زده اند تاریخ و ساعت و علت را شفاف کنند تا رسوا شود آنکه شعار واکسن نزدن برای ملت میدهد ولی خودش میره اونور آب واکسن میزنه و بر میگرده
شغار سیاسی میدن طرفدار جمع کنند با صحبت ها و رفتار دوگانه و منافقانه
واکسن اجباری نقض حقوق شهروندی است.هر کسی حق دارد خودش انتخاب بکند که آیا واکسن بزند یا نزند.البته اقناع ومجاب کردن کسانی که واکسن نمی زنند باید توسط متخصصین انجام شود ولی به هیچ کس نمی توان به زور واکسن زد.
وقتی سلامت جامعه در خطره باید اجباری بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
سلامت جامعه را همین واکسن زده ها به مخاطره انداخته اند بدلیل عدم رعایت کلی پروتکل ها به خیال ایمنی و ایجاد جهش ویروس.
اغلب مخالفان مذهبی هستند و حمایت هم می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
این تفکر اشتباه است.
با توجه به اینکه این موضوع هم توسط مراجع علمی هم اخلاقی هم عقلی هم شرعی تایید شده و اکثر جامعه با تزرق واکسن موافق هستند مسلما با توچجه به اینکه این موضوع یک موضوع جمعی است و افراد میتوانند با نزدن واکنس باعث مرگ دیگران بشوند و در واقع قتل اتفقا بیفتد بنابراین بر جکومت است که این موضوع را به شدیدترین جالت دنبال کند و اجبار در این زمینه بهرتین کار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
ببین با کیا شدیم 85میلیون. تو از اونهایی نیستی که مدام از بابات کتک می خوردی و اینطوری بار اومدی؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
این موضوع که کسانی که واکسن نزنند، باعث مرگ دیگران می شوند، اشتباه است. چون می گویند واکسن مانع انتقال ویروس نمی شود و تنها برای خود شخصی که واکسینه می شود، ایمنی ایجاد می کند (که حتی خود این موضوع هم جای بحث دارد)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
یک پزشک مطلع: اولا هیچ واکسنی حتی قدیمی ها امن نیست و بعد از 10سال تا 30سال آثار مخربش روشن میشود این واکسن های جدید که در حال آزمایش هستند بخاطر همین هم تلفات سنگین داده اگر این واکسن ها ایمنی لازم داشت واکسن زده ها از واکسن نزده ها نمیترسیدند از این گذشته کرونا اونایی رو کشته که در بیمارستان ها بستری شدند نه اونایی که در خانه های خودشون بستری شدند از نظر علمی هم بیماری هایی که بدون واکسن و با دارو به بهبودی میرسد دیگه نیازی به واکسن ندارد بنابراین اصرار به زدن واکسن مشکوک است و مردم رو بیشترمطمئن از چیپ قابل دریابی اون میکنه علی الخصوص که اخیر آقای قانعی از وزارت بهداشت اخیراً صحبت قرنطیته هوشمند و ردیابی واکسن زده ها کرده برید کلیپشو نگاه کنید پس حالا ثابت میشود که واکسیناسیون باید متوقف شود والسلام
اصلا واکسن مورد دارد تابناک چرا دعوت نمیکنی از موافقان و مخالفان معروف تو سیما مناظره کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
احسنت
با این توصیف، واکسن زده‌ها که دیگه کرونا نمیگیرند. من نمیفهمم چرا گیر دادن به واکسن نزده ها. الان شصت هفتاد درصد مردم واکسن زدند. حالا کرونا بین اون سی درصد بچرخه و احیانا تلفات بده، دیگه جای نگرانی نداره که. قبل از کرونا هم مرگ و میر بوده خب الانم هست. دیگه پیک کرونا و اینا نمیاد مگر مگر اینکه واکسن زده‌ها هم کرونا بگیرند و بمیرند اونوقت سوال پیش میاد که اون واکسنشون واسه چی بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
احسنت به این تفکر. من که به هر کسی می گویم گوشش شنوا نیست...
باید اجباری باشه
واکسن زوری یعنی جنایت
کسانی که بیمار شده اند ۷ برابر کسانی که واکسن فایزر را دو بار زده اند مصونیت دارند. کسانی که بیمار شده اند اگر واکسن بزنند ۳ برابر کسانی که بیمار نشده اند احتمال بروز عوارض واکسن را دارند. این دو عبارت بر اساس مطالعات علمی بدست آمده است. الان در سنای آمریکا در حال استیضاح کسانی هستند که واکسیناسیون را بدون اجازه اجباری کرده اند. کادر درمان همگی بیمار شده اند و در حال حاضر نتایج عوارض زیاد واکسن را در ایشان شاهد هستیم. واکسن زدن دقیقا به فداکارترین قشر جامعه آسیب زده است. اجبار به واکسیناسیون اشتباه است و باید فورا تجدید نظر شود. افرادی که بیمار شده اند باید از واکسن زدن معاف شوند. تا عوارض واکسن در جامعه پایین بیاید. اینکار عقلانی و علمی است. اما اجباری کردن واکسیناسیون نه عقلانی است و نه علمی.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
خودت فهمیدی چی گفتی؟ جون مادرت بی خیال
آری، آری
مشکل ما با واکسن زدن نیست. مشکل ما نوع واکسن است که انتخاب نمی‌توانیم بکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
واکسن نبود داد زدین بخرین
حالا که هست میگین این نه اون آره
والا با کیا شدیم ۸۰ میلیون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
اینکه گفته میشه بیشتر ملت خواهان واکسن هستند کار اصلاح طلبان است همش دروغه
باید از سیستمهای تشویقی استفاده کرد. مثلا بن خرید، اولویت در خدمات دولتی و ... البته بشرطیکه فقط برای افرادیکه تازه واکسن زده اند، باشد، و کسانیکه پیش از این واکسن زده اند را دیگر شامل نشود؛ تا این جدیدیها، بیشتر حس زرنگی بهشون دست بده و تشویق بشوند.
اگر همان کرونای اولیه بود، شاید با همین رسیدن به آمار 60 تا 70 درصد کافی بود؛ اما با کروناهای جدید و حتی لاندا (که هنوز با حضور دلتا، وارد ایران نشده)، قطعا حتی 75-80 درصد هم کافی نیست (مثلا کشورهای اروپایی مانند انگلیس و اسپانیا را بیینید که هر ازچندی دوباره تلفاتشان وحشتناک میشه). بنابراین بالاجبار و با واکسنهای موجود در دنیا (که همه برای همان کرونای اولیه ساخته شده اند)، باید دنبال درصد واکسیناسیون بالای 90 تا 95 درصد بود، همراه با دز سوم ششماهه و دزهای یادآوری سالیانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
همین منطق امثال شماها هست که ایران خودرو و سایپا سایت زدند و ماشین های بنجل رو با قیمت نجومی برای یکسال بعد به ملت میفروشند
می شود مثلا از روی واکسن هم اینکار رو کرد؛ مثلا اگر در خانواده ای 3-4 نفر واکسن چینی بزنند، کوپن یک واکسن غربی بهشان داده شود برای عضو بعدی خانواده شان، مثلا افراد مسنتریکه هنوز از ترس یا به هردلیلی واکسن نزده اند، مانند پدربزرگها و مادربزرگها، یا افراد دارای بیماری زمینه ای.
یا مثلا اگر کسی را درجایی ممنوع (جاهایی که عموما مردم بیشتر تجمع می کنند) بگیرند که واکسن چینی نزده، برای مجازات، بهش بزور واکسن برکت بزنند.
کدام واکسن .شما به جنس چینی میگی واکسن؟؟؟؟
واکسن واقعی و مطمئن اصلا وارد نشده
واکسن باید اجباری شود

ولی با واکسن های مطرح و معتبر جهانی
هنوز متوجه نشدید که واکسن زدن اجباریه!!!!

وقتی قراره ارائه خدمات دولتی ( بانکی ، دانشگاه ها ، مدارس ، شهرداری ها ، مترو ، دادسرا و ......... )
خدمات عمومی ترمینالها ، فرودگاهها و ...............

با ارائه کارت واکسن باشه ، شما خود به خود مجبور هستی برای دریافت هر خدماتی کارت واکسن داشته باشه یعنی مجبوری واکسن بزنی

من تو یه شرکت خصوصی با حدود 500 نفر کارگر کار میکنم
طبق دستور مدیریت محترم
از این ماه هر کس کارت واکسن نداشته باشه 20 ساعت از اضافه کار هر شخص کم میشه تا ماه بعد
تازه این اول ماجراست
چون اعلام شده هر کس تا 2 ماه آینده کارت واکسن ارائه نده اخراج میشه

حالا به نظر شما اجباریه یا اختیاری
قضاوت با شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
بدون اجازه مجلس نمیتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
خودت و مدیر شرکتت خیلی شکر اضافه خوردی که اینجوری برای مردم نسخه میپیچی
هنوز متوجه نشدید که واکسن زدن اجباریه!!!!

وقتی قراره ارائه خدمات دولتی ( بانکی ، دانشگاه ها ، مدارس ، شهرداری ها ، مترو ، دادسرا و ......... )
خدمات عمومی ترمینالها ، فرودگاهها و ...............

با ارائه کارت واکسن باشه ، شما خود به خود مجبور هستی برای دریافت هر خدماتی کارت واکسن داشته باشه یعنی مجبوری واکسن بزنی

من تو یه شرکت خصوصی با حدود 500 نفر کارگر کار میکنم
طبق دستور مدیریت محترم
از این ماه هر کس کارت واکسن نداشته باشه 20 ساعت از اضافه کار هر شخص کم میشه تا ماه بعد
تازه این اول ماجراست
چون اعلام شده هر کس تا 2 ماه آینده کارت واکسن ارائه نده اخراج میشه

حالا به نظر شما اجباریه یا اختیاری
قضاوت با شما
دقیقا چجوری میخوان اجباری کنین. زورکی میخواین دست و پای طرفو ببندید واکسن بزنه؟ خ
دلایل موجود برای اجباری کردن واکسن کرونا کافی نیست، متاسفانه جو ایجاد شده هم در گروه موافق اجباری شدن و هم در گروه ضد واکسن احساسی است. اجباری شدن برای زیر 18 سال فاجعه است. برای زنان باردار همین طور. کسانی. که قبلا مبتلا شده اند کاملا حق دارند که واکسن زنند. افرادی که حاضر نیستند نوع خاصی از واکسن مثلا برکت را بزنند نباید مجبور شوند که آن را بزنند و....
با سلام لطفا این مطلب را جهت استفاده محققین چاپ کنید
امواج التراسوند با قدرت ۲۵ الی ۱۰۰ مگا هرتز
پوسته و اسپایک ویروس را در کسری از ثانیه از هم‌می داشتند و ویروس را میکشد
جهت معالجه بیماران مبتلا به کرونا بدون هیچگونه خطری می‌توانند مورد استفاده و آزمایش قرار دهند انشالله که جواب بدهد.
با واکسن معتبر بین المللی آری!
با واسکن داخلی خیر!!
وارادات واکسن را آزاد کنید مردم حق انتخاب داشته باشند!!!
بنده هیچ اعتماد و اعتقادی به این واکسنهای اجنبی که توسط کفار ساخته شده اند ندارم..
عجب از نماینده مجلسی که دنبال حجت شرعی و قانونی برای اجبار به واکسن زدن می باشد

چه حجتی بالاتر از این که فرد ناقل ویروس می تواند باعث مرگ یک انسان بیگناه شود. ویا باعث
تعطیل شدن هزاران کسب و کار شود. نماینده باید مصالح کشور را در نظر بگیرد نه جمع آوری
رای با هر ترفندی.
سلام. براي رسيدن به سعادت و سلامتي در زندگي معنوي و آخرتمون كه خيلي خيلي مهمتر و طولاني تر از چند سال زندگي پر درد و رنج در اين دنيا هست، خداي متعال داشتن دين رو اجبار نكرده و فرموده لا اكراه في الدين. چه برسه بخاد چيزي در مورد مسائل دنيائي رو اجبار كنه. پس شما كه دم از اسلامي بودن كشور مي زنيد، چطور خلاف قاعده و سنت الهي رفتار مي كنيد و ميخايد به زور مردم رو مجبور به زدن واكسن كنيد ؟؟!! اگه میتوانید بريد سيستم بهداشت و پيشگيري و تغذيه مردم رو بهتر كنيد و استرسها رو كاهش بديد كه موجب ضعيف شدن جسم و روح مردم و ابتلاي ما به هر نوع بيماري ريز و درشتي ميشه.
ببین چه کرده گلوبالیسم جهانی
اگه واکسن رو اجباری نمی‌کنید، حجاب و سربازی رو هم اختیاری کنید.
به نظر من، به واکسن پیشرفته تر و قابل اطمینان تری نیاز است.
اگه قراره کسی واکسن بزنه بعد ترسش از این باشه از افراد واکسن نزده کرونا بگیره این یعنی واکسن نتونسته مصونیت ایجاد کنه، پس زدن واکسن توجیهی نداره
با این حال اگه وزارت بهداشت تصمیم ب اجباری کردن واکسن داره باید عوارض واکسن چ کوتاه مدت چ بلندمدت رسما بر عهده بگیره
واکسن رو اجباریش کنید
به نظر من وقتی واکسن زده ها هم کرونا میگیرن اونها هم میتونن بیماری را انتقال بدن پس فرقی با نزده ها ندارن بنابر این نتیجه میگیریم اگر خطری هست هر دو گروه میگیرن.
نه به اجباری بودن
اگراجباری بشه تنشهای زیادی تو ادارات ومخصوصا بیمارستانها پیش خواهد امد باید شاهد درگیریهای فیزیکی باشین
واکسن فایزر بایرین بزنیم ما این آشغالهای روسی وچینی و برکت و بی برکت را نمی زنیم
همونطور که حجاب اجباری آری، واکسن اجباری هم آری
نه به واکسن اجباری .
اونایی که واکسن زدن خوب مصونند. نگرانی برای چیه. اونایی که نزدن خوب میمیرن. بچه ها و نوجوونها هم از نظر علمی در دنیا فعلا نمیزنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار