بازدید 27048

مهم‌ترین اقدام رییسی از دیدگاه یک چهره اصلاح طلب

آذر منصوری گفت: امنیتی کردن صدای اعتراضات معیشتی مردم، نتیجه‌ای جز انباشت نارضایتی ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 08 October 2021

به گزارش تابناک، ایلنا نوشت: قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: مهم‌ترین گام دولت باید به سرانجام رساندن پروژه رفع تحریم‌ها باشد تا اقتصاد ایران بتواند نفسی بکشد.

آذر منصوری درباره این‌که کارشناسان مدتی هشدار می‌دهند باتوجه به مسائل معیشتی و اقتصادی که وجود دارد باید اقداماتی فوری انجام شود تا در ماه‌های پیش رو اعتراض‌هایی از جنسیت معیشتی و اقتصادی نداشته باشیم، اولاً دولت ابتدا در کوتاه‌مدت و سپس در بلندمدت چه کاری باید انجام دهد، ثانیاً جریان‌های سیاسی چه کمکی می‌توانند در این زمینه کنند، ثالثاً جریان اصلاحات باتوجه به این‌ که‌ همیشه مردم و حل مشکلات جامعه برایش اولویت داشته حال چگونه می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند، گفت: نگاه واقع‌بینانه به وضعیت امروز ایران نشان می‌دهد که دولت با چند چالش و یا بهتر بگویم ابرچالش در کشور مواجه است و اگر نتواند با درایت و واقع‌نگری از این چالش‌ها عبور کند، روز به روز بر دامنه اعتراضات افزوده خواهد شد. خاصه اینکه انتخاباتی را پشت سر گذاشتیم که با پایین‌ترین نرخ مشارکت را همراه شد که میزان آراء باطله نیز در این انتخابات بی‌سابقه بود.

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران یادآور شد: کسری بودجه، تورم، رکود و تحریم در کنار بحران کرونا و مجموعه‌ای از بحران‌های اجتماعی چالش‌هایی هستند که پیش روی کشور وجود دارند. آنچه که در چنین وضعیتی قابل پیش‌بینی است، شکل‌گیری اعتراضاتی است که مصادیق آن را در اعتراضات معیشتی معلمان و کارگران می‌بینیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: طبعا اگر اقتصاد ایران نتواند از این وضعیت خارج شود، روز بروز فشار بر اقشار کم برخوردار بیشتر خواهد شد و خط فقر افزایش پیدا خواهد کرد، سفره‌های مردم کوچکتر خواهد شد و زمینه پیدایش اعتراضات نیز طبعا با تداوم این وضعیت افرایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین گام دولت باید به سرانجام رساندن پروژه رفع تحریم‌ها باشد تا اقتصاد ایران بتواند نفسی بکشد. تحریم‌ها بر همه ابعاد زندگی شهروندان اثر گذاشته و با وجود تحریم خوش‌بینانه است که تصور شود می‌شود چالش‌های پیش روی اقتصاد ایران را رفع کرد.

منصوری با اشاره به اینکه هیچ کشوری با وجود تحریم آن هم در شرایطی که اقتصاد به یک امر جهانی تبدیل شده است، نمی‌تواند به اقتصاد شکوفایی دست پیدا کند، تاکید کرد: در کنار تحریم‌ها لوایح FATF باید مسئله‌اش حل شود. در درازمدت ساختار اقتصاد ایران باید اصلاح شود. شعار مبارزه با رانت و فساد داده می‌شود، اما در مقابل لوازم این مبارزه و عواملی که منجر به شکل‌گیری رانت و فساد می‌شود، همچنان هست.

مهم‌ترین اقدام رییسی از دیدگاه یک چهره اصلاح طلب/منصوری: امنیتی کردن صدای اعتراضات معیشتی مردم، نتیجه‌ای جز انباشت نارضایتی ندارد

وی گفت: راه مقابله با رانت و فساد در کنار شفافیت و گردش آزادانه اطلاعات (رسانه‌های آزاد، شبکه‌های اجتماعی آزاد)، مدیریت تعارض منافع، تقویت زیرساخت‌های توسعه ملی و در نهایت داشتن برنامه برای رفاه جامع و همگانی برای همه شهروندان و توجه به سازوکار بازار بدون انحصار و کارآمدی است. این برنامه‌ای است که در درازمدت باید در دستور کار حاکمیت قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: فقدان رفاه جامع و فراگیر و وجود تبعیض و رانت و فساد سازمان‌یافته، زمینه‌ساز بیشترین نارضایتی‌ها در اقشار و گروه‌های کم برخوردار شده است. این به معنی اعمال سیاست‌های ‌توزیع پول نیست. این به معنای توزیع عدالت است.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه باید حق اعتراض شهروندان را طبق قانون به رسمیت شناخت و با به رسمیت شناختن این حق، به فکر فضای مناسب برای طرح و بیان اعتراضات بود. مقابله با اعتراضات مسالمت‌آمیز و یا امنیتی کردن هر صدای معترضی نتیجه‌ای جز انباشته شدن نارضایتی و اعتراض مردم را به دنبال نخواهد داشت.

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران عنوان کرد: از طرف دولت و قوه قضاییه که گاهی مشورت‌هایی از اصلاح‌طلبان گرفته می‌شود، اما اینکه در عمل تا چه حد این نظرات بر سیاستگذاری‌ها و عملکردها اثربخش باشد، باید منتظر ماند، دید و بعد قضاوت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۴
شما هشت سال حکومت کردید تحریم رفع نشده بیشتر هم شد و مملکت را به مذاکره کور معطل کردید اوضاع اقتصادی را به اینجا کشاندید هنوز همان حرفهای پوچ را مطرح می کنید
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
جریان اصلاحطلب 32 سال دولت دستش بوده و 24 سال مدیریت پرونده ی هسته ای وضع موجود کشور حاص تفکر و مدیریت اصلاح طلبان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
مگه شما گذاشتید هرروز سنگ اندازی کردید
اصلاح طلب ها از اول معیشت مردم واسشون مهم بوده ولی نمی دونم چرا در دوران مدیریتشون فقیر فقیر تر میشه پول دارها غنی تر
میشه اینها ول کنند معیشت مردم را همون به کار تجارتشون برسن و سفرهای خارجی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
اینو از کاسبان تحریم بپرس که نونشون در سنگ اندازیها و چوب لای چرخ گذاشتن دولت بوده
یه هفت هشت ماه اصلاح طلبان دهانشان را ببندند تا کمی دوران مدیریت شأن را فراموش کنیم بعد شروع کنند به افاضات
زبون در آوردید
درست گفته قبلا به تنها مسئولی که می شد انتقاد کردرئیس جمهور بود که با امدن رئیسی ان هم از ممنو عات شد
معیشت کدوم مردم برای شما مهمه ؟؟ چالش و ابر چالش حاصل مدیریت چندین ساله اصلاح طلبان بر کشوره ، همه این مشکلاتی که گفته بیشترش زمان دولت روحانی بی تدبیر به وجود اومد حالا یادشون اومده برای مشکلات مردم راه حل میدن پررویی نجومی ؟؟!!
این‌حجم از حماقت قابل درک نیست... اینا هنوز نفهمیدن ماجرا چیه، هنوز نفهمیدن چیزی به اسم رفع تحریم ها برای طرفهای غربی تعریف نشده، اصلا تحریم ها رو مگه وضع کردن که رفعش کنن؟ اگر اینطور بود این همه تحریم زمان ترامپ وضع شد و دموکرات‌ها معترض بودند، کدامیک رو بایدن برداشت؟!.. تحریم سلاحشونه، چرا باید بردارنش؟!!
خدایی خودش خجالت نکشید این حرفها رو زد؟، به نظرم این بیشتر شبیه تهدید به آشوبه تا مشاوره برای کمک.
پاسخ ها
خان داداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
مگه از اصلاح طلب انتظاری غیر از این هم میشه داشت؟؟
به نظرم اصلاح طلبان بهتر است مدتي لالموني بگيرند و همچون علي اصغر زارعي براي خيانتهاي تيم پروژه رفع تحريم و شخص ظريف گريه بکنند. فقط خواهش ميکنيم و خواهش ميکنيم و به جان عزيزانتان قسم مي دهيم براي دولت رئيسي شما اصلاح طلبان اولويت تعيين نکنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
اول که بیسواد تو در حد و اندازه ای نیستی که در باره ظریف حرف بزنی دوم حالا که تمام قوا در اختیارتان هست ببینم چه غلطی میکنید
اصلاح طلبان ذخایر دشمن هستند
سلام به حسن روحانی بگواگه روزی روازخدا می خواست واعتقادش به خداقوی بود وازآمریکا نمی خواست این جوربی آبرووذلیل نمی شد
یه اصلاح طلب فقط بلده بگه باید تحریم رفع بشه اونم فقط در حرف، سی و چندساله از این عمر42ساله انقلاب مخصوصاً تو این هشت سال دست اینا بوده افتضاحی که به بار اوردن صدام هم با ایران نتونست بکنه،...
فعلا که دور شماس مثل چندین سال قول دادین وشعار بازم میگید فعلا تحمل کنید باشه ولی سیاست چندین ساله شما هم باری از دوش مردم بر نمیداره چرا که تو این 2 ماه به جز گرونی ودرد زیاد چیزی ندیدیم بیچاره روحانی واریز هم که نیستند تا گردن اونها باشه ولی یک عیب بزرگی داشتند علنا به مردم نگفتند که سنگ اندازی از کجاس تا مردم بیچاره به خودشون بیان تا امثال شما تند روها که به جز خودتون از کسی خوشتون نمیاد زبون دراز نکنید ما جان میدهیم برای پرچم عزیزمون که معاون وزیر شما جلو چشمش از زوق زیاد منصب صدلیش نمیدیش که اون پاکستانی های طالبان پرور چه اهانتی به پرچم عزیز وکشورمون میکنند پس لال بشید
خانم محترم شما که
تحریمها را برداشتید
دنیا عاشق کارکردن با ما است
ما از رکود عبورکردیم
روز تعطیل هزار ال سی برایمان باز شد
هیچ بند زنی نمی تواند تحریمهارا بند بزند
ماشین پیش رفت را از ته دره بیرون کشیدید
سرعت کم آن را در دولت دوم تبخیر امید دو چندان کردید
و دهها مورد دیگر....
الان فقط فصل گل چیدن دولت «شش کلاسه ها»است!؟
مگر نه!؟
سلام واقعا معیشت مردم برای اصلاح طلب ها مهمه ؟ باشه حق با شماست
دولتی ک رئیس جمهورش همیشه خواب بود و صبح روز بعد باخبر میشد ک چ بلایی سرمردم بیچاره آوردند، همان دولتی بود ک با رانت دلار4200تومانی بزرگترین خیانت را در حق مردم و بهترین چاپلوسی و کمک را ب هم قطاران سرمایه‌دار خودش کرد
وقتی ک بالاترین شخصیت و سردمدار اصلاح‌طلب کسی باشد ک کاخ نشینی و اختلاف خودش و هم فکران طبقه سرمایه‌دار با مردم عادی را افتخار خود و دولتش می‌دانست،. چ انتظاری از این نوچه ها ریزه‌خوار میشه داشت؟؟؟
اصلاح‌طلبان(فساد‌طلبان).خیلی‌بی‌حوصله‌ودلسوز‌مردم‌شده‌اند.روضه‌خوانی‌میگزارند.نصیحت‌میکنند.واز‌خودشان‌تعریف‌وتمجید‌میکنند.وپررو.پررو‌خجالت‌هم‌نمیکشند‌با‌وضعی‌‌که‌به‌مردم‌درست‌کرده‌اند.
یکی نیست به ته مونده های به اصطلاح اطلاح طالب (منفعت طلب) بگه :
بابادهنتونو ببندید حال مردم داره ازتون بهم میخوره
اصلاح طلبان همچنان روی خط براندازی گاهی با فتنه سیاسی ۸۸گاهی با فتنه معیشتی ۹۸و گاهی با ادارک سازی ودعوت یواشکی به آشوب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر