بازدید 5795

کاهش ۱۰ درصدی قیمت برخی محصولات لبنی از شنبه

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: سه محصول ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی، پنیریواف ۴۰۰ گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه‌ای ۹۰۰ گرمی از شنبه با ۱۰ درصد کاهش قیمت روانه بازار می شوند.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 08 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سیدمحمدرضا بنی طبا گفت: کاهش ۱۰ درصدی قیمت لبنیات از روز شنبه و در حمایت از دهک‌های محروم جامعه اعمال می‌شود.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی افزود:کارخانه‌ها از فردا قیمت محصولات لبنی را تغییر می‌دهند و اعمال سراسری این قیمت‌ها در بازار حدود یک هفته طول خواهد کشید.

محمدرضا بنی طبا گفت: سه محصول لبنی شیر، ماست و پنیر از شنبه با کاهش ۱۰ درصدی قیمت همراه خواهند شد. این سه محصول نیز شامل ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی، پنیریواف ۴۰۰ گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه‌ای ۹۰۰ گرمی است.

وی افزود: صنایع لبنی از سود مشروع و قانونی خودشان ۵ درصد به مصرف کننده تخفیف داده اند. همچنین شبکه توزیع و فروشگاهی نیز با کاهش ۵درصدی سودشان موافقت کردند که در نهایت به ۱۰ درصد کاهش قیمت رسیدیم.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی تصریح کرد: شرط تداوم کاهش قیمت این است که قیمت شیرخام و سایر مولفه‌های تولید مانند قیمت پتروشیمی (بسته بندی)، هزینه‌های سربار، حقوق و دستمزد افزایش نیابد. یعنی اگر قرار باشد قیمت شیر خام مجددا افزایش یابد و از قیمت مصوب ۶۴۰۰ تومان که در حال حاضر هم به کارخانه‌ها با قیمت ۶۶۰۰ تومان می‌رسد، بیشتر شود یا سایر مولفه‌های تولید تغییر قیمتی داشته باشند طبیعتا اعمال تخفیف برای کارخانه‌ها و شبکه توزیع مقدور نخواهد بود.

وی گفت: اعمال سراسری این قیمت‌ها در بازار حدود یک هفته تا ۱۰ روز طول خواهد کشید. یعنی از شنبه کارخانه‌ها قیمت روی این محصولات را تغییر می‌دهند، ولی نکته مهم این است که هنوز اقلام قبلی تولید شده در بازار هستند و اگر مصرف کنندگان بلافاصله کاهش قیمت را در بازار احساس نکردند بدانند که چند روزی طول خواهد کشید.

بنی طبا با بیان اینکه البته این تدابیر در کشوری با تورم بیش از ۴۰ درصدی، تدابیر موقتی است، افزود: راه حل اساسی در حمایت از مصرف کنندگان دهک‌های محروم، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص آن به دهک‌های محروم است. امیدواریم در دولت جدید با همت وزارت جهاد و آموزش پرورش، شاهد احیای طرح شیرمدرسه هم باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
۵۰ درصد گرون شد ۱۰ درصد ارزون. بازم خدا رو شکر. دلواپسم، دلواپس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
بعضی اقلام مثل ماست صددرصد
گران شده است
"""از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید"""
چقدر اين شركت هاي لبنياتي زرنگن. هفته پيش ماست دبه پگاه 32 هزارتومن بود , ديروز خريدم 35 هزار تومن.
يعني چي؟ اول گرون مي كنن و بعد 10 درصد ارزون مي كنن. منت مي زاريد سر مردم ؟ مردم را چي فرض كردين؟ چرا كسي جلوي اين ها را نمي گيره؟
پس از افزایش چندین برابری قیمتها، ۱۰ درصد ارزون شده؟ مردم رو مسخره کردین؟ برید خودتون رو مسخره کنین
این بیشتر به جک شبیه تا چیز دیگه ! تو یکهفته پنیر بقول خودشون یو اف که آشغاله و مزه شلغم هم نمیده یهو از 15 تومن شده 20 تا 22 تومن و شیر بطری 3 تا 4 هزار تومن و ماست هم همچنین آنوقت 10 درصدر ارزونی چیزیه که تو بوق بکنید و اعلام کنید ! لااقل اعلام نکنید و نمک به زخم مردم نپاشید ! از همه مهمتر گرانی و کم فروشی جای خودش ، اصلا به معنی واقعی آشغال دارن به خورد مردم میدن معلوم نیست از چه شگردی استفاده میکنن و چی به اسم پنیر و ماست و شیر به مردم میدن که هیچ طعم و مزه طبیعی این محصولات رو نمیده ! فقط بحث گرونی نیست که ، این تولیدیها و کارخانجات از بلبشوئی که روحانی تو مملکت ایجاد کرد و نهادینه کرد تو کشور دارن استفاده میکنن و بقول معروف هم از توبره میخورن هم از آخور ! مسئولین محترم لطفا هر وقت فکری بحال گرونی کردید حتما فکری هم بحال دزدی کم فروشی و بی کیفیتی محصولات لبنی هم بکنید .
یه وخ ضرر نکنن تولید ملی بخوابه والللا ما کارمندا راضی نیستیم تولید کننده گشنه بمونه
کاهش ۱۰ درصد ماست یعنی کشک
ملت غیور در حال بازگشت از شمال هستند اخه میگن کرونا فقط در مدارس است
میگم ورشکست نشن شرکتای لبنیاتی بعد از افزایش 200 درصدی میخواین دستوری 10 درصد قیمت هاشونو بکشن پایین! بعدم اینکه این 10 درصد کاهش مال چند وقته؟ چون لبنیات هفتگی گرون میشه! ممکنه 2 هفته دیگه این 10 درصد دوباره یر بشه!
شاخ غولو شکستین با این 10 درصد!
ده ذرصد میشه 1000 تومن برای شیر 2000 برای پنیر و 3000 برای ماست! خانه از پای بس خراب است و با این 10 درصدها دردی دوا نمیشه!
خسته نباشید. حد و حدود اقتصاد مشخص شد.
ای دولت بی تدبیر چطور شما میآیید 100درصد لبنیات را گرا میکنید بعد میآیید ده درصد ارزان میکنید این دیگه چه جور صیغه ای است.خجالت بکشید. از خدا بترسید. یه روزی عنقریبا" خداوند متعال تقاص این مردم را از شماها خواهد گرفت. بترسید..........................................................................
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار