بازدید 23827
۲
وزارت خارجه کره جنوبی خبر داد:

درخواست آمریکا از سئول برای کمک به مذاکرات برجام

وزارت خارجه کره جنوبی از تماس نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با معاون وزیر خارجه این کشور و درخواست وی برای ایفای نقش سازنده سئول در کمک به آغاز مذاکرات برجامی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵ 07 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از یونهاپ، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران طی مکالمه تلفنی با «چوئی جونگ کون» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی، در خصوص توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به برجام گفتگو کرده و خواستار کمک سئول به احیای مذاکرات برجام شد.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه کره نیز در جریان این مکالمه تلفنی با توجه به اهمیت روابط مثبت میان تهران و سئول، از تعهد کشورش برای حمایت لازم از ادامه فرآیند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و طرف‌های برجامی سخن گفته است.

گفته می‌شود رابرت مالی در جریان گفتگو با معاون وزیر خارجه کره جنوبی، خواستار ایفای نقش سازنده سئول در تلاش برای از سرگیری مذاکرات وین شده است.

لازم به ذکر است، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ساعاتی پیش نسبت به آغاز هر چه سریع‌تر مذاکرات هسته‌ای میان ایران و طرف‌های برجامی ابراز امیدواری کرده و در عین حال تاکید کرد که کلیه تعهدات باید ذیل مفاد بند‌های اصلی برجام بوده و مسکو هیچ گونه معافیت یا تعهدات اضافی را برای هیچیک از طرفین به رسمیت نخواهد شناخت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
اینکه امریکا از سول خواسته به احیای برجام کمک کند یعنی اینکه امریکا اجازه ازاد سازی پولهای بلوکه شده ایران را به سول داده است و این همان چیزی است که وزیر امور خارجه ایران خواستار ان شده بوده است .البته بزودی موصوع روشن خواهد شد.
آمریکا واربابش اسراییل فهمیدن که ایران داره به مقدار لازم اورانیوم برا بمب دست پیدا می‌کنه و گذشته از اون راهی برای فشار به ایران ندارن از اون طرف انگلیس هم رضایت داده می‌خوان زودتر جلو ایرانو بگیرن حالا بعد چه نقش ونقشه ای بازی کنن معلوم نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر