بازدید 3644

فرانسه از بازگشت سفیر خود به استرالیا خبر داد

وزیر امور خارجه فرانسه چهارشنبه شب اعلام کرد که سفیر پاریس بعد از خروج از استرالیا به دلیل لغو قرارداد زیردریایی به این کشور باز خواهد گشت.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۳ 07 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از فرانس ۲۴، ژانو ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه به نمایندگان گفت: من از سفیر کشورمان خواستم به کانبرا پایتخت استرالیا بازگردد تا شرایط روابط خود را برای آینده دوباره تعریف کنیم.

پاریس پیش از این در اعتراض به پیمان دفاعی آکسوس بین ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا و لغو قرارداد فروش زیردریایی فرانسه به استرالیا، سفیر خود را از کانبرا فراخواند.

در پی امضا توافقنامه دفاعی «آکوس» میان استرالیا، ایالات متحده آمریکا و انگلیس، همچنین لغو قرارداد ۵۶ میلیارد یورویی بابت خرید زیردریایی‌های فرانسوی از سوی استرالیا، تنش میان پاریس با کانبرا، لندن و واشنگتن شدت گرفته است. هر چند تلاش‌های رهبران انگلیس، استرالیا و ایالات متحده آمریکا برای بهبود روابط با پاریس در جریان است و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، نیز گفته است پاریس نباید نگران روابط خود با لندن باشد، اما به گفته ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، فراخواندن سفرا در تاریخ روابط آمریکا و فرانسه اقدامی بی‌سابقه بوده است.

از نظر دولت فرانسه، مذاکرات میان کانبرا و واشنگتن برای جایگزین کردن قرارداد با فرانسه، بدون تردید از ماه‌ها پیش آغاز شده و در تمام این مدت، گفت‌وگوهائی که نتایج آن به لغو قرارداد پُر اهمیتی برای فرانسه منجر شده، از این کشور پنهان نگاه داشته شده است. از این رو، وزیر خارجه فرانسه آن را «خنجری از پشت» توصیف کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان