بازدید 3638

الخزعلی:‌عراق به‌ضرورت بقای الحشد‌الشعبی ایمان‌دارد

قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق چهارشنبه شب در خصوص باور مردم عراق به نیرو‌های الحشد الشعبی گفت: جامعه عراق به ضرورت بقای الحشد الشعبی ایمان دارد، چرا که این گروه را سوپاپ اطمینان حفاظت از عراق می‌داند.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۹ 07 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از المیادین، وی مخالفت خود را با ادغام الحشد الشعبی در ارتش عراق اعلام کرد و گفت: این مسأله موجب می‌شود که ما قدرت و توان الحشد الشعبی را از دست بدهیم و همچنین موجب زیان به ارتش خواهد شد.

دبیرکل عصائب اهل الحق در خصوص مذاکره میان ایران و عربستان در بغداد نیز گفت که این دو کشور در حال مذاکره هستند و انتظار این است که به توافق منجر شود.

الخزعلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری عراق که قرار است ۱۸ مهرماه کنونی برگزار شود، نیز گفت: میزان مشارکت مردم پاسخ به دعوت مرجعیت است و همه مردم عراق به مسؤولیت خود عمل خواهند کرد.

وی در این باره افزود: پس از رهنمود مرجعیت در عراق، میزان مشارکت امسال در انتخابات امسال از انتخابات ۲۰۱۸ بیشتر خواهد بود.

الخزعلی در پاسخ به برخی شایعات درخصوص انجام آنچه برخی کودتا در عراق پس از خروج نظامیان آمریکایی اعلام کردند گفت: هیچ گونه عملیاتی برای کودتا با خروج نظامیان آمریکایی در عراق وجود ندارد، به همین خاطر شرایط کشور ما مشابه افغانستان نیست.

وی در خصوص باور مردم عراق به نیرو‌های الحشد الشعبی نیز افزود: جامعه عراق به ضرورت بقای الحشد الشعبی باور دارد، چرا که این گروه را سوپاپ اطمینان حفاظت از عراق می‌داند.

الخزعلی به پیدایش داعش و نقش آن در انتخابات عراق پرداخت و گفت که شرایط جامعه پسا داعش به مراتب با پیش از ظهور این پدیده تفاوت دارد و این مسأله در انتخابات بروز کرده است.

وی به پیدایش داعش و نقش آن در انتخابات عراق پرداخت و گفت که شرایط جامعه پسا داعش به مراتب با پیش از ظهور این پدیده تفاوت دارد و این مسأله در انتخابات بروز کرده است.

دبیرکل عصائب اهل الحق همچنین در خصوص اینکه از دیدگاه وی سیاستمدارانی که انتخاب می‌شوند باید چه ویژگی داشته باشند نیز گفت که به باور وی عراق نیازمند سیاستمدارانی است که قدرت تصمیم گیری حاکمیتی و فاصله گرفتن از تصمیمی که آمریکایی‌ها می‌گیرند، داشته باشند.

دولت عراق زیر فشار اعتراض‌های گسترده مردمی که از اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شد و به استعفای «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر پیشین منجر شد، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست