بازدید 7616
۸

توصیه های رئیسی به رییس جدید بانک مرکزی

جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه علی صالح‌آبادی که از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی معرفی شده بود، از دولت رای اعتماد گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 06 October 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس جمهور پس از انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی با تأکید بر اینکه نقش بانک مرکزی درحفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم بسیار اساسی است، گفت: بانک مرکزی باید به صورت جدی بر عملکرد بانک‌ها نظارت دقیق و نه نظارت توصیه‌ای داشته باشد.

رئیسی رمز موفقیت در عرصه اقتصاد را سلامت در نظام اقتصادی دانست و گفت: امکانات و پول زیادی در اختیار بانک مرکزی قرار دارد که اگر بر آن نظارت نباشد، قطعاً مشکل‌آفرین خواهد بود. اینکه در هر فسادی اقتصادی ردی از بانک و شبکه بانکی به چشم می‌خورد، گواه آن است که در نظام بانکی کشور اشکالاتی وجود دارد.

رئیس جمهور از رئیس کل بانک مرکزی خواست با نظارت جدی و دقیق بر نظام بانکی کشور، حفظ منافع ملت را اساس کار خود قرار دهد و به خاطر هیچ منفعتی در مقابل منفعت ملت، کشور، ارزش پول ملی و منافع اساسی کوتاه نیایید.

رئیسی با اشاره به اینکه یکی از وعده‌های دولت هماهنگی تیم اقتصادی بوده است، گفت: الحمدلله هماهنگی خوبی بین تیم اقتصادی دولت ایجاد شده است و شاید فلسفه اینکه رئیس کل بانک مرکزی را وزیر اقتصاد معرفی می‌کند، همین لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

رئیسی با بیان اینکه قبلاً هم اعلام کردم و در این جلسه نیز تأکید می‌کنم که مسئولیت ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی دولت بر عهده معاون اول قرار دارد، گفت: مجموعه تیم اقتصادی دولت باید برای برون‌رفت از مشکلات کنونی اقتصادی، با معاون اول هماهنگ باشند.

رئیس جمهور گفت: همواره تأکید کرده‌ام که لازم است با استفاده از نظرات همه کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی فارغ از نگاه سیاسی آنها، و با هماهنگی همه‌جانبه ان‌شاء‌الله تصمیمات محکم و مؤثری برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
همه اش حرف و شعار ، آخرش هم چند سال ديگه مثل دوران روحاني و شايد بدتر از اون !!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
بی انصافی نکن . همش هم شعار نیست یه بخشی ش هم لاف و یه بخش دیگری ش بلاف هست.
توضیح واضحات، کلی گویی و شعار دادن صفت بارز همه مدیرای ایرانه بخاطر همینه اوضاع مملکت اینقدر داغون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
باید به ایشون فرصت داد ولی نه 8 سال یا 4 سال, همان 2سال اول مشخص میشه ایشون تاثیرگذار یا نه....بعد مجلس باید ورود کنه اگه ایشون مشکل ساز شدند برای اقتصاد کشور....!!!1
جناب آقای صالح آبادی بنده فارغ از نظرات دوستان در بالا به عنوان همکار بانکی و دانشگاهی جنابعالی برای موفقیت شما و به تبع آن سربلندی ایران عزیزمان چند نکته را خودم به عینه با آنها روبرو هستم خدمت شما عرض می کنم.
1. لطفا هر چه سریعتر تکلیف مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک های دولتی را با توجه به سابقه بیش از 35 و 40 سال را که بعضی از آنها دارای تخلفات مالی و ضعف عملکردی بالا هستند مشخص فرمایید تا بارقه های امید و روح جدیدی در نظام بانکی کشور دمیده شود.
می دانم که تعدادی از این آقایان قبلا همکار شما بوده اند و در جلسات کنار هم بوده اید ولی لطفا تعارف را کنار بگذارید و اقدام عاجل نمایید. همه ما رفتارهای شما را به دقت می بینیم و امیدواریم بدنه نظام بانکی را از خودتان مایوس نفرمایید.
2. بعضی از آقایون در سیستم بانکی همزمان چند شغل دارند و با لطایف الحیل مختلف این موضوع را دور زده اند.
3. حاکمیت شرکتی را به درستی در بانک ها پیاده سازی کنید تا جلوی فسادهای سیستمی در بانک ها گرفته شود. پیشنهاد می کنم مجموعه ای را در بانک مرکزی مسئول رسیدگی به این مهم فرمایید.
4. افراد سالم و با تجربه و با دانش را شناسایی و جایگزین افراد یادشده در نظام بانکی کنید.
5. سیستم بانکی یک سازمان تخصصی است، لطفا از انتصاب سفارشی خودداری کنید چون بدنه نظام بانکی بی انگیزه خواهند شد.
6. متاسفانه انتصاب های قومیتی و باندی در طی هشت سال گذشته به شدت افزایش یافته است و افرادی در بانک ها رشد داده شده اند که واجد شرایط این ارتقا نبوده اند، لطفا رسیدگی فرمایید.
7. تمدید خدمت افرادی با مدارک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم تا 35 سال سابقه برای نظام بانکی کشور ما پسندیده نیست. لطفا این موضوع را متوقف و علت آن را آسیب شناسی کنید.
8. برخی از مدیران بانک ها از صندوق های بهداشت و درمان بانک برای تامین هزینه های متفرقه خود و بستگانشان سوء استفاده کرده اند لطفا رسیدگی کنید.
9. خیلی از تسهیلات کلان بانک ها بر اساس رابطه مداری و بده بستان مدیران آنها پرداخت شده است، لطفا این موضوعات را آسیب شناسی و نظارت فرمایید.
10. قراردادهای کلان بانک ها را بررسی و آسیب شناسی کنید. ما از نزدیک شاهد تخلفات و فسادها گسترده در پوشش این قرارداد ها هستیم. برای مثال قرارداد 1000 میلیارد تومانی یکی از بانکهای دولتی برای بهره برداری از سیستم کربانکینگ.
11. وضع معیشتی پرسنل بانک ها به سمت شرایط بحرانی حرکت می کند، این موضوع را در دستور کار خود قرار دهید.
12. افراد با تجربه، سالم و تحصیل کرده بانک ها را شخصا شناسایی و حمایت کنید.
13. منابع بانک ها را به صورت هدفمند برای صنایع دارای بهره وری و ارزش افزوده تخصیص دهید.
14. مباحث مدیریت ریسک، تطبیق و حسابرسی (از جمله مبحث روبان آبی) را در بانکها عملیاتی کنید.
برای جنابعالی در این مسئولیت خطیر و چالش زا آرزوی سربلندی و عاقبت بخیری دارم انشاءالله...
از حرف خسته ایم . مطمئنا رفتن این و آمدن آن نخواهد توانست مشکلات اقتصاد ایران رو حل کند شاید کمی باعث سرگرمی بشه ولی ارزونی ابدا.
رییس جمهور دستور میده توصیه و پیشنهاد نمی کنه .
همه ی کارشناسان و رئیس و دربان و آبدارچی دانشگاه امام صادق،دارند مملکت را می‌چرخانند!!!؟؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی