بازدید 12059
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

وقتی ملی شدن نفت تندروی بود! / نلسون ماندلا که بود؟ / سخنرانی مارتین لوترکینگ: رویایی دارم / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری / تماشای ساحل رود آیلند از آسمان

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ 04 October 2021

وقتی ملی شدن نفت تندروی بود! / نلسون ماندلا که بود؟ / سخنرانی مارتین لوترکینگ: رویایی دارم / بوگاتی دیوو، خودروی 5.8 میلیون دلاری / تماشای ساحل رود آیلند از آسمان

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


وقتی ملی شدن نفت تندروی بود!

پس از ملی شدن صنعت نفت ایران و اخراج کارکنان انگلیسی از صنایع نفتی ایران توسط محمد مصدق، هیاتی از انگلیس به ایران آمد تا حاکمیت وقت را برای تسلیم و تحمیل انحصار نفتی به بریتانیا تحت فشار بگذارد. رئیس این هیات در زمان ورود به ایران با اشاره به اینکه دولت حاضر به دادن هیچ امتیازی به ایران نیست، دولت ایران را تندرو خواند! این ویدیو را با زیرنویس در «تابناک» می بینید.

 


نلسون ماندلا که بود؟

نلسون ماندلا نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجسته مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود. او به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و زندانی شد. مبارزه مسلحانه برای ماندلا، آخرین راه چاره بود؛ او همواره پایبند به عدم توسل به خشونت بود. این ویدئو به مناسبت سالروز آزادی ماندلا از زندان نمایش داده می‌شود.

 

سخنرانی مارتین لوترکینگ: رویایی دارم

مارتین لوتر کینگ جونیور رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود. نام او هنگام تولد مانند پدرش مایکل کینگ بود، اما کینگ پدر نام خود و پسرش را بعد از سفری به آلمان تغییر داد. اینجا بود که او انتخاب کرد به یاد اصلاح طلب آلمانی مارتین لوتر خوانده شود. او که در یک خانواده متوسط در آتلانتا جورجیا به دنیا آمده بود، ولی در نتیجه سخت‌گیری‌های پدرش ابتدا لیسانس جامعه شناسی و سپس در اثر تمایلات مذهبی و رهبری فرقه باپتیست توسط پدر و پدربزرگش در رشته علوم دینی تحصیل کرد و دکترای نظام الهیات گرفت. سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ در گردهمایی بزرگ طرفداران تساوی حقوق سیاه‌پوستان و سفید‌پوستان که به سخنرانی رویایی دارم مشهور شده. در ۲۸ اوت ۱۹۶۳ در برابر بنای یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی ایراد شد. رویایی دارم، یکی از مهم‌ترین و مشهورترین سخنرانی‌های تاریخ آمریکاست. ترجمه این سخنرانی را در سالروز ترور مارتین لوتر کینگ در ویدئو تابناک ببینید.

 


بوگاتی دیوو، خودروی 5.8 میلیون دلاری

خودرو «بوگاتی دیوو / Bugatti Divo» یک هایپر خودرو بی‌نظیر دیگر از کمپانی بوگاتی است که تنها ۴۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد و تمام ۴۰ دستگاه از قبل به فروش رفته اند؛ پس خودرویی است که هیچ کس دیگری نمی‌تواند آن را داشته باشد. نام این خودرو را هم مثل ویرون و شیرون، از یک راننده مسابقه‌ای گرفته‌اند که آلبرت دیوو نام دارد و در دهه ۱۹۲۰ میلادی مسابقه می‌داده است. این ویدیو در روز پرده‌برداری از این خودرو خارق‌العاده ضبط شده است که در آن مدیر اجرایی پروژه، درباره این خودرو و خصوصیات آن توضیحات نسبتاً کاملی می‌دهد. متاسفانه هنوز نقد و بررسی کامل و مناسبی از این خودرو در دست نیست. به محض انتشار اولین نقد و بررسی مناسب، تابناک آن را انعکاس خواهد داد.

 

تماشای ساحل رود آیلند از آسمان

«رود آیلند / Rhode Island» کوچک ترین ایالت در شمال شرقی آمریکا و یکی از ایالت‌های نیوانگلند است. پایتخت و شهر مهم این ایالت که کوچک‌ترین ایالت آمریکاست، پراویدنس است. تصاویری از ساحل رود آیلند را از آسمان در قاب 4K می‌بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مصدق نفت رو ملي كرد ولي از اونور عين كوبا مملكت رو داشت تحويل كمونيستا ميداد
با سلام و عرض احترام به کارکنان تابناک.
بهتر نیست به جای پخش همزمان چند ویدئو، هر بار فقط یک ویدئو بارگذاری و پخش شود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل