بازدید 4385

ثبت سفارش لوازم خانگی تکذیب شد

عباسپور با اشاره به این موضوع که وظیفه وزارت صمت در بحث واردات صرفا ثبت سفارش است، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون هیچ گونه ثبت سفارشی در حوزه لوازم خانگی انجام نشده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 03 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از شاتا، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت انتشار برخی شایعات درخصوص ثبت سفارش و به دنبال آن واردات لوازم خانگی خارجی را تکذیب کرد و گفت: از سال 1397 هیچ گونه ثبت سفارشی در لوازم خانگی کره ای و خارجی انجام نشده است‌.

 سعید عباسپور با اشاره به اینکه دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۷ برای حمایت از تولید کالای داخلی، جلوگیری از تشدید قیمت ارز و تعادل بخشی و کنترل مصارف ارزی نسبت به گروه بندی کالاهای وارداتی اقدام کرد، گفت: همان سال ثبت سفارش بسیاری از این اقلام و کالاها ممنوع اعلام شد. بر اساس همین تصمیمات، ثبت سفارش لوازم خانگی از جمله انواع یخچال، ماشین لباسشویی و... از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع بوده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت همچنین با بیان اینکه ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی از جمله کره‌ای در جهت حمایت حداکثری از تولید داخل مورد تاکید حاکمیت بوده است، تصریح کرد: بر همین اساس این محدودیت‌ها در حوزه ثبت سفارش گروه کالاهای مورد نظر همچنان تداوم دارد.

عباسپور با اشاره به این موضوع که وظیفه وزارت صمت در بحث واردات صرفا ثبت سفارش است، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون هیچ گونه ثبت سفارشی در حوزه لوازم خانگی انجام نشده است.

به گفته وی تحریم‌ها و خروج شرکت‌های لوازم خانگی خارجی باعث شد تا شرکت های داخلی به دنبال توسعه داخلی سازی قطعات و شرکت‌های جایگزین بین المللی بروند. برای تحقق این موضوع اطمینان از حمایت‌های دولت ضروری است که در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز هیچ گونه برنامه ای برای حضور برندهای خارجی در صنعت لوازم خانگی کشور ندارد.

به گزارش ایسنا، حدود یک ماه پیش که ماجرای واردات لوازم خانگی به جای بدهی کره مطرح شد، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفته بود برخی از مغازه‌ها به ویژه در تهران و مشهد که در گذشته لوازم خانگی کره‌ای عرضه می‌کردند و حالا کالای ایرانی، اخیراً مغازه‌های خود را از جنس خالی کردند و از طرف دیگر عده‌ای کالاهای خود را بدون ثبت سفارش به گمرک آورده‌اند که نشان می‌دهد مافیای واردات به هر ترتیبی به دنبال آزادسازی واردات است. اما در روزهای اخیر گزارش‌هایی از ثبت سفارش لوازم خانگی خارجی در زمان ممنوعیت هم منتشر شده بود.

گفتنی است که طبق مصوبه اولیه شورای هماهنگی سران سه قوه در سال ۱۳۹۷ و تمدید آن، ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و بعد از آن مجددا درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود که با دستور اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالای نهایی لوازم خانگی، پیش بینی می‌شود ممنوعیت ادامه داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر