بازدید 4153

نشست‌شورای‌امنیت درباره کره‌شمالی به‌تعویق افتاد

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی که قرار بود امروز پنجشنبه به وقت محلی در پی آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی برگزار شود، به تعویق افتاد.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ 30 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، گفته می‌شود این نشست فردا جمعه برگزار خواهد شد. منابع دیپلماتیک پیش از این به خبرنگار ایرنا گفتند شورای امنیت درباره کره شمالی نشستی برگزار خواهدکرد.

رسانه‌های کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کردند پیونگ یانگ با موفقیت توانسته است یک موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) را در سواحل این کشور آزمایش کند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری "رودونگ سینمون" کره شمالی اعلام کرد: در اولین پرتاب آزمایشی، دانشمنداندفاعی قدرت پرواز و ثبات موشک را تایید کردند.

پارک جئونگ چئون، یکی از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره، این آزمایشرا در کنار مقامات دفاعی مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کیم جون اون رهبر کره شمالی برغم ابراز تمایل برای بازگرداندن خطوط ارتباطیبین دو کره، اعلام کرد که رفتار آمریکا در دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تغییر نکرده است

رهبر کره شمالی همچنین پیشنهاد گفتمان آمریکا را نمایشی خواند و گفت:اکنون آمریکا از مشارکت دیپلماتیکو گفتمان بدون پیش شرط حمایت می‌کند. اما این مساله چیزی جز نمایش برای پوشاندن اقدامات خصمانه آنهانیست.

کیم جون اون اظهار کرد که با گذشت ۸ ماه از حضور دولت جدید آمریکا هیچ تغییر در تهدید نظامی و سیاستخصمانه آن‌ها در قبال پیونگ یانگ تغییر نکرده است.

به گزارش یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین از شلیک یک پرتابه " با برد کوتاه" در روزچهارشنبه خبر داد. ارتش کره جنوبی گفت: این موشک در ساعت ۶: ۴۰ صبح به وقت محلی از موپیونگ ری دراستان جاگانگ شلیک شد و در آب‌های ساحلی شرقی فرود آمد.

ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرد که سئول در همکاری با جامعه اطلاعاتی امریکا مشغول تجزیه و تحلیلاین آزمایش موشکی کره شمالی است.

کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد کشورش از حق مشروعبرای آزمایش تسلیحاتی و تقویت توان دفاعی اش برخوردار است.

کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفادهکرده، اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آنافزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی که با هدف توقف برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ در برابر تحریم‌هایایالات متحده آغاز شده بود، از دو سال پیش (۲۰۱۹) متوقف شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی