بازدید 9864

سپاه: هرگونه تغییر ژئوپلوتیک در منطقه خط قرمز ماست

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: جلوگیری از هرگونه تغییر در مرزهای کشورهای همسایه راهبرد جدی جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 30 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه گردهمایی رزمندگان پیشمرگ کرد مسلمان در سنندج، در گفتگویی با اشاره به اهمیت و ضرورت مراقبت دائمی و مستمر از امنیت مرزها و مناطق مرزی گفت: برگزاری رزمایش‌های مختلف، تقویت کننده و استحکام بخش امنیت ملی است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: امنیت مرزهای جمهوری اسلامی و کشورهای دوست و همسایه یک موضوع بهم‌پیوسته و مرتبط با همدیگر است و این مسئله برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی تصریح کرد: همچنانکه پیشتر نیز اعلام کرده‌ایم، جلوگیری از تغییر در مرزهای کشورهای همسایه از راهبردهای جدی جمهوری اسلامی است و هرگونه تغییر ژئوپولیتیک منطقه را مخلّ امنیت داخلی خود می‌دانیم و همواره آن را خط قرمز اعلام کرده‌ایم و بر این اساس بدیهی است که نسبت به آن بی‌تفاوت نباشیم.

سردار پاکپور با بیان اینکه دولتهای همسایه بهتر از هرکسی دلایل برگزاری رزمایش را می دانند افزود: ما برای هرکشوری که مایل به انجام رزمایش در راستای ارتقاء بنیه دفاعی خودش باشد به‌عنوان یک حق مسلّم حاکمیتی احترام قائلیم. کما اینکه در ماه جاری بیش از هفت رزمایش و طی چندماه اخیر حدود 37 رزمایش توسط کشورهای مختلف در منطقه برگزار شده است و ما به‌عنوان جمهوری اسلامی عکس‌العملی نسبت به این رزمایش‌ها نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم بپذیریم که برخی کشورها در رابطه با ارتقاء آمادگی یگان‌های رزمی جمهوری اسلامی، تحت تاثیر کشورهای ثالت، اظهارات غیرواقعی و تحریک‌آمیز بیان و به اقدامات ما خدشه وارد کنند. دولتهای همسایه بهتر از هرکس دیگری دلایل برگزاری رزمایش های ایران را می دانند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم خاک همسایگان بستری برای اقدامات پلید رژیم صهیونیستی نشود خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی انتظار دارد مناطق همجوار مرزی ما و کشورهای همسایه محیطی امن و امنیت ساز برای کشورها و منطقه باشد. از این رو انتظار می‌رود ضمن حساسیت مضاعف نسبت به این امر، اجازه ندهند عناصر غریبه‌ای همچون رژیم صهیونیستی که توطئه‌ها و خباثت‌هایش با ملل مسلمان برکسی پوشیده نیست، خاک همسایگان ما را بستری برای تحقق اهداف پلید و جنایتکارانه خود قرار دهد.

سردار پاکپور با اشاره به نیّات شیطانی رژیم صهیونیستی در نزدیکی به برخی کشورهای مسلمان گفت: تردیدی نیست کمک و پشتیبانی رژیم صهیونیستی به برخی کشورهای منطقه با هدف ایجاد اختلاف و شکاف بین ملت های مسلمان است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: ما تبدیل شدن خاک هیچ کشوری به مکانی امن و پایگاهی برای حضور و فعالیت‌های ضدامنیتی عناصر این رژیم جعلی را به هیچ وجه برنخواهیم تافت.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه نابسامانی و ایجاد مشکلات در مرزهای بین‌المللی کشورها، قطعا ریشه و منشا اختلافات و مناقشات جدید خواهد شد؛ خصوصا اگر این مشکلات با هدف تحقق اهداف رژیم پلید صهیونیستی تولید شوند. تصریح کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد خاک کشوری در همسایگی ما مبدا و پایگاه تولید و انتشار این مشکلات باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۸
2 گشور می خوان مرز خود را تغییر بدن به ما چه ارتباطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
وقتی که درکی از تحولات منطقه ای تاثیر آن بر ایران نداشته باشی بهتر از این نمی شه... تحلیل آب دوغ خیاری ... همین تحلیل ها امثال شما باعث جدا شدن باکو از ایران شد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
هموطن گرامی کشور آذرباییجان دوقسمت داره که وصل شدن این دوقسمت به هم یعنی سد شدن راه ایران به اروپا از خاک ارمنستان و دوم راه پیدا کردن ترکیه از طریق آدرباییجان به دریای خزر
منظورش با جمهوری آذربادمجان بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
فعلا که بادمجان بدجور سورنددتون. از خود راضی های بزرگ بین. بزرگتر اتونو زدن نتونستین کاری بکنین
خداکنه جنگ بشه ببینیم این همه هارتو پورتتون ب کجامیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
آذربایجانی که سر ایران هست رو امثال تو میخوان به شهروندان درجه دو و تا ابد زیر منت علی اف تبدیل کنن
ناشناس
| Canada |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
ان شاالله، هرچه زودتر مشخص شدن تکلیفمون زودتر.
بهتر با صراحت اعلان شود اگر آذربایجان می خواهد مرز ایران با ارمنستان را قطع بکند با توجه به انقضای قرارداد گلستان و ترکمانچای ایران برای الحاق این مناطق به خاک مادری دست به اقدام نظامی خواهد زد . 700 سال بخاطر ارمنستان دو امپراطوری ساسانی و اشکانیان با بزرگترین امپراطوری دنیا امپراطوری رم جنگ کردند؟! میلیون ها نفر کشته دادیم! آیا بخاطر دو تا بی عرضه (روحانی و ظریف) که اقدامی در برابر طرح مسکو + استانبول نکردند مرز ایران با ارمنستان قطع شود؟ اگر لازم باشد با مسکو و استانبول بخاطر این تغییر مرز ها وارد یک جنگ پایان تاریخی خواهیم شد. زنده باد ایران بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
حالت که خوبه ان شاالله، در سلامتی کامل به سر می بری که؟
شهر خانکندی ، مال جمهوری آذربایجان است. بدون اجازه آن کشور ما حق داریم به آنجا کالا بفرستیم؟ درروند آتش بس و صلح قره باغ اختلال ایجاد کنیم؟ یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
جمهوری باکو رو هول برداشته که خاک و مرز ارمنستان با ایران رو قطع کنه با زور نظامی که همه می دونید هیچوقت نداشت و نداره الان هم ترکیه با تکفیری هاش و اسرائیل با تسلیحات پیشرفته اس اومدن کمکش
اسرائیل الان لازمت داره الهام روز مبادا مانند بارزانی رهات می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
هركسي دنبال منافع خودش هست
قرار نيست به خاطر منافع تركيه ما تماشاچي باشيم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
ورود بدون اجازه به سرزمین دیگران حکم شرعی اش چی هست. مجتهدین پاسخ بدهند
شما در جنگ یک کشور مسلمان و شیعی و ترک زبان از ارمنستان حمایت علنی میکنید پس الک صحبت حمایت از مسلمانان و فلسطین نکنید. ضمنا جرات حمله به آذربایجان ندارید اگر دارید بسم الله.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
اسرائیل بهانه هست برای توسعه هژمونی نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
مسلمانی به اسم نیست به عمل اذربایجان شد دست اسرائیل
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
ارمنی ها از امثال علیف و اوباشش بیشتر دین دارند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
بنده به عنوان یک ترک زبان ایرانی مثل زمان جنگ برای کشورم جانفشانی خواهم کرد آذرباییجان قطعه ای جدا شده از ایران هست که به دست خائنین از مام وطن جدا شده شاید زمان بازگشتش به دامان وطن فرا رسیدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
تو که هیچی از شرایط منطقه نمیدونی دهنت را به گزاف وا نکن زیادی هم حرف بزنی خودتو امساتو اجدادتو به باد میدیم
مساله رژیم صهیونیستی، مشکل جمهوری اسلامی نه کشورهای همسایه، اونها راه خودشان را می روند
فعلا جواب گستاخی آذربایجان را فقط با یک مانور بدهید بعد اظهار موضع کنید
شما که در اجرای مانور ید طولایی دارید
اگر مرد میدانید بسم ا... الان وقتشه
من خودم یک کرد هستم ولی رو راست باید حرف زد
ترکیه و آذربایجان از خداشونه که ایران علیه مواضع آذربایجان حمله کنه.
طبق عهد نامه گلستان و ترکمانچای قسمت های شمالی رود ارس با امضا و سند به روسیه داده شده ، الکی بعضی نگن قرارداد تمام شده و بایستی برگردند به ایران . این حرفا رو بر اساس کدام سند میگویید. اگر واقعیت دارد چرا تا به حال مسولان تراز اول مملکتی چیزی در این مورد نگفته اند چرا علنی و آشکارا این اسناد را از تلویزیون ملی اعلام نمیکنند . منظورم تصاویر فتوشاپی سر کوچه نیست آ.
مگر چه دسته گلی به سر سایر اقوام ایرانی زدین که دنبال الحاق قبلی ها هستین کدام مطالبات اقوام رو پرداخت کردین .
با تیتر ها و نوشته ها و دایلاگ فیلم های هندی نمی شود که تمامیت ارضی را حفظ کرد .
اولاً ظاهرا منظور سردار از "ژئوپولیتیک" منطقه تغییر مرزهای سیاسی منطقه است، وگرنه "ژئوپولیتیک" منطقه همیشه در حال تغییر بوده و هست.
ثانیاً مگر شما داروغه یا صاحب اختیار خودخوانده منطقه هستید که تغییر مرزهای سیاسی کشورهای مستقل یا آن چیزی که "ژئوپولیتیک" می خوانید برای شما خط قرمز باشد؟ هر کسی در این جهان پایش را از گلیم خود فراتر بگذارد پایش (و شاید سرش) به باد رود.
انتقام می گیریم
سخت
پشیمان کننده



آرام باشید
کامنت ها رو که میخونم احساس میکنم فیلم هندی دارم می بینم
اذربایجان باید حد و اندازه خودش بداند
روسیه خودش نمیخواد مسقیم دخالت نظامی کنه ایران رو انداخته جلو و گرنه دسترسی به ارمنستان که هیچ وقت قطع نخواهد شد و ارتباط ایران با اروپا از طریق اذربایجان هم بازه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست