بازدید 6899

دستگیری مدیر اجرایی امنیت سایبری روسیه

گروه IB در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجسس در دفتر کار این گروه متعلق به ایلیا ساچکف، مدیر اجرایی آن سه شنبه صبح صورت گرفته و مقام‌های اجرای قانون روسیه عصر همان روز محل را ترک کردند.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 29 September 2021

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاهی در مسکو امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، روسیه مدیر ارشد اجرایی کمپانی بزرگ امنیت سایبری این کشور را به ظن خیانت به کشور دستگیر کرد و وی برای دو ماه در حبس خواهد بود.

 مقام‌های اجرای قانون روسیه دفاتر گروه امنیت سایبری IB در مسکو مورد تجسس قرار دادند.

این گروه یکی از مهمترین گروه‌های امنیت سایبری در روسیه به شمار می‌رود و بر تحقیقات درباره جرایم مربوط به فناوری‌های عالی و تقلب‌های آنلاین متمرکز است که مشتریانش شامل بانک‌ها، شرکت‌های تولید انرژی، اینترپل و کمپانی‌های ارتباطی هستند.

اتهام خیانت علیه کشور تا ۲۰ سال حبس در پی دارد. جزئیات مربوط به این پرونده در پی ماهیت محرمانه آن افشا نشده است.

گروه IB در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجسس در دفتر کار این گروه متعلق به ایلیا ساچکف، مدیر اجرایی آن سه شنبه صبح صورت گرفته و مقام‌های اجرای قانون روسیه عصر همان روز محل را ترک کردند.

همچنین گفته می شود که هیچ اطلاعاتی درباره این که چرا این تحقیقات در جریان است،‌ منتشر نشده است.

کانال تلویزیونی RTVI گزارش کرد، ساچکف روز سه شنبه دستگیر شده است. همچنین یکسری وسایل از دفتر این گروه امنیت سایبری به یک خودروی که در مقابل ساختمان پارک بود، انتقال داده شد.

این گروه اعلام کرده که فعالیت آن هنوز به صورت عادی در جریان است و امنیت داده‌های مشتریان نیز توسط زیرساخت توزیع مناطق و جغرافیایی این گروه تضمین شده است.

گروه IB اعلام کرده در حال انجام اقداماتی برای روشن شدن اوضاع است.

گروهی از دانشمندان، سربازان و مقام‌های روس در سال‌های اخیر به اتهام ارسال اطلاعات حساس به کشورهای خارجی به خیانت متهم شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر