بازدید 4129
۴

ملت عراق عادی‌سازی روابط با «تل آویو» را نمی‌پذیرد

یک نماینده سابق پارلمان عراق با اشاره به برگزاری نشست صهیونیستی در «اربیل» واقع در اقلیم کردستان گفت: ملت عراق تحت هیچ شرایطی عادی‌سازی روابط با «تل آویو» را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 29 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از المعلومه، «رعد الماس» نماینده سابق پارلمان عراق به برگزاری نشست صهیونیستی در شهر «اربیل» واقع در اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق گفت: ملت عراق تحت هیچ شرایطی عادی‌سازی روابط با «تل آویو» را نمی‌پذیرد. درست به همین دلیل است که انتشار خبر برگزاری نشست صهیونیستی در اربیل موجی از خشم عراقی ها را به دنبال داشت.

وی در ادامه اظهارات خود در این زمینه تصریح کرد: برگزاری نشست صهیونیستی اربیل نشان داد که برخی طرف های داخلی در ازای دریافت پول به دنبال رساندن قطار عادی سازی به ایستگاه عراق هستند.

برگزاری نشست صهیونیستی در اربیل واکنش‌های متعددی را در محافل سیاسی عراق به دنبال داشت. به عنوان نمونه، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام مخالفت قاطعانه با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که برگزاری گردهمایی در حمایت از تل آویو در شهر «اربیل» از دیدگاه بغداد کاملاً مردود و غیرقابل قبول است. افزون بر این، دفتر ریاست جمهوری عراق نیز بیانیه جداگانه‌ای را در محکومیت گردهمایی صهیونیست در اربیل منتشر کرد.

در همین حال، احزاب، جریان‌ها و ائتلاف‌های سیاسی مختلف در عراق هم هر کدام با صدور بیانیه‌هایی جداگانه مخالفت قاطعانه خود با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند. در همین ارتباط، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» نیز نشست اربیل را اقدامی سفارشی و بی ارزش خواند و گفت: این نشست را برخی افراد ناموجه و خیانتکار و بی بهره از غیرت و شرافت عراق به منظور عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی برگزار کرده‌اند.

در این میان، همزمان با بالا گرفتن اعتراضات محافل سیاسی و مردمی به اقدام اقلیم کردستان عراق در برگزاری گردهمایی صهیونیستی، مقامات این اقلیم نسبت به این اقدام اظهار بی اطلاعی کردند. با این حال، همزمان شدن برگزاری گردهمایی مذکور با تحرکات برای تحقق آنچه که استقلال اقلیم کردستان عراق خوانده می‌شود، نشان داد که چنین سناریویی از پیش برنامه‌ریزی شده و از پیش طراحی شده بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
نماینده سابق نمیتواند از سوی مردم حرف بزند
نماینده سابق پارلمان عراق حرفی زده بدون نظرخواهی از مردم و شما چنان تیتر زدید که انگار مردم در تظاهرات گفه اند با اسراییل رابطه نداشته باشید !!
همه کشورها بجز جمهوری اسلامی به دنبال منافع مردمشون هستند و برای منافع مردمشون و ضرر نکردن آنها با هر کشوری که لازم بدانند روابط برقرار می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
قربون دهنت
ملت های دنیا هیچ مشکلی با هم ندارند
اگر سیاسیون و مذهبیون افراطی نبودند دنیا الان گلستان بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل