بازدید 6233

مواد مذاب آتشفشان لاپالما به آبهای اسپانیا رسید

۹ روز پس از فوران آتشفشان لاپالما، مواد مذاب آن عصر روز سه شنبه به اقیانوس اطلس رسیده و ابری عظیم از بخار آب ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ 29 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "رویترز" بر اثر تماس گدازه با اقیانوس، ابرهای سفید رنگ بزرگی از بخار آب از منطقه پلایا نووا در آسمان پخش شده است. عکس‌های به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گدازه‌ها در نزدیکی صخره‌ای روی هم انباشته شده‌اند.

مقامات اعلام کردند گدازه سرازیر شده به سمت آب‌های آزاد می‌تواند باعث انفجار و ایجاد ابرهای سمی شود. خدمات اورژانس جزایر قناری از افراد خارج از منزل خواست که بلافاصله در مکانی امن پناه بگیرند. تاکنون هیچ جراحتی گزارش نشده است.

اسپانیا روز سه شنبه لاپالما را به عنوان منطقه حادثه خیز طبقه‌بندی کرد، اقدامی که باعث حمایت مالی از این جزیره خواهد شد.

یک‌شنبه هفته گذشته کوه آتشفشانیِ «کومبره ویخا» فوران کرد و اکنون وارد فاز فوران جدیدی شده است. موسسه آتشفشانی جزایر قناری نیز اعلام کرد دریچه جدیدی که در این آتشفشان باز شده، در سمت غربی دریچه پیشین است.

رودخانه مواد مذابی که در پی فوران آتشفشان در جزیره لاپالما در اسپانیا جاری شده و تاکنون ۱۶۶ خانه را در مسیر خود دفن و از ۱۰۳ هکتار زمین عبور کرده است.

پنج هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان این جزیره واقع در مجمع الجزایر قناری به مکان‌های امن منتقل شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از این افراد خانه و تمام وسایل زندگی خود را از دست داده اند

دولت اسپانیا یک بودجه ۱۰.۵ میلیون یورویی برای کمک به ساکنین این جزیره درنظر گرفته است که با استفاده از آن افراد آسیب دیده می‌توانند برای خرید خانه و همچنین وسایل خانه اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار