بازدید 14555
وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرد

واردات «فایزر» منتفی‌ است؛ مادران باردار واکسن «سینوفارم» بزنند!

به رغم آنکه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از نهایی شدن خرید ۲.۴ میلیون دوز واکسن «فایزر» تولید شده در بلژیک خبر داده بود و حتی با ارائه جزییات، گروه هدف واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ با این واکسن را مشخص کرده بود، حالا وزارت بهداشت از منتفی شدن این ماجرا خبر می‌دهد!
کد خبر: ۱۰۷۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴ 29 September 2021
تابناک اجتماعی
به رغم آنکه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از نهایی شدن خرید ۲.۴ میلیون دوز واکسن «فایزر» تولید شده در بلژیک خبر داده بود و حتی با ارائه جزییات، گروه هدف واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ با این واکسن را مشخص کرده بود، حالا وزارت بهداشت از منتفی شدن این ماجرا خبر می‌دهد!
 
به گزارش «تابناک»؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان ساعاتی قبل اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن تاکید شده که وزیر بهداشت، موضوع واکسیناسیون زنان باردار را به کمیته علمی کرونا ارجاع داده و اعضای این کمیته در جلسه اخیر خود به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون این افراد کماکان با واکسن سینوفارم ادامه یابد؛ اطلاعیه‌ای که معنایش، منتفی شدن واردات واکسن فایزر برای واکسیناسیون این گروه است.
 
البته این اطلاعیه در ادامه به صراحت بر این گزاره مهر تایید می‌زند و تاکید دارد: «از آنجا که بر اساس آخرین شواهد علمی معتبر کمیته علمی کرونا، واکسیناسیون زنان باردار در مراکز واکسیناسیون توسط شبکه بهداشتی با واکسن سینوفارم انجام می‌شود، تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.»
 
این در حالی است که پیشتر، سخنگوی ستاد ملی کرونا و معاون «بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرح چندباره تقاضا برای واردات این واکسن در دولت خبر داده و با تاکید بر مفید بودن استفاده از این واکسن برای واکسیناسیون مادران باردار، از ایشان بابت موافقت با واردات فایزر سپاسگزاری کرده بود. 
 
آن گونه که دکتر علیرضا رئیس گفته بود، واردات این واکسن آنقدر دقیق هدفگذاری شده بود که قرار بود نیمی از فایزرهای وارداتی صرف واکسیناسیون مادران باردار شده و مابقی به عنوان دوز بوستر به گروه هایی از کادر درمان تزریق شود که در صف نخست مقابله با کرونا قرار دارند؛ آن دسته از کادر درمان که در بخش های کرونا در بیمارستان‌ها مشغول به خدمت هستند و بیش از دیگران در معرض خطر قرار دارند.

اما حالا که واردات این واکسن تولیدی در بلژیک منتفی شده، تکلیف مادران باردار چه خواهد بود؟ وزارت بهداشت در اطلاعیه‌اش در این باره نوشته: «بنا بر توصیه سازمان جهانی بهداشت، بهترین واکسن، نخستین واکسن در دسترس افراد است... لذا از هموطنان عزیز تقاضا شده است که نسبت به تزریق واکسن کرونا در اسرع وقت اقدام کنند.»
 
تاکید بر تامین معتبرترین واکسن‌های خارجی و همچنین تسهیل در بخش تولید داخلی و در عین حال، لحاظ کردن سخت‌گیری‌هایی به منظور تامین سلامت مردم در این موضوع، دیگر نکاتی است که در این اطلاعیه مورد تاکید قرار گرفته و در ادامه آن آمده: «تاخیر در دریافت واکسن حتی برای یک روز، موجب تاخیر در ایمنی لازم جامعه می‌شود؛ لذا با تکیه بر اهمیت موضوع، اقدام به دریافت واکسن کرده و منتظر واکسن دیگری نباشید.»

توضیحاتی که در ادامه آنها بر سرعت بخشیدن معرفی گروه‌های واجد شرایط دریافت واکسن و همچنین روند پرشتاب واردات این فرآورده به کشور اشاره و از عموم مردم خواسته شده تا برای دریافت واکسن اقدام کنند. فراخوانی برای دریافت واکسن‌هایی مانند سینوفارم که اخیرا محموله های بزرگ و پرتکراری از آن به کشورمان وارد شده و به تاکید مسئولان، برای تزریق به مادران باردار هم مناسب است.
 
نکته قابل تامل در این میان، تاکید روزهای گذشته مقامات وزارت بهداشت کشورمان به مذاکراتی با بلژیکی ها برای واردات پنج میلیون دوز واکسن «جانسون اند جانسون» تولید این کشور هم هست که آن هم به مانند فایزر، گواهی مصرف در کشورمان را دریافت کرده اما به رغم وعده های داده شده، بعید نیست وارداتش منتفی شود، به ویژه وقتی می‌بینیم در اطلاعیه اخیر وزارت بهداشت تاکید شده که «منتظر واکسن دیگری نباشد»!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
اول که اوردن گفتند توجیه کردن که برای زنان باردار هست !!! بابا از اول میگفتین برا خودمون اوردیم
علی (برکت) الله!
اتفاقا، فایزر وارد میشه اما، برای مسولان نه پرستاران و مادران باردار.
من تا اونجایی که میدانم اصلا در اروپا و‌آمریکا به مادران باردار واکسن کرونا نمیزنن!!! که حالا شما سر نوعش دعوا دارین !!!
مدیریت به روش یک بام و دو هوا
دولت فخیمه چین مخالفت فرمود؟؟؟
قراگاه خاتم عسلویه فایزر زدن
همون سینوفارم رو بزنید
ما فکر کردیم فایزر زیاده
الان که دیدیم کمه گذاشتیم برای خودمون و زن و بچه هامون
به شما نمی رسه
خوب معلوم که چین اجازه کاهش درآمد و سود خود از این محل را نمی ده . ای کاش فقط ای کاش یکم بینش تاریخی و سیاسی داشتیم تا بفهمیم چه بلاهایی داره سرمان می آید .
وارداتش منتفی نشده. برای خانمهای باردار منتفی شده.
همون واکسن نصف قیمت ووهان برای مردم فایزر برای عظما
مرغ یک پا دارد
دوستان من تو همین تهران واکسن جانسون و جانسون زدنکارت زریق واکسن هم دارن.من یک ماهه دنبال آسترازنکام.همش دروغه .آوردن خوبم آوردن.ولی برای نور چشمیهاشون.
یا جون آدمها براشون مهم نیست یا با این خبر میخوان مردم رو گمراه کنن از فایزرهایی که وارد میکنن و معلوم نیست چی میشه!
چرا لجبازی می کنید؟ اهدایی است بگیرید برای گروههای پر خطر استفاده کنید.
مافیای دارو
ملت ما به حق مظلوم است ابتدا مافیای داخلی اجازه واردات واکسن را نداد و کلی از هموطنانمان را از دست دادیم و حالا هم باید منتظر تصمیم اینها در مورد نوع واکسن خارجی باشیم.
کدام خائنی اجازه ورود فایزر را داده و چرا؟ انهم برای جنس مونث که مولد و جامعه کودکان !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
بشین بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
کجایی عمو؟
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
شما که حتی دوکلاس سواد نگارشی نداری بهتر است سکوت کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
چرت و پرت را از سرت بیرون کن
ناشناس
| India |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
حق همه ما همینه. دکتر بهشتی میگه ستم پذیری همون اندازه مهمه که ستمگری مهمه و همه ستم پذیرهای قهاری هستیم و حقمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
خائن زیاد داریم مثل کامنت های بالا
تقریبا همه داروها را غربی ها کشف کردند. چرا فقط واکسن حساسیت برانگیز شده؟ چرا حساسیتی روی ویتامین ها آنتی بیوتیک ها هورمون ها و ... وجود ندارد؟ مگر می دانند درون آنها چیست!!!؟
یه عده فکر میکنن وطن یعنی خاک و سنگ و خطهایی که روی نقشه کشیده شدن و هر ایرانی به این موارد جسارت کنه میشه وطن فروش ولی حالیشون نیست وطن یعنی آدمهایی که تو این خاک زندگی میکنن و وطن فروش همونایی هستن که به خاطر 20 دلار پول واکسن ، واکسن مورد تایید و موثر نیاوردن و نمیارن و 80 میلیون رو ول میکنن به امون ویروس تا به خاطر جیب یه عده و به خاطر عقاید پوچ و بی ارزش یه عده دیگه، که اتفاقا خودشون رو خیلی هم وطن پرست میدونن (و طنز ماجرا اونجاست که واقعا به وطن پرستی و درایت خودشون باور هم دارن)، آدمهای وطن، اول کل سرمایه زندگیشون و بعد جونشون رو سر قمار این وطن فروشها ببازن.فقط یه سوال کدوم دشمن میتونست اینهمه کشته بگیره که اینا گرفتن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
طبق مصوبه ستاد کرونا استان کرمانشاه تزریق واکسن برای کارمندان دولت جباری شد و هر کس تا ده مهر ماه واکسن نزند از اداره اخراج خواهد شد دقیقا عین مصوبه را نوشتم این چه بی قانونی است دیوان عدالت اداری کجاست؟من چطور به واکسن ها اعتماد کنم در حالی که سه سال زمان از نظر علمی لازم است اثرات تزریق واکسن ها مشخص شود؟من چطور به واکسن چینی اعتماد کنم که اکثر اقوام و دوسنتان که تزریق کردند حالشان وخیم شد و خیلی ها جان سپردند؟دولت چه تضمینی می دهد که من پس از واکسن سلامت باشم؟اگر بر اثر واکسن اجباری فوت کنم تکلیف حمایت از فرزندانم چه خواهد شد؟دولت چه تضمینی در مقابل این اجبار به من خواهد داد؟اگر اجبار است چرا تنوع واکسن را زیاد نمی کنند واکسن های المانی و اروپایی حداقل تجربه یکسال تزریق را داشته اند و طبق امار ثبتی کمترین عوارض بالینی را داشته اند و اصلا مرگی برای انها ثبت نشده است..در ثانی واکسن خلرجی را بخش خصوصی وارد کند و با همان دلار از مردم پولش را بگیرید اگر دغدغه هزینه دارید
ناشناس
| Switzerland |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
خیلی عالی بود دمت گر
با کمال تاسف و با احترام به تمامی کادر درمان و قدر دانی از زحمات آنها باید بگوییم وزارت بهداشت موجب سرافکندگی ملت ایران بوده در 8-9گذشته
یه بنده خدایی توی وزارت نیرو می گفت 2 سال کار کارشناسی در زمینه احداث نیروگاه در فلان منطقه انجام دادیم بعد یه روز دیدیم دو نفر از وزارت کشور تشریف آوردند که نمی تونید در اون منطقه نیروگاه بزنید به همین راحتی
چرا مردم را آزار می‌دهید و با روح وروان مردم بازی میکنید!؟ فقط فقط برای اینکه ثابت کنید حرف کودکانه ای که همان اول زده اید درست بوده!؟
واکسن فایزر برای مردم معمولی ممنوع و مضر است.... مطالعات نشان می دهد با تزریق فایزر آمار مرگ و میر مردم معمولی بالا می رود.... از این رو ما ملت ایران خواهان عدم تزریق واکسن فایزر برای مردم عادی هستیم..... !!!... فایزر بد و تقلبی و به درد نخور فقط برای مسئولین خدمتگذار.....
مسئولان ما از؟بزرگ تا کوچیک عقده مصاحبه و دیده شدن و حرف زدن دارند آنقدر که دیگر حرفهایشان را کسی باور ندارد بابا بگذارید یک چیز واقعی بشود آنوقت فقط و فقط مسئول مربوطه خبرش را بدهد هر کس از راه می رسد دانسته یا ندانسته باید کلی حرف بزند فردا از جیب مردم هزینه رفع و رجوع این حرافی پرداخته شود دولت اصلا برای مصاحبه حد و سهمیه تعیین کند
لعنت ه دروغ گو
عه چرا رئیسی تلفن نکرد؟ اهااااااااااااااااااااااااا رئیس جمهور بلژیک دردسترس نبود که جواب تلفن رئیسی را بده امان ازاین جماعت نادان رئیسی بایک تلفن واکسن وارد کشور کرد نگفتند که این واکسنهادرحال انقضا بودند رئیسی مرغدار تهران برایش تره خورد نمیکنه اونوقت چین تلفنی واکسن داد ههههههههه
مخبر و نمکی عاملش بودند خدا ازشون نگذرد
وقتی نمی دانند اصلا فایزر چیست و مالک آن کیست و به چه کسی می دهد بی جهت حرف می زنند
هشدار امام خمینی درباره عدم پشتیبانی ملت
امام خمینی در دیدارهایی با مسئولین نسبت به خطر از دست دادن پشتیبانی ملت هشدارهایی داده و تاکید کرده بود: «خطر بزرگ امروز این است ملت از حکومت برگردد؛ دیگران نمی توانند ملت را برگردانند، آمریکا هم نمی‌تواند... شما گمان نکنید قدرت نظامی شما را نگه داشته است؛ قدرت ایمان و پشتیبانی ملت شما را نگه داشته است... اگر این پشتوانه از بین برود همه ما از بین خواهیم رفت»؛

برگفته از خبر بسته ویدیویی «تابناک»

گابریل گارسیا مارکز چگونه روزنامه‌نگاری بود؟ / مردی که با بالن به آلمان غربی فرار کرد / انقلاب اسلامی ایران به روایت شبکه تلویزیونی تیمز / هشدار امام خمینی درباره عدم پشتیبانی ملت
تاریخ انتشار:
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸-
شاید وارد میشه اما به زنان باردار نمی زنن !
این نشون میده که باندهای مافیایی مملکت ما چقدر قدرتمند هستند که یک شبه می توانند تصمیم نهاد مهمی مثل ستاد ملی مبارزه با کرونا رو هم تعلیق کنند حتی در شرایط فعلی که کل نهادهای کشور در اختیار فقط یک جناح سیاسی خاص هست.
رشته ای بر گردنم افکنده دوست می کشد هرجا که خاطر خواه اوست ...
دوست بودن را نخوانید از زبان دوستی در حالت چشمان اوست
وارد میشه ولی برای خودشون و خونواده ف
برادران روس و دلالان دارو اجازه ندادند
در اطلاعیه صراحتا آمده که "تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد" که یعنی مانعِ سرِ راه واردات فایزر، داخلی است و بحث تحریم ها، کارشکنی آمریکا و ... مطرح نیست.

اما چون قبلا این تصمیم گرفته شده بود و حتی اعلام هم شده بود، حالا باید پرسید که کدام شخص یا نهاد مسئولِ داخلی و با چه استدلالی، تصمیم قبلی را لغو کرده است
ديروز وارد شد يك بخشي و خودتان خبرش را درج كرديد. امروز مصرف كنندگان را حذف كرديد كه به خوديها برسد
بلژیک نمیده یا ما نمیگیریم؟
جالبه که مردم دنبال واکسن امریکایی و انگیلیسی هستند که سالانه با جنایاتش کلی ادم رو زمین می کشه!! همین دکترا و مهندساشون بمب اتم زدند تو ژاپن و بمبهای شیمیایی درست کردند و رو سر مردم تو ۸ سال جنگ ریختند!
برام جالبه که مردم چطور به واکسنشون اعتماد دارن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
خب بمب اتمی که ساختند زدند تو سر ژاپن فقط اما واکسنی که درست کردند اولا شرکتهای خصوصی چند ملیتی ساختند دوما اول واکسن و زدند تو سر خودشون بعد هم ملتها دارند التماس می کنند ازشون واکسن بگیرن عزیز دل برادر این با بمب اتم فرق فوکوله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
سئوال مهم برای شما اینه که چطور به عقل خودت اعتماد داری که درست داره کار می کنه؟
ایمن ترین راه جلوگیری از بارداری است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها