بازدید 3190

حمایت شورای امنیت از ثبات و امنیت لبنان

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی با استقبال از اعلام تشکیل دولت جدید لبنان، حمایت خود را از ثبات، امنیت، تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سیاسی این کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۹ 28 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اعضای شورای امنیت از اعلام تشکیل دولت جدید در لبنان به رهبری نجیب میقاتی نخست وزیر و رای اعتماد پارلمان لبنان در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ به عنوان اولین گام‌های ضروری برای حل و فصل لبنان استقبال کردند.

اعضای شورای امنیت همچنین حمایت قاطع خود را از ثبات، امنیت، تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سیاسی لبنان، مطابق با قطعنامه‌های ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت کردند.

اعضای شورای امنیت علاوه براین، از دولت جدید لبنان خواستند به سرعت و شفاف اصلاحات مشهور، ضروری و ملموس را اجرا کند، همانطور که در بیانیه وزیران دولت جدید تاکید شده است.

براساس بیانیه شورای امنیت سازمان ملل، چنین اصلاحاتی کلیدی برای پاسخگویی به نیاز‌های وخیم و آرزو‌های مشروع مردم لبنان در مورد چالش‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و بشردوستانه فوری این کشور است.

آن‌ها همچنین بر اهمیت انجام این اصلاحات به منظور حصول اطمینان از حمایت موثر بین المللی تاکید کردند.
اعضای شورای امنیت بر اهمیت برگزاری شفاف انتخابات آزاد، عادلانه و فراگیر در سال ۲۰۲۲ تأکید کردند و بار دیگر بر ضرورت تحقیقات سریع، مستقل، بی طرف، دقیق و شفاف درباره انفجار‌هایی که در ۴ اوت ۲۰۲۰ در بیروت رخ داد، تاکید کردند.

پارلمان لبنان به کابینه نجیب میقاتی با اکثریت اعضا رای اعتماد داد.
نجیب میقاتی چهارم مرداد با کسب بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان و تایید رئیس جمهوری، مامور جدید تشکیل کابینه این کشور شد.

وی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که در سال‌های گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است.

پس از سال‌ها سختی اقتصادی، اقتصاد لبنان در سال ۲۰۱۹ با افت بیشتری روبرو شد. مردم لبنان با کمبود سوخت، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام ضروری روبرو شده‌اند در حالی که ارزش پول ملی این کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل