بازدید 3503
پس از تسلط طالبان بر افغانستان

سفر «وندی شرمن» به پاکستان

«وندی شرمن» نفر دوم وزارت امورخارجه آمریکا به عنوان اولین دیپلمات ارشد این کشور پس از تسلط طالبان بر افغانستان قرار است تا روز‌های آینده به پاکستان سفر کند.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۱ 28 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، معاون وزیر امورخارجه ایالات متحده قرار است ماه آینده میلادی (۱۵ و ۱۶ مهرماه) پس از سفر رسمی به هند، از اسلام‌آباد بازدید و با مقامات پاکستانی پیرامون روابط دوجانبه و وضعیت افغانستان گفتگو کند.

این اولین سفر یک مقام ارشد دیپلماتیک آمریکا به شبه قاره پس از تسلط طالبان بر افغانستان و تشکیل دولت موقت این گروه محسوب می‌شود.

منابع خبری نوشتند: سفر شرمن به دهلی‌نو و اسلام‌آباد بخشی از سیاست واشنگتن برای تنظیم تعاملات با دو رقیب سنتی شبه قاره است، کشور‌هایی که یکدیگر را به استفاده از سرزمین افغانستان برای رقابت و غلبه بر منافع متقابل متهم می‌کنند.

پاکستانی‌ها اعتقادی به نقش رقیب خود در افغانستان ندارند و در مقابل هند، اسلام‌آباد را به ترویج سیاست‌های ضددهلی متهم می‌کند.

سفر آتی نفر دوم وزارت امورخارجه آمریکا درحالی انجام می‌شود که اسلام‌آباد از اختلاف در رویکرد با واشنگتن در بحث افغانستان سخن می‌گوید و تاکید دارد که آمریکا و متحدان غربی نباید پاکستان را مقصر اشتباهات خود در افغانستان معرفی کنند.

اواسط شهریور امسال نیز رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در برنامه از پیش اعلام نشده وارد پاکستان شد و در دیدار با فرمانده ارتش این کشور پیرامون همکاری‌های دوجانبه به ویژه آخرین تحولات افغانستان گفتگو کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل