بازدید 3789

حرکت کاروان نظامی ترکیه به سوی شمال غرب سوریه

شبکه خبری المیادین دوشنبه شب گزارش داد که یک کاروان نظامی ترکیه‌ای به سوی ادلب و اطراف آن در شمال غرب سوریه حرکت کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۵ 28 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، المیادین اعلام کرد که این کاروان از گذرگاه "کفرلوسین" به سوی ادلب حرکت کرده است.

حرکت کاروان نظامی ترکیه به اطراف ادلب ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که فیصل المقداد وزیر امورخارجه سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خروج فوری نظامیان غیر قانونی از خاک کشورش شده است.

المقداد که در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، افزود: هر گونه حضور خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه، غیر قانونی است و نقض فاحش حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: اشغال اراضی سوریه و سرقت منابع ملت ما باید فورا و بدون قید و شرط پایان یابد.

المقداد درباره حمایت‌های ترکیه از تروریست‌ها گفت: نظام ترکیه همچنان به حمایت از تروریسم در ادلب ادامه می‌دهد و آن را به مخزن تروریست‌های خارجی تبدیل کرده است.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهر‌های الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها