بازدید 9464
۱

نظر وزیر ورزش درباره دوچرخه‌سواری زنان در معابر

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تبدیل وزارت ورزش و جوانان به قرارگاه حوزه جوانان، گفت: قرار است اختیارات قانونی به وزارت ورزش و جوانان بدهند که بتوانیم به تکالیف سایر وزارتخانه‌ها (پیرامون حوزه جوانان) ورود کنیم و جایگاه و ساحت فعلی جوانان را تقویت کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 27 September 2021

به گزارش «تابناک»، سید حمید سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات ایجاد شورایی برای پیگیری مطالبات جوانان در وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در ساختار اداری خود باقی می‌ماند اما آنچه متفاوت با گذشته می‌خواهیم ترسیم کنیم و کار آن و جلسات مقدماتی و کارشناسی‌اش را آغاز کرده‌ایم، یک گروه مشورتی با تخصص جوانان است که افراد آن دغدغه مند و آشنا با جبهه فرهنگی انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب هستند که تا حدودی نفرات آن را هم برای عضویت در این گروه شناسایی کرده‌ایم.

وی با اشاره به فاکتورها و شاخص‌های انتخاب افراد برای این گروه مشورتی، تصریح کرد: افراد این گروه مشورتی جوانانی هستند که با خواسته‌ها، مطالبات و روحیه جوانان آشنا هستند. معاونت جوانان رسالت خود را انجام می‌دهد اما این شورا یک شورای مشورتی برای ما می‌شود که محتوای کار معاونت جوانان را با هماهنگی و هم‌فکری این شورا ترسیم و طراحی می‌کنیم و در دستور اجرای کار خود قرار می‌دهیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خدمت رئیس جمهوری هم این طرح را توضیح دادیم که در آینده ان شاالله معاونت جوانان، حوزه جوانان و خود وزارت ورزش و جوانان به یک قرارگاه یا هیات امنا در بخش جوانان تبدیل شود تا مطالبات جوانان را بیش از پیش دنبال کنیم.

وی درباره پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل وزارت امور خانواده، زنان و جوانان، گفت: هرچه تصمیم گیری شود ما تابع هستیم. ما سرباز ولایت، آقا و مملکت هستیم. در خدمت دکتر رئیسی و عضو کوچکی از کابینه ارزشمند وی هستیم. ما خود را ملزم به همکاری و هم‌فکری با آنچه به خیر و صلاح مملکت پیش بینی، طراحی، تصمیم گیری و سیاست گذاری شود، می‌دانیم که ان شاالله اگر تصمیمی گرفته می‌شود بهترین اتفاق بیافتد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که بعضا ممانعت‌هایی در مقاطع مختلف‌زمانی برای دوچرخه سواری زنان در سطح کوچه و خیابان انجام شده است و با توجه به اینکه تاکید شما بر ترویج ورزش همگانی در سطح کوچه و خیابان بوده، نظرتان درباره این ممانعت‌ها چیست؟، تصریح کرد: این مباحث را من شنیده‌ام، مطرح هست. معاونت تخصصی ورزش بانوان ما در حال بررسی و فکر برای آن هستند تا هم بحث ارزش‌ها و حجاب خانم‌ها رعایت شود و هم بحث فعالیت، پویایی و تکاپوی آنها رعایت شود. قرار نیست خانم‌های ما چون زن هستند و ان شاالله باید حجاب خوبی داشته باشند، از حرکت محروم باشند. حرکت، پویایی، تحرک و فعالیت جسمی همگی در کنار آموزه‌های دینی ما و رعایت شعائر دینی و حجاب ما است.

سجادی در پایان سخنان خود، ادامه داد: خانم‌هایی داریم که با حجاب قهرمان المپیک و پارالمپیک و قهرمان جهان شدند. خانم‌هایی داریم که در عرصه‌های آسیایی، بین المللی، جهانی، المپیک و پارالمپیک توانستند با رعایت حجابشان قهرمان هم بشوند و دلیلی ندارد چون خانم و با حجاب هستند به فعالیت ورزشی گرایشی نداشته باشند. اما به طور ویژه در مورد دوچرخه سواری چون به من هنوز گزارشی داده نشده، با معاونت تخصصی این موضوع یعنی معاونت ورزش بانوان حتما مطرح و صحبت می‌کنم، دیدگاه کارشناسی آنها را اخذ و حتما اطلاع رسانی می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
یعنی به عنوان یک وزیر خودت هیچ ایده ای نداری و باید منتظر اخذ نظر کارشناسی غیره باشی؟!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر