بازدید 4699

سازمان ملل علیه ترور دانشمندان موضع قاطع بگیرد

رضا نجفی سرپرست معاونت حقوقی بین المللی وزارت خارجه بر انتظار ایران برای اتخاذ موضع قاطع در حوادث تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای و سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و برطرف کردن شائبه اتخاذ استاندارد‌های دوگانه از سوی سازمان ملل در مبارزه با تروریست تاکید شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱ 25 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رضا نجفی سرپرست معاونت حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان با خانم میچل کونینسک مدیر اجرایی کمیته مقابله با تروریسم شورای امنیت سازمان ملل در محل نمایندگی دائم کشورمان در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

موضوع تعامل دو طرف در مقوله مبارزه با تروریسم، ظرفیت‌های همکاری، تهدیدات تروریستی در منطقه و کشور‌های اطراف جمهوری اسلامی ایران و ضرورت مبارزه با تامین مالی گروه‌های تروریستی، محور‌های اصلی گفتگو‌های طرفین بود.

وضعیت افغانستان و ضرورت توجه بیشتر سازمان ملل به این کشور در وضعیت فعلی آن به منظور جلوگیری از تبدیل شدن آن به فعالیت‌های تروریستی و مکان امن برای داعش و القاعده مورد تاکید معاون وزیر خارجه کشورمان قرار گرفت.
همچنین در خصوص انتظار جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل برای اتخاذ موضع قاطع در حوادث تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای کشورمان و سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و برطرف کردن شائبه اتخاذ استاندارد‌های دوگانه از سوی سازمان ملل در مبارزه با تروریست تاکید شد.

سرپرست معاونت حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه در دیدار جداگانه دیگری با ولادیمیر وارنکوف، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در مبارزه با تروریسم در محل اقامت خود دیدار و گفتگو کرد.

اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان استراتژی جهانی مقابله با تروریسم، موضوع ضرورت بازگرداندن جنگجویان تروریست خارجی و خانواده‌های آنان به خصوص کودکان در کمپ‌های محل نگهداری آن‌ها در سوریه و عراق و خطر بالقوه افراط گرایی و ارتکاب اقدامات تروریستی توسط آن‌ها مورد بحث قرار گرفت و دو طرف نگرانی‌های خود را در این خصوص ابراز داشتند.

شرایط موجود افغانستان و ضرورت جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به محل امن تروریست‌ها و همچنین رویکرد مجموعه مبارزه با تروریسم ملل متحد نسبت به این مقوله گفتگو شد
نجفی معاون دبیر کل سازمان ملل را برای سفر به تهران دعوت کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر