بازدید 8760

آمار واکسن‌های وارداتی از ۶۵ میلیون دوز عبور کرد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: پنجاه و ششمین محموله واکسن کرونا شامل ۵ میلیون دوز سینوفارم صبح امروز (پنجشنبه یکم مهرماه) وارد کشور شد و با حساب این محموله، شمار واکسن‌های وارداتی از ۶۵ میلیون دوز گذشت.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 23 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مهرداد جمالی ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: میزان واکسن وارداتی که امروز وارد کشور شد، سی و سومین محموله واکسن چینی سینوفارم و ۵ میلیون دوز بوده که شمار واکسن‌ها را به ۶۵ میلیون دوز رساند.

وی با بیان اینکه محموله وارداتی به صورت حمل یکسره تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تا هفته نخست مهرماه ۱۴ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود.

وی تاکید کرد: ۱۰ میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون و فایزر نیز آماده ورود به کشور است.

گفتنی است از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شده است. بر اساس آمار منتشرشده گمرک، بیشترین واردات واکسن از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۹ تا ۳۱ شهریورماه سال جاری مربوط به واکسن سینوفارم چین با ۳۳ محموله حاوی ۵۵ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دوز بوده است.

پس از آن سه محموله واکسن آسترازنکا (وارداتی از ژاپن) با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز، یک محموله کووکس وارداتی از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز، یک محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از چین- سبد کووکس با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز، ۱۲ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با یک میلیون و ۳۴۵ هزار دوز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از روسیه با ۹۶۳ هزار دوز، یک محموله کووکس وارداتی از کره جنوبی با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز، دو محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با ۶۵۰ هزار دوز و یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دوز وارد کشور شده است.

برپایه این آمارها، بیشترین میزان واردات واکسن مربوط به شهریور امسال و شامل ۳۸ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دوز بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی