بازدید 5215

عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند

عربستان سعودی در اوت برای نهمین ماه متوالی بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ 20 September 2021

عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند

به گزارش ایسنا، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت سعودی در اوت ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۸.۰۶ میلیون تن معادل ۱.۹۶ میلیون بشکه در روز رسید. واردات نفت سعودی در ژوییه ۱.۵۸ میلیون بشکه در روز و در اوت سال گذشته ۱.۲۴ میلیون بشکه در روز بود.

اوپک و متحدانش در ژوییه توافق کردند محدودیت عرضه را تسهیل کرده و تولیدشان را دو میلیون بشکه در روز افزایش دهند که به صورت افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز از اوت تا دسامبر انجام می گیرد. تولید اوپک در ژوییه ۶۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲۶.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید.

واردات نفت چین از روسیه در اوت به ۶.۵۳ میلیون تن معادل ۱.۵۹ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز در ژوییه تغییر چندانی نداشت.

اختلاف حجم واردات چین از این دو کشور ناشی از تصمیم پکن برای کاهش سهمیه واردات پالایشگاههای خصوصی بود که عموما مشتری گرید نفتی ESPO روسیه هستند.

میزان واردات نفت چین از عربستان در فاصله ژانویه تا اوت نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته ۴.۹ درصد رشد داشته اما واردات از روسیه در همین مدت ۷.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

پس از عربستان سعودی و روسیه، عراق با ۵.۸۳ میلیون تن صادرات در اوت، سومین صادرکننده بزرگ نفت به چین بود.

واردات نفت خام چین از آمریکا در اوت به ۹۶۲ هزار و ۵۷۲ تن رسید که ۵۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. با این حال میزان واردات از آمریکا در فاصله ژانویه تا اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱.۷ درصد رشد نشان می دهد.

واردات نفت خام از مالزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافت و به ۱.۷۵ میلیون تن رسید. معامله گران می گویند پالایشگاههای چینی احتمالا نفت سنگین ونزوئلا را در پوشش گرید نفتی دیگری وارد می کنند زیرا دولت چین مالیات بر واردات سنگینی برای سوختهای بلندینگ تعیین کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، واردات از امارات متحده عربی حدود ۴۰ درصد بر مبنای سالانه کاهش یافت. آمار رسمی مربوط به واردات از ایران و ونزوئلا از ابتدای امسال وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر