بازدید 13444

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۷ شهریور/ ۳۵۵ بیمار دیگر بدورد حیات گفتند

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۴۲ میلیون و ۳ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۲ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۶۸۳۶ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 18 September 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۲۸ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۹۵ دوز اول و ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۸۶۸ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۴۲ میلیون و ۳ هزار و ۸۶۳ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق ۷۵۳ هزار و ۴۰۳ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۸۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۲۱۲۴ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۳۵۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۴ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۸۹۶ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۶۸۳۶ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۰ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۱۰۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۵ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۵ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۳ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 

لیست مراکز واکسیناسیون روی نقشه بلد قابل مشاهده است. افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت نقشه بلد یا نصب اپلیکیشن بلد، از وضعیت مراکز اطراف خود مطلع شوند و با توجه به نوع واکسن و میزان خلوتی مراکز، برای تزریق واکسن اقدام کنند.

 
آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۷ شهریور/
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
امیدواریم بزودی آمار قربانیان به صفر برسد
آن روز قطعا روز مبارکی برای همه ایرانیان مخصوصا کادر درمان خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اگر فاصله اجتماعی رعایت نشود امکان ندارد
فوتی هفته گذشته آمریکا بیش از 11 هزار نفر بوده
با اینکه اکثر بالای سی سال واکسن زده اند
اگر نمکی بود آیا همچنان واکسیناسیون به همین سرعت و همین صورت بود ؟؟؟

اونایی که میگن خرید واکسن ها در زمان دولت قبل اتفاق افتاده مردم را مثل خودشان ........ فرض نکنند
مگه سفارش هواپیماست که اینهمه طول بکشه
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
قطعا نمکی خیلی مقصر است بخاطری که تن داد به بسیاری از مسائل ولی جرم کسانی هم که الان امور را در دست دارند کمتر از نمکی نیست همین وزیر بهداشت کسی است که در مخالفت با واردات واکسن نامه امضا کرد و همچنین امثال شما کسانی هستید که با تعصب
کور بر آتش وضع موجود دمیده اید و واقعا شما ها همانقدر مقصرید که خیلی از دولتمردان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
دوست عزیز از دو قطبی کردن جامعه و ایجاد تفرقه کردن پرهیز بفرما
ناشناس
| Malaysia |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
چه ربطی به نمکی یا وزیر بهداشت دارد اصلا؟؟؟
اولا، وقتی واکسن در بازارهای جهانی زیاد باشد، مثلا الان که چین بیش از 70 درصد جمعیتش را واکسن زده، خب واکسنهای تولیدیش را می فروشه دیگه. الان هرچقدر بخواهی سفارش میدی، بلافاصله هم برات می آرند؛ چه از چین، چه واکسنهای غربی. آن کشورهای دیگه هم که واکسن زدنشان هنوز تمام نشده، روی روال خودشان وارد می کنند؛ ولی ایران که عقب مانده، الان با سرعت حداکثر داره وارد می کنه و تزریق می کنه.
ثانیا، نکته جالب اینه که اصلا واردات واکسن به وزارت بهداشت مربوط نیست. چه فرقی می کنه نمکی باشه یا غیرنمکی؟ وزارت خارجه یا هلال احمر مذاکره می کنه؛ بانک مرکزی هم پولش را می ده. البته کار تزریق (یعنی بعد از واردات!!) با وزارت بهداشت است که در زمان دولت قبل، ظرفیت تزریقش را تا یکمیلون هم آماده کرده بودند و الان دارند همانرا گسترش می دهند.
پیش خودمان فکر می کردیم دست کم در دولت جدید از آمارسازی و ارائه اطلاعات مخدوش خبری نیست، اما انگار درب وزارت بهداشت بر همان پاشنه می چرخد!
شفافیت اولین اصل مبارزه با فساد است آقای رئیسی…
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
هیچ تناسب باور پذیری بین کاهش عجیب تعداد شهراهای قرمز شده از ۳۵۸ به ۵۷

با تعداد قربانیان روزانه از ۵۷۰ به ۳۵۵ وجود ندارد

همین ارایه امار علط و سیاسی باعث میگردد

تا خیلی ها فکر کنند که مشکل برطرف شده است

و کمتر و یا کلا رعایت بهداشت را نکنند
شش ماه برنامه واکسیناسیون به تاخیر افتاد و خون هزاران ایرانی به گردن باعث و بانیش هست !
پاسخ ها
ر_ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
باعث و با نیانش دارند روز به روز پیشرفت می‌کنند دوست من، آقای مخبر یکی از انهافقط من و شما هستیم که تاوان میدهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
باشه واکسیناسیون تقصیر دولت جدید، بورس رو چی میگی که ضررهای زیاد مالی به افراد زد؟
تزریق واکسن روزی ۲۰۰ هزار تا کم میشه ولی هرشب میگن رکورد زدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
رکورد هفتگی را گفتن، در ضمن کجا هر شب میگن رکورد زدیم؟
هر شب بی بی سی تکراری میبینی
ناشناس
| Malaysia |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اینطورنیست، الان، ظاهرا آخر محموله های قبلی است؛ وعده داده اند که از هفته آینده به دومیلیون می رسد. اگر برسد (البته، اگر!) درآنصورت می توانیم بگوییم که به نسبت جمعیت کشور، بالاترین رکورد را درجهان در تزریق واکسن داشته ایم.
امروز در خبرها خواندم بهزیستی اعلام کرده51000کودک پدر یا مادر خود را در اثر کرونا از دست داده اند!! قابل توجه آقای عین الله، زاکانی، نمکی، شهریاری و دوستان دلواپس. اینها فقط کسانی هستند که یتتیم شده اند و راجع به چند صد هزار نفری که از بین رفته اند و تبعات اجتماعی آن هنوز کسی صحبت نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
چرا دیگه!!! رییس سازمان تانین اجتناعی گفته که با قطع مستمری بازنشستگی ۲۵۰۰۰ نفر امسال کسری بودجه نداریم. تبعات بهتر از این؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
کاش آمار جهانی هم میگفتی یباره تقصیر همه دنیا رو بندازیم گردنشون
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
درود بر شما، واقعا نکته ای که اشاره کردید فکر من رو هم درگیر کرده برای مدتی مدید....
باید درنظرداشته باشید که مهم این نیست که کی (چه کشوری) واکسیناسیونش را زودتر شروع کرده، مهم اینه که کی زودتر تموم می کنه. البته با کرونای اولیه، تموم کردن به معنی 60 تا 70 درصد واکسیناسیون بود. اما با این کروناهای جدید، و اینکه حتی کشورهایی که 80 درصد هم واکسن زده اند باز هم تلفاتشان در حد قابل توجهی است مانند انگلیس و اسپانیا (درواقع فقط کشورهایی که کنترل رفت و آمد کرده اند، موفق بوده اند)، باید چیزی در حدود 95درصد باشد.
اگر همانطورکه وعده داده شده است، به سرعتهای سرسام آور 2 میلیون دز در روز، در این هفته برسیم، و باتوجه به اشتیاق مردم برای واکسن زدن، ایران اولین کشوری خواهد بود که واکسیناسیونش را تمام می کند.
فقط الان خطر، این خط تبلیغاتی جدید است که برعکس گذشته که همه اش می آمدند، می گفتند واکسن بخرید، آنهم تازه، واکسن (به اصطلاح) معتبر (که الان حتی واکسنهای غربی هم بزودی در سبدواکسیناسیون داخلی قرارمی گیرد) و به اینترتیب، ناخواسته به یک میل شدید واکسن زدن در کشور منجر شد، که در عمل به نفع مردم است؛ حالا نظرشان عوض شده و می گویند، نه به آزادی مردم احترام بگذارید، مردم خودشان واکسن نمی خواهند (!!!) تا مردم را نسبت به واکسن زدن، دلسرد کنند. یعنی همان بلایی که سر آمریکا آمد و نزدیک 40 تا 50 درصدشان بعلت خرافات، و بی اعتمادی به دولتشان، واکسن نزدند، سر ایرانیها هم بیاید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار