بازدید 4978

نماینده ایران در سازمان ملل: آمریکا باید مجازات شود

معاون نماینده کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو با اشاره به جنایات آمریکا، بر محاکمه این کشور در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی و همراهانش تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 17 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از وین، معاون نماینده ایران نزد سازمان ملل در ژنو ‏در نشست شورای حقوق بشر این سازمان گفت: ملت ایران مصمم به پیگیری و اجرای عدالت در خصوص ترور قهرمان بزرگ ضد تروریسم سردار قاسم سلیمانی و همراهانش توسط آمریکاست.

مهدی علی آبادی در نشست شورای حقوق بشر در ژنو با موضوع «تقویت حقیقت، عدالت، جبران و تضمین عدم تکرار جنایات» با بیان این که جنایات بین المللی نباید بدون مجازات باقی بماند‏، تصریح کرد: ملت ایران مصمم است عاملان جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی قهرمان ضد تروریسم و همراهانش را که توسط آمریکا صورت گرفت به دست عدالت بسپارد.

علی آبادی با اشاره به جنایاتی که در حق ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی با همراهی و کمک اتباع و شرکت‌های برخی کشور‌های اروپایی و آمریکا در تجهیز ارتش صدام به تسلیحات شیمیایی صورت گرفته است، از این کشور‌ها خواست که به تعهدات بین المللی خود در پیگیری مرتکبان و جبران در حق قربانیان، عمل کنند.

معاون نماینده ایران در سازمان ملل در این نشست با اشاره به دو دهه اشغالگری آمریکا و متحدانش در افغانستان خواستار بررسی جنایاتی که طی این بیست سال در نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بین الملل بشر دوستانه توسط اشغالگران صورت گرفته است شد.

علی آبادی تاکید کرد: آمریکا و نظامیان این کشور و متحدانش در قبال این جنایات مسئولیت دارند و اینکه آمریکا بعد از دو دهه اشغالگری و مداخلات نظامی افغانستان را ترک کرده است نباید روند بررسی و تعقیب جنایات صورت گرفته را تضعیف کند.

کارشناسان می‌گویند بررسی بیست سال حقوق بشر و دمکراسی آمریکایی در افغانستان» نشان می‌دهد امروز جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان و سایر کشور‌های اسلامی و غیراسلامی با پوشش حقوق بشر صورت می‌گیرد و جهان باید چهره واقعی آمریکا را بشناسند.
گفتنی است در مدت بیست سال حضور آمریکا و ناتو، افغانستان تبدیل به یک جهنم سوزان شده است، نه تروریسم نابود شد و نه کشت و قاچاق مواد مخدر کاهش یافت، آمریکا نه تنها در ملت سازی بلکه در همه عرصه‌ها در افغانستان ناکام بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی