بازدید 3480

اخطار صندوق پول درمورد بحران انسانی در افغانستان

صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه اعلام کرد که برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی در افغانستان، جامعه جهانی باید اقدام فوری انجام دهد.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۶ 17 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "رویترز" صندوق بین المللی پول اعلام کرد که از وضعیت اقتصادی افغانستان بسیار نگران است. این سازمان همچنین نسبت به بحران غریب الوقوع انسانی در این کشور پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان در ماه گذشته اخطار داد.

گری رایس سخنگوی صندوق بین المللی پول گفت: ارتباط این صندوق با افغانستان همچنان در حالت تعلیق است و این به معنی توقف کمک‌های مالی صندوق بین المللی پول برای افغانستان است.
وی افزود: صندوق بین المللی پول نگران سرنوشت مردم افغانستان است. ما آماده همکاری با اقدامات فوری جامعه جهانی جهت جلوگیری از وقوع یک بحران انسانی در افغانستان هستیم.

رایس توضیح داد: تمرکز اولیه باید بر کمک به مردم افغانستان از طریق موافقت با نقل و انتقالات مالی کوچک و حواله و ارائه کمک به کشور‌هایی باشد که پناهندگان افغان را پذیرفته‌اند.
سخنگوی صندوق بین المللی پول بار دیگر تکرار کرد تا زمانی که در میان جامعه جهانی یک قطعیت در مورد به رسمیت شناختن دولت در افغانستان وجود ندارد، این سازمان نمی‌تواند ارتباط مستقیم با افغانستان را احیا کند.

پس از سقوط دولت کابل و تسلط طالبان بر افغانستان، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی فعالیت‌های خود را در این کشور به حالت تعلیق درآوردند و صندوق بین المللی پول ارائه کمک ۳۴۰ میلیون دلاری به افغانستان را متوقف کرد.

از سوی دیگر آمریکا دسترسی افغانستان به ۹ میلیارد ذخیره ارزی خود را مسدود کرده است که این اقدمات به کاهش شدید نقدینگی در افغانستان منجر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی