بازدید 3100

واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی

وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه شب پرتاب موشکی کره شمالی را محکوم کرد و آن را ناقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد خواند.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۱ 16 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در همین رابطه گفت: ایالات متحده پرتاب دو موشک توسط کره شمالی را محکوم می‌کند، این اقدام ناقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد است و تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و دیگر اعضای جامعه بین المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین تاکید کرد که ما به رویکرد دیپلماتیک در قبال کره شمالی متعهد هستیم و از آن‌ها می‌خواهیم تا وارد گفتگو شوند.

واکنش آمریکا در حالی عنوان می‌شود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که کره شمالی تنها دو روز پس از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک جدید، دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

در بیانیه مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل جزئیات این پرتاب‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر هستند.

وزارت دفاع ژاپن هم در واکنش به این آزمایش جدید کره شمالی اعلام کرد که دو موشک خارج از منطقه اقتصادی انحصاری آن کشور سقوط کرده اند.

همچنین قرار است اعضای شورای امنیت سازمان ملل عصر چهارشنبه به وقت محلی نشست غیرعلنی فوق العاده‌ای درباره کره شمالی برگزار کنند.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، کره شمالی از فعالیت موشک‌های بالستیک منع شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار