بازدید 3557

۱۲ کشته و زخمی در خشونت‌های شرق اوکراین

ارتش اوکراین اعلام کرد، در خشونت‌های شرق اوکراین دو سرباز کشته و ده تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۱۰۷۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 13 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش روز یکشنبه اعلام کرد دو سرباز ارتش روز شنبه در خط مقدم منطقه جدایی طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین کشته و ده تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارشی که منابع رسمی اوکراین منتشر کرده اند، از آغاز سال جاری میلادی دست کم ۵۲ سرباز اوکراینی در خشونت‌های منطقه جدایی طلب شرق این کشور کشته شده اند. سال گذشته در مجموع ۵۰ سرباز در درگیری‌های این منطقه کشته شدند. گروه‌های جدایی طلب شرق اوکراین نیز اعلام کرده اند که از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۰ جنگجوی خود را از دست داده اند.

ارتش اوکراین روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد شورشیان جدایی طلب روز شنبه با استفاده از توپخانه و نارنجک انداز به مواضع نظامیان ارتش اوکراین حمله کردند. همچنین طبق بیانیه ارتش اوکراین، جدایی طلبان در حملات خود به مواضع ارتش از هواپیما‌های بدون سرنشین نیز استفاده کردند. بیشتر این حملات در منطقه دونتسک اتفاق افتاد.

ارتش اوکراین از سال ۲۰۱۴ با جدایی طلبان مناطق دونتسک و لوگانسک درگیر است. این مناقشه که بلافاصله پس از الحاق شبه جزیره کریمه توسط روسیه آغاز شد تا کنون بیش از ۱۳۰۰۰ کشته برجای گذاشته است.

علیرغم انتشار گزارش‌های متعدد مبنی بر این که روسیه برای حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین نیرو و تسلیحات به این منطقه ارسال می‌کند، مسکو همواره این اتهام را رد و تاکید کرده است که به هیچ وجه جدایی طلبان اوکراینی را مسلح نمی‌کند.

پس از آتش بس نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بین ارتش اوکراین و جدایی طلبان که تا اندازه زیادی از هر دو طرف رعایت شد، تنش‌ها امسال بین اوکراین و روسیه به ویژه با مانور‌های ارتش روسیه با مشارکت حدود ده هزار سرباز در مرز‌های اوکراین برگزار شد، افزایش یافته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز جمعه اعلام کرد که حمله روسیه به کشورش امکان پذیر است. وی در یک مجمع بین المللی که در کیف برگزار شده بود، گفت تشدید تنش‌ها از سوی روسیه بدترین چیزی است که می‌تواند رخ دهد و متاسفانه چنین خطری وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
آخرین اخبار
وب گردی