بازدید 5584
۷

سالانه دو برابر نیاز کشور واردات برنج انجام می‌شود

نماینده مردم بابل در مجلس نیاز به واردات برنج را سالانه ۴۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: سالانه تا ۸۰۰ هزار تن واردات برنج خارجی انجام می شود.
کد خبر: ۱۰۷۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 13 September 2021

به گزارش «تابناک»، علی کریمی فیروزجوایی در گفتگو با خبرنگار مهر توقف واردات برنج را ضروری دانست و افزود: واردات برنج خارجی در فصل برداشت و عرضه محصول داخلی به زیان اقتصاد برنجکاران و کشور است.

نماینده مردم بابل میزان تولید برنج داخلی را سالانه ۲میلیون و۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: حدود ۸۰ درصد این میزان در استان‌های شمالی کشور تولید می‌شود.

این نماینده نیاز داخل کشور به واردات برنج را سالانه ۴۰۰ هزار تن ذکر کرد وافزود: متأسفانه سالانه تا ۸۰۰ هزارتن برنج خارجی وارد کشور می‌شود که مازاد بر نیاز است.

عضو خانه ملت سرانه مصرف برنج هر ایرانی را ۳۶ کیلو گرم دانست وافزود: در صورت حمایت همه جانبه دولت کشتکاران برنج شمال تمامی نیازهای داخلی این محصول استراتژیک را تأمین می‌کنند.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از افزایش سرسام آور نهاده‌های تولید بویژه سموم کشاورزی در سالهای اخیر افزود: افزایش غیر منطقی هزینه‌های تولید تأثیر زیادی بر کاهش این محصول استراتژیک دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم تاکید کرد: سیاست قطعی دولت جدید و مجلس حمایت از تولیدات داخلی است. این نماینده با اشاره به جایگاه ۲۸ ایران در تولید جهانی برنج یادآورشد: برنج ایرانی ازبرترین های این محصول در رقابت با تولیدات جهانی شناخته می‌شود.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر اهمیت توجه به محصول استراتژیک برنج گفت: دولت و بویژه وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست‌های حمایتی در قبال کشتکاران برنج را اعلام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۷
وارذات برنج به زیان تولید کننده است اما اگر قرار باشد قیمت برنج خارجی کیلویی 25 باشد و ایرانی 45 بهتر که واردات ادامه یابد چون با قیمت های فعلی برنج وسع مردم به خرید برنج ایرانی نخواهد رسید
اگر اینطور است پرا از سال گذشته تاکنون قیمت برنج داخلی بیش از 100درصد افزابش داشه است. اگر برنچ وارد نشود که کشاورزان و دلالان برنج ایرانی این محصول را از سفره مردم ایران به طور کلی جمع می کنن. متاسفانه تولید کنندگان ایرانی در بخش کشاورزی و صنعتی نشان داده اند که نباید از انها حمایت شود زیر حمایت از انها به معنی گرانی بدو ن دلیل می شود. باید همواره با واردات منطقی مانع افزایش قیمت ها توسط تولید کننده ایرانی شد. برنچ تایلندی از ان سر دنیا به ایجا می اید و کیلویی 11 هزار تومان به فروش می رسد اما برنج ایرانی 45 هزار تومان . کشاورز تایلندی زحمت بیشتر می کشد و بهتر تولید می کند و کشاورز ایرانی می خواهد هزینه کم کاری و نبود علم در تولید را از جیب مردم بگیرد.
دوبرابر نیاز وارد میشه اونوقت اون یک برابر اضافه چی میشه؟
مردیم اینقدر گفتین حمایت از کشاورز و تولید کننده.... شما از شالیکار شمالی هم برنج بخری باید کیلویی 50 هزار تومن بخری..... کشاورزی که با دو هزار متر و نیم هکتار زمین میخواد لاکچری زندگی کنه بهتره که برنج نکاره.....
برنج داخلی رو باید دو برابر برنجی که پول حمل و نقل و گمرک و کشتی و کامیون و دلال و واسطه و ...بهش خورده بخریم چه میکنید شما با مردم!
من مصرف کننده ایرانی برنج درجه دو و سه کیلیویی 45 هزار تومان خریدم

حالا برنج کار ایرانی زیان میکند ؟؟؟؟؟؟؟

باید دست دلال ها و زالوهای بازار برنج رو قطع کرد

کلا بازار ایران آلوده شده به دلال بازی زالو هایی که امان مردم رو بریده اند از خوارکی تا خودرو مسکن و پوشاک دام و هرچی که فکرش رو بکنید

ایران برای دلال ها و زالوهای فاسد بهشت شده

کسی کاری نداره

مردم هم ناراحت هستند ولی اعتراض نمیکنند
واردات مازاد بر نیاز ، آنوقت چه میشوند ؟
چرا حرف بیخود می زنی؟؟؟؟؟؟. اگر دو برابر مصرف وارد کنند برنج می شود کیلیویی 10 هزار تومان. برنج خراب می شود نمی توان آن را به امید گران شدن چند سال احتکار کرد.
جناب نماینده میشه بفرمایید که اضافه برنج وارداتی کجا میره؟؟؟؟؟
اگه مصرف میشه که اضافی نیست. نکنه شما میخواهین کل برنج کشور تو انحضار شما باشه؟؟
به قول خودتون کاهش بارندگی باعث کاهش 18 درصدی تولید داخلی شد خب چرا نباید با واردات برنج خارجی جلو افزایش قیمت رو گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس