بازدید 35729

چه شد به جای باران واکسن کرونا، سیل واکسن خارجی از راه رسید؟

در شرایطی که روند ورود واکسن کرونا به کشورمان تا ماه‌های اخیر، قطره چکانی و به شدت کند پیش می‌رفت، حالا شاهد واردات انبوه واکسن کرونا به کشورمان هستیم تا جایی که وزیر بهداشت در توصیف شرایط، از سیل واردات به کشور سخن می‌گوید؛ اما دلیل سیل واکسن چیست و چه عواملی موجب بروز این رویداد شده است؟
کد خبر: ۱۰۷۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ 11 September 2021
تابناک اجتماعی
«وقتی دولت را تحویل گرفتیم، اصلا واکسن نداشتیم و ذخیره ما صفر بود، ولی همه مسئولان در این زمینه وارد کار شدند و خداوند نعمت‌های خود را فراوان به ما رساند و از جایی به ما عنایت کرد که اصلا فکر نمی‌کردیم؛ واردات واکسن برای کشور از جایی انجام شد که اصلا فکر نمی‌کردیم و در واقع به جای باران، سیل بارید.»

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که روند ورود واکسن کرونا به کشورمان تا ماه‌های اخیر به شکل قطره چکانی و به شدت کند پیش می‌رفت، حالا شاهد واردات انبوه واکسن کرونا به کشورمان هستیم تا جایی که وزیر بهداشت در توصیف شرایط، از سیل واردات به کشور سخن می‌گوید؛ توصیفی که با توجه به آمارها، مناسب و حتی دقیق به نظر می‌رسد.
 
چه شد که به جای باران واکسن کرونا، سیل واکسن خارجی از راه رسید؟

کافی است به این نکته دقت کنیم که از شروع واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در جهان و آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشورمان، در بازه شش ماه (تا پایان تیرماه ۱۴۰۰) مجموع واکسن وارداتی به کشورمان، تنها کمی بیش از ۱۳ میلیون دوز واکسن وارد شده بود و از آن روز تا کنون بیش از ۳۶.۵ میلیون دوز واردات داشته ایم.

این اعداد زمانی قابل تامل‌تر به نظر می‌رسند که بدانیم تنها در ماه جاری (شهریور ۱۴۰۰ که امروز بیستمین روز آن است)، بالغ بر ۲۳ میلیون دوز واکسن وارد شده است. عددی که معادل ۴۳ درصد واردات واکسن کشورمان از ابتدا تا کنون است. حجم بزرگی از واردات که در قیاس با حجم ۵۳ درصدی واردات واکسن در هفت ماه گذشته، حکم سیل را دارد.

اما ریشه این سیل در کجاست و چه اتفاقی رخ داده که از کمبود شدید واکسن که در مقاطعی به کند شدن شدید روند واکسیناسیون در کشور منجر شد، به وضع فعلی رسیده ایم که واکسیناسیون سرعت گرفته و رکورد تزریق روزانه واکسن در کشور مدام ارتقا می‌یابد؟ سوالی چند وجهی که پاسخ به آن نیازمند نگاهی جامع است.
 
چه شد که به جای باران واکسن کرونا، سیل واکسن خارجی از راه رسید؟

از جمله پاسخ‌ها به این پرسش، می‌تواند تغییرات رقم خورده در دولت باشد که موجب شده واردات واکسن به صدر اولویت‌های قوه مجریه راه یابد و تلاش همه جانبه‌ای برای رفع کمبود‌ها در این عرصه شکل بگیرد؛ تلاشی که شاید اوج گیری شدید بحران کرونا در موج پنجم در شکل گیری اش تاثیرات محسوسی داشته باشد، همان گونه که نمی‌توان از نقش تاخیر در تولید داخلی واکسن و مسجل شدن تداوم این تاخیر صرف نظر کرد.

از جمله تغییرات دیگری که با تغییر دولت در کشورمان در عرصه واردات واکسن رقم خورده، ازسرگیری واردات واکسن‌های خریداری شده کشورمان از محل سبد کوواکس در زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که امروز با واردات محموله حدودا ۳.۲ میلیون دوزی، رشد چشمگیری یافته و امیدواری به تداوم این مسیر را به شدت افزایش داده است.

این مهم زمانی خودنمایی می‌کند که بدانیم تا کنون از ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن خریداری کشورمان از کوواکس، چهار محموله تحویل ایران شده که دو تای آن‌ها (شامل ۲ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۰۰ دوز) در دولت دوازدهم و دو تای دیگر (شامل ۴ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۴۰۰ دوز) در دولت سیزدهم وارد شده است.
 
چه شد که به جای باران واکسن کرونا، سیل واکسن خارجی از راه رسید؟

البته خرید واکسن از محل این سازوکار سازمان بهداشت جهانی در دولت قبل به انجام رسیده؛ اما به هر تقدیر، حجم بزرگتر واردات واکسن‌های خریداری شده در دولت فعلی محقق شده است. نکته‌ای که حکایت از حرکت سازمان بهداشت جهانی در مسیر عمل به تعهداتش دارد و چه بسا افزوده شدن واکسن سینوفارم چین به سبد کوواکس هم در آن سهم زیادی داشته باشد.

البته نقش چینی‌ها در روانه شدن سیل اخیر به کشورمان، بیش از این هاست، به ویژه اگر بدانیم بخشی از واردات اخیر واکسن به کشورمان مرهون دایر شدن خط تولید واکسن سینوفارم در امارات متحده عربی است که هاب تولید و توزیع این واکسن در منطقه و مناطقی دیگر از کره خاکی شده است؛ رویدادی که شاید منظور وزیر بهداشت از تامین واکسن از جایی که فکرش را نمی‌کردیم، اشاره به آن باشد.

سوای این، افزایش چشمگیر واردات از چین را هم باید مدنظر قرار داد که بی شک محصول رایزنی‌ها و تلاش‌های دولت سیزدهم است، به گونه‌ای که اخیرا محموله‌هایی شامل ۵ میلیون دوز از این کشور وارد می‌کنیم که آخریش پنجشنبه هفته قبل از راه رسیده و گفته می‌شود که فردا یا پس فردا، با ارسال محموله ۵ میلیون دوزی بعدی ادامه خواهد یافت.

مجموعه عواملی که موجب شده شاهد ورود سیل آسای واکسن به کشورمان باشیم؛ وارداتی که به شدت نیازمندش هستیم چون به گفته کارشناسان و وزیر بهداشت، به زودی موج بعدی کرونا در ایران از راه خواهد رسید و اگر تا آن روز واکسیناسیون در کشورمان پیشرفت محسوسی به نسبت امروز نداشته باشد، احتمالا با آسیب‌های وسیعی روبه رو خواهیم بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶۰
آیا در کشور ما که ادعای قانونمداری و مسلم بودن دارد برپایی دادگاهی با این موضوع انتظار زیادی است؟
مرگ حداقل ۱۰۰ هزار نفر بیش از سایر کشورها به نسبت جمعیت (‌‌ با توجه به آمار ثبت احوال ) نشان از عمق فاجعه میدهد
منتظر دادخواهی بزرگ توسط دادستان کل کشور هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
برادر من داری جوک میگی .سنتون اگه بالای ۵۰ باشه متوجه میشی که این حرفها چقدر گریه داره ولی از بس گریاندنمان که دیگه الان می خندیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
اینجا با سازوکار قانونی نمیشه برای شکایت از عاملین این قتل عام کاری پیش برد.علتش هم اینه که تمام کسانی که در سمت های اجرایی هستن با هم دوست و رفیق هستن.گوشت هم رو بخورن استخون هم رو تف نمی کنند.شاید هم عده ای نمی خوان این مسئله تو کشور باب بشه چون ممکنه یه روز هم یقه خودشون گرفته بشه.فقط میشه شکایت پیش خدا برد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
دولت قبل معیشت و سلامت مردم را گروگان برجام و آف ای تی اف کرده بود
به دنبال واکسن به طور جدی نبود.
چطور الان دیگه تحریم نیستیم؟
با دوتا تماس رییسی اینهمه واکسن وارد شد؟!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
اينا از دوت روحاني تعريف مي كننن همون هاي هستن كه منتظر بودن اقتصاد 100 روزه درست بشه و حسن كليد 100 روز يه بار بهشون گزارش بده ، اينا تقصير خودشون نيست ، جهت اطلاع اولين تماس تلفني ريس جمهور با چين جهت دريافت واكسن بود كاري حسن روحاني اونم انجام نداد
علی
| United States of America |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
آقای قاسمی؟

حرف شما متین در مورد رسیدگی به کم کاری‌هایی که شده. ولی سیاه نمایی نفرمایید لطفأ با آمار نادرست. من همین امروز ۲۰ شهریور آمار جهانی رو از سایت worldometer.com چک کردم. طبق آماری که این سایت نشون میده، ایران از نظر تعداد مبتلاها در ازای هر یک ملیون نفر در رده ۷۷ ایستاده در دنیا. خیلی از کشورهای دیگری که مثلأ جهان اولی هم هستند، وضعشون به مراتب بدتر از ایرانه. مثلأ همین آمریکا در رده ۱۵ هست، انگلیس ۲۶، ایتالیا ۵۹، سوئیس ۴۰….

یک کم انصاف به خرج بدیم، جای دوری نمیره!!!
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
دولت رئیسی هم به فکر مردم نیست. دلیل اصلی واردات گسترده واکسن، اول به خاطر عدم توانایی تأمین گسترده واکسن داخلی و دوم به خاطر قدرت کرونای دلتا بود که مسئولین رو به وحشت انداخت که اگر کاری نکنند یک فاجعه بزرگ رخ می‌دهد و به همین خاطر کوتاه آمدند و با واردات گسترده واکسن موافقت کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
مخالفان واردات واکسن با یدمحاکمه شوند اون 500هزار اخوند ودانشجویان احساسی که ازدست روحانی شاکی هستند کجایند برعلیه مخالفان واردات واکسن شکایت کنند واینهارا ازقدرت عزل کنند؟ ایا فوت مردم برای این جماعت ارزش نداشت؟ الان چطور شد هرروز واردات حتی ازنوع فایزر داریم قبلا فایزر جی پی اس داشت وعقیم کنند بود و..........
علی
| - |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
بهتره هر حرف و اظهار نظری مبتنی بر مدرک باشد رتبه مرگ و میر کرونا در ایران رتبه 48 است
واکسن خارجی که اخ بود برکت خوب بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
همه پول رو که گرفتند و منافعشون به طور کامل تأمین شد، یکدفعه اعلام کردند که نمی‌توانند واکسن داخلی به صورت گسترده تولید کنند و بروید واکسن وارد کنید! بلافاصله هم واردات واکسن شدت گرفت!
طاهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
از ژاپن چه خبر داداشی
به این نتیجه رسیدم اینکه می گفتند آمریکا اجازه خرید واکسن و دارو را نمی دهد دروغی زشت بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
راستش این بود که آمریکا تا فهمید تولید صنعتی واکسن در ایران شروع شده گفت فرستادن واکسن به ایران ایرادی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
روحانی بابت این دروغ هاش باید محاکمه بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
اینکه آمریکا اجازه ورود را نمی‌داد درست بود اما دروغ زشت، تاثیر اف ای تی اف بر تجارت بین المللی ما بود که برخی از دولت مردان قبلی تبلیغ می کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
شما برو به اف ای تی اف بچسب!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
دروغ نبود. خیانت آمریکا در حق ملت ایران بسیار است اگر چه اشکال بر مسئولان هم بسیار
این هم خبرش از سایت یورو نیوز
تهران همچنین از سئول خواسته تا ۱۰ میلیون دلار از منابع بلوکه شده در کره جنوبی را برای خرید واکسن کووید-۱۹ از طرح کوواکس استفاده کند.

منبع دیپلماتیک کره جنوبی با اشاره نگرانی ایران از بلوکه شدن مجدد این منابع در صورت تبدیل از وون کره جنوبی به دلار آمریکا تصریح کرد که سئول هنوز در مورد انتقال ایمن این پول تضمینی به تهران نداده است چون که مطابق قانون ایالات متحده اگر منابع متعلق به ایران بخواهد از طریق یک بانک آمریکایی پس از تبدیل به دلار به بانک دیگری منتقل شود باید بلوکه شود و به همین دلیل ما فعلا نمی‌توانیم با حواله‌کرد این پول موافقت کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
اجازه مبادله پول براي خريد واكسن زماني صادر شد كه واكسن داخلي به بازار آمد، تا قبل از نيمه هاي خرداد اين اجازه وجود نداشت و واكسن بصورت قطره چكاني تامين مي شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
پس از رونمایی از واکسن برکت ، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم واکسن کرونا را لغو کرد و ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان عامل اجرایی ساخت این واکسن را مشمول تحریم کرد
داداش میخوای تمام خوبی ها رو به نام این دولت بزنی چرا از البته و چه بسا و ... استفاده میکنی
تخریب هم تخریب قدیم
یعنی از دستتون باید خندید نه گریست
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
مردم خودشون علت را میدونند که ایجاد مشکل و چوب لای چرخ گذاشتن دولت قبل در همه امورات کشور توسط اقایان فعلی بود ولی از بی عرضگی و ترسو بودن روحانی و وزراش هم نمیشه به اسانی گذشت اقای تخریب چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
روحانی دوست داری:)))))))))) اره روحانی خیلی خوب بود ، در یک کلام عالی بود همون 16 میلیون واکسن که چین می خواست توی فاز سوم به ما بده رو می گرفت الان کلی بار از روی دوش دولت جدید برداشته می شد
به غیر از استرزنکا بقیه اتلاف وقت و پولن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
در اروپا هم آسترازانکا به زیر 50 ساله ها نمی زنند
از بس عوارض داره.
سود سوز آور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
يا سوادت نمي رسه يا فرد مغرضي هستي. اتفاقا آسترازيكا بدترين و كم اثرترين نوع در برخورد با سويه هاي جهش يافته است و البته پرخطر. . و پس از تزريق نيز داراي عئوارض شديد و كاهي با مرگ همراه است.
کل این واکسن ها در دولت قبلی خرید شده بود
نويسنده محترم :اين توجه الهي به دولت سيزيدهم است كه معجزات خود را درقالب واكسن ظاهر نموده است اميد واريم بارديگر معجزات الهي درتمام كمبود ها در دولت اقاي رئيسي مشهود شده ودول غرب را از اين معجزات در همسايگي ظهور طالبان به وحشت بياندازد بقيه مطالب باشد بعداًبه عرض خواهد رسيد .
لعنت بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
نگوووووووووووووووو ناراحت میشن
همه میدونن که تنها دلیلش مانع تراشی ها و سنگ اندازی های تندروهایی بود که میخواستند این افتخار رو نصیب دار و دسته خودشون بکنن تا به نام دولت روحانی ثبت نشه. از صحبت های عین الهی کاملاً مشخه که خودش رو از قبل آماده کرده بوده که چنین ژستی بگیره و پز این موضوع رو بده.
ده ها هزار انسان بی گناه به خاطر این رقابت سیاسی پوچ جان خودشون رو از دست دادند و صدها هزار خانواده داغدار شدند و بسیاری از خانواده ها بی سرپرست شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
خودت نبودی که می گفتی نمی خواهید موش آزمایشگاهی بشوید به همراه نمکدانتان؟ ما یادمان هست پس لطفا....!
در ضمن دولت مجوز ورود و خروج و تولید و ارز را در اختیار دارد پس باز هم..... لطفا!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
اصلاح طلب ها باید جواب بگن که چرا واردات واکسن رو مشروط به پذیرش
Fatf
می کردند؟!
چطور شد اینها تونستند بدون برجام و فتف واکسن وارد کنند؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
بی خیال بابا تند نرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
تورم و ۱۰ برابر شدن قیمت دلار و ... هم کارخودشونه میخواستن روحانی بد نام بشه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
هزارتا لایک
طاهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
بله حتما .. موانع و سنگ ها جلوی پای رییس جمهور ایزوله
... که حتی با وزیراش ملاقات نمیکرد تا کرونا نگیره اون
دروغ فقط دروغ. برای اثبات این که روحانی بد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
صد البته که روحانی و تیمش بسیار افتضاح عمل کردند.
روحانی مملکت رو به حال خودش رها کرد!
شما اصلاح طلبا تا کی می خواهید مردم رو سر کار بگذارید؟!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
اصلا روحانی خوب بود. ولمون کنید بابا. چقدر پر رو هستید بخدا
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
اگر رهبر تاکید بر ریاست رئیس قوه مجریه بر ستاد مقابله با کرونا نمی کرد الان باید نمکی تو وزارتخونه جلسه می گذاشت و وزارتخونه ها رو دعوت میکرد تا هرکدوم با هزار منت یک مدیرکلشونو بفرستن جلسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
خودشان فایزر زدند جلوی دوربین ژست واکسن ایرانی گرفتند 150/000فایزر امریکا فرستا راست میگویند بیایند بگویند فایزرا برای کی وکجا وبه دفتر کی ارسال کردند ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
افزایش قیمت دلار و ... هم برای اثبات بد بودن روحانی بود
گلشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
واقعا بد بود حیف جوانی ما که در این ۸ سال سپری شد
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
ناشناس محترم 20:52
محض اطلاعت بگم با این حرفهای مزخرف مردم رو نمیتونید گیج کنید از تعداد منفی که خوردی میتونی نظر مردم رو بدونی.
بچه رئیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
چه ربطی به اصلاح طلب یا اصولگرا داره؟ مردم دارند میمیرند و مردند به خاطر ندونم کاری همه شما با هم . . .
علتش این است که بزرگان منتظر بودند با تولید واکسن وطنی برگ زرین دیگری بر کارنامه پر افتخار خود بیافزایند و پیروزی دیگری نظیر پیروزی در دفاع مقدس را به ملت ارزانی بدارند ولی خوب .... ناچار شدند بی سر و صدا و بدون اشاره به بهانه های قبلی درباره تحریم ها واقعیت را بپذیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
طبق برنامه قرار بود 50 میلیون در داخل و 100 میلیون هم با واردات
حالا بدو سروقت خط تخریب بعدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
دولت قبل می توانست واکسن فراوان وارد کند اما وارد نکرد
علی
| United States of America |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
و شما هم با افتخار به این ناتوانی ایران به دنیا فنر فروشی کنید از کمپ آلبانی. خدا همه مریضا رو شفا بده. و مزدورهار از اینی هم که هستن در به در تر کنه
من پیشنهاد می کنم اسم این دوره کرونا، حالا هر چند سال هم که طول بکشد، را بگذاریم "همه گیری مقدس کرونا" یک چیزی بر وزن "دفاع مقدس". بعد می تونیم با این نامگذاری کلی هم پز بدهیم.
چرا وزیز محترم بهداشت که قبلا مخالف ورود واکسن بوده اند الان بر ورود آن اصرار دارند؟
چه کسی مسئول جان هزاران هموطنی است که بعلت تاخیر واکسن فوت شده اند ؟
جلوی واردات واکسن عمدا گرفته شد تا برکت بتواند تولید کند اما پس از ناامیدی از برکت، واردات واکسن آزاد شد. نکته دگیر آن است که در شرایطی که اغلب کشورهای دنیا مردم خود را واکسینه کرده اند، با مازاد واکسن تولیدی مواجه شده و صادرات خود را افزایش دادند. به هیچ وجه تغییر دولت نمی تواند دلیل افزایش واردات واکسن باشد.
این دولت اگر حرفی برای گفتن دارد جلوی افزایش قیمت کالاها را بگیرد و تنها ادعا نکند دغدغه معیشت دارد. شعار ندهد عمل کند. فعلا هیچ دستاورد اقتصادی نداشته این دولت مردمی و انقلابی
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
والله اپوزیسون هم اپوزیسون قدیمکه حداقل دو کلمه حرف حساب سرشون بود. مبارزه و مقابله با تورم مگه خم رنکرزی هست که در دو ماه سه ماه اتفاق بیافته؟؟؟؟دوم برادر خوب تا مردادکه دولت شما بود و کلا نزدیک یک ماههست اونم نصفه و نمیه سرمربی دولت عوض شده. واکسن و مدیریت صف های داروها که دقیقا مصادف بود با تغییر دولت و فشلی دولت قبل پطور با حضور میدانی حل شد؟؟برای صبح جمعه ها چه توجیهی دارید؟؟؟خدایش شما اینقدر ساده اید یا خودتون رو زدید به سادگی؟؟؟افتضاح دولت قبل یه واکسن نیست که بشه لاپوشانی کرد رلیس جمهوری که دو سال از خونه بیرون نرفت و ریش همیشه رنگکرده داشت و صبحجمعه از موضوعات خبردار میشد. واقعا که یه بنزین رو نتونست درست مدیریت کنه و کلی بلا اومد سر مردم و کشور. حالا خوب بود زیرساخت آماده بودو مردم و مسئولین تجربه قبلی اجرا داشتند. بلکه مثل دولت احمدی نژاد صفر تا صد اجرا میکردن فکر کنم صد هزاری کشته داشتیم و برای محاسبات بنزین هم به جای انتگرال و اینا به ابررایانه نیاز داشتیم. از چی دارید دفاع می کنید؟خودتون هم متوجه هستید؟؟؟؟؟
علی
| United States of America |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
جناب ناشناس،

از این همه سیاه نمایی به چی می‌خوای برسی؟ اولأ که هیچ کشوری تو دنیا کل جمعیتش واکسینه نشدن غیر از رژیم اشغالگر که فقط ادعا کرد اما الان وضعش خیلی خراب‌تر از قبل از واکسیناسیونشونه. به خاطر همین هم این روزها هیچ خبری تو‌ امپراطوری رسانه‌ای دنیا در مورد این رژیم دیده نمی‌شه.

در مورد گرونی هم معمولأ تو دنیا رسمه عملکرد دولت هارو بعد از صد روز اول می سنجن. ولی شما یقه این دولت رو هنوز از گرد راه نرسیده گرفتید و متهم به ناکارآمدی میکنی؟ عجیبه.
یک علت بیشتر نداره
پس کسی را متهم به ناتوانی یا تشویق به خاطر توانمندی نکنید
واکسیناسیون در سطح کشور های تولید کننده رو به پایان است.
الان تحریمها و آمریکای جهانخوار که قبلا نمی گذاشت واکسن وارد شود کجا هستند ؟ نقش مافیای فروش دارو چی بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
تحريم جايي كارساز است كه زمينه براي آن وجود داشته باشد، اين را در سالهاي قبل در زمينه بنزين به عينه ديديم و امشال هم در مورد واكسن، زماني مبادله پول براي خريد واكسن آزاد شد كه واكسن داخلي به بازار آمد.
درودبرهمت مسئولین تازه نفس وباوجدان وبا اراده
خدایاکمکشان کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
الان برای چی ذوق زده شدی/. ؟ بخاطر اینکه واکسن روحانی را انبارکردید نگذاشتید مردم واکسن بزنند تا با حوج نارضایت یرمرکب قدرت سوار بشوید درود ندارد لعنت دارد
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
اینا همونایی اند که جلوی ورود واکسن رو گرفتند و تازه نفس جدید:))
خب وقتی اکثر کشورها واکسنهایشان را زده اند و تقاضاهایشان برای واکسن کم شده، تولید کنندگان واکسن که واکسنهایشان را دور نمی ریزند؛ می فرستند به کشورهای توی نوبت، مانند ایران. آخرش کار بجایی خواهد رسید که کشورهای فقیر ته صف، واکسن مجانی خواهندگرفت. حالا می بینید.
تمام این واکسنها که 3 تا 6 ماه قبل، یکجا تولیدنشده بود که آماده واردات به کشور باشد.
خیلی به دولت قبلی یا این دولت یا دولت دیگری مربوط نیست، وقتی واکسن در سطح دنیا زیاد باشد، براحتی می شه واردکرد. درضمن تولید هم زیاد شده. الان که مثل قبل نیست؛ روزی 50 تا 100 میلیون واکسن داره تولید میشه. اینها را که دور نمی ریزند. باید بجایی بفروشند. با روندی که کشورهای مهم (مانند اروپا و آمریکا و کره و ...) و پرجمعیت (مانند چین و هند و برزیل) درپیش گرفته بودند تا واکسیناسیونشان را تمام کنند، از قبل هم قابل محاسبه بود که تا شهریور، در سطح دنیا واکسن زیاد می شود، و الان هم می شه پیش بینی کرد که از اواسط پاییز، مازاد واکسن هم ایجاد خواهدشد، تاحدی که تولیدکنندگان مجبور به رقابت باهم شوند.
حالا تاحدی شاید چین هم خواسته که به دولت جدید یک چراغ سبزی نشان دهد، ولی دلیل اصلی همین گذشت زمان و اتمام واکسیناسیون بسیاری از کشورها اصلی (یعنی: مهم!) و رسیدن نوبت به ایران و البته بموازاتش، افزایش تولیدجهانی، است.
هر جا که مدیریت جهادی باشه موفقیت حاصل می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
مثل سد گتوند و دریاچه ارومیه و دریاچه مرحوم بختگان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
تودیگه چقدربدبختی الان کارجهادی رئیسی بود واکسن اومد یا واکسنهای روحانی را انبارکردید الان دارید پخش میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
مدیریت جهادی یعنی اینکه تولید واکسن داخلی را رها کردن و از امارات واکسن چینی وارد کردن
علش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
تو چی میزنی داداش؟؟؟
من از همون میخام
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
جمع کن بابا این حرفها کهنه شده . اتفاقا هر جا مدیریت جهادی وتفکرات انقلابی حاکم شده بدلیل اینکه عقل ومنطق وانصاف کنار رفته وفقط ظاهرسازی وقهرمان بازی مد نظر بوده مشکلات چند برابر شده وفساد هم چندین برابر . ما هرچه میکشیم از این جهادی بازیها و انقلابی گریهاست .
چون مافیای قدرت و ثروت می خواست دولت روحانی را ضعیف جلوه بدهد و مافیای برکت و رمدسیور نیز در داخل ایران مشغول کسب درآمد بود
نمکی بابد محاکمه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
یک هفته بره سوییت اختصاصی تو اوین بعدش هم مرخصی بدون مدت. فکر کردی چیکارش میکنن
معلومه که چه شد. یکی دو نهاد خاص بودجه کلانی برای واکسن گرفتن و .... مافیای مخفی میلیون ها دلار از فروش داروهای کرونا مثل رمدسیویر به جیب زد و همچنین دولت روحانی که دستش رو برای واردات واکسن به شدت بسته بودند ، رفت.
««البته خرید واکسن از محل این سازوکار سازمان بهداشت جهانی در دولت قبل به انجام رسیده، اما به هر تقدیر، حجم بزرگتر واردات واکسن‌های خریداری شده در دولت فعلی محقق شده است»»
ممنون از تابناک که به زحمات دولت دوازدهم در امر خرید‌واکسن اشاره کرد چون این جدیدها طوری می گویند انگار همه ی واکسن های وارد شده جدید را خودشان خریده اند !!
پس نتیجه می گیریم چین در قتل هم وطنانم در اثر کرونا نقش داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
این که از مسلمات است ونیازی به نتیجه گیری نیست
تابناک چرا دیگر تابناک سابق نیست و نظرات مخالف دولت جدید را منتشر نمی کند
خیلی باید ملت رو عاجز از فهم بدونیم که بشه این توجیه رو کرد... خیلی ساده است قرار نبود که روحانی اینها رو وارد کنه... خیلی ساده رییسی هم باید یه کارتی برای بازی کردن میداشت... جون مردم هم که هیچ...... خودت رو نزن به نفهمی ...
اگه رایزنی های دولت 13 جواب داده چرا نمیتونه اسپوتنیک وارد کنه؟ ذوق نکنید لطفا و آدرس غلط ندین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
ماشااله به تو که ذوق نکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
واقعا ، بابا ، فقط ١٠٠ هزار دز ، براي افرادي كه دز دومشون مونده ، كه روسيه نداده
قدرت ديپلماسي تون رو اينجا نشون ميدادين
وقتی دولت سایه نخواهد دولت مسقر موفق شود می شود شرایط دولت روحانی ولی حالا با هم هماهنگ شدن
موج ششم آزمایش دولت رییسی در کنترل کرونا خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
انشاءالله كه چنين موجي وجود نداشته باشد.
سیاست .... و جان هایی که گرفته شد
واقعا جای تأمل دارد
مردم ديگه گول اين حرفاتون رو نميخورن، بايد جوابگوي جون ادم هايي باشيد كه به ناحق از دست رفتن، به مردم كه جوابگو نيست، واگذار ميكنيم به خود خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
مگه قراره واکسن به همه زده شود مرگ و میر تمام شود؟
البته واضح است که خرید واکسن یک مقوله چند روزه نیست و از ثبت سفارش تا دریافت محصول حداقل یک ماه و یا بیشتر زمان میبرد...
بهتر است که انصاف داشته باشیم...
بله رییسی خوب، رییسی بت شکن
دیگه گل و بلبل میشه همه جا
دلیلش این هست که چین واکسیناسیون خودش را تمام کرد. همین.
پاسخ ها
احسان
| China |
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
من همین الان چین زندگی میکنم. هنوز هم واکسن نزدم. واکسیناسیون هم تموم نشده.
نخندونمون چین به کسی مفتی چیزی نمیده ! در ثانی دقیقا کی دولت سیزدهم با چین رایزنی کرد ؟! که حالا شما مرهون چبن شدی ؟! الان چی شده که دیگه کسی باورود واکسن خارجی مخالفت نداره ؟! ضمنا خدمتتون عرض کنم که اگر چین تا به این حد واکسن اماده داره و قبلا نداشت بخاطر واکسیناسیون کشور خودش بود اما اینکه همه دستگاهها و تریبونها و نهادها و ..... به کمک دولت امدند و در دولت قبل اکثرشان مشغول کارشکنی بودند دقیقا درست گفتی این جا فقط مردم قربانی شدند
اون قسمت نارنجی نمودار ، کمک کشور دوست و برادر ، روسیه است. یک بار نشد به قولشون عمل کنن.
چون در هیچ جای دنیا وزارت بهداشت تصمیم گیرنده نیست و فقط مجری هست مثل وزارت خارجه!
فقط یه علت میتونه باشه
دولت جدید امده
از وقتی آقایان مجوز واکسن برکت دادن آمریکا رسما اعلام کرد که تحریم واکسن را برداشته است
از آنجایی که کشورهای تولید کننده واکسن مردم خود را واکسینه نمودند و داشتند حیوانات باغ وحش خود را واکسینه می کردند بنابراین " سیل" اتفاق افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
همين الان حدود 80 ميليون نفر در آمريكا هنوز واكسن نزده اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
چه ربطی داره تقییرات اقلیمیه عزیزم ربطی به واکسن زدن و نجات جون موجودات زبون بسته نداره
80درصد واکسن ها از خود چین می آید و هیچ واکسنی هم از امارات نیامده
جالبه وزیر خارجه چین فروردین ماه امسال و هفته بعد ازقرارداد 25 ساله با ایران عازم امارات شد و با امارات قرارداد سینوفارم را بست تا امارات بزرگترین صادرکننده سینوفارم در منطقه خاورمیانه باشد.
ما میتونستیم به جای امارات خودمان صادر کننده سینوفارم باشیم منتها آن روزها اینجا بحث رونمایی از انواع و اقسام واکسن های داخلی یا نهایتا واردات واکسن روسی بود و کسی حرفی از واردات واکسن چینی نمیزد.
خدا نگذره از اونایی که در زمان روحانی جلوی واردات واکسن را با هماهنگی چین و روسیه گرفتند تا در زمان رئیسی وارد شود تا به اسم او نوشته شود
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
خدا لعنت شون کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
عزیزم یادت نیست خودت و دولت محبوبت می گفتید نمی خواهید موش ازمایشگاه شوید؟
خوب تولید کننده هم اول به آن موش آزمایشگاهی می دهند بعد به شما!
این مربوط به تسلط وزیر خارجه جدید بر چندین زبان خارجیه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
همینه !
فقط و فقط میخواستند دولت روحانی خراب کنند و بس غیر ازاین چیزی دیگری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
آن وقت بر چه مبنا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
دولت ایشون نیاز به خراب کردن نداشت دیگه....... اینم روش.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
کار نکردن روحانی از خانه و پاستور بیرون نمی آمد روحانی خودش را هم خراب می کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
دولت روحانی مگه چیز سالمی هم گذاشته بود اینا بخوان خراب کنن
مردم قربانی اند.
من تخصص ندارم ولی مسئولین باید پاسخ دهند
به روشنی مشخصه که این حرف‌هایی که زدی دروغ بزرگیه، تنها چیزی که هست معامله با جان مردم در بازی‌های جناحیه. وگرنه تمام این اتفاقات می‌تونست یک سال پیش هم بیوفته.
علت تاخیر در واردات فقط توهم تولید واکسن در داخل بود .
و البته شاید مهمتر اینکه در ایران هیچ مسئولی پاسخگوی عملکردش نخواهد شد حتی اگر منجر به قتل عامی به این گستردگی شود .
با سلام با توجه به وضعیت حاد کرونایی در کشور لازم است سریعتر نسبت به واسینه شدن سایر گروههای سنی متولدین دهه های 50 و60و70 اقدام شود خیلی از این هاکه فارغ التحصیل دانشگاه هم هستند وبیکار هم شاید باشنددر حال جا ماندن از واکسیناسیون هستند ضمن انکه تجربه نشان می دهد امکان هدر رفت وریخت وپاش واکسن ها زیاد است حرف وحدیث ها را کنار بگذارید جان جوانان وهمه مردم واجب تر است.
نمایش ، مردم فریب نمی خورند ، با توجه به مراحلرثبت سفارش ، خرید بارگیری و حمل
با وجودیکه از آقای همتی شدیدا دلگیر هستم احتمالا تمامی کارهای یاد شده انجام شده بود فقط منتظر
تغییر دولت بودیم
هندوستان جان کمی دیگه منتظر باش واکسن نزن ما در حال ساخت واکسنیم. برکت پر برکت براتون می فرستیم.
افکار پوپولیستی و عوام فریبی امان از مردم گرفته است
واکسن برکت چی شد این همه پول که خرج شد کجا رفت
یعنی واقعا نمیدونین چی شد؟ خودتون رو مسخره کردین با این تیتر خبرها؟ مردم شدن بازیچه سیاسی بازی ها ....
به این نتیجه رسیدیم که جان مردم را به خاطر واکسن برکت گروگان گرفته بودند و جلوی ورود هرگونه واکسن را بخاطر فروش برکت گرفته بودند تازه داشتندبه آمریکا هم صادر میکردند و همین مخبر میگفت 5 میلیون در هفته تحویل میدهد . حالا که عدم توانایی اینها مسجل شده مجبور به واردات واکسن شده اند تا افتخار واکسن هم بنام ایشان ثبت شود
تجربه نشون داده تا زور بالای سر مسئولین نباشه، دست به کاری نمی‌زنند. واردات واکسن در ماه‌های قبل هم بسیار آسون بود ولی شکست تولید واکسن داخلی و از اون مهمتر قدرت کوبنده و کشنده کرونای دلتا، مسئولین رو به فکر واردات گسترده واکسن انداخت.
تکلیف (جان باختگان) با هزینه سیاست بازی های قدرت طلبان انحصارگرا چی میشه.
اوّل واکسن
دوم: قیمت ها
سوم: بازارها
چهارم: اشتغال ها
پنجم: مسکن ها
آقا کفشتا مراقب باش ازت (نزنند) راه و شهر سازی نخواسیم پیش کش
مگه قرار نبود با هف هش نوع واکسن ساخت داخل و بعد از واکسیناسیون همه مردم ایران مازادش رو به امریکا صادر کنیم چطور شد امارات شده هاب منطقه و سیل واکسن از اونجا بسمت ما جاری شده
تا بحال شنیدین امارات یک کلمه هارت و پورت کنه که میخوام ال کنم و بل کنم ، نخیر ، بلکه مثل دیگر کشور های نرمال جهان بدون سیا بازی و شوآف واکسن تولید میکنه و به کل دنیا میفروشه
ان شالله بزودی شاهد یک برجام تپل و مامانی با غنی سازی منفی شصت درصد و یک اف ای تی اف گوگولی مگولی هم به همت شخص شخیص رییس جمهور و هیئت دولت قدر قدرت هم خواهیم بود.
چه افسانه جالبی
علت بسیار اشکاره زمان روحانی ورود واکسن ممنوع اما اکنون ازاد شده کشته ها فدای سرشان
آقای روحانی باید به مرگ ها روز قیامت جواب ÷س بدهد چرا به خاطر برادرش دوسال بود کشور را ول کرده بود مردم را قربانی برادرش کرد هیچ چیزی اتفاق نیافتاده روحانی کار نمی کرد روزی 150هزار واکسن می زد الان یک میلیون 160هزار
پس معلوم شد همین دولت فعلی مانع ورود واکسن به کشور میشد. اما اینکه روحانی حاضر نشد بعلت دفاع از هموطنان خود که بهش رای داده بودند استعفا کنه یا حقایق را به مردم بگه نشان از شخصیت پوشالی وی دارد....
واردات واکس از کشورهای خارجی در زمان روحانی امری بسیار قبیح بود به طوری که بسیاری از پزشکان و اشخاص دیگر از جمله معاون اول دولت رئیسی با امضای طوماری، واردات واکسن را تقبیح و خواستار متوقف شدن واردات واکسن شدند.
ولی واردات واکسن در زمان آقای رئیسی امری بسیار پسندیده و مایه مباهات برای دولت و طرفداران آن می باشد.

پس باید نتیجه بگیریم که ما با رفتار و عملکرد دولتها کاری نداریم بلکه با خود شخص رئیس جمهور و جناح او کار داریم اگر رئیس جمهور از جناح ما باشد هر رفتار و عملکردی داشته باشد مثبت و قابل دفاع است ولی اگر رئیس جمهور از جناح مقابل باشد هر رفتار و عملکردی داشته باشد منفی و قبیح است.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
بسیار زیبا و منطقی نوشته ای
در تعجبم . واکسن وارد نشه یک عده فحش می دن . بعد وارد می شه دوباره همون عده فحش می دن. کلا بعضی ها فقط فحش می دن.
ضمن اینکه تلاش دولت قبلی را در تهیه واکسن نباید نادیده گرفت باید از دست اندکاران فعلی که در واردات واکسن سنگ تمام گذاشتند تشکر و قدردانی کرد. ترا خدا بیایید جناح بندی و باندبازی را کنار بگذاریم با هم برای ساختن ایرانی آباد و قدرتمند متحد باشیم و تلاش کنیم بیشترین عوامل مشکلات در داخل کشور مربوط به منم منم گفتن و رجز خوانی برای یکدیگر و قرار گرفتن در مقابل هم هست بجای اینها تمام هم و غم خود را برای حل مسائل کشورمان بگذاریم.
این چه تحلیل مسخره ایه. الان واکسیناسیون توی اکثر کشورها به اتمام رسیده و دارن دوز سوم تزریق می کنند. کاملا مشخصه که از این به بعد که دوران طلایی کنترل به اتمام رسیده واکسن تمام شرکت ها فراوان در بازار وجود دارد و اکثر کشورها دارن ته مانده های واکسناشون به ایران هدیه می کنند چون دیگه نیازی بهشون نیست.
منتظر شاهد توانمندی واقعی در افزایش ارزش پول ملی . کاهش نرخ دلار و فولاد و سیمان و خوراک و پوشاک و مهمتر از همه مسکن هستیم .
خدا از همه تون نگذره که خانم ۳۹ ساله من به خاطر نزدن واکسن فوت کرد ....
علت سهولت واردات واکسن اینه که باند و مافیای تولید واکسن پولشون رو گرفتن حالا چه بهتر تولید نمیکنن از خارج وارد میشه به عبارتی سهمشون رو از بیت و المال میخواستن که داده شد بقیش مهم نیست
پس بهانه تحریم بانکی برای پرداخت پول اکسن و دارو الکی بود؟ هنوزم که تحریمها به قوت خود باقیست.چطور در دولت روحانی نمشد وارد کرد و امروز میشود. گناه اینهمه انسان که فوت کردند به گزدن کیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
تحریم و وجود نداره واسه این که بگن رئیسی و تیمش خوبن، الان مشکلی نیست
واقعا دولت روحانی نیاز به خراب کردن داره، خودش سر تا پا خراب بود، دوباره فراموشی گرفتید شما اصلاح طلبها
اگر پرسش محوری این بوده که "چه شد در دولت قبلی قحطی واکسن بود و اکنون سیل ورود واکسن؟"
آن وقت کل این متن پاسخش این بوده است:

Almost Nothing

یا به عبارت دیگر

ما همه ا...غ فرض شده ایم
#برکت
مشک آن است که ببوید
نه آنکه عطار بگوید
نزدیک یک هفته از سررسید نوبت دوز دوم بنده گذشته
این یک هفته کارم شده بعد از صبحانه تمام مراکز واکسیناسیون شهر !!کرمانشاه را یکی یکی سر می زنم میگن واکسن برکت نداریم مرکز بهداشت این باصطلاح کلانشهر حداقل نمی تواند اطلاع رسانی کند که به مردم این همه استرس و هزینه و این همه ترافیک تحمیل نشود !
خدایی همیشه از ترویج منفی بافی در فضای مجازی متنفرم ولی باور کنید این صحبت من منفی بافی نیست عین حقیقت است. آفتابه لگن هفت دست وشام و ناهار هیچی
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
اگر دنبال واکسن برکت هستی نزنی بهتره
رییسی به هیچ کس مدیون نباشه لااقل به جلیلی و دولت فخیمه در سایه اش به شدت مدیونه که نزاشت روحانی کارش رو بکنه!
تنها موردی در ایران که واقعا کار محوله رو به درستی انجام داد.
در دولت قبل نباید واکسن وارد میشد و دستورش صادر شدکه اصلا واکسن وارد نکنید و برید سراغ بومی و واکسن داخلی.ولی در این دولت اشکالی نداره و از هرجایی که میشه فقط واکسن وارد بشه
من عزیز از دست داده به خاطر قصور مسئولین در این کشتار همگانی به دادگاه عدل الهی شکایت می برم و امیدوارم خداوند جزای عاملان را بدهد.
آقایون ، خانومها ، برادرها ، خواهره ها جون هر کی رو دوست دارید بذارید ما هم واکسن بزنیم .
حالا که شروع به واکسن زدن کردن با این حرفها خرابش نکیند .
آقای رئیسی و بقیه من از طرف این جماعت عذر خواهی میکنم . خدا خیربتون بده .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
از طرف خودت فقط می تونی حرف بزنی و عذر خواهی کنی
چین قبلا بطور متوسط 15 میلیون واکسن می زد. (حداکثر در یک روز، رکورد به 25 میلیون هم رسید). الان 5 میلیون.
فکر می کنید این 10 میلیون اضافه را اگر به ایران ندهد، چه کند؟ (البته این فقط رقم روزانه است، و هنوز هم چندین کشور دیگر مانند ایران هستند که واکسیناسیونشان عقب است، حتی کشورهای پرجمعیتی مانند اندونزی و پاکستان). تازه همزمان هم تولید خودش بیشترشده، هم خط تولیدهای واکسن چین در نقاط خارج از چین هم راه افتاده. خب اینهمه واکسن اضافی وارد بازارشده فکر می کنید از کجا سر در می آورد؟ کشوری مانند ایران!
دقیقا همین داستان هم برای واکسنهای غربی هست. الان آمریکا و اروپا و برزیل و ... واکسنهایشان را زده اند. فکر می کنید از الان دیگه این واکسنها به کی می رسه؟ بازهم به کشورهایی مانند ایران. تولیدشان را که دور نمی ریزند که.
من دقیقا این ازدیاد واکسن را برای شهریور پیش بینی کرده بودم، به یک دلیل ساده. برای آنکه با یک حساب سرانگشتی متوجه شده بودم که اکثر کشورهای مهم دنیا واکسیناسیونشان را تا مرداد تمام می کنند و به 60 تا 70 درصد واکسینه شده می رسند و بعد از آنهم، طبیعتا تقاضای واکسن روزانه شان پایین می آید.
خلاصه اگر خوب فکر کنید، مسائل درواقع خیلی ساده تر از این حرفهاست. حتی بنظرم مسئله چندان سیاسی هم نیست.
بیچاره مردم ساده لوح
دولت که عوض شد واکسن آمریکایی اخ نیست چین واکسن داد دلار برای خرید واکسن زیاد شد سازمان بهداشت جهانی لولو نیست همش هم تقصیر حسن بود گوشهای ملت هم مخملی نیست چه پدرها و مادرهایی رفتند و چه داغهایی....
منحنی شرم آور محصول مسئولان ایران که اگر همه واکسن زده بودند چه عزیزانی که از دست نمیرفتند. گناه نابخشودنی نسل کشی مردم ایران بر گردن شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
البته یادتون باشه همین هایی که الان سیل واردات واکسن راه انداختن قبلا نمی ذاشتن واکسن بیاد و نمیذاشتن وزیر قبلی ( دکتر نمکی) کار کنه

یعنی بازم خود این آقایون جدیدا میز گرفته باید پاسخگو باشند که قطعا نیستند
در شهر کرمانشاه به هر مرکزی میری برکت ندارند ما که دوز اول رو با اعتماد به صحبت های آقایون برکت زدیم و یک هفته از موعد زدن دوز دوم گذشت چه تکلیفی داریم؟
مسئولین بهداشت هیچ گونه اطلاع رسانی در این مورد ندارند یک هفته است خسته شدیم بخدا
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
به نظرم برید دنبال یک واکسن دیگه. برکت زدن و نزدنش خیلی فرقی نداره
تا یه مدت قبل که فقط حرف تولید داخل و افتخار آفرینی در تولید واکسن و همچنین صادرات حتی به آمریکا بود چی شد که یدفعه واردات آنهم از امارات شد افتخار و امداد الهی و.......... . چرا کسی نیست اینهمه تناقض و پیگیری کنه !!!!؟؟؟؟ سرتوشت آنهمه هزینه برای اونهمه واکسن گوناگون چی شد!!!؟؟؟ اصولا با توچه به این مثلا سیل واردات واکسن دیگر تولید واکسن داخلی به چه درد میخوره!!!؟؟؟خوب ما که چین رو دوست استراتژیک میونیم چرا از همون اول مانند امارات امتیاز تولیدشو نمیگرفتیم !!!؟؟؟؟ یعنی جایگاهمون نزد جین اندازه امارات هم نیست!!!؟؟؟؟جواب همه اینا برای واقع بینان مشخصه . داستان واکسن جوک تلخی بود که آنچه مشخص است قربانی شدن منافع مردم در بازیهای سیاسی و جناحی و همچنین سودجویی بسیاری از افراد و نهادهاو ماهی گرفتن از آبی بود که خودشون گل آلودش کرده بودن.و صد البته بودن و هستند افراد بیسواد و نا آگاهی که در این بازیچه قرار گرفتن و دادن نقش ایفا کردن همانند بسیاری از نظرات همین جا که هنوز درگیر روحانی و رییسی و دولت قبل و بعد هستند. مملکت ملت دانا میخواهد نه .......
علتش این بود که مسئولین باهم کل کل داشتند و کارشکنی میکردند و علت نخریدن واکسن را گردن تحریم مینداختند.
الان تحریم شکسته شده یا چه اتفاقی افتاده است که میتوانید واکسن وارد کنید؟؟
وقتی اینهمه تشکیلات برای رسیدن به منافع مالی تولید واکسن داخلی ماراتن راه میاندازند، نیروهای اصلی علمی توزیع میشوند و ازهم افزایی آن ها کاسته می شود و همه امیدهای داخلی برباد میرود، در چنین شرایطی است که دو کشور خارجی به نتیجه میرسند و به ما می قبولانند که بین مردن و خرید از آنها یکی را انتخاب کنیم، وچون مسئولان مشاهده میکنند که از بین آنها نیز قربانی کرونا می شوند، تنشان میلرزد و واردات می شود اولویت اول دولت جدید. خوشحالیم که شاهد به نتیجه رسیدن این سیاست باشیم.
همونی که الان معاون اول رئیس جمهور شده مگه 5 بار قول تولید و حتی صادرات واکسن رو نداد؟ چرا الان پاسخ گو نیست؟
مگر نمی گفت ماهی 15 میلیون واکسن شهریور به بعد تحویل میدیم؟ تو این یک سال چه غلطی می کرد؟ چرا همه ساکت شدن؟ چرا هیچ کس ازش حساب نکشید...؟

در ضمن واکسن سینوفارم پکن 20 دلاره چطوری دارید واکسن 10 دلاری که هم قیمت سینوفارم ووهان هست رو میخرید و میگید سینوفارم پکن هست....
من پدرم راننده تاکسی هست دو سال کرونا نگرفت رعایت هم میکرد...به محض اینکه چهار نفر تو خانواده ما واکسن زدن هر چهار نفر کرونا گرفتن (دو نفر برکت دو نفر سینوفارم)




من به اجبار مادرم رو فرستادم که واکسن بزنه خودم هم منتظر بودم به محض اینکه واکسن بهم بدن بزنن ولی با این تجربه!!!!
معلومه
اونایی که نمیذاشتن وزیر قبلی کار کنه حالا خودشون شدن وزیر و مشاور و همه کاره
دیگه مشکلی نیست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی