بازدید 7708

علائم درگیری ریه در مبتلایان کرونا چیست؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی درباره علائم درگیری ریوی کرونا توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 09 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، دکتر سحر دفاعی درباره علائم درگیری ریوی در بیماری کرونا اظهار داشت: تبی که بیشتر از سه روز طول بکشد، سرفه، تنگی نفس، ضعف و بی‌حالی زیاد، اختلال هوشیاری و اکسیژن خون کمتر از 95 درصد، از علائم خطری هستند که می‌تواند نشانگر درگیری ریوی باشد و در این صورت نیاز به انجام سی‌تی‌اسکن خواهد بود.

وی افزود: سی‌تی‌اسکن باید در زمان لازم و با تشخیص پزشک انجام شود. انجام سی‌تی‌اسکن قبل از شروع علائم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نتیجه بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داده که سویه غالب کرونا در ایران، "دلتا" است؛ خاطرنشان کرد: از زمانی که یک فرد به کرونای دلتا مبتلا می‌شود تا دو هفته باید پیگیری شود زیرا در این بازه زمانی ممکن است فرد دچار علائم درگیری ریوی شود. از روز سوم تا روز چهاردهم ابتلا، بازه زمانی مهمی است و اگر این روزها به خوبی طی شود، خطر جدی فرد را تهدید نمی‌کند.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از تجمعات به خصوص در فضاهای بسته در ایام کرونا تصریح کرد: ترشحات تنفسی ناشی از سرفه و عطسه به صورت معلق در هوا می‌مانند و می‌توانند در فضای بسته بمانند و اگر فردی وارد آن فضای بسته آلوده شود؛ ممکن است به کرونا مبتلا شود.

این متخصص بیماری‌های داخلی با بیان این‌ که افراد برای پیشگیری از ابتلا به کرونا از دو تا ماسک استفاده کنند، گفت: استفاده از دو ماسک ساده توصیه نمی‌شود بلکه ماسک زیرین باید ماسک ساده(سه لایه) باشد و ماسکی که روی آن قرار می‌گیرد بهتر است ماسک پارچه‌ای باشد که ماسک دیگر را فیکس کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل