بازدید 4667

پاکستان متعهد به مشارکت در عدم اشاعه هسته‌ای شد

رهبران سیاسی و نظامی پاکستان تاکید کردند که به عنوان یک کشور هسته‌ای مسئول، متعهد به تداوم مشارکت معنادار خود در تلاش‌های جهانی برای بهبود امنیت اتمی و اقدام‌های عدم اشاعه هسته‌ای است.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 08 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، بیست و پنجمین نشست عالی‌ترین نهاد امنیتی-هسته‌ای پاکستان به ریاست «عمران خان» نخست وزیر و با حضور فرماندهان نیرو‌های مسلح، برخی از وزرای مهم کابینه و رییس سازمان اطلاعات ارتش (ISI) پاکستان برگزار و اعضای این نهاد آخرین وضعیت و تحولات منطقه را بررسی کردند.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبران سیاسی و نظامی عضو سازمان ملی فرماندهی امنیت و قوای مسلح پاکستان (NCA) اطمینان خود نسبت به سیستم‌های فرماندهی و کنترل دارایی‌های هسته‌ای همچنین اقدامات امنیتی برای اطمینان از ایمنی جامع تاسیسات استراتژیک پاکستان اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: عالی‌ترین نهاد امنیتی-هسته‌ای پاکستان در جریان آخرین تحولات مرتبط با درگیری‌ها در منطقه قرار گرفت و اعضا نسبت به افزایش بی‌ثبات کننده تسلیحات گسترده در حوزه‌های متعارف و استراتژیک ابراز نگرانی کردند.

آنان تاکید کردند که پاکستان به عنوان یک کشور هسته‌ای مسئول به مشارکت معنادار خود در تلاش‌های جهانی برای بهبود امنیت و اقدامات عدم اشاعه هسته‌ای ادامه می‌دهد.

رهبران سیاسی و نظامی پاکستان افزودند: گسترش تسلیحات بی‌ثبات کننده به ضرر صلح و امنیت منطقه است در عین حال اسلام‌آباد بدون ورود به هرگونه مسابقه تسلیحاتی، همه اقدام‌ها را برای اطمینان از ثبات استراتژیک در منطقه انجام می‌دهد.

آنان با ابراز اطمینان از توسعه توانمندی‌های استراتژیک پاکستان، گفتند که این این کشور به دستیابی به قابلیت بازدارندگی خود به میزان حداقلی برای مقابله بر هرگونه تهاجم و تجاوز دشمن ادامه می‌دهد.

برگزاری نشست عالی‌ترین نهاد امنیتی-هسته‌ای پاکستان درحالی انجام می‌شود که تحولات افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور، انتقادات از نقش اسلام‌آباد در قبال این رویداد‌ها را افزایش داده و همزمان تنش‌های سیاسی و دیپلماتیک پاکستان با هند نیز پررنگ‌تر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست