چه خبر از بزرگان بورس؟

در روزی که سهامداران شاهد افت ۱۵۳۹۷ واحدی شاخص کل بورس بودند، در نهایت تعداد ۱۲۷ نماد با صف فروش مواجه شد و تنها ۸۷ نماد بازار با صف خرید همراه شدند.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰ 07 September 2021
به گزارش بورس تابناک، در روزی که سهامداران شاهد افت ۱۵۳۹۷ واحدی شاخص کل بورس بودند، در نهایت تعداد ۱۲۷ نماد با صف فروش مواجه شد و تنها ۸۷ نماد بازار با صف خرید همراه شدند.

 بر این اساس در معاملات امروز (سه شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰) بازار سهام، ۱۶۷ نماد وضعیت متعادلی داشتند و ۱۷۱ نماد نیز مثبت بود. همچنین ۴۴۰ نماد منفی بسته شدند. روندی که بازار را  به نوعی برای عرضه اولیه‌های فردا آماده کرد.

اما بزرگان بورس امروز چه روندی را سپری کردند؟

 
۱. میدکو نماد متعلق به توسعه معادن وص. معدنی خاورمیانه امروز یک تنه مانع از ریزش بیشتر شاخص کل بورس شد و در نهایت با افزایش ۳۰۳۹ واحدی تاثیر مثبت در برآورد نماگر داشت. این نماد در پایان معاملات امروز، ۴.۴۳ درصد بازدهی را به ثبت رساند و بهای هر سهم آن نیز به رقم ۴۷۸۸ تومان رسید.

۲. فولاد؛ نماد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان امروز برای دومین روز منفی بسته شد. فولاد در حالی که حجم معاملاتی ۱۰۳ میلیونی داشت، در نهایت با افت ۱.۷۸ درصدی مواجه شد و نرخ هر سهم آن نیز به رقم ۱۱۵۹ تومان رسید.

۳. فملی نماد متعلق به ملی صنایع مس ایران دیگر نماد منفی امروز بود با حجم معاملاتی ۵۳ میلیونی همراه شد و به بازدهی ۱.۳۸ درصدی بسنده کرد.

۴. خودرو؛ نماد متعلق به ایران خودرو در چهارمین روز هفته با صف فروش مواجه شد و در نهایت در حالی که حجم معاملاتی ۵۱۷ میلیونی را به ثبت رساند، بهای هر سهم آن با افت ۴.۰۴ درصدی مواجه شد و به رقم ۲۱۶ تومان رسید.

۵. شتران؛ نماد پالایشی همانند دیگر نماد‌های گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای، امروز منفی بود. نماد متعلق به پالایش نفت تهران در پایان بازار امروز با افت ۳.۱۵ درصدی همراه شد و نرخ هر سهم آن نیز به رقم ۱۱۰۶ تومان رسید.

۶. شسپا نماد متعلق به نفت سپاهان در پایان معاملات امروز با صف خرید همراه شد و با حجم معاملاتی ۸۸۴ میلیونی به بازدهی ۴.۹۳ درصدی رضایت داد و بهای آن نیز به رقم ۳۷۹ تومان رسید.

۷. سبزپوشی صبا پس از دو روز منفی؛ نماد متعلق به سرمایه گذاری صبا تامین در معاملات امروز با صف خرید و حجم سنگین ۲۷۱ میلیونی همراه شد و به رشد ۴.۸۱ درصدی بهای هر سهم خود بسنده کرد.  

۸. تپکو نماد متعلق به تولید تجهیزات سنگین هپکو امروز در حالی بازگشایی شد که با بازدهی منفی ۴۱ درصدی مواجه شد.

۹.   وپست نماد متعلق به پست بانک ایران امروز در حالی که خبر افزایش سرمایه ۴۳۴ درصدی آن در میان اهالی بازار شنیده می‌شد، برای چهارمین روز هفته با صف خرید همراه بود و در نهایت با حجم معاملاتی ۱۲ میلیونی و بازدهی ۳.۲۶ درصدی به کار خود پایان داد.

۱۰. وبملت دیگر نماد بانکی بازار امروز بر خلاف وپست، روند منفی داشت. به گونه‌ای که نماد متعلق به بانک ملت در پایان بازار امروز با افت ۲.۳۶ درصدی بهای هر سهم مواجه شد و نرخ هر سهم به رقم ۳۹۶ تومان رسید.
 
منبع: نبض بورس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان