سقوط آزاد تپکو در معاملات امروز

نماد تپکو که بدلیل انتقال نماد به تابلو پایه زرد بازار فرابورس ایران در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۲ متوقف شده بود، امروز پس از انتقال به تابلوی زرد بازار پایه فرابورس ایران، از طریق انجام حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش، بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 07 September 2021

به گزارش بورس تابناک، وضعیت نماد تپکو در بازار بورس در سال‌های اخیر با افت و خیز‌های فراوان همراه بوده است، از سال گذشته که خبر‌های خوشی درباره هپکو منتشر می‌شد، سهامداران انتظار داشتند وضعیت نماد تپکو بهبود یابد و شاهد رشد ارزش سهامشان باشند، اما از همان زمان که بازار بورس روز‌های سرخ رنگ خود را آغاز کرد، تپکو هم گرفتار افت و خیز‌هایی شد. پس از آنکه بازار سهام ریزش گسترده‌ای را تجربه کرد، نماد تپکو قفل شد و در زمان بازگشایی این نماد، باز هم خرید و فروش آن به ضرر سهامداران تمام شد.

همچنین دهقان دهنوی در روز شنبه ۱۳ شهریور در خصوص نماد "هپکو"، اعلام کرده بود که رعایت قوانین حاکمیت شرکتی در شرکت‌های بورسی و حفظ حقوق سهامداران برای سازمان بورس و اوراق بهادار بسیار مهم است و هر جا احساس کنیم منافع سهامداران پایمال یا تصمیمی برخلاف منافع سهامداران گرفته شده است، تذکر داده و مانع انجام آن کار خواهیم شد. وی تاکید کرد: توصیه من به همه شرکت‌ها و هلدینگ ها، صندوق‌های بازنشستگی و نهاد‌هایی که با سهامداران خرد سر و کار دارند این است که استفاده از ابزار‌های قانونی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

همچنین این روز‌ها خبری منتشر شد که سازمان تأمین اجتماعی، ۳۲.۲۵ صدم درصد سهام این شرکت را به شستا داده تا شاید ارزش سهام این شرکت رشد کند، اما شستا از قبول سهام هپکو امتناع کرد.

مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۰ طبق اطلاعیه‌ای که از بازار فرابورس ایران منتشر گردید نماد تپکو بدلیل انتقال نماد به تابلو پایه زرد بازار فرابورس ایران در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۲ متوقف شد و امروز ۱۶ شهریور پس از انتقال به تابلوی زرد بازار پایه فرابورس ایران، از طریق انجام حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش، بازگشایی شد.

نماد تپکو امروز در روز بازگشایی با ۴۱.۲۱ درصد افت همراه بود و از بهمن ۹۹ تا امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ قفل صف فروش بود.

قیمت پایانی تپکو با ۴۱.۲۱ درصد ریزش به ۳۰۹۳ ریال و قیمت آخرین معامله آن با ۴۱.۷۸ درصد افت به ۳۰۶۳ ریال کاهش یافت.

سقوط آزاد تپکو | افت ۴۱ درصدی قیمت هدیه به سهامداران صبور
 
 

شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو با نماد معاملاتی تپکو در سال مالی ۹۹،  ۴.۲ میلیارد تومان درآمد عملیاتی با بهای تمام شده ۲.۹ میلیارد تومانی کسب کرد و این در حالی بود که در سال مالی ۹۸ درآمدی نداشت. تپکو در این سال مالی سود ناخالص ۱.۲ میلیارد تومانی شناسایی کرد.   هزینه‌های فروش شرکت ۱۴.۴ میلیارد تومان و سایر هزینه‌ها ۷.۲ میلیارد تومان بود که سبب شناسایی زیان عملیاتی ۲۰.۴ میلیارد تومانی در سال مالی ۹۹ شد. زیان خالص شناسایی شده شرکت با ۱۰ درصد افزایش به بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان رسید.

 

منبع: نبض بورس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار