بازدید 19172
۷
فکت‌های مهم تحلیل سردار قاآنی از شرایط افغانستان در جلسه غیرعلنی

خواب آمریکا برای درگیر کردن ایران با «اهل سنت» تعبیر نمی‌شود/ ایران غافلگیر نشد!

تحلیل دیگری که در جلسه غیرعلنی امروز بیان شده این بوده که آمریکایی‌ها با روی کار آمدن دموکرات‌ها ،راه تقابل جدیدی با جمهوری اسلامی در پیش گرفته اند و تلاش دارند که ایران را با عالم «اهل سنت» درگیر کند؛ موضوعی که تحولات اخیر افغانستان را به نوعی می‌توان برداشتن گام در راستای اجرای این نقشه تحلیل کرد؛ هرچند ایران از چنین اقدامی غافلگیر نشده است و آمادگی آن را ...
کد خبر: ۱۰۷۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 07 September 2021

خواب آمریکا برای درگیر کردن ایران با «اهل سنت» تعبیر نمی‌شود/ ایران غافلگیر نشد!

 صبح امروز، سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به مجلس رفت تا در جلسه غیرعلنی، نمایندگان را نسبت به آنچه در منطقه و به خصوص افغانستان می گذرد و عملکرد دستگاه های امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی در قبال این تحولات مطلع کند و به سوالات آنها پاسخ بدهد.

به گزارش «تابناک»؛ آنطور که برخی نمایندگان مجلس و همچنین سید «نظام الدین موسوی» سخنگوی مجلس از آنچه در این جلسه گذشته روایت کرده اند، دلیل برگزاری جلسه غیرعلنی امروز با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحولات افغانستان و خروج  غیرمسئولانه آمریکایی‌ها از این کشور و تاثیر این تحولات بر روابط ایران و افغانستان بوده است.

از قرار معلوم، در این جلسه سردار قاآنی مطالب دقیق، مستند و قوی در مورد افغانستان بیان و متقابلا تعدادی از نمایندگان هم دیدگاه‌های خود را پیرامون این مساله مطرح کرده اند.

نظر مردم افغانستان مهم است

نکاتی که از موضوعات بیان شده می توان استخراج کرد، این است که ابتدا «جمهوری اسلامی ایران تحولات افغانستان را دقیق رصد می‌کند و موضوع افغانستان از جوانب مختلف برای ما مهم است.» همچنین اینکه دیدگاه مردم افغانستان نسبت به فردای کشورشان چیست، موضوع مهمی است که جمهوری اسلامی بر آن تاکید دارد.

اشراف ایران بر تحولات افغانستان

نکته دیگری که در جلسه امروز مطرح و بیان شده، این بوده که مطابق با اطلاعات دستگاه‌های امنیتی و مرتبط با سیاست خارجی و بر خلاف آنچه برخی کشورها از جمله آمریکا تلاش داشتند ایران را شگفت زده کنند و در خصوص افغانستان در یک عمل انجام شده قرار دهند، «جمهوری اسلامی کاملا بر مسائل افغانستان اشراف کامل دارد و نسبت به تحولات کنونی غافلگیر نشده است.»

دنبال درگیر کردن ایران و اهل سنت!

تحلیل دیگری که در جلسه غیرعلنی امروز بیان شده این بوده که آمریکایی ها با روی کار آمدن دموکرات ها راه تقابل جدیدی با جمهوری اسلامی در پیش گرفته اند و تلاش دارند ایران را با عالم «اهل سنت» درگیر کند، موضوعی که تحولات اخیر افغانستان را به نوعی می توان برداشتن گام در راستای اجرای این نقشه تحلیل کرد؛ هرچند ایران از چنین اقدامی غافلگیر نشده و آمادگی آن را داشته است.

خواب جدید آمریکایی‌ها برای ایران

به نظر می رسد در پیش گرفتن چنین اقداماتی خیلی نتواند مشکلی پیش روی جمهوری اسلامی قرار دهد، چون بخشی از مردم ایران متشکل از اهل سنت هستند که بدون هیچ مشکلی در کنار شیعیان و سایر اقلیت های دینی سال هاست، در حال زندگی هستند و در بخش های مختلف دولت و حاکمیت از جمله در همین مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند؛ هرچند باید نسبت به فتنه انگیزی های آمریکایی ها نیز هشیار بود.

راهکاری که اگر ادامه پیدا کرده بود...

سخنگوی مجلس در خصوص جلسه امروز و اقدامات جمهوری اسلامی پیرامون موضوع افغانستان گفته که «دستگاه‌های دیپلماسی و سایر نهادهای جمهوری اسلامی در این ایام برای رصد تحولات افغانستان فعال شده‌اند، زیرا امنیت مردم افغانستان برای ما دارای اهمیت است و جلسات بین‌الافغانی‌ هم از سوی ایران در تهران برگزار شد. مسئولین وقت و طالبان از این ابتکار عمل استقبال کردند و در تهران حاضر شدند. این جلسات نتایج خوبی هم داشت.»

آمریکا نگذاشت مسائل افغانستان حل شود

وی عنوان کرده که «اگر این جلسات ادامه پیدا می‌کرد شاید برخی مسائل اخیر افغانستان به سمت و سوی دیگری سوق پیدا می‌کرد.آمریکایی‌ها بر دولت افغانستان فشار وارد کردند و مانع ادامه ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و ادامه مذاکرات شدند؛ بنابراین، تحولات به سوی تحولات میدانی پیش رفت و در پایان شاهد سقوط دولت جدید بودیم.»

هیچ تعرضی به خاک ایران نشد

موسوی یادآور شد: دستگاه‌های امنیتی – دفاعی و دیپلماتیک ما آمادگی کامل در مورد تحولات افغانستان را دارند و تلاش براین است که علاوه بر توجه به رای و دیدگاه مردم افغانستان، امنیت و منافع ایران و ثبات مرزهای ما کاملا مورد توجه باشد. همان طور که در این مدت شاهد بودیم، هیچ تعرضی به مرزهای ایران نشد. بعد از این اتفاقات هم ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران برای تامین منافع مردم افغانستان و مردم ایران با روابط حسنه میان دو کشور ادامه خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۷
فعلا هیچ تعرضی به ایران نشده است ولی بگذارید طالبان به قدرت برسند وبتوانند خودشان را با سلاح مجهز بکنند ان وقت ناامنی را خواهید دید مرز شرقی ما بسیار طولانی است و خطرات بالا،امریکا هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
دلیلش رو سردار گفت توجه نکردی. دلیلش تفرقه افکنی در منطقه و کشوندن ایران در فتنه است
آمریکا در طول سالهای جنایتهای که مرتکب شده خون میلیونها انسان کشته شده دامنش را خواهد گرفت . از این به بعد هر توطئه که انجام دهد بیاری خداوند همان توطئه آمریکا را به ورطه تباهی خواهد کشاند
دموکرات‌ها از زمان کارتر ملعون در حال زمینه‌سازی جنگ بین شیعه و سنی و ایجاد آشوب در منطقه هستند. از اون زمان تا حالا دارند افراطیون دو طرف رو تقویت می‌کنند.
خدا به داد برسه با این تحلیل ها

طالبان اهل سنت هم نیستند اصلا این وحشی ها مگر مسلمان هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باور بفرمایید که در اشتباه هستید . در جایی که باید باشید نیستید و در جایی که نباید می بودید هنوز هم هستید. بحث طالبان بحت مذهب سنی نیست بحث پا گرفتن گروهکی با افکار شیطانی است که به زودی مانند اختاپوسی شروع به دست اندازی به هر طرف خواهد کرد .
چرا ما باید معیار رفتارمون آمریکا باشد ما باید کجا چی به نفع کشوره و چه به ضرر کشوره چه اون کار به ضرر آمریکا باشد یا به نفع آمریکا فرق نمی کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان