بازدید 15630
۱

سنگ‌پرانی به نخست‌وزیر کانادا و واکنش ترودو

صدها معترض خشمگین کانادایی در یک رویداد انتخاباتی اتوبوس کارزار انتخاباتی جاستین ترودو را محاصره و برخی به سمت وی سنگ‌ریزه پرتاب کردند.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ 07 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جاستین ترودو» رهبر حزب لیبرال و نخست‌وزیر کانادا روز دوشنبه در یک رویداد انتخاباتی مورد حمله با سنگ‌ریزه قرار گرفت و اتوبوس کارزار انتخاباتی وی از سوی معترضان عصبانی محاصره شد. صدها معترض او را هو کردند و به تمسخر گرفتند.

او هفته گذشته هم مجبور شد یک تجمع انتخاباتی را در منطقه بولتون انتاریو پس از ورود معترضان به محل، لغو کند.

ترودو بعدا تأیید کرد که در این حادثه که در شهر «لندن» انتاریو واقع در جنوب غربی تورنتو رخ داد، آسیبی ندیده است. او این حمله را با زمانی که یک زن معترض مشتی تخم کدو تنبل در رقابت‌های شهرداری همیلتون در سال ۲۰۱۸ به سمت وی پرتاب کرده بود، مقایسه کرد.

معترضان از حمایت ترودو از واکسیناسیون در مقابل کرونا، موافقت با قرنطینه و این که گفته همه کارکنان فدرال باید در برابر کرونا واکسینه شوند وگرنه ممکن است اخراج شوند، خشمگین هستند.

پس از پرتاب سنگ به سمت نخست‌وزیر، «ارین اوتول» نامزد محافظه‌کار و اصلی‌ترین رقیب ترودو، این اقدام را محکوم کرد. اوتول به دنبال‌کنندگان خود در توییتر گفت: این منزجرکننده است و من این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنم.

ترودو اکثریتی را که در انتخابات عمومی ۲۰۱۵ کسب کرده بود، وقتی رای‌دهندگان در اکتبر ۲۰۱۹ به پای صندوق‌های رای رفتند، از دست داد.

نخست‌وزیر ۴۹ ساله کانادا پیش‌تر از برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور در روز ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) خبر داد و علت آن را نیاز دولت وی به حمایت جدیدی از سوی مردم کانادا اعلام کرد.

نظرسنجی انجام شده قبل از انحلال پارلمان در ۱۵ اوت، مشابه «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس در مبارزات ناموفق ۲۰۱۷ او نشان داد که ترودو می‌تواند اکثریت را در صورت تصمیم‌گیری برای برگزاری انتخابات زودهنگام به دست آورد، اما انتقادات از نحوه مدیریت بحران کرونا از سوی او، موج چهارم همه‌گیری در کانادا و اتهام سوء‌رفتار جنسی در بین نامزدهای انتخاباتی وی، باعث کاهش برتری دو رقمی ترودو در نظرسنجی‌ها و رقابت نزدیک وی با حزب محافظه‌کار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اتفاقاً به بهترین نحو ممکن در دوران کرونا از مردم حمایت کرد و سیاستهای کنترل بیماری بسیار موثر و مفید بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل