بازدید 5682
۱

وزش باد نسبتا شدید در جنوب و غرب استان تهران

وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در جنوب و غرب استان تهران و کاهش کیفیت هوای پایتخت در پی افزایش آلاینده‌های ازن و ذرات معلق طی امروز (۱۶ شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 07 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آسمان استان تهران طی چهار روز آینده، صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش گرد و خاک مورد انتظار است. در نواحی مرکزی و پرتردد تهران نیز در این روز گاهی انباشت آلاینده‌ها و غبار محلی و در ارتفاعات، طی روزهای چهارشنبه تا جمعه (۱۷ تا ۱۹ شهریورماه) گاهی افزایش ابر و در ارتفاعات شرقی با احتمال بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران با شمالی شدن جریانات از امروز(۱۶ شهریورماه) تا پایان هفته روند کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۶ شهریورماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

تداوم ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

کاهش تدریجی تندی باد و افزایش تردد خودروها تا اواخر وقت امروز (۱۶ شهریورماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و درنتیجه کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

صبح روز چهارشنبه ( ۱۷ شهریورماه) افزایش ترافیک صبحگاهی و حاکمیت جو نسبتاً آرام سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و در برخی مناطق پرتردد وضعیت نامطلوب کیفیت هوا برقرار خواهد بود. تداوم این شرایط جوی در طول روز تاحدودی از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد همچنین احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد.

تا اواخر وقت فردا (۱۷ شهریورماه) به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که از تجمع ذرات معلق جلوگیری می‌کند و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بازهم من ماشین شستم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر