بازدید 19608
مقاومت پنجشیر افغانستان:

۶۰۰ کشته و ۱۰۰۰ اسیر از طالبان در درگیری پنجشیر

یک منبع طالبان در گفتگو با الجزیره به کندی پیشروی در استان پنجشیر اعتراف کرده و دلیل آن را مین گذاری‌هایی دانسته که در مسیر پیشروی طالبان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 05 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، نیرو‌های مقاومت در استان پنجشیر افغانستان مدعی شدند در جریان درگیری‌های دیروز در این ایالت با نیروی طالیان دستکم ۶۰۰ نیروی طالبان کشته و بیش از ۱۰۰۰ نفر از آن‌ها اسیر و یا تسلیم شده اند.


 نبرد در استان پنجشیر افغانستان که آخرین استانی است که هنوز به تصرف نیرو‌های طالبان درنیامده همچنان ادامه دارد و نیرو‌های مقاومت پنجشیر مدعی اند در جریان نبرد تلفات سنگینی را به نیرو‌های طالبان تحمیل کرده اند.


این ادعا در حالی است که نیرو‌های طالبان نیز مدعی پیشروی در ایالت پنجشیر و برتری در جبهه نبرد را دارند.


دیروز "فهیم دشتی" سخنگوی نیرو‌های مقاومت پنجشیر در توییتی نوشت:" از صبح تاکنون حدود ۶۰۰ تروریست طالبان در ولسوالی‌های مختلف پنجشیر منهدم شده اند. بیش از ۱۰۰۰ شبه نظامی طالبان نیز اسیر شده یا خود را تسلیم کرده اند. "


با این حال "بلال کریمی" سخنگوی طالبان نیز مدعی شده که شهرستان‌های "خنج" و "اونابه" در ایالت پنجشیر به تصرف طالبان درآمده و طالبان توانسته کنترل چهار شهرستان از هفت شهرستان ایالت پنجشیر را به دست گیرد. او در توئیتی در این باره نوشت: "مجاهدین (شبه نظامیان طالبان) به سمت مرکز (استان پنجشیر) پیش می‌روند. "

یک منبع طالبان نیز به شبکه خبری الجزیره گفت که جنگ در استان پنجشیر همچنان ادامه دارد، اما با مین گذاری‌هایی که در مسیر پیشروی به مرکز استان انجام شده، پیشروی نیرو‌های طالبان کند شده است.


همزمان "احمد مسعود" فرمانده نیرو‌های مقاومت ضدطالبان در استان پنجشیر افغانستان در توییتی نوشت به نام " خدا، عدالت و آزادی" از مقاومت بر ضدطالبان هرگز دست نخواهد کشید.


احمد مسعود - که فرزند شهید "احمد شاه مسعود" فرمانده افسانه‌ای دره پنجشیر افغانستان است - افزود که مقاومت در پنجشیر و اعتراضات زنان در افغانستان نشان می‌دهد که افغان‌ها هرگز در دفاع از حقوق مشروع خود تسلیم نمی‌شوند.


او در یک پست فیسبوکی نوشت: "شکست تنها زمانی اتفاق می‌افتد که از مبارزه برای حقوق مشروع خود دست کشیده و خسته شویم. "


طالبان از زمان آغاز مقاومت مسلحانه مقاومت پنجشیر، اینترنت، برق این استان را قطع و بسیاری از کمک‌های بشردوستانه به این استان را متوقف کرده است. احمد مسعود از سازمان ملل متحد خواسته است تا طالبان را تحت فشار قرار دهد تا اجازه کمک‌های بشردوستانه به این استان داده شود.

نبرد بر سر کنترل استان پنجشیر که از چند روز پیش آغاز شده از جمعه شب شدت گرفت و گزارش‌هایی مبنی بر احتمال سقوط قریب الوقوع پنجشیر منتشر شد، اما نیرو‌های مقاومت پنجشیر چنین ادعا‌هایی را رد کردند.


استان پنجشیر سی و چهارمین و آخرین استان افغانستان است که هنوز به تصرف نیرو‌های طالبان درنیامده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۴
خدا لعنت کنه طالبان و حامیانش رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
خدا رحمت کنه اهالی پنجشر رو. خوب انسان هایی بودند! خدا بیامرزدشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
زنده و پیروز باشی پنجشیر
خداوند خوار و ذلیل کند تفکر داعش و القاعده و طالبان را که به زنان و مردان و بچه ها رحم نمی کنند.
لعنت به طالبان و تفکر طالبانی
طالبان داعش القاعده عفونت های روی زمین هستند
با عرض سلام ... فرق طالبان با یزید موقعی که به زور از امام حسین بیعت می خواست والا کشته می می شود . طالبان لعنتی با تفکرات یزید به زور از مردم بیعت می خواهند لعنت بر این بیعت . بیعت با پول قطر وامریکا اینها در کویته چاقو
تیز میکردند وقیچی وعطر نبات می فروختند . دو تا کلمه صحیح از اسلام بلد نستند
با مواد مخدر تاجر شدند ویک مشت جوان معتاد کثیف که ماهی یک بار حمام می روند وبیشتر اینها پاکستانی تبار هستند نه افغانی . این همه فشارها امریکا
سعی بر این دارد همسایگان ایران در حال عدم استقرار باشند . بنطرم ایران باید با بهانه مختلف مرز تجاری با طالبان قطع کند . تا طالبان قوی نشود وبه مردم فشار بیاورد . این ایران است می تواند نفس طالبان بگیرد از طریق اقتصاد همینطور امریکا ایران را تحریم میکند .
طالبان تفاله های پاکستان و امریکا هستن و انشالله به زودی نابود میشن
راه های حمایت از احمد مسعود را اعلام کنید تا کمکی کنیم
لعنت به هر کی که به نام خدا بندگان خدا را سلاخ می کنه.
غرب در خاورمیانه به "لو لو " احتیاج داره،که هر کشوری خواست آسوده باشه،این لولو ها رو تحریک کنه.بهانه ای برای حضور و چاپیدن!
5 نفر مرد در افغانستان مثل احمد شاه مسعود بود هیچ متجری از طالبان اینجوری توی افغانستان جولان نمی داد.
لعنت خدا بر طالبان و طالبانی ها و تمام حامیان طالبان.
درود بر سردار بزرگ مردمی و دلاور و میهن پرست جناب آقای احمد مسعود. خداوند ایشان را در پناه خود محافظت فرماید.
چرا از کشته های پنج شیر نمیگید؟ یعنی سربازان طالبان می شینند و هیچ تیراندازی یا حمله ای نمیکنند؟
طالبان به پنج شیر حمله کرده. سربازان پنج شیر از خودشون دفاع کردند. قطعا در این حمله، تعدادی از سربازان پنج شیر کشته و زخمی شدند.
شخصا از همون اول فکر نمی کردم (و نمی کنم) که طالبان بتونه پنجشیر رو بگیره ، درگیری در منطقه ای مثل پنج شیر یه نیروی نظامی بسیار حرفه ای می خواد یه سری عناصر مسلح قومی که حتی استفاده از سلاح سبک رو بلد نیستند ( همین چند روز پیش اومدن شادی کنن تیر اندازی کردن چند نفر از خودشو به کشتن دادن) و..... چطوری می خوان در یه منطقه صعب العبور و کوهستانی بجنگن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی