بازدید 4888

جنگ در افغانستان بیش از ۹۰۰ هزار نفر را به کشتن داد

نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا از خروج نظامی آمریکا از افغانستان دفاع کرد و این خروج را به نفع واشنگتن دانست.
کد خبر: ۱۰۷۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴ 02 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «برنی سندرز»، نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر از خروج نظامی آمریکا از افغانستان دفاع کرد.

سندرز در این ارتباط گفت: تروریسم یک مسئله بسیار جدی بوده و خواهد ماند. اما در نبرد با تروریسم باید هوشمند باشیم و نباید یک وضعیت بد را بدتر از گذشته کنیم.

نماینده کنگره آمریکا همچنین در ادامه پیام خود با اشاره به جنگ افغانستان افزود: بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، جنگ ۲۰ ساله ما علیه تروریسم بیش از ۹۰۰ هزار نفر را به کشتن داد و ۸ تریلیون دلار هزینه داشته است، اما این هوشمندانه نیست و باید بهتر عمل کنیم.

این در حالی است که پیش تر «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان پس از اعلام خبر خروج کامل نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان اعلام کرده بود که دولت جو بایدن باید پاسخگو باشد. او گفت هنوز صدها آمریکایی در افغانستان باقی‌مانده‌اند.

همچنین «دن کرانشاو»، دیگر نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در واکنش به خروج شتاب زده و غیرمسئولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان گفته است: امیدوارم هیچ‌کس این تیتر را نزند که ما طولانی‌ترین جنگ آمریکا را پایان دادیم. ما جنگ را پایان ندادیم، بلکه در جنگ شکست خوردیم.

در جریان خروج آمریکا از افغانستان، منتقدان جو بایدن او را به خیانت به متحدان افغان، به خطر انداختن منافع امنیتی آمریکا و ضربه زدن به اعتبار ایالات متحده در جهان متهم کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان